Polakowo autostradowo

Data: 2012-12-29 17:03:49
Autor: neoniusz
Polakowo autostradowo
Byl wczoraj maly wypadek (6 aut) na obwodnicy Krakowa (A4) za wezlem na Skawine. Link do filmiku na dole. Korka bylo kilka kilometrow, bo w tamtym miejscu jezdnia byla zwezona. Jakis czas wszyscy grzecznie stali, az tu nagle po pasie awaryjnym MYYYK jedno auto, drugie auto, trzecie auto az w koncu ruszyla cala kolumna slepo nasladujacych. Jedno auto wystarczylo zeby znalazla sie banda odwaznych. I moze rzeczywiscie niektorzy jechali tylko do wezla zeby zjechac, ale jakos w to nie wierze, bo ostatecznie zakonczylo sie tym, ze pas awaryjny stal (jakis kreatywny tirowiec go zablokowal), a pozostale jechaly. I pozniej wiekszosc z tych aut, ktore widzialem na pasie awaryjnym, wjezdzala z powrotem na normalne pasy. Nie mowia teraz na kursach do czego sluzy pas awaryjny? Czy moze dla wiekszosci jest to marnujaca sie przestrzen na autostradzie i trzeba ja odpowiednio spozytkowac? Na szczescie karetka i inne sluzby jechaly jak jeszcze pasa awaryjnego nikt nie blokowal, bo gdyby wtedy ten pas juz stal to ciekawe gdzie by sie wszyscy pomiescili.

Tak to wygladalo. Film byl krecony niedaleko wezla (na Skawine), korek konczyl sie jakies 300m za nim. Normalnie na tym wezle zjezdza kilka aut, a tu co, cala kolumna postanowila zjechac? I to ludzie z CB, ktorzy wiedzieli, ze korek zaraz za wezlem sie konczy.
https://vimeo.com/56464574

Data: 2012-12-29 17:08:39
Autor: Maurycy Poszepszyński
Polakowo autostradowo
Użytkownik - neoniusz  napisał::
[...]

A tak naprawdę - chciałe¶ pokazać korek czy deskę rozdzielcz±? ;-)

Data: 2012-12-29 17:12:31
Autor: neoniusz
Polakowo autostradowo
On 29.12.2012 17:08, Maurycy Poszepszyński wrote:
[...]

Siedzialem na tyle gleboko (i dosc wysoka deska), ze musialbym wysoko podniesc reke, zeby nagrywac jedynie droge. A poza tym bardziej bylem zainteresowany niewjechaniem w dupe tirowi niz kreceniem :)

Data: 2012-12-29 18:26:18
Autor: RedLite
Polakowo autostradowo
W dniu 2012-12-29 17:08, Maurycy Poszepszyński pisze:

A tak naprawdę - chciałe¶ pokazać korek czy deskę rozdzielcz±? ;-)

Pokaż mi swoj± deskę rozdzielcz±, a powiem ci kim jeste¶?

--

RedLite

Data: 2012-12-30 17:30:39
Autor: Maurycy Poszepszyński
Polakowo autostradowo
Użytkownik - RedLite  napisał::
W dniu 2012-12-29 17:08, Maurycy Poszepszyński pisze:

A tak naprawdę - chciałe¶ pokazać korek czy deskę rozdzielcz±? ;-)

Pokaż mi swoj± deskę rozdzielcz±, a powiem ci kim jeste¶?

Pokaż korek, a powiem ci kim jeste¶.

Data: 2012-12-29 22:45:10
Autor: Arbiter
Polakowo autostradowo

Użytkownik "Maurycy Poszepszyński" <syn.wodza@aztekow.com> napisał w wiadomo¶ci news:50df1584$0$26703

A tak naprawdę - chciałe¶ pokazać korek czy deskę rozdzielcz±? ;-)

Bardziej niż ten korek interesowała mnie własnie deska rozdzielcza, co to za samochod;)

Data: 2012-12-30 09:46:13
Autor: Yogi\(n\)
Polakowo autostradowo
Użytkownik "Arbiter" <niemam@hotmail.com> napisał w wiadomości news:50df6467$0$1222$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Hummer. Nie mieści się na pasie awaryjnym.

--
Yogi(n)

Data: 2012-12-30 14:53:24
Autor: Maurycy Poszepszyński
Polakowo autostradowo
UĹĽytkownik - Yogi(n)  napisaĹ‚::
[...]

;-)

Data: 2012-12-30 22:37:38
Autor: neoniusz
Polakowo autostradowo
On 29.12.2012 22:45, Arbiter wrote:
A tak naprawdê - chcia³e¶ pokazaæ korek czy deskê rozdzielcz±? ;-)

Bardziej niÂż ten korek interesowaÂła mnie wÂłasnie deska rozdzielcza, co to za
samochod;)

Leciwy lexus is.

Data: 2012-12-29 17:26:46
Autor: adam
Polakowo autostradowo

[...]

Niestety nie potrafimy jeszcze jezdzic autostradami (czesto jezdze A1 i A4 na slasku),
notoryczny blad to jazda srodkowym pasem gdy inne sa wolne.
Uwazam ze jazde pasem awaryjnym powinni surowo karac (nawet 500PLN i 10pkt),
bo faktycznie jak bedzie wypadek to sluzby nie dojada np. w ciagu 5 minut a 15
zanim wszyscy gdzies sie poupychaja na swoich na pasach.
pzdr
Adam

Data: 2012-12-29 18:49:05
Autor: Jacek
Polakowo autostradowo
W dniu 2012-12-29 17:03, neoniusz pisze:
Byl wczoraj maly wypadek
A ja powiem tak:
skoro prawodawcy robią na w c..ja co i rusz i to tak zwany obywatel (czyli ten, który musi się obywać bez pewnych rzeczy np. bez dobrego prawa) nie ma szacunku do tak zwanego "prawa". I tak będzie tak długo dopóki będzie zabawa w podchody.
Zabawy te polegają na tym, że prawodawca mówi nam, że wprowadza nowe przepisy odnośnie refundacji leków i że będą one teraz tańsze a faktycznie stają się droższe. Albo mówi nam, że wprowadza się nowe przepisy drogowe dla naszego bezpieczeństwa, a w rzeczywistości chodzi o bezpieczeństwo ministra finansów i skok na naszą kasę.
Nie wiem, jak to rozwiązać, bo sytuacja przypomina skłócone małżeństwo, gdzie prędzej jedno drugiemu wsypie trutkę do zupy, niż wyciągnie rękę do zgody, przyzna się do swoich błędów i poprosi, żeby dać sobie szansę od nowa. Może przydałby się nam jakiś dyktator na miarę Piłsudskiego, albo Partia Kierowców z poparciem 30% - nie wiem.
Jeżeli znikną bez sensu postawione ograniczenia, które są tylko po to, żeby "chłopcy radarowcy" mogli wydajnie polować na jelenia, to w końcu zaczniemy szanować prawo. Wymaga to jednak działania nie tylko ze strony, która jest prawu podporządkowana ale też z drugiej, która to prawo tworzy.
Jacek

Data: 2012-12-29 19:21:37
Autor: Budzik
Polakowo autostradowo
Użytkownik Jacek spaammmm@o2.pl ...

Zabawy te polegaj± na tym, że prawodawca mówi nam, że wprowadza nowe przepisy odno¶nie refundacji leków i że będ± one teraz tańsze a faktycznie staj± się droższe.

Uważaj grz±ski temat. Np. leki któe kupuje się u mnie w domu - staniały.

Ale słuchaj±c ministra )a lekarze tego niestety nie prostowali) trudno było wyłapać, o jakich cenach mówi.
To że lek jest tańszy, nie oznacza, że pacjent będzie mniej płacił.

Te wszystkie zmiany s±nakierowane na to, żeby producenci obniżyli ceny (i co ciekawe często tak się stało)
A pacjent - raz płaci mniej raz więcej - pewnie jeszcze killka zmian list cen dla refundowanych leków, żeby wyłapać wszystkie dziwne sytuacje i nagłe kilkukrotnie podrożałe leki.

Data: 2012-12-29 20:31:17
Autor: Tom N
Polakowo autostradowo
Budzik w <news:XnsA138CE7271914budzik61pocztaonetpl127.0.0.1>:

Uważaj grz±ski temat. Np. leki któe kupuje się u mnie w domu - staniały.

Sprzedajesz u siebie w domu leki? To rzeczywi¶cie grz±ski temat.. ;P

CROSS:  pl.misc.samochody,pl.pregierz
--
'Tom N'

Data: 2012-12-29 20:31:29
Autor: Jacek
Polakowo autostradowo
W dniu 2012-12-29 20:21, Budzik pisze:

Uważaj grz±ski temat. Np. leki któe kupuje się u mnie w domu - staniały.
U mnie odwrotnie. A już zupełnie kuriozalne s± wyliczenia ceny leków na "ryczałt". Ucieszyłem się że za Prestarium zapłacę tylko kilka zł ryczałtu a zapłaciłem więcej, niż przedtem ze zniżk±. Jak masz znajom± aptekarkę to zapytaj, jak się liczy ryczałt, bo tego normalny człowiek nie pojmie nawet po wódce. Identycznie jest z pampersami dla dorosłych, lekami przeciwodrzutowymi dla przeszczepowców, paskami do glukometrów dla cukrzyków itd.itp.
Jacek
PS
temat nie tyle grz±ski ile cuchn±cy

Data: 2012-12-29 21:02:35
Autor: Tom N
Polakowo autostradowo
Jacek w <news:50df450f$0$26699$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 2012-12-29 20:21, Budzik pisze:

Uważaj grz±ski temat. Np. leki któe kupuje się u mnie w domu - staniały.
U mnie odwrotnie.

Kolejny handluj±cy w domu lekami...?

A już zupełnie kuriozalne s± wyliczenia ceny leków na "ryczałt".
[...]
Jak masz znajom± aptekarkę to zapytaj, jak się liczy ryczałt,

Przecież "komputer" wszystko liczy, aptekarka to interfejs białkowy ino

bo tego normalny człowiek nie pojmie nawet po wódce.

Nie żryj prestarium gdy chlejesz, nie handluj lekami, skoro policzyć nie
potrafisz... ;P

Data: 2012-12-30 16:25:08
Autor: Jarek Andrzejewski
Polakowo autostradowo

http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=1&id=1168

Data: 2012-12-31 00:03:56
Autor: Budzik
Polakowo autostradowo
Osobnik posiadaj±cy mail ptja.pl@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Lubię Gwiazdowskiego, jednak w przypadku tego artykułu slbo jest nabierany przez IMS, albo po prostu nie dopowiedział, albo już sam nie wiem.

Pisze, że w 2011 dopłacali¶my 34% a w 2012 38%.
Ale czego? Ceny hurtowej? Detalicznej? Tyle, że powrzechnie wiadomo, że wielu producentów opu¶ciło ceny, mało tego, wiele preparatów drastycznie zmieniło sprzedażw grupie ponieważ co do zasady baza ref. jest do najtanszego w grupie.

Reasumuj±c - chyba wła¶ciwsze byłoby ujęcie nie aprocentowe a per złoty.

No i jako¶ nie ujęto inflacji.

Ale chętnie poczytam więcej na ten temat, bo raczej nie przygl±dałem mu się dokł±dniej poza tym co obserwuję na własnych zakupach.

--
Pozdrawia... Budzik
Chyba mam zdolno¶ci prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmuj±c resztki

Data: 2012-12-31 10:38:36
Autor: Jarek Andrzejewski
Polakowo autostradowo
On Mon, 31 Dec 2012 00:03:56 +0000 (UTC), Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Pisze, że w 2011 dopłacali¶my 34% a w 2012 38%.
Ale czego? Ceny hurtowej? Detalicznej? Tyle, że powrzechnie wiadomo, że

zakładam, że tego samego

Reasumuj±c - chyba wła¶ciwsze byłoby ujęcie nie aprocentowe a per złoty.

No i jako¶ nie ujęto inflacji.

chyba nic by to nie zmieniło, bo 38% w 2012 raczej nie będzie mniej
niż 34% w 2011...

Ale chętnie poczytam więcej na ten temat, bo raczej nie przygl±dałem mu się dokł±dniej poza tym co obserwuję na własnych zakupach.

no wła¶nie... "własne zakupy" to żaden wyznacznik. Za komuny było
powiedzenie "co prawda chleb zdrożał, ale lokomotywy staniały, więc
nie ma inflacji".

Data: 2012-12-31 12:55:44
Autor: Budzik
Polakowo autostradowo
[...]

Zakładasz? Wrzucaj±c tak± tezę, należałoby raczej wiedzieć.
Nie może być "tego samego" bo przeciez ceny do¶c mocno się zmieniały.(niektóre leki potaniały o kilkadziesi±t % żeby dorównać najtańszemu lekowi w grupie.)
Zreszt± taki był cel tej ustawy - obniżenie cen przez producentów.

[...]

Znowu "raczej".
Ja nie wiem, czy raczej masz rację.

[...]

A to prawda. Dlatego oczekiwałbym rzetelnych danych.

--
Pozdrawia... Budzik
"Błędy człowieka szlachetnego s± jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

Data: 2012-12-31 14:55:26
Autor: Jarek Andrzejewski
Polakowo autostradowo
On Mon, 31 Dec 2012 12:55:44 +0000 (UTC), Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Zreszt± taki był cel tej ustawy - obniżenie cen przez producentów.

no tak, nie wpadłem na to. Podobnie jak celem instalacji setek
fotoradarów jest poprawa bezpieczeństwa :-)

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-12-31 16:55:32
Autor: Budzik
Polakowo autostradowo
[...]

masz rację, Ľle to uj±łem. Celem był oszczędno¶ci w budzecie a sposób na ich osi±gnięcie to miało być obniżenie cen przez producentów oraz promowanie najtanszego odpowiednika w grupie przez co Państwo do 1 op. dopłacałoby jak najmniej.
Ale porównanie od czapy. Ja nie sugerowałem, że obniżecenie cen miałoby niby powodować mniejsz± odpłatno¶ć pacjenta.

--
Pozdrawia... Budzik
....i to by było na tyle

Data: 2012-12-29 18:49:15
Autor: Cavallino
Polakowo autostradowo

Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kbn495$99a$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Ale co w tym dziwnego, że ludzie chcą zjechać z autostrady na której jest zator?
No chyba, że Twoje "korek stał" oznacza iż faktycznie korek jechał, tylko powoli.

Bo jeśli faktycznie stał, to jaki był sens czekania np. 1 h, tylko dlatego, że ktoś boi się zjechać najbliższym zjazdem i wjechać następnym, tylko postanowił sobie postać na autostradzie?

Data: 2012-12-29 19:36:34
Autor: Marek Dyjor
Polakowo autostradowo
Cavallino wrote:
[...]

bo pasa awaryjny służy do dojazdu służb albo do postoju zepsutego auta a nie objeżdżania korka, też widziałem taki numer że efektywnie pas awaryjny sie tez zablokował, była w sam raz zima i ciekawe jak miała np w mniejsze niebezpieczne dojechać karetka czy pługo piaskarka.

Data: 2012-12-29 23:09:22
Autor: Cavallino
Polakowo autostradowo

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

[...]

Wiadomo, że nie chodzi o jazdę tym pasem przez kilometry, ale jak masz zjazd w zasięgu wzroku to nic się nie stanie jak dojedziesz tam pasem awaryjnym, w końcu to właśnie sytuacja awaryjna jest.

Chodziło mi tylko o zdziwienie autora wątku, że więcej niż zwykle ludzi zechciało zjechać najbliższym zjazdem.
Mnie to nie dziwi, kaĹĽdy z odrobinÄ… oleju tak zrobi.

Data: 2012-12-29 19:21:38
Autor: Budzik
Polakowo autostradowo
[...]

z jednej strony to nic dziwnego, że nagle dużo więcej osó postanowiło zjechac tym wezłem niż stać w korku.

Z drugiej strony - mówisz, że ponownie wjeżdzali dalej. Cóz - gnoje i tyle.
Pociesz się, że zapewne oszczędzili raptem kilka minut a może kiedy¶ zapłac± kilkaset złotych za takie wpierdalanie się.

Oby przy okazji nie zapłacili ci, co rzeczywi¶cie na wezle chc± zjechać.

Data: 2012-12-29 21:41:05
Autor: John Kołalsky
Polakowo autostradowo

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

[...]

I tak pieni±dze nie pójd± na helikopter

Data: 2012-12-29 20:05:23
Autor: Pawel O'Pajak
Polakowo autostradowo

Witam,

ostatecznie zakonczylo sie tym, ze pas awaryjny stal (jakis kreatywny
tirowiec go zablokowal)

Czyli ewentualne zagrozenie spowodowal kreatywny tirowiec, a nie ci, co wprawdzie wbrew przepisom, ale jednak przyczyniali sie do rozladowywania korka.
Zazwyczaj w takich wypadkach informuje takiego kreatywnego, ze nagram jego zachowanie, co w 100 skutkuje zaniechaniem tamowania ruchu i bluzgami pod moim adresem na CB. Cieszy mnie to o tyle, ze wiem dzieki temu, ze ci kreatywni doskonale wiedza, ze ich zamiary sa wbrew prawu, szkoda, ze nie wiedza sami z siebie jak bezdennie glupie sa ich zamiary.
Witam,

--
Pozdrawiam,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-12-29 20:36:29
Autor: Koziołek
Polakowo autostradowo
neoniusz napisał:
Byl wczoraj maly wypadek (6 aut) na obwodnicy Krakowa (A4) za wezlem na Skawine. Link do filmiku na dole. Korka bylo kilka kilometrow, bo w

O, to widzę że spotkaliśmy się z Kolegą - tyle że ja akurat jechałem w drugą stronę - korek sięgał wtedy do zjazdu na Skawinę.
Przy okazji wazelina dla Yanosika (CB jakoĹ› mnie nie pociÄ…ga) za info o ww. akcji oraz  za wczeĹ›niejsze ostrzeĹĽenie o suszÄ…cych na Półłanki. Nie, ĹĽebym jakoĹ› strasznie szalaĹ‚, ale pewnie byĹ‚o by 60/40.

Pozdr.,

Koziołek
--
www.blogmateuszka.blox.pl
www.przepraszamzacrossposta.blox.pl

Data: 2012-12-30 22:37:07
Autor: neoniusz
Polakowo autostradowo
On 29.12.2012 20:36, Koziołek wrote:
[...]

Nie, żebym jakoś strasznie szalał, ale pewnie było by 60/40.

No szkoda, ze nie wiedzialem to bysmy sie spotkali :) Na Pollanki suszyli? A to zlodzieje, juz im brakuje lepszych miejsc...
Ja wiedzialem, ze na A4 taki koreczek (CB lapalo z daleka), ale i tak lecialem na tarnow (nie chcialo mi sie przez miasto z bronowic przebiac) i moglem poczekac te 20 minut w korku. Przez te 2 dni i tak bylo z korkami (a wlasciwie ich brakiem) lepiej - pewno studenty nie wracaly. Siedze w biurze w centrum i mam dobry podglad na "ruch" - naprawde bylo pusto.

Data: 2012-12-30 00:20:41
Autor: WildS
Polakowo autostradowo
["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
On 2012-12-29, neoniusz <neon@joemonster.org> wrote:
[...]

W niemczech pod Hamburgiem byłem świadkiem podobnej sytuacji. Tam przed
tunelem pod ElbÄ… zawsze robiÄ… siÄ™ kilometrowe korki. Niedaleko przed
tunelem jest zjazd z A7 na bodajĹĽe A23. No i nagle sporo niemcĂłw
pojechało za jakimś odważnym po pasie awaryjnym kilkaset metrów do
zjazdĂłwki.
Przed samą zjazdówką stał już na trawie busik a za busikiem śmietnik jak
ten naszych straży gminnych i pstrykał fotke za fotką każdemu na
awaryjnym :>

--
WildS

Data: 2012-12-30 12:40:10
Autor: J.F.
Polakowo autostradowo
Dnia Sun, 30 Dec 2012 00:20:41 +0100 (CET), WildS napisał(a):
W niemczech pod Hamburgiem byłem ¶wiadkiem podobnej sytuacji. Tam przed
tunelem pod Elb± zawsze robi± się kilometrowe korki. Niedaleko przed
tunelem jest zjazd z A7 na bodajże A23. No i nagle sporo niemców
pojechało za jakim¶ odważnym po pasie awaryjnym kilkaset metrów do
zjazdówki.
Przed sam± zjazdówk± stał już na trawie busik a za busikiem ¶mietnik jak
ten naszych straży gminnych i pstrykał fotke za fotk± każdemu na
awaryjnym :>

Ha, czyli oni nie calkiem "ufaja swoim organizatorom ruchu", a
organizatorzy ograniczaja sie do pstrykania fotek jako rozwiazania problemu
:-)

P.S. Jest mozliwe ze busik polowal na przekraczajachych predkosc ...

J.

Polakowo autostradowo