Data: 2013-07-24 05:16:23 | |
Autor: Maniek | |
[wykop] Polaków jednak staæ na nowe samochody :] | |
Rozwali³o mnie gdy to czyta³em:
http://www.wykop.pl/link/1594969/srednio-zarabiajacego-polaka-stac-na-nowy-samochod/ |
|
Data: 2013-07-24 14:57:38 | |
Autor: z | |
[wykop] Polaków jednak staæ na nowe samochody :] | |
W dniu 2013-07-24 14:16, Maniek pisze:
Rozwali³o mnie gdy to czyta³em: Ech... :-) Jak ju¿ tak d±¿ymy do "zachodu" to najwiêcej mówi o naszych mo¿liwo¶ciach finansowych porównanie za ile pensji mo¿na kupiæ nowy samochód albo ile litrów paliwa mo¿na kupiæ za jedn± pensjê. Wiem... To jest nie wygodne dla szerz±cych "zielon± wyspê" a ju¿ o tym ¿e Polacy pracuj± du¿o i ciê¿ko to cicho sza. Najlepiej pos³ugiwaæ siê PKB i innymi fa³szywymi wska¼nikami i tym utwierdzaæ nasz± niewydajno¶æ i za¶ciankowo¶æ. Przecie¿ tak ma byæ. Mamy byæ rynkiem zbytu i tanimi robolami. z |
|
Data: 2013-07-24 15:25:54 | |
Autor: PiteR | |
[wykop] Polaków jednak staæ na nowe samochody :] | |
na ** p.m.s ** z pisze tak:
a ju¿ o tym ¿e Polacy pracuj± du¿o i ciê¿ko to cicho sza. Znam tylko takich co ani du¿o ani ciê¿ko a o nadgodzinach nie ma mowy. W czasie zmiany 8 godzinnej nie ma co robiæ wiêc wszyscy udaj± ¿e co¶ robi±. Pracownicy chcieliby pracowaæ i wiêcej zarobiæ a góra najchêtniej wszystkich fizycznych by zwolni³a. To jest fenomen. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2013-07-24 15:36:52 | |
Autor: z | |
[wykop] Polaków jednak staæ na nowe samochody :] | |
W dniu 2013-07-24 15:25, PiteR pisze:
Znam tylko takich co ani du¿o ani ciê¿ko a o nadgodzinach nie ma mowy. Co to za zak³ad pracy jest? :-) Ja to siê nie znam bo ci±gle tylko u tych krwiopijców prywaciarzy ;-) Znam du¿o osób które na prawdê _pracuj±_ z |
|
Data: 2013-07-24 16:01:06 | |
Autor: PiteR | |
[wykop] Polaków jednak staæ na nowe samochody :] [ot] | |
na ** p.m.s ** z pisze tak:
Ja to siê nie znam bo ci±gle tylko u tych krwiopijców prywaciarzy ;-) U krwiopijców pewnie te¿ wystêpuje kompresja p³ac co? :) Czy pracujesz ma³o, du¿o czy jeszcze wiêcej to i tak równowarto¶æ 1050 euro netto nie zarobisz. Tu potrzebny jest odpowiedni sto³ek, dorabianie po pracy lub dzia³alno¶æ. Tak± blaszan± puszkê na kszta³t to podejrzewam czasowo w 60 miesiecy m³oteczkiem sam bym wyklepa³ w ocynku. Big deal ;) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2013-09-06 09:13:09 | |
Autor: Jan Koval | |
[wykop] Polaków jednak staæ na nowe samochody :] | |
U¿ytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:XnsA2079CFB14944elektroniklocalhost.net... na ** p.m.s ** z pisze tak: Fenomen to jest to, ¿e pracownik przy budownie autostrady zarabie mniej ni¿ ten z Niemiec a jednak niemieckie autostrady sa tansze w budowie. J. |
|
Data: 2013-09-06 09:20:41 | |
Autor: PesTYcyD | |
[wykop] Polaków jednak staæ na nowe samochody :] | |
W dniu 2013-09-06 09:13, Jan Koval pisze:
Fenomen to jest to, ¿e pracownik przy budownie autostrady zarabie mniej ni¿ ten z Niemiec a jednak niemieckie autostrady sa tansze w budowie. A my¶lisz ¿e koszty pracownicze to s± te, które tak znacz±co wp³ywaj± na ogóln± cenê? |
|
Data: 2013-09-06 09:33:51 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
[wykop] Polaków jednak stać na nowe samoch ody :] | |
W dniu 06.09.2013 o 09:13 Jan Koval <jan.koval@oniet.pl> pisze:
Podaj jakieś dwa konkretne przykłady - koszt wybudowania kilometra autostrady w PL i D. To, że w TVN tak mówią znaczy tylko tyle, że mówią. Zazwyczaj się okazuje, że porównuje się jakiś odcinek, na którym u nas było 5 węzłów, 3 pasy, 5 mostów, 12 wiaduktów, 4 przejścia dla zwierzyny i trzeba było wykupić 20 gospodarstw a w Niemczech był to 100km odcinek autostrady przez łąki. TG |
|
Data: 2013-09-06 12:50:56 | |
Autor: J.F | |
[wykop] Polaków jednak stać na nowe samochody :] | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał
Fenomen to jest to, że pracownik przy budownie autostrady zarabie mniej niż ten z Niemiec a jednak niemieckie autostrady sa tansze w budowie. Podaj jakieś dwa konkretne przykłady - koszt wybudowania kilometra autostrady w PL i D. To sie spotyka tez w opracowaniach UE. Zazwyczaj się okazuje, że porównuje się jakiś odcinek, na którym u nas było 5 węzłów, 3 pasy, 5 mostów, 12 wiaduktów, 4 przejścia dla zwierzyny i bywa trzeba było wykupić 20 gospodarstw a w Niemczech był to 100km odcinek autostrady przez łąki. Ale w Niemczech ziemia droga i nawet laki trzeba wykupic. No chyba ze w NRD. J. |
|
Data: 2013-09-06 13:23:44 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
[wykop] Polaków jednak stać na nowe samoch ody :] | |
W dniu 06.09.2013 o 12:50 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
Wszystko zgoda, ale nie lubię jak się tak uogólnia i dorabia jakieś teorie na podstawie nie wiadomo jakich danych. Było już z kilkadziesiąt takich dyskusji - nikt nigdy nie podał przykładów budowy autostrady z których by czarno na białym wynikało, że w PL jest drożej. TG |
|
Data: 2013-09-06 13:43:43 | |
Autor: J.F | |
[wykop] Polaków jednak stać na nowe samochody :] | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości
W dniu 06.09.2013 o 12:50 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze: Podaj jakieś dwa konkretne przykłady - koszt wybudowania kilometra autostrady w PL i D.To sie spotyka tez w opracowaniach UE. Wszystko zgoda, ale nie lubię jak się tak uogólnia i dorabia jakieś teorie na podstawie nie wiadomo jakich danych. Było już z kilkadziesiąt takich dyskusji - nikt nigdy nie podał przykładów budowy autostrady z których by czarno na białym wynikało, że w PL jest drożej. Chetnie bym zobaczyl na konkretnych przykladach, ale zobacz tez na to http://europa.eu/rapid/press-release_ECA-13-22_en.htm Choc oczywiscie mozliwe ze porownywali metr kw. niemieckiej krajowki, z polska autostrada. Ale tez zobacz ze u nas na wezlach sa dwa wiadukty. Zeby sie dalo latwo bramki postawic. A one tez kosztuja i to chyba sporo. A sa co 20-30 km .. J. |
|
Data: 2013-09-06 20:29:57 | |
Autor: Cavallino | |
[wykop] Polaków jednak stać na nowe samochody :] | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.w2zbapbpg01fvf@l-089.harvard.local... W dniu 06.09.2013 o 09:13 Jan Koval <jan.koval@oniet.pl> pisze: Było wyjaśniane, nasze autostrady są budowane z pierdylionem dupereli, których w Niemczech nie ma, bo nie są obowiązkowe. Od malowania wiaduktów poczynając. Dlatego faktycznie średnio wychodzą drożej niż niemieckie i to sporo. |
|
Data: 2013-09-06 18:53:39 | |
Autor: masti | |
[wykop] Polaków jednak staæ na nowe samochody :] | |
Dnia pięknego Fri, 06 Sep 2013 20:29:57 +0200 osobnik zwany Cavallino
napisał: Dlatego faktycznie średnio wychodzą drożej niż niemieckie i to sporo. od powtarzania to kłastwo nie stanie się prawdą -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-09-06 20:47:11 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
[wykop] Polaków jednak stać na nowe samoch ody :] | |
W dniu 06.09.2013 o 20:29 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:
Było wyjaśniane, nasze autostrady są budowane z pierdylionem dupereli, których w Niemczech nie ma, bo nie są obowiązkowe. No właśnie porównywalne odcinki nie wychodzą u nas drożej. Co do jakości - nie mam złudzeń, nasze wrodzone kombinatorstwo i złodziejstwo robi swoje. TG |
|
Data: 2013-09-06 21:39:39 | |
Autor: Cavallino | |
[wykop] Polaków jednak stać na nowe samochody :] | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.w2z6gxigg01fvf@l-089.harvard.local... W dniu 06.09.2013 o 20:29 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze: No jasne, bo 9,6 mln eur to mniej niż 8,24 mln http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/755251,ile-kosztuje-km-autostrady-w-polsce-drozej-niz-w-niemczech-i-czechach,id,t.html http://wyborcza.biz/biznes/1,100897,14314158,Dlaczego_autostrady_w_Polsce_buduje_sie_drozej_niz.html |
|
Data: 2013-09-06 22:06:32 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
[wykop] Polaków jednak stać na nowe samoch ody :] | |
"W dniu 06.09.2013 o 21:39 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:
Ten artykuł to bełkot jakiegoś idioty, ale potwierdza to co wcześniej napisałem (moje komentarze w nawiasach): -"Mamy przykłady, że konstrukcje są bardzo często przewymiarowywane (20-30 proc.), a zamawiający nie pozwala na optymalizację" (większa szerokość wiaduktów i mostów - na dodatkowy pas w przyszłości) "-Wyższe koszty realizacji wspomnianych inwestycji mogą wynikać z nadmiaru ekranów akustycznych" "- niepotrzebnych wymogów specyfikacji, np. malowanie betonów na obiektach mostowych (w Niemczech nigdy się tego nie robi - pozostaje żywy kolor betonu, przez to taniej i przynajmniej wszystkie obiekty są jednolite" - (to nie są plakatówki, to są masy zmniejszające nasiąkliwość betonu) "Niezrozumiałe jest to, że niektóre normy polskie mają wyższe wymagania niż normy europejskie, np. w zakresie nasiąkliwości betonu. Projektanci nie dopuszczają w konstrukcjach betonowych cementu hutniczego, powszechnie stosowanego w Europie" - (W Hiszpanii czy na południu Niemiec nasiąkliwość jest bez znaczenia, u nas przy 50 cyklach "przejścia przez zero" jest kluczowa). a to jest gwóźdź programu :-) "Warto też postawić pytanie, w jaki sposób ETO wygenerowało te dane? Czy były brane pod uwagę pierwotne wartości kontraktów czy ostateczne. W krajach zachodnich przy projektach typu "buduj" wartości stosunkowo znacząco rosną w trakcie realizacji (konieczności zmian, nieprzewidziane zdarzenia itp. są rekompensowane przez zamawiających poprzez zwiększanie wartości kontraktu). Natomiast Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odrzuca tego typu roszczenia" - (Niemiec robi przed inwestycją kosztorys i przedstawia go jako całkowity koszt, poprawki i dodatkowe koszty idą po stołem i nie wchodzą do średniej ceny kilometra.) Żeby zrobić dokładne porównanie, trzeba by policzyć ile przy budowie autostrady powstaje u nas dodatkowych obiektów inżynieryjnych (których nie mieliśmy wcale) a ile u Niemców. Koszty autostrad Hiszpańskich wynikają z tego, że są lata świetlne do przodu przed Niemcami w jakości nawierzchni nowo-budowanych autostrad i tak jak u nas muszą dobudować infrastrukturę do pobierania opłat. TG |
|