Polak-katolik czyli Żyd

Data: 2013-06-17 08:50:27
Autor: boukun
Polak-katolik czyli Żyd
".....Dzień Judaizmu to dobry moment, by uświadomić sobie, że jako chrześcijanie jesteśmy i musimy być Żydami (w wymiarze najważniejszym, bo duchowym). Zostaliśmy bowiem wszczepieni w Izrael, który pozostaje narodem nie tylko wybranym, ale wręcz stworzonym przez Boga. Dla wierzącego chrześcijanina nie ma i nie może być wątpliwości, że jest on w duchowym wymiarze Żydem. I aby mieć tego świadomość wcale nie trzeba było Soboru Watykańskiego II, bo w podobnym duchu wypowiadał się także (choćby) Pius XI. (...) Wiara Abrahama, Mojżesza, ale także Dawida jest naszą wiarą. I choć różnimy się w wielu kwestiach (powiedzmy otwarcie także absolutnie fundamentalnych) z Żydami wyznawcami judaizmu, to dzielimy z nimi fundamentalne przekonanie, że nasz Bóg jest Bogiem Izraela, a naszą wobec Niego postawą jest wierność i oddanie. I wysławianie Jego Imienia..."
..

katolik Tomasz Terlikowski - ja jako Żyd (duchowy).

-- -

"...A gdy do tego wszystkiego dodać dawniejsze pogardliwe nazywanie środowiska Frondy mianem "judeochrześcijan", to widać, że na części konserwatywno-katolickiej prawicy wciąż istnieje niemały problem z jawnym uznaniem dla żydowskich korzeni chrześcijaństwa."
..

katolik Mirosław Salwowski - ja też jestem Żydem (duchowym)

http://opolczykpl.wordpress.com/

Mamy więcej tutaj takich Żydów duchowych...

PS. Dzięki Krzewciu, za ciekawy tip....

boukun

Polak-katolik czyli Żyd