Polar czy softshell na zimę

Data: 2010-11-11 08:35:57
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Polar czy softshell na zimę
deyoot@gmail.com pisze:
Witam wszystkich.
Przygotowuję się do jeżdżenia zimą na codzień. Zwykle jakoś około
grudnia, kiedy zaczyna padać pierwszy śnieg przesiadam się na samochód
ale w tym roku planuję dojeżdżać do roboty także zimą. Stąd pytanie o
ciuch jaki wybrać. W grę nie bardzo wchodzą ciuchy typowo rowerowe.
Chodzi raczej o to co wrzucić na grzbiet bo to aby przy temperaturze
kilku, góra kilkunastu stopni poniżej zera wystarczyło na zimę. Rzecz
musi wystarczyć, żeby w sytuacji gdy pod spodem będzie najwyżej sweter
czy zwykła koszula, nie zmarznąć za bardzo.

Długo szukałem takiego rozwiązania aż trafiłem na genialna kurtkę Biemme   z Windstoppera. Wprost genialna. Zakładam ją, gdy temperatura spada poniżej +7. Pod spodem mam wtedy, albo rowerową koszulkę coolmax, albo sporadycznie jakąś cywilną koszulkę gdy jadę nie na trening i nie do pracy. I tak mogę jechać aż do -7. Poniżej -7 stopni dokładam do zestawu cienką bluzę.

Kurtka jest wiatroszczelna a jednocześnie naprawdę oddychająca, nie pocę się, a jest mi niezwykle komfortowo termicznie. No ale oczywiście trzeba jechać, ruszać się na nie stać.

Kupiłem ją jakieś 7 lat temu za 400 zł, nietanio. Widzę, że zaczyna powoli tracić wiatroszczelność (po 7 latach ma prawo chyba) następna kurtka rowerowa będzie także z windstoppera.

> Kurtki membranowe to porażka, bo się
człowiek szybko poci.

W przypadku rowerowej kurtki biemme z windstoppera nie sposób się zgodzić z powyższym. Znajomi używający kurtek rowerowych z windstoppera
także nie pocą się.

Podobno jednak cywilne, nierowerowe kurtki z membramą potrafią nie być wystarczająco oddychające jak na wysiłek na rowerze.

  Bo musi być ciepło ale nie żeby się za mocno spocić. Co byście
polecili? W czym jeździcie zimą?

Tak jak napisałem wyżej, podtrzymuję.

--
Szukam pracy: