Polakowo autostradowo

Data: 2012-12-29 18:49:05
Autor: Jacek
Polakowo autostradowo
W dniu 2012-12-29 17:03, neoniusz pisze:
Byl wczoraj maly wypadek
A ja powiem tak:
skoro prawodawcy robią na w c..ja co i rusz i to tak zwany obywatel (czyli ten, który musi się obywać bez pewnych rzeczy np. bez dobrego prawa) nie ma szacunku do tak zwanego "prawa". I tak będzie tak długo dopóki będzie zabawa w podchody.
Zabawy te polegają na tym, że prawodawca mówi nam, że wprowadza nowe przepisy odnośnie refundacji leków i że będą one teraz tańsze a faktycznie stają się droższe. Albo mówi nam, że wprowadza się nowe przepisy drogowe dla naszego bezpieczeństwa, a w rzeczywistości chodzi o bezpieczeństwo ministra finansów i skok na naszą kasę.
Nie wiem, jak to rozwiązać, bo sytuacja przypomina skłócone małżeństwo, gdzie prędzej jedno drugiemu wsypie trutkę do zupy, niż wyciągnie rękę do zgody, przyzna się do swoich błędów i poprosi, żeby dać sobie szansę od nowa. Może przydałby się nam jakiś dyktator na miarę Piłsudskiego, albo Partia Kierowców z poparciem 30% - nie wiem.
Jeżeli znikną bez sensu postawione ograniczenia, które są tylko po to, żeby "chłopcy radarowcy" mogli wydajnie polować na jelenia, to w końcu zaczniemy szanować prawo. Wymaga to jednak działania nie tylko ze strony, która jest prawu podporządkowana ale też z drugiej, która to prawo tworzy.
Jacek

Data: 2012-12-29 19:21:37
Autor: Budzik
Polakowo autostradowo
U¿ytkownik Jacek spaammmm@o2.pl ...

Zabawy te polegaj± na tym, ¿e prawodawca mówi nam, ¿e wprowadza nowe przepisy odno¶nie refundacji leków i ¿e bêd± one teraz tañsze a faktycznie staj± siê dro¿sze.

Uwa¿aj grz±ski temat. Np. leki któe kupuje siê u mnie w domu - stania³y.

Ale s³uchaj±c ministra )a lekarze tego niestety nie prostowali) trudno by³o wy³apaæ, o jakich cenach mówi.
To ¿e lek jest tañszy, nie oznacza, ¿e pacjent bêdzie mniej p³aci³.

Te wszystkie zmiany s±nakierowane na to, ¿eby producenci obni¿yli ceny (i co ciekawe czêsto tak siê sta³o)
A pacjent - raz p³aci mniej raz wiêcej - pewnie jeszcze killka zmian list cen dla refundowanych leków, ¿eby wy³apaæ wszystkie dziwne sytuacje i nag³e kilkukrotnie podro¿a³e leki.

Data: 2012-12-29 20:31:17
Autor: Tom N
Polakowo autostradowo
Budzik w <news:XnsA138CE7271914budzik61pocztaonetpl127.0.0.1>:

Uwa¿aj grz±ski temat. Np. leki któe kupuje siê u mnie w domu - stania³y.

Sprzedajesz u siebie w domu leki? To rzeczywi¶cie grz±ski temat.. ;P

CROSS:  pl.misc.samochody,pl.pregierz
--
'Tom N'

Data: 2012-12-29 20:31:29
Autor: Jacek
Polakowo autostradowo
W dniu 2012-12-29 20:21, Budzik pisze:

Uwa¿aj grz±ski temat. Np. leki któe kupuje siê u mnie w domu - stania³y.
U mnie odwrotnie. A ju¿ zupe³nie kuriozalne s± wyliczenia ceny leków na "rycza³t". Ucieszy³em siê ¿e za Prestarium zap³acê tylko kilka z³ rycza³tu a zap³aci³em wiêcej, ni¿ przedtem ze zni¿k±. Jak masz znajom± aptekarkê to zapytaj, jak siê liczy rycza³t, bo tego normalny cz³owiek nie pojmie nawet po wódce. Identycznie jest z pampersami dla doros³ych, lekami przeciwodrzutowymi dla przeszczepowców, paskami do glukometrów dla cukrzyków itd.itp.
Jacek
PS
temat nie tyle grz±ski ile cuchn±cy

Data: 2012-12-29 21:02:35
Autor: Tom N
Polakowo autostradowo
Jacek w <news:50df450f$0$26699$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 2012-12-29 20:21, Budzik pisze:

Uwa¿aj grz±ski temat. Np. leki któe kupuje siê u mnie w domu - stania³y.
U mnie odwrotnie.

Kolejny handluj±cy w domu lekami...?

A ju¿ zupe³nie kuriozalne s± wyliczenia ceny leków na "rycza³t".
[...]
Jak masz znajom± aptekarkê to zapytaj, jak siê liczy rycza³t,

Przecie¿ "komputer" wszystko liczy, aptekarka to interfejs bia³kowy ino

bo tego normalny cz³owiek nie pojmie nawet po wódce.

Nie ¿ryj prestarium gdy chlejesz, nie handluj lekami, skoro policzyæ nie
potrafisz... ;P

Data: 2012-12-30 16:25:08
Autor: Jarek Andrzejewski
Polakowo autostradowo

http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=1&id=1168

Data: 2012-12-31 00:03:56
Autor: Budzik
Polakowo autostradowo
Osobnik posiadaj±cy mail ptja.pl@gmail.com napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

[...]

Lubiê Gwiazdowskiego, jednak w przypadku tego artyku³u slbo jest nabierany przez IMS, albo po prostu nie dopowiedzia³, albo ju¿ sam nie wiem.

Pisze, ¿e w 2011 dop³acali¶my 34% a w 2012 38%.
Ale czego? Ceny hurtowej? Detalicznej? Tyle, ¿e powrzechnie wiadomo, ¿e wielu producentów opu¶ci³o ceny, ma³o tego, wiele preparatów drastycznie zmieni³o sprzeda¿w grupie poniewa¿ co do zasady baza ref. jest do najtanszego w grupie.

Reasumuj±c - chyba w³a¶ciwsze by³oby ujêcie nie aprocentowe a per z³oty.

No i jako¶ nie ujêto inflacji.

Ale chêtnie poczytam wiêcej na ten temat, bo raczej nie przygl±da³em mu siê dok³±dniej poza tym co obserwujê na w³asnych zakupach.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2012-12-31 10:38:36
Autor: Jarek Andrzejewski
Polakowo autostradowo
On Mon, 31 Dec 2012 00:03:56 +0000 (UTC), Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Pisze, ¿e w 2011 dop³acali¶my 34% a w 2012 38%.
Ale czego? Ceny hurtowej? Detalicznej? Tyle, ¿e powrzechnie wiadomo, ¿e

zak³adam, ¿e tego samego

Reasumuj±c - chyba w³a¶ciwsze by³oby ujêcie nie aprocentowe a per z³oty.

No i jako¶ nie ujêto inflacji.

chyba nic by to nie zmieni³o, bo 38% w 2012 raczej nie bêdzie mniej
ni¿ 34% w 2011...

Ale chêtnie poczytam wiêcej na ten temat, bo raczej nie przygl±da³em mu siê dok³±dniej poza tym co obserwujê na w³asnych zakupach.

no w³a¶nie... "w³asne zakupy" to ¿aden wyznacznik. Za komuny by³o
powiedzenie "co prawda chleb zdro¿a³, ale lokomotywy stania³y, wiêc
nie ma inflacji".

Data: 2012-12-31 12:55:44
Autor: Budzik
Polakowo autostradowo
[...]

Zak³adasz? Wrzucaj±c tak± tezê, nale¿a³oby raczej wiedzieæ.
Nie mo¿e byæ "tego samego" bo przeciez ceny do¶c mocno siê zmienia³y.(niektóre leki potania³y o kilkadziesi±t % ¿eby dorównaæ najtañszemu lekowi w grupie.)
Zreszt± taki by³ cel tej ustawy - obni¿enie cen przez producentów.

[...]

Znowu "raczej".
Ja nie wiem, czy raczej masz racjê.

[...]

A to prawda. Dlatego oczekiwa³bym rzetelnych danych.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"B³êdy cz³owieka szlachetnego s± jak zaæmienie S³oñca lub Ksiê¿yca.
Wszyscy je widz±." - Konfucjusz

Data: 2012-12-31 14:55:26
Autor: Jarek Andrzejewski
Polakowo autostradowo
On Mon, 31 Dec 2012 12:55:44 +0000 (UTC), Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Zreszt± taki by³ cel tej ustawy - obni¿enie cen przez producentów.

no tak, nie wpad³em na to. Podobnie jak celem instalacji setek
fotoradarów jest poprawa bezpieczeñstwa :-)

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-12-31 16:55:32
Autor: Budzik
Polakowo autostradowo
[...]

masz racjê, ¼le to uj±³em. Celem by³ oszczêdno¶ci w budzecie a sposób na ich osi±gniêcie to mia³o byæ obni¿enie cen przez producentów oraz promowanie najtanszego odpowiednika w grupie przez co Pañstwo do 1 op. dop³aca³oby jak najmniej.
Ale porównanie od czapy. Ja nie sugerowa³em, ¿e obni¿ecenie cen mia³oby niby powodowaæ mniejsz± odp³atno¶æ pacjenta.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
....i to by by³o na tyle
Jan T. Stanis³awski

Polakowo autostradowo