Polak mądry po szkodzie? Poproszę o poradę (KTM 6 90 Enduro)

Data: 2009-05-17 11:57:40
Autor: moon48
Polak mądry po szkodzie? Poproszę o poradę (KTM 6 90 Enduro)
Witam,

Głupia sprawa - dwutygodniowy KTM 690 Enduro został użyty przez
leszcza, który po dwóch metrach postawił go na kółko, po 4 do pionu,
na piątym moto leżało na prawym boku. Podłoże: kostka bauma. Szkody na
pierwszy rzut oka: lusterko, lampka nad rejestracją, otarcie osłony
klamki i dłoni kierowcy, lekko zgięta dźwignia hamulca tylnego.

Ale ale, żeby nie było zbyt pięknie - kierownica gdy ustawimy koło na
wprost jest lekko skrzywiona (nie prostopadła do sylwetki motocykla.

Panika, obowiązkowo. Czy może wiecie co to? Kapitalny remont
zawieszenia i skrzywiona główka ramy czy jakiś banalny pierdolet? Niby
KTM robi sprzęty do niegrzecznego obchodzenia się z nimi, ale...

Pozdrawiam serdecznie,
pognojony Jacek

Data: 2009-05-17 11:59:02
Autor: moon48
On 17 Maj, 20:57, moon48 <moo...@gmail.com> wrote:
[...]

jeszcze jedno - wiecie kto w Trójmieście (najlepiej Gdynia) mógłby na
to zerknąć?

Data: 2009-05-17 21:15:40
Autor: Qlfon
moon48 pisze:
[...]

NIe zebym sie znal specjalnie, ale skrzywienie glowki ramy przy czyms takim to chyba niebardzo. Sprawdz czy aby przypadkiem sama kierownica sie nie skrzywila. Drugie co moznaby podejrzewac to skrzywienie na polkach. Nic strasznego nie powinn sie stac. W koncu to nie jest skuter tylko ciezki sprzet do ostrej zabawy.
W 3city jest chyba dealer KTM - podjedz, niech rzuci okiem, szkoda samemu cos paprac po Zdziskowych Warsztatach jak masz moto na gwarancji.

--
Qlfon, Kraków

Data: 2009-05-17 12:34:58
Autor: moon48
Polak mądry po szkodzie? Poproszę o poradę (K TM 690 Enduro)
On 17 Maj, 21:15, Qlfon <r...@life.pl> wrote:
moon48 pisze:>> Ale ale, żeby nie było zbyt pięknie - kierownica gdy ustawimy koło na

> [...]
W 3city jest chyba dealer KTM - podjedz, niech rzuci okiem, szkoda
samemu cos paprac po Zdziskowych Warsztatach jak masz moto na gwarancji.

Dziękuję za słowa otuchy ;)
Niestety najbliższy dealer, u którego z resztą kupiłem moto, jest w
Bydgoszczy :(

Data: 2009-05-17 14:04:36
Autor: Asdf :)
Polak mądry po szkodzie? Poproszę o poradę (K TM 690 Enduro)
On 17 Maj, 20:57, moon48 <moo...@gmail.com> wrote:

[ciach: straty]

Ale ale, żeby nie było zbyt pięknie - kierownica gdy ustawimy koło na
wprost jest lekko skrzywiona (nie prostopadła do sylwetki motocykla.

Miałem po glebie tak samo, dodatkowo przednia opona ocierała o błotnik
(tobie to raczej nie grozi ;). Problemem okazały się krzywe lagi. Po
wymianie problem zniknął.
Glebę miałem gdzieś przy 30-40km/h, uślizg przedniego koła, motocykl
poszedł bokiem po asfalcie, w nic nie uderzył. Jak widać lagi to dość
delikatny element.

--
Pzdr, GM
Suzuki DR 650 RSE już sprawne :)

Data: 2009-05-17 21:15:41
Autor: Kuczu
moon48 pisze:

Panika, obowiązkowo. Czy może wiecie co to? Kapitalny remont
zawieszenia i skrzywiona główka ramy czy jakiś banalny pierdolet?

Nie rob scen. Moglo co najwyzej nastapic banalne zgiecie kierownicy i/lub przestawienie jej lekko w mocowaniach. Przy czym stawiam na to drugie.

--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-05-18 00:41:19
Autor: PanAdol
Polak mądry po szkodzie? Poproszę o poradę (KTM 690 Enduro)

Użytkownik "moon48" <moon48@gmail.com> napisał w wiadomości
Witam,

Panika, obowiązkowo. Czy może wiecie co to? Kapitalny remont
zawieszenia i skrzywiona główka ramy czy jakiś banalny pierdolet? Niby
KTM robi sprzęty do niegrzecznego obchodzenia się z nimi, ale...

najprawdopodobniej przestawily sie lagi w polkach - poluznij sruby mocujace
lagi, ustaw prosto, skrec. ewentualnie sama kiera sie skrzywila popatrz
dokladnie.

Pzdr
PanAdol
Triumph Tiger 900

Data: 2009-05-18 09:57:59
Autor: Ireneusz Dyła

Użytkownik "moon48"  napisał w wiadomości

[...]

Zacznij od najprostszej rzeczy czyli złap kierę i wyprostuj ją
tak jak się kiedyś prostowało w rowerach po glebie (koło o mur)
Ktm ma mocowaną kierownicę na takich słupkach i one
zazwyczaj się wyginają, w następnej kolejności jest zawieszenie.
Ale ono tez się naogól nie wygina tylk oprzestawia. Sprzęt jest zrobiony
do wywracania, więc bez sensu po każdej glebie lecieć z nim na prostowanie
zawieszenia. Enduro nie jest wrażliwe na coś co w drogowych motocyklach
uniemożliwa jazdę. Ergo wyprostuj kierownicę, dalej poluzuj śruby na półkach
i ustaw sobie lagi (na oko). NIe skręcaj tego za mocno bo to musi się przy
kolejnej glebie poddać. Prędkości w enduro nie sa kosmiczne, więc nie będziesz
odczuwał żadnych sensacji nawet przy krzywych lagach.
Mi lc4 adv skozłował przez przednie zawieszenie i lagi się nie pogięły,
tak że wiesz, luz ;-)

Pozdrawiam
Irek i ktm-y

Data: 2009-05-18 01:52:11
Autor: moon48
On 18 Maj, 09:57, "Ireneusz Dyła" <id...@opole.gddkia.gov.pl> wrote:
[...]

Dzięki! Zrobiłem to i chyba zadziałało. Jako że mam dwie lewe ręce i
brak klucza dynamometrycznego lepiej pokażę to jutro fachowcowi. Poza
tym lewa laga wysunęła się o ok. milimetr wyżej i muszę skorzystać z
jego skrzynki/podstawki pod moto.

Raz jeszcze dziękuję Tobie i innym za słowa otuchy ;)
Pozdrawiam,
Jacek

Data: 2009-05-18 15:40:00
Autor: kamerdol
Polak mądry po szkodzie? Poproszę o poradę (KTM 690 Enduro)
Elo.

[...]

Nie przesadzaj, dokręc porządnie i tyle - dynanometr to do głowicy dokręcania służy :))) stojak tez ci po nic, poluzuj lagi w półkach, puknij z góry w korek przec jakies drewienko i wejdzie ten 1 mm.

Zdrowia

Kamil

Kawasaki KXF250

Polak mądry po szkodzie? Poproszę o poradę (KTM 6 90 Enduro)