Polak ...zginal w Peru

Data: 2011-07-13 12:38:17
Autor: emski
Polak ...zginal w Peru
26-letni Polak zginął u stóp Alpamayo w Peru nastepny "cwany" polak
oszczedny bo nie chcial wziac przewodnikow niestety glupich nie sieja
bylem i ogladalem ta gore samotnie to mozna tam sobie skora ruszyc a
nie piac sie na szczyt , nastepny madry po polskich kayakarzach co bez
przewodnika po Ucayali sobie hasali ...glupich nie sieja ..

Data: 2011-07-13 13:32:49
Autor: Pr0NET
Polak ...zginal w Peru
On 13 Lip, 21:38, emski <marko...@gmail.com> wrote:
[...]

chyba nie wiesz dziecko na jakie góry ludzie samotnie wchodzili,
polecam odrobić lekcję i poczytać

a że zginał, jego wybór i nie tobie to oceniać co ktoś inny robi,
zajmij się swoim życiem

Data: 2011-07-13 22:05:12
Autor: Zbynek Ltd.
Polak ...zginal w Peru
emski napisał(a) :
[...]

Panu emskiemu za to gratulujemy wysokiej inteligencji. Jak w komentarzach z Onetu.

--
    Zbyszek
PGP key: 0xC62E926B

Data: 2011-07-13 16:01:07
Autor: emski
Polak ...zginal w Peru
On Jul 13, 3:05 pm, "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamsto...@poczta.onet.pl>
wrote:
emski napisa (a) :

> [...]
> przewodnika po Ucayali sobie hasali ...glupich nie sieja ..

Panu emskiemu za to gratulujemy wysokiej inteligencji. Jak w

zbynek ...glupich nie sieja to fakt :/

Data: 2011-07-13 23:14:04
Autor: serak
Polak ...zginal w Peru
nie piac sie na szczyt , nastepny madry po polskich kayakarzach co bez
przewodnika po Ucayali sobie hasali ...glupich nie sieja ..
Zamilknij głąbie, bo tym kajkarzom do pięt nie dorastasz.

Data: 2011-07-14 19:36:26
Autor: emski
Polak ...zginal w Peru
On Jul 14, 1:14 am, serak <se...@poczta.onet.pl> wrote:
> nie piac sie na szczyt , nastepny madry po polskich kayakarzach co bez
> przewodnika po Ucayali sobie hasali ...glupich nie sieja ..

Zamilknij głąbie, bo tym kajkarzom do pięt nie dorastasz.

juz nie dorastam bo ich pirana jedza :/

Data: 2011-07-13 23:25:47
Autor: Waldek Brygier
Polak ...zginal w Peru
emski wrote:
[...]

Ufff... Abstrahując od tragedii, na przyszłość miej dla nas trochę więcej szacunku i pisz po polsku, co?

Waldemar Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
GG 415880

Data: 2011-07-14 08:14:11
Autor: Aleksander Boberski
Polak ...zginal w Peru
Użytkownik "emski" <markosky@gmail.com> napisał w wiadomości news:ff4f8a07-964c-4daf-9721-f298ee2283f2l28g2000yqc.googlegroups.com...
[...]

A tacy himalaiści pierwsze przejścia bez przewodnika robiom. No gupie som wszystkie na kupe.

A Jacek Pałkiewicz to źródła Amazonki bez przewodnika odkrył. To dopiero niepoważny człowiek. Poczekaj trochę, to Ci podsunę więcej przykładów, żebyś mógł się "wykazać".  :-/
--
Aleksander Boberski

Data: 2011-07-14 16:18:35
Autor: Stefan
Polak ...zginal w Peru

Użytkownik "Aleksander Boberski" <alek@hot.pl> napisał w wiadomości news:4e1e8936news.home.net.pl...

A Jacek Pałkiewicz to źródła Amazonki bez przewodnika odkrył. To dopiero niepoważny człowiek. Poczekaj trochę, to Ci podsunę więcej przykładów, żebyś mógł się "wykazać".  :-/
taki przyczynek:
http://skibicki.pl/forum/viewtopic.php?t=1005
a J. Pałkiewicz samotnie odkrywał źródła Amazonki czy to była spora wyprawa?
pozdrawiam
Stefan

Data: 2011-07-14 16:51:38
Autor: Stan
Polak ...zginal w Peru
W dniu 2011-07-14 16:18, Stefan pisze:
a J. Pałkiewicz samotnie odkrywał źródła Amazonki czy to była spora wyprawa?

Był z kilkoma osobami, coś koło 5-6 osób jeśli dobrze pamiętam z książki.

Data: 2011-07-14 16:52:54
Autor: Aleksander Boberski
Polak ...zginal w Peru
Użytkownik "Stefan" <stoszkra@o2.pl> napisał w wiadomości news:ivmtsa$89t$1inews.gazeta.pl...

[...]

Wychodzi na to, że Chmieliński dotarł jako pierwszy, ale wytypował źródlo "na czuja", Pałkiewicz natomiast dokonal pomiarów hydrologicznych, zyskując pewność. Z tego co znalazłem wynika, że pierwszeństwo Pałkiewicza zostało oficjalnie zakwestionowane. Czy dotarł tam samotnie? Nie. Świadczą o tym słowa "Priorytet Piotra Chmielińskiego nie przekreśla doniosłego znaczenia wyprawy Jacka Pałkiewicza, który jako pierwszy przeprowadził naukowe badania przy źródłach Amazonki. Cenne są zwłaszcza dokonane przez członków jego ekspedycji pomiary hydrologiczne najwyżej położonych cieków wodnych i strumieni, dających początek tej rzece." http://archiwum.wiz.pl/1997/97031600.asp

Aleksander Boberski

Data: 2011-07-14 09:26:53
Autor: Olin
Polak ...zginal w Peru
Dnia Wed, 13 Jul 2011 12:38:17 -0700 (PDT), emski napisał(a):

26-letni Polak zginął u stóp Alpamayo w Peru

Gazownia zapodaje troszkę więcej, choć bez przesady:
http://wyborcza.pl/1,91446,9937165,Peru__Polski_alpinista_zginal_w_Andach.html

Polski alpinista poniósł śmierć na zboczach góry Alpamayo, w Andach
peruwiańskich - poinformował we wtorek na swojej stronie internetowej
peruwiański lokalny dziennik "Ya".
Na podstawie znalezionych rzeczy osobistych, które były rozrzucone na
znacznej przestrzeni, dokonano wstępnej identyfikacji, z której wynika, że
może chodzić o Marcina Jerzego S.

Zwłoki Polaka odnaleźli niemieccy alpiniści. Według dziennika, spadł on z
wysokości ok. 200 metrów. W góry wyruszył samotnie najprawdopodobniej 10
lipca.

Szczyt Alpamayo, o wysokości 5.947 metrów w łańcuchu Cordillera Blanca,
wchodzi w skład masywu Santa Cruz. Określany jest przez alpinistów jako
"najpiękniejsza góra świata". Jest jednak wyjątkowo trudny i niebezpieczny.
Zbocza o nachyleniu ok. 60 st. pokryte są przez cały rok lodem i
zlodowaciałym śniegiem.

Pierwszego udanego wejścia na szczyt Alpamayo dokonali dopiero w 1957 r.
niemieccy alpiniści G. Hauser, F. Knauss, B. Huhn i H. Wiedmann. --
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

wykorzystania do prac domowych"
św. Tomasz z Akwinu

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2011-07-14 18:37:21
Autor: Krenauer
Polak ...zginal w Peru

26-letni Polak zginął u stóp Alpamayo w Peru

Gazownia zapodaje troszkę więcej, choć bez przesady:
http://wyborcza.pl/1,91446,9937165,Peru__Polski_alpinista_zginal_w_Andach.html

Tu też coś jest:
http://www.przelom.pl/przelom-online/6641/Alpinista-z-Trzebini-zginal-w-peruwianskich-Andach/

Data: 2011-07-14 22:33:26
Autor: Titus Atomicus
Polak ...zginal w Peru
In article <ff4f8a07-964c-4daf-9721-f298ee2283f2@l28g2000yqc.googlegroups.com>,
 emski <markosky@gmail.com> wrote:

[...]

Ech, ze tacy madrale jak ty chodza po gorach.
:-(
Moze idz sobie na pl.rec.turystyka.zorganizowana

TA

Data: 2011-07-14 19:39:52
Autor: emski
Polak ...zginal w Peru
On Jul 14, 3:33 pm, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
In article
<ff4f8a07-964c-4daf-9721-f298ee228...@l28g2000yqc.googlegroups.com>,

 emski <marko...@gmail.com> wrote:
> [...]

Ech, ze tacy madrale jak ty chodza po gorach.
:-(
Moze idz sobie na pl.rec.turystyka.zorganizowana

ano chodze sobie juz 25 lat po gorach w South America od Patagoni po
Colombia i jakos szczesliwie chodze i glupota zawsze bedzie mnie
przerazac :-)

Data: 2011-07-15 04:45:40
Autor: serak
Polak ...zginal w Peru
ano chodze sobie juz 25 lat po gorach w South America od Patagoni po
Colombia i jakos szczesliwie chodze i glupota zawsze bedzie mnie
przerazac :-)
Co nie oznacza, iż nie zachowałeś się jak zwykły burak.

Data: 2011-07-15 04:57:14
Autor: emski
Polak ...zginal w Peru
On Jul 15, 6:45 am, serak <se...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
> przerazac :-)

Co nie oznacza, iż nie zachowałeś się jak zwykły burak.
takich burakow polskich to spotykalem na kazdym kroku kiedys po
swiecie....spotykalem ,bo dzisiaj jak slysze polska mowe gdzies po
swiecie to szerokim lukiem omijam z daleka i na tym bym zakonczyl

Data: 2011-07-15 05:04:38
Autor: Marek
Polak ...zginal w Peru
Hmmm... emski, byłoby lepiej dla twojego wizerunku, gdybyś raczej nie
zaczynał.
Burak to łagodne określenie. Dla mnie jesteś mentalnym trupojadem.
Przy okazji... identyfikujesz się z jakąś nacją? Bo Polakiem już chyba
nie jesteś.
Pytanie jest retoryczne. Pod rozwagę. EOT

--
Marek

Data: 2011-07-15 23:35:01
Autor: Dziobak
Polak ...zginal w Peru

Użytkownik "Marek"  napisał

 Dla mnie jesteś mentalnym trupojadem.

Nie zajmowanie stanowiska jest godne kopa w dupę , ale nie zajme bo nie o to chodzi , zwłasza że zawsze zaczynam przegladanie grupy od najnowszych watków i czytałaem już Waldka B.

Ale..

Każdy wypadek w górach jest na grupie wyłapywany i zawsze jest wokół tego dyskusja , czy to też jest swoiste "trupojadztwo" ?

Owszem, śmierć Celiny i Jarka nie zasługuje w najmniejszym stopniu na negatywny komentarz, bo nie pokonała ich przyroda i własna słabość ale solówka w zimowych warunkach , to już bym się zastanowił. przecież na "głupiego" Blanca nikt z odrobiną wyobraźni nie chodzi solo i nie chodzi tu kurde o żadne "stalowe jaja"
I tu można nawet abstrachowac od doświadczenia , bo nie wiem co wyobrażała sobie Wanda Rutkiewicz decydując się na biwak bez sprzetu na 8200 m.n.p.m. ale jej osoba była i niech zostanie poza ocenami krytycznymi.
(http://pl.wikipedia.org/wiki/Wanda_Rutkiewicz)
Ponieważ do tej pory udało się to tylko Walterowi Bonattiemu wraz z tragarzem wysokosciowym Mahdim (zreszta mocno odmrożonym), troszkę niżej , bo koło 8000 m
http://wspinanie.pl/serwis/200905/17compagnoni_achlille.php - zresztą polecam lekturę krótkiego tekstu mimo, że pozwalam sobie odjechać od wątku.

Z drugiej albo i trzeciej strony : a co to za precel , gdzie się czasem za łby nie wezmą ;)

pozdrawiam serdecznie

Pieszy

Data: 2011-07-15 05:58:05
Autor: serak
Polak ...zginal w Peru
i na tym bym zakonczyl
Na to liczę.

Data: 2011-07-15 22:21:31
Autor: Aleksander Boberski
Polak ...zginal w Peru
Użytkownik "emski" <markosky@gmail.com> napisał w wiadomości news:80677205-df06-42da-b2da-4fa07ecba3e734g2000yqr.googlegroups.com...
> [...]

swiecie....spotykalem ,bo dzisiaj jak slysze polska mowe gdzies po
swiecie to szerokim lukiem omijam z daleka i na tym bym zakonczyl

To czego tu bucefale szukasz? Serio pytam. Jak Cię polskie buraki mierzą... Poklasku szukasz?

--
Aleksander Boberski

Data: 2011-07-16 14:00:26
Autor: MarK
Polak ...zginal w Peru

"takich burakow polskich to spotykalem na kazdym kroku kiedys po
swiecie....spotykalem ,bo dzisiaj jak slysze polska mowe gdzies po
swiecie to szerokim lukiem omijam z daleka i na tym bym zakonczyl"

Nie dyskutujcie z głupcem, bo zejdziecie go jego poziomu, a on Was pokona doświadczeniem
 ... :))))

Data: 2011-07-15 08:31:11
Autor: Przemek
Polak ...zginal w Peru

emski <marko...@gmail.com> wrote:
> [...]

ano chodze sobie juz 25 lat po gorach w South America od Patagoni po
Colombia i jakos szczesliwie chodze i glupota zawsze bedzie mnie

fakt, jesteś przerażająco głupi, pomimo 25 lat chodzenia po górach,
takie są fakty :(

pozdr
przemek

Data: 2011-07-15 18:00:49
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Polak ...zginal w Peru
emski, Thu, 14 Jul 2011 19:39:52 -0700 (PDT), pl.rec.gory:
w South America od Patagoni po
Colombia

A tak in Polish to nie łaska?

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-07-16 00:12:20
Autor: Titus Atomicus
Polak ...zginal w Peru
In article <66d1203a-9dbc-4398-896a-db86470fb62b@t9g2000vbs.googlegroups.com>,
> [...]

ano chodze sobie juz 25 lat po gorach w South America od Patagoni po
Colombia i jakos szczesliwie chodze i glupota zawsze bedzie mnie

I z przewodnikami tak chodzisz?

TA

Data: 2011-07-16 17:46:31
Autor: Titus Atomicus
Polak ...zginal w Peru
In article <Titus_Atomicus-6BC4E3.00122016072011@newsfeed.onet.pl>,

> [...]
 emski <markosky@gmail.com> wrote:

> Colombia i jakos szczesliwie chodze i glupota zawsze bedzie mnie

Tytulem podsumowania.
Albo chodzisz tylko z przewodnikami w blogim przeswiadczeniu, ze przewodnicy nie spadaja.
Albo chodzisz bez przewodnikow, a wtedy twoje zachowanie (zgodnie z twoimi wlasnymi pogladami) przypomina faceta ktory spada z dachu drapacza chmur i na kazdym pietrze krzyczy, ze jak na razie wszytsko idzie OK.
Nie znam sprawy tego Polaka, ale co do Frackiewiczow, to mieli za soba dzisiatki takich wypraw. Ale wypadki sie zdarzaja.
Mojego sasiada pobily (ze skutkiem swiertelnym) na klatce schodowej  dresy, bo im braklo na wodke. Prowadzil spokojne zycie. Emerytura, poczta, dom, spacerki z pieskiem.

EOT z mojej strony. Zastanow sie nad soba.

TA

Data: 2011-07-15 14:26:50
Autor: Maurice de Poszepszynski
Polak ...zginal w Peru
Użytkownik - emski napisał:
26-letni Polak zginął u stóp Alpamayo w Peru nastepny "cwany" polak

Chcesz powiedzieć, ze tylko Polacy rezygnują z usług przewodników i giną, polaczku?
Według mojej wiedzy nierozważność, zawyżone ryzyko i przecenianie własnych sił leży w zachowaniach wielu alpinistów, bez względu na nację. Zwłaszcza młodych, żądnych przygody narwańców, oszczędzających na takowąż przygodę studentów.
Ale takie pogardliwe uogólniające popluwanie na rodaków z kraju, jest typowe dla zakompleksionych polackich emigrantów, wyrwanych w świat z podupadajacych opłotków, którzy dietę z ziemniorów z kwaśnym mlekiem zamienili na frytki, pracę, znaczy się dżab z rozrzucania gnoju, na zmywak, a akcent poleski na akcent z Jackowa. :-)
--
Wendy! I'm home.

Data: 2011-07-15 10:15:02
Autor: emski
Polak ...zginal w Peru
On Jul 15, 7:26 am, Maurice de Poszepszynski <strejndzer...@dze.najt>
wrote:
Użytkownik - emski napisał:> 26-letni Polak zginął u stóp Alpamayo w Peru nastepny "cwany" polak

[...]

Poszepczynski powiem ci ze u nas rodzi sie nowe okreslenie tutaj na
poludniu ..."jestes glupi jak polski prezydent " dlatego starch sie
przyznawac ze jestem polakiem :-)

Data: 2011-07-15 11:12:44
Autor: lucynapsciuk@gmail.com
Polak ...zginal w Peru
wrote:

> [...]

Poszepczynski powiem ci ze u nas rodzi sie nowe okreslenie tutaj na
poludniu ..."jestes glupi jak polski prezydent " dlatego starch sie
Paweł nie przesadzaj :)

Data: 2011-07-15 22:28:01
Autor: Aleksander Boberski
Polak ...zginal w Peru
wrote:
[...]

 No właśnie - pochodzenie powodem frustracji. Więcej godności, a przynajmniej nie obnoś się tak ze swoim kundlizmem, bo to wręcz niesmaczne. I to by było na tyle.
--
Aleksander Boberski

Data: 2011-07-15 22:25:13
Autor: Aleksander Boberski
Polak ...zginal w Peru
Użytkownik "Maurice de Poszepszynski" <strejndzer.in@dze.najt> napisał w wiadomości news:ivpbm8$ki8$1news.onet.pl...
Użytkownik - emski napisał:
[...]

Odpuść. On się już nauczył szczekać na Polaków i łasić do obcej nogi. A mimo to nie chcą go przygarnąć. Ależ to musi frustrować :-)
--
Aleksander Boberski

Data: 2011-07-16 08:40:04
Autor: wiktor [wiki] matlakiewicz
Polak ...zginal w Peru
czeŚĆ,
 ... a dzień taki sam u nas jak u Was,

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80277,9957774,Peru__Jak_zgineli_polscy_podroznicy__Relacja_zabojcy.html

--
                                            wiktor [wiki] matlakiewicz
(> - - ^.^_,                                     http://wiki.smutek.pl

Data: 2011-07-17 18:00:44
Autor: Titus Atomicus
Polak ...zginal w Peru
In article <4e21323d$0$3497$65785112@news.neostrada.pl>,
 "wiktor [wiki] matlakiewicz" <wiki@sf-f.pl> wrote:

> [...]

| Frąckiewicza, wyjaśnił, że żadnego obozowiska nie było. Małżeństwo z
| Gdańska nawet nie wyszło na ląd. Zostali zabici na rzece, w kajaku,
Pozostaje ocena dosc niezrecznej wypowiedzi konsula w Peru, ktory wczesniej wypowiadal sie, ze to wypadek z pewnoscia wydarzyl sie dlatego, ze polscy turysci sa nierozwazni, nie ucza sie jezykow, nie biora przewodnika i takie tam. Z moich doswiadczen z innymi konsulatami w egzptycznych krajach - obsluga konsulatu nie ma z reguly pojecia jak wyglada dany kraj poza stolica.
To ze oni nie ruszaja sie z reguly bez asysty lokalnej policji i tlumacza to nie oznacza ze to jest sposob na poruszanie sie za granica.

TA

Data: 2011-07-17 12:25:09
Autor: emski
Polak ...zginal w Peru
On Jul 17, 11:00 am, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
In article <4e21323d$0$3497$65785...@news.neostrada.pl>,
 "wiktor [wiki] matlakiewicz" <w...@sf-f.pl> wrote:

> [...]

To ze oni nie ruszaja sie z reguly bez asysty lokalnej policji i
tlumacza to nie oznacza ze to jest sposob na poruszanie sie za granica.

ja nie jestem consulem ani Madonna ale zawsze w South America biore
localnego przewodnika mimo ze znam hiszpanski ale za grosze jak sie
wynajmnie localsa to zawsze zaprowadzi cie najlepsza droga tam gdzie
chcesz pokaze najlepsze miejsca doradzi poradzi zna
miejscowe obyczaje i ludzi  A jak sie jest cheapo ass to sie konczy
albo oskubany na ulicy albo w rzece lub na smietniku w Arequipa
niedodzgani nozami do konca jak to sie juz zdarzylo paru polakom  :-)

Data: 2011-07-17 22:53:16
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Polak ...zginal w Peru
emski, Sun, 17 Jul 2011 12:25:09 -0700 (PDT), pl.rec.gory:
South America biore
localnego przewodnika mimo ze znam hiszpanski

Za to z polskim marnie, wiemy, wiemy.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-07-17 23:42:29
Autor: Titus Atomicus
Polak ...zginal w Peru
In article <812a9a6c-9dca-4634-acb6-34d61c18cbd4@l37g2000yqd.googlegroups.com>,
[...]

Mhm, bo jestes gringo, a nie podroznik.
I nie bredz, skoro przewodnik jest za grosze to kto tu mowi o oszczedzaniu. Nastepnym razem uslyszymy ze jakis emsky zostal zadzgany nozem przez swojego przewodnika, i pewnie wielu pomysli - dobrze mu tak.
A branie czy nie branie przewodnika to sprawa potrzeby, a nie skapstwa.

I skoro nie chcesz sie przyznac do bledu i przeprosic, to ladujesz w KFie.

TA

Data: 2011-07-17 23:57:22
Autor: Titus Atomicus
Polak ...zginal w Peru
In article <Titus_Atomicus-0B3A94.23422917072011@newsfeed.onet.pl>,

In article <812a9a6c-9dca-4634-acb6-34d61c18cbd4@l37g2000yqd.googlegroups.com>,
 emski <markosky@gmail.com> wrote:

[...]
I przyjmij do wiadomosci: Frackiewiczow zabily jakies pijane dresy.

Kilka lat temu podobna historia zdarzyla sie mojego sasiadowi. Mily, starszy pan. Jego zycie skladalo sie ostatnio ze spacerow pomiedzy domem, sklepem, z psem, i na poczte gdzie odbieral emeryture.
Niestety, podobnie jak w tym Peru, i tutaj kilku dresom zabraklo na wodke.
Pewnie, gdyby starszy wynajal przewodnika albo ochroniarza to by jeszcze zyl.
Zegnam.

TA

Data: 2011-07-18 07:02:38
Autor: Waldek Brygier
Polak ...zginal w Peru
Użytkownik wrote:
I nie bredz, skoro przewodnik jest za grosze to kto tu mowi o
oszczedzaniu.

Oj, żebyś się nie zdziwił... Podczas jednego z wyjazdów do GB, miałem parę znajomych, którzy oszczędzali na wszystkim. Lało nam w Szkocji od kilku dni, nocowaliśmy gdzieś po lasach i wrzosowiskach i w końcu w Inverness trafił się mały camping za 1 funta od osoby (prosty jak drut, ale był prysznic i można było się wykąpać, przeprać)... Oni uznali, że im szkoda jest funta...

Data: 2011-07-18 13:07:27
Autor: Titus Atomicus
Polak ...zginal w Peru
In article <j00epk$925$1@news.onet.pl>,
 "Waldek Brygier" <waldek@naszesudety.pl> wrote:

Użytkownik wrote:
> [...]

Oj, żebyś się nie zdziwił... Podczas jednego z wyjazdów do GB, miałem parę znajomych, którzy oszczędzali na wszystkim. Lało nam w Szkocji od kilku dni, nocowaliśmy gdzieś po lasach i wrzosowiskach i w końcu w Inverness trafił się mały camping za 1 funta od osoby (prosty jak drut, ale był prysznic i można było się wykąpać, przeprać)... Oni uznali, że im szkoda jest funta...

A przewodnika wzieliscie?

TA

Data: 2011-07-18 15:21:55
Autor: Waldek Brygier