Polak potrafi

Data: 2018-02-23 15:31:32
Autor: J.F.
Polak potrafi
https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/swiat/polak-spowodował-w-wielkiej-brytanii-największy-wypadek-od-24-lat-na-jaw-wychodzą-nowe-fakty/ar-BBJuFvi

"Polak spowodował w Wielkiej Brytanii największy wypadek od 24 lat.

Ryszard M. miał doprowadzić do śmierci 8 osób. W zeszłym roku zatrzymał ciężarówkę na autostradzie w Wielkiej Brytanii i zasnął. Doprowadziło to do największego wypadku od 24 lat. Wczoraj odbyła się rozprawa.
Do tej tragedii doszło w sierpniu ub. roku. 32-letni Ryszard M. jechał autostradą M1, w pewnym momencie zatrzymał się na prawym pasie i poszedł spać. Jadący prawem pasem kierowca minibusa włączył światła awaryjne i czekał na możliwość wyminięcia ciężarówki. W tym momencie w tył minibusa uderzyła inna ciężarówka, prowadzona przez 54-letniego Davida W. Samochód został niemal wciśnięty pod ciężarówkę Ryszarda M. Po przebadaniu polskiego kierowcy okazało się, że ma ponad 1 promil alkoholu w wydychanym powietrzu."

Nie rozumiem, czemu sie czlowieka czepiaja.
Poki mogl, to jechal, a jak nie mogl, to zatrzymal pojazd i poszedl spac.

Brytyjczyka niech sie czepiaja, co nie umie z tempomatu korzystac :-)

J.

Data: 2018-02-23 19:35:53
Autor: Marek
Polak potrafi
On Fri, 23 Feb 2018 15:31:32 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Nie rozumiem, czemu sie czlowieka czepiaja.

Bo zatrzymał się na prawym (u nich najszybszym)?

--
Marek

Data: 2018-02-23 19:56:50
Autor: J.F.
Polak potrafi
Dnia Fri, 23 Feb 2018 19:35:53 +0100, Marek napisał(a):
On Fri, 23 Feb 2018 15:31:32 +0100, "J.F."  <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Nie rozumiem, czemu sie czlowieka czepiaja.

Bo zatrzymał się na prawym (u nich najszybszym)?

No ale bus za nim jakos nie mial problemow z zatrzymaniem, a i
ostrzegal innych swiatlami awaryjnymi ...

J.

Data: 2018-02-23 20:58:37
Autor: Cavallino
Polak potrafi
W dniu 23-02-2018 o 19:56, J.F. pisze:
[...]

O co Ci chodzi?
Próbujesz bronic pijanego debila, który spowodował katastrofę swoim idiotycznym zatrzymaniem?

Data: 2018-02-23 13:26:31
Autor: Kris
Polak potrafi
W dniu piątek, 23 lutego 2018 20:58:39 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:

> ostrzegal innych swiatlami awaryjnymi ...

O co Ci chodzi?
Próbujesz bronic pijanego debila, który spowodował katastrofę swoim idiotycznym zatrzymaniem?

Problemem wg mnie są "niekapeluszniki" typu B Cavallino którzy w dupie maja przestrzeganie przepisów
A gdyby ta ciężarówka staneła nie dlatego ze gość był wypity ale np żle się poczuł/zawał serca?

Data: 2018-02-24 01:47:26
Autor: Marcin Debowski
Polak potrafi
On 2018-02-23, Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
> [...]

Problemem wg mnie są "niekapeluszniki" typu B Cavallino którzy w dupie maja przestrzeganie przepisów A gdyby ta ciężarówka staneła nie

JF robi tradycyjnie za advocatus diaboli a wina zarówno Polaka jak tego Brytyjczyka jest raczej bezsporna. Zresztą z tego co czytam prokurator Brytyjczyke też zj..... Nb. tam się też jakiś taksówkarz zatrzymał i pytał Polaka, czy coś się stało, na co ten stwierdził, że nie. Ciekawe czy ten taksówkarz powiadomił potem służby.

dlatego ze gość był wypity ale np żle się poczuł/zawał serca?

To byłby stan wyższej konieczności i wtedy MZ Brytyjczyk byłby winny pewnie w 100%. Nawalenie się i prowadzenie w takim stanie, ze wszystkimi tego konsekwencjami, stanem wyższej konieczności raczej nie bywa.

--
Marcin

Data: 2018-02-23 22:27:56
Autor: J.F.
Polak potrafi
Dnia Fri, 23 Feb 2018 20:58:37 +0100, Cavallino napisał(a):
[...]

A jakby sie zatrzymal, bo tam korek stoi czy wypadek byl ?

Kto tu ten wypadek tak naprawde spowodowal, i czemu nam brytyjskie
zbrodnie przypisuja :-)

J.

Data: 2018-02-24 07:20:33
Autor: Cavallino
Polak potrafi
W dniu 23-02-2018 o 22:27, J.F. pisze:
[...]

To wtedy nie byłby winien.
A gdyby babcia miała wąsy....

Zatrzymał się bo był schlany jak świnia, a każdy kto próbuje bronić wieprza w takiej sytuacji, jest równie porąbany jak on.

Data: 2018-02-24 08:19:26
Autor: Liwiusz
Polak potrafi
W dniu 2018-02-24 o 07:20, Cavallino pisze:
[...]

No ale trochę logiki w obronie jest. Jakby go tam nożem zabili, to też winę sprawcy umniejszałoby to, że ofiara była nachlana jak świnia?

Rozważania mamy dwa - albo najeżdżający miał prawo nie spodziewać się stojącej ciężarówki, i winny jest polski kierowca, ale wówczas dochodzimy do wniosku, że w UK legalnie można jeździć tak, że nie można się zatrzymać widząc korek na autostradzie, i właściwie trzeba uniewinniać wszystkich tych, co się rozbijają w karambolach, albo uznamy, że jednak obowiązkiem najeżdżającego jest tak jechać, aby się zatrzymać, w wówczas uznanie, że sprawcą jest Polak jest wątpliwe. Można mu dać mandat za zatrzymanie, ale nie za spowodowanie wypadku.

Tertium non datur.

--
Liwiusz

Data: 2018-02-24 08:26:16
Autor: Marcin Debowski
Polak potrafi
On 2018-02-24, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

No ale też można przyjąć, że jest to kombinacja 2ch czynników: (1) nieuwagi tego co wjechał i (2) obecności samochodu Polaka. Tylko jednoczesne zaistnienie obu czynników skutkuje wypadkiem, przy czym żaden z tych czynnów nie jest dozwolony (jazda bez wystarczajacej uwagi / parkowanie na pasie ruch), to dlaczego tylko albo jeden albo drugi ma tu być wyłącznym sprawcą?

--
Marcin

Data: 2018-02-24 09:54:51
Autor: Liwiusz
Polak potrafi
On 2018-02-24, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Argument w stylu "co prawda wjechałem w kogoś na czerwonym świetle, ale ten ktoś był pijany, więc jego wina"?

Może Polak nie mógł się zatrzymać, ale Brytyjczyk nie może zakładać, że drogę ma wolną. No i najważniejsze - Brytyjczyk nie wpadł na Polaka, tylko na innego Brytyjczyka, stojącego legalnie.

--
Liwiusz

Data: 2018-02-24 10:32:40
Autor: Marcin Debowski
Polak potrafi
On 2018-02-24, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
On 2018-02-24, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Ee. Nie ma związku przyczynowo-skutkowego między byciem pijanym a tym, że ktoś na tego pijanego wjechał. Jest związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy zostawieniem pojazdu na pasie ruchu i wjechaniem w ten pojazd.
Może Polak nie mógł się zatrzymać, ale Brytyjczyk nie może zakładać, że drogę ma wolną. No i najważniejsze - Brytyjczyk nie wpadł na Polaka, tylko na innego Brytyjczyka, stojącego legalnie.

Nie powiedziałem, że może. Zakwestionowałem regułę albo-albo.

--
Marcin

Data: 2018-02-24 10:10:11
Autor: Shrek
Polak potrafi
W dniu 24.02.2018 o 08:19, Liwiusz pisze:

[...]

Tak po środku, ale w temacie. Z jaką prędkością proponujesz jechać autostradą w nocy?

Shrek

Data: 2018-02-24 21:00:43
Autor: Budzik
Polak potrafi
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

No własnie. Bardzo dbore pytanie w kontekscie tego, czy ewentualna awaria powodujaca unieruchomienie pojazdu na szybkim pasie w razie kolizji implikuje wine kierowcy który ma awarie... Bo gdzie tu wina? A sytuacja rzeczywiście jest tozsama... (pomijajac powód zatrzymania)

Do tego brytyjczyk ktory stanał za, miał właczone awaryjki i dalej nic nie wiemy... Albo jeszcze inaczej - jeżeli przyjac to co sugerujesz w pytaniu, czyli ze na autostradzie jedzie sie szybciej niz zasieg wzroku i mozliwośc zatrzymania przy ewentualnej przeszkodzie to nalezy założyć ze kazda taka sytuacja bedzie powodowac karambol... w majestacie prawa. W sensie ze ten ktory najezdza jest bez winy...

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2018-02-24 23:18:14
Autor: Marcin Debowski
Polak potrafi
On 2018-02-24, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

Wydawałoby się, że masz jechać tak, aby zawsze móc się zatrzymac (mówimy o np. korku z przodu). Czy to autostrada, czy nie, czy ograniczenie do 50. czy w ogóle bez ograniczenia. Nie wiem jak te autostrady są projektowane, ale całkiem mozliwe, że są odcinki, które w dowolnych (nawet najlepszych) warunkach, jadąc z maks. dopuszczalną prędkością, się jednak nie zatrzymasz.

Z drugiej strony jeszcze jednej rzeczy nie chwytam: czym się różni np. taka awaria na pasie* od sytuacji skutkującej wjazdem na pas, bo w tym drugim przypadku to możnaby jechać 40. a i tak najechać.

*) np. na drugim kierunku jest karambol i samochod zostanie zepchniety na nasz pas. --
Marcin

Data: 2018-02-25 07:39:05
Autor: Shrek
Polak potrafi

Wydawałoby się, że masz jechać tak, aby zawsze móc się zatrzymac (mówimy
o np. korku z przodu).

No wydawałoby się. Ale zasięg świateł to jakieś 50 metrów. Co odpowiada około 75km/h.

ale całkiem mozliwe, że są odcinki, które w dowolnych (nawet
najlepszych) warunkach, jadąc z maks. dopuszczalną prędkością, się
jednak nie zatrzymasz.

Nie wydaje mnie się - tu akurat projektuje się tak, żebyś się zatrzymał. Przykładem jest gierkówka, gdzie po modernizacji doszły ograniczenia do 100.

Z drugiej strony jeszcze jednej rzeczy nie chwytam: czym się różni np.
taka awaria na pasie* od sytuacji skutkującej wjazdem na pas, bo w tym
drugim przypadku to możnaby jechać 40. a i tak najechać.

Że na pasie "awaria" nie materializuje się nagle, a wjeżdza ci zwykle przed maską?

Shrek

Data: 2018-02-24 23:27:47
Autor: przemek.jedrzejczak
Polak potrafi
Zatrzymanie na drodze szybkiego ruchu to zawsze duże ryzyko i tutaj kolejny raz oberwał jakiś pechowiec który trafił pomiędzy pijaka a zombie z telefonem w ręku:
https://www.express.co.uk/news/uk/922865/motorway-crash-killed-eight-avoidable-truck-minibus-drivers

Data: 2018-02-25 10:51:21
Autor: Shrek
Polak potrafi
W dniu 25.02.2018 o 08:27, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Oczywiście że tylko kretyni zatrzymują się bez powodu na eskach czy autostradach.

Ja o tym czy zawsze jedziemy tak, żeby się zatrzymać przed przeszkodą z dupy. Nie - nawet na krajówkach jedziemy nocą więcej niż 70 na godzinę nie mówiąc nic o autostradach.

W praktyce zakładamy, że na autostradach i eskach na pasch "jezdnych" nie walają się przeszkody i jeśli ktoś jest tym oburzony to niech powie że po nocy nei przekracza siedemdziesiątki. Pośmiejemy się wszyscy;)

Shrek

Data: 2018-02-26 00:32:32
Autor: Marcin Debowski
Polak potrafi
On 2018-02-25, Shrek <1@wp.pl> wrote:
W praktyce zakładamy, że na autostradach i eskach na pasch "jezdnych" nie walają się przeszkody i jeśli ktoś jest tym oburzony to niech powie że po nocy nei przekracza siedemdziesiątki. Pośmiejemy się wszyscy;)

Nawet jeśłi zakładamy to nie da się wszystkiego przewidzieć. Np. taka prosta sprawa - pojazd przed nami blokuje widok a coś może leżeć na jezdni. Miałem tę watpliwą przyjemność jadąc motorem zobaczyc przed sobą pokaźną belke i tylko to, że byłem nie 2s a jakieś 10s za pojazdem umożliwiło mi ocalenie d. A tamten wziął sobie ją po prostu międzu koła, bo przeciez nikt sie nie zatrzyma w takiej sytuacji.

--
Marcin

Data: 2018-02-26 08:13:12
Autor: Shrek
Polak potrafi

[...]

No nie da się, ale wszyscy właśnie tak zakładają, Chyba że ktoś po nocy nie przekracza 70. A nawet jak nie leży, to zawsze moze wbiec.

[...]

Mnie uczyli, że rzeczy można taranować i jak nie są większe niż prześwit, to na ogół się udaje. Ale to teoria nawet nie dlatego, że czasem się udaje, a w praktyce nikt nie sprawdza, bo wymagałoby to żelaznych nerwów i w prakrtce kończy się panic breaking a potem opowiadaniem kumplom, że się "położyło maszynę";)

Dlatego boję się nocami moto jeździć. No ale co zrobić. Lasami też się boję, bo zwierzęta, ale właśnie na tym polega urok chopperów, że się bujasz po lasach i wioskach... Ogólnie moto to większy odstęp trzymam, bo słabiej to hamuje (starsze sprzęty, bo nowe superbiki z absem to już porównywalnie a nawet czasem lepiej).

Shrek

Data: 2018-02-26 07:49:52
Autor: Marcin Debowski
Polak potrafi
On 2018-02-26, Shrek <1@wp.pl> wrote:
[...]

Tak staranowałem kiedyś motorem cegłę (mniejszą niż prześwit :) przy włączaniu się z podporządkowanej, bo gapiłem sie, czy moge się włączyć a nie czy coś mi tam lezy gdzie nie powinno. Ja ledwo się utrzymałem, cegła rozwaliła mi osłonę chłodnicy. Może ze 30. miałem na liczniku.

żelaznych nerwów i w prakrtce kończy się panic breaking a potem opowiadaniem kumplom, że się "położyło maszynę";)

Piernicze takie dodatkowe atrakcje. Wystarczy mi wyprowadzanie z poslizgów na parkingach i innych gładkich powierzchniach.

--
Marcin

Data: 2018-02-26 09:13:55
Autor: Shrek
Polak potrafi

[...]

Za wolno jechałeś:P

[...]

Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć, jak mówił klasyk:)

Shrek

Data: 2018-02-26 09:22:28
Autor: Shrek
Polak potrafi
W dniu 26.02.2018 o 09:13, Shrek pisze:

Piernicze takie dodatkowe atrakcje. Wystarczy mi wyprowadzanie z
poslizgów na parkingach i innych gładkich powierzchniach.

Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć, jak mówił klasyk:)

Żeby nie było, że się chwalę. Na dwa naprawdę "sliskie" hamowania mam 50% skuteczność. Znaczy raz "połozyłem maszynę", co oznacza po ludzku, że się wyjebałem i miałem szczęście że w nic ani pod nic nie trafiłem;)

Shrek

Data: 2018-02-27 00:53:19
Autor: Marcin Debowski
Polak potrafi
On 2018-02-26, Shrek <1@wp.pl> wrote:
[...]

Ja się wyebałem podczas pierwszej jazdy, drugiego dnia od zakupu bo mi kalkulacja środka ciężkości słabo wyszła przy ciasnym, wolnym skręcie. Od tego czasu (13 lat) odpukać, jakoś radzę. To nie licząc taksówkarza który z pasa tylko do skrętu pojechał sobie prosto i prosto we mnie.

--
Marcin

Data: 2018-03-01 14:26:23
Autor: J.F.
Polak potrafi
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p6u0un$93i$2@node1.news.atman.pl...
[...]

Tylko ze byla mowa o duzym samochodzie, oswietlonym, a nawet migajacym
(jesli tego nie zrobil nasz bohater, to zrobil busik za nim)

Bo wpasc w jakas mala przeszkode, dziure, czy pijaka spiacego na jezdni, to inna sprawa.

W dodatku jadac autostrada trzeba byc przygotowanym na takie stojace samochody, bo korek, wypadek, zajety MOP.

W praktyce zakładamy, że na autostradach i eskach na pasch "jezdnych" nie walają się przeszkody i jeśli ktoś jest tym oburzony to niech powie że po nocy nei przekracza siedemdziesiątki. Pośmiejemy się wszyscy;)

Ano, zazwyczaj nie wala, ale czy dlatego ze nikt nie stoi, czy dlatego, ze to jednak widac z daleka, i nawet z tych 150 mozna zahamowac.

A juz wyprzedzajace sie ciezarowki to czesty widok, na szczescie to ze one jada duzo wydluza dystans na hamowanie ... chyba, ze sie jedzie 250+ :-)

J.

Data: 2018-03-01 18:53:33
Autor: Shrek
Polak potrafi
W dniu 01.03.2018 o 14:26, J.F. pisze:

[...]

Ale w oparciu o truizm, że należy jechać tak, żeby się zatrzymać w granicy widoczności. Co jest po prostu hipokryzją.

[...]

No właśnie problem w tym, że w nocy nie widać, bo jedziesz na światłach mijania.

Shrek

Data: 2018-03-01 18:56:25
Autor: J.F.
Polak potrafi
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p79emr$a32$2@node1.news.atman.pl...
[...]

Nie widac malych nieoswietlonych przeszkod, ale my tu o duzej ciezarowce.

Poza tym kierowca drugiej ciezarowki nie jechal przeciez nie wiadomo jak, tylko gora 93 :-)

J.

Data: 2018-03-01 19:02:43
Autor: Shrek
Polak potrafi
W dniu 01.03.2018 o 18:56, J.F. pisze:

No właśnie problem w tym, że w nocy nie widać, bo jedziesz na światłach mijania.

Nie widac malych nieoswietlonych przeszkod, ale my tu o duzej ciezarowce.

Ale ciągle w oparciu o zasadę, że należy jechać tak, żeby zatrzymać się przed przeszkodą (dowolną). NIe zrozum mnie źle - nie uważam, że można wjeżdzaćw zaparkowane ciężarówki bezkarnie. Po prostu argumentacja "bezpieczny odstęp, zebyś zawsze sięzatrzymał" nie przechodzi walidacji jeśli wejdziemy w szczegóły.

Shrek

Data: 2018-03-01 19:30:26
Autor: J.F.
Polak potrafi
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p79f82$a32$4@node1.news.atman.pl...
[...]

Tu sie zgadzam.
Niemcy ponoc maja oficjalne wylaczenie tej zasady dla autostrad, a my troche wyrokow SN z cyklu "jezdnia jest do jechania a nie do spania".

Ale to sie ma nijak do wjechania w oswietlona (?) ciezarowke.

J.

Data: 2018-03-01 20:09:51
Autor: Shrek
Polak potrafi
W dniu 01.03.2018 o 19:30, J.F. pisze:

[...]

Oczywiście. Bo tak naprawdę nie o tym pisałem, a o powoływaniu się na zasadę "zawsze masz się zatrzymać". Co do meritum się zgadzamy;)

Shrek

Data: 2018-02-26 00:15:36
Autor: Marcin Debowski
Polak potrafi
On 2018-02-25, Shrek <1@wp.pl> wrote:
[...]

Czyli przy dobrej widoczności ile by to było, przeciętna droga hamowania od Vmax + droga(3s) na reakcję?
[...]

Chyba przekombinowałem. Generalnie, chodziło mi o to, że to wcale nie musi byc nagle, a np. na 70m i wystarczy. Jest po prostu pewien niejako arbitralnie ustalony limit (drogi hamowania + reakcji), który obowiązuje, więc jest niejako wtórne z jakiego powodu coś blokuje pas.

--
Marcin

Data: 2018-02-26 08:23:56
Autor: Shrek
Polak potrafi

[...]

Droga hamowania ze 140 (przy uwzględnieniu 1,5 sekundy na reakcję) to koło 150m. Widziałeś gdzieś na A albo S mniejszą widoczność? Jeśli takowe są to stawia się tam ograniczenia (łuki na gierkówce, S8 w Warszawie w okolicach "szklanych tuneli". Zresztą S8 w Warszawie między Powązkowską a Markami to parodia eski i powinna być zdegradowana do normalnej drogi z ograniczeniem do 100 na całej długości.

Co ciekawe w rozporządzeniu o eskach i autostradach są podane maksymalne widoczności a minimalnych nie znalazłem. Pewnie jest w jakimś ogólnym rozporządzeniu, że ograniczenie powinno być takie, żeby zahamować w granicy widoczności przy prędkości miarodajnej. Nie wiem -niech jakiś spec szuka.

Że na pasie "awaria" nie materializuje się nagle, a wjeżdza ci zwykle
przed maską?

Chyba przekombinowałem.

No chyba tak, bo nie łapię o co chodzi;)

Shrek

Data: 2018-02-27 16:33:18
Autor: SW3
Polak potrafi
W dniu 25.02.2018 o 07:39 Shrek <1@wp.pl> pisze:

No wydawałoby się. Ale zasięg świateł to jakieś 50 metrów. Co odpowiada  około 75km/h.

Ale to dotyczy nieoświetlonej przeszkody. Przeszkoda z własnymi  (włączonymi) światłami jest widoczna z dalsza.
Zarówno korek, jak i większość zepsutych, uszkodzonych samochodów świeci.  Wydaje się więc, że (na A/S) należy jechać tak aby się móc zatrzymać przed  stojącą oświetloną przeszkodą.

--
SW3
-- --

Data: 2018-02-27 17:17:01
Autor: Shrek
Polak potrafi
W dniu 27.02.2018 o 16:33, SW3 pisze:

[...]

Ale odpadnięte spojlery, ładunki czy martwe zwierzęta nie świecą. Większość debili co ogladają bryki po stłuczce też nie.

Wydaje się więc, że (na A/S) należy jechać tak aby się móc zatrzymać przed stojącą oświetloną przeszkodą.

Ale to tylko mądrość ludowa. Nie trzeba też się spodziewać pijanych kierowców tirów idących spać na lewym pasie (prawym u angoli) czy bijących się kierowców. A jednak się zdarzają. Jak ktoś chce się ortodoksyjnie trzymać przepisów to w nocy 70 nie powinien przekraczać. A jak przekracza to jego tłumaczenie, że _zawsze_ należy jechać tak, żeby się zatrzymać w granicy widoczności nie przechodzi walidacji;)

Shrek

Data: 2018-02-27 01:32:55
Autor: J.F.
Polak potrafi
Dnia Sat, 24 Feb 2018 21:00:43 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
[...]

Ale to ciezarowka. Wiecej niz 90 nie da rady, a wiecej niz 80 nie
wolno. W GB moze troche inaczej, ale niewiele.

W dodatku przeszkoda dobrze widoczna - tzn nasz kierowca moze i
swiatla zgasil do snu, ale busik swoje mial.

J.

Data: 2018-02-27 01:27:05
Autor: J.F.
Polak potrafi
Dnia Sat, 24 Feb 2018 07:20:33 +0100, Cavallino napisał(a):
[...]

Ale on sie zatrzymal w bezpieczny sposob, tzn bez wypadku.
Natomiast to trzezwy jak swinia brytyjczyk zatrzymal sie na busiku
dopiero.
Wiec kto tu byl wieprzem ?

J.

Data: 2018-02-27 00:46:39
Autor: Marcin Debowski
Polak potrafi
On 2018-02-27, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Ten, kto świadomie robi rzeczy, co do których nie ma wątpliwości, że stwarzają zagrożenie dla innych.

--
Marcin

Data: 2018-02-24 09:41:05
Autor: z
Polak potrafi
Kolejny przejaw międzynarodowej nagonki lewackich mediów na tych niedobrych Polaków ;-)

Data: 2018-02-24 11:33:25
Autor: EdeonC
Polak tylko do Watykanu.
Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:5a912521$0$582$65785112news.neostrada.pl...

Kolejny przejaw międzynarodowej nagonki lewackich mediów na tych niedobrych Polaków ;-)

Niedługo wódz nie będzie wypuszczał Polaków za granicę
żeby nie narażać rodaków na międzynarodową nagonkę.
Bedzie można wyjeżdżać tylko do Watykanu.
PiSkomuna wprowadzi to co było za PRLkomuny.

Data: 2018-02-24 12:11:14
Autor: RadoslawF
Polak tylko do Watykanu.
W dniu 2018-02-24 o 11:33, EdeonC pisze:

[...]

Ja rozumiem ze nie lubisz pisu, nie rozumiem tylko dlaczego się
ośmieszasz pisząc takie brednie? Nienawiść zablokowała pracę mózgu?

Pozdrawiam

Data: 2018-02-24 21:28:33
Autor: PiteR
Polak potrafi
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Nie rozumiem, czemu sie czlowieka czepiaja.
Poki mogl, to jechal, a jak nie mogl, to zatrzymal pojazd i poszedl spac.

W Anglii używa się common sense i nie wyszukuję się kruczków i niestworzonych scenariuszy na daną sytuację a na końcu mówi, że to prowokacja polityczna.

Jest to bardzo atrakcyjne ponieważ uwalnia od stanu stałego napięcia, stresu i alertu analizowania na bieżaco sytuacji, jaki mamy mieszkając w Polsce.

Dodatkowo sędzia im sprawnie dowali co uważa bo jest wybrany do osądzenia i jeszcze ich zj. od siebie.

np jeśli w fabryce zostawię wózek 200kg za drzwiami i ktoś wchodzący
kopnie go piszczelem aż odjedzie 2 metry to

- nie odstawilem wózka na wymalowany parking
- naruszylem health and safety
- narazilem firme na odszkodowanie za złmaną nogę.

nikt nie będzie analizwał że gość mógł przewidzieć że coś stoi.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-02-26 11:01:42
Autor: robot
Polak potrafi
W dniu 2018-02-23 o 15:31, J.F. pisze:

Po przebadaniu polskiego kierowcy okazało się, że ma ponad 1 promil alkoholu w wydychanym powietrzu."

Czyli nawet nie pił. I dlatego mu się spać zachciało.

Polak potrafi