Polbank KK VISA - koniec dobrych kursów

Data: 2013-09-17 12:15:35
Autor: josh.web.01
Polbank KK VISA - koniec dobrych kursów
Chyba czas pożegnać się z KK VISA dawnego Polbanku. Dwie transakcje walutowe (z 15 w EUR i 16.09 w GBP). Dzisiaj rozliczone - 17.09. Kurs EUR 4,3243 (kurs śr. NBP 4,2144)
Kurs GBP 5,1666 (kurs śr. NBP 5,0201)

Jednak Raiffeisen nie wytrzymał i musiał wszystko zepsuć. :(

J.

Data: 2013-09-17 20:25:06
Autor: xbartx
Dnia Tue, 17 Sep 2013 12:15:35 -0700, josh.web.01 napisał(a):

[...]

Było na grupie coś o tym, że dla VISA doliczają 2% czy coś w ten deseń ale dla MC jeszcze nie popsuli, bo akurat mam dzisiaj rozliczone:

98 EUR = 412,91 PLN czyli 4,2133 a google na dzisiaj pokazuje 4,21 takĹźe elegancko.

--
xbartx

Data: 2013-09-17 13:56:33
Autor: josh.web.01
Polbank KK VISA - koniec dobrych kursów
Było prowizjach ale w kartach do konta. A to KK.
Prowizja VISY jest w wielu bankach, ale do podstawowej waluty jaką jest EUR - rzadko.

Data: 2013-09-17 14:13:56
Autor: josh.web.01
W dniu wtorek, 17 września 2013 22:56:33 UTC+2 użytkownik josh....@gmail.com napisał:
Było prowizjach ale w kartach do konta. A to KK.

Prowizja VISY jest w wielu bankach, ale do podstawowej waluty jaką jest EUR - rzadko.

Sam sobie pod/odpowiem. Od 16.09. są zmiany dotyczące kart kredytowych Polbanku. 3% prowizji za przewalutowanie dla VISY. Niestety w regulaminie nie napisano jaką walutą rozliczeniową ma VISA a jaką MC. W TPiO także nie ma tej informacji. Z przeliczników domyślam się, że dla VISY w Polbank/RB waluta rozliczeniowa to USD.

Data: 2013-09-17 22:08:13
Autor: xbartx

josh....@gmail.com napisał:
[...]

Hmmm do tej pory wszystkie karty Polbanku nie miały waluty rozliczeniowej tylko od razu następowało przewalutowanie na PLN po kursie VISA/MC i myślę, że tak jest nadal.

--
xbartx

Data: 2013-09-17 15:22:00
Autor: Raff
W dniu środa, 18 września 2013 00:08:13 UTC+2 użytkownik xbartx napisał:
> [...]

Hmmm do tej pory wszystkie karty Polbanku nie miały waluty rozliczeniowej tylko od razu następowało przewalutowanie na PLN po kursie VISA/MC i myślę, że tak jest nadal.

Od 16.09 jest taki zapis w regulaminie par.19:
5. Transakcje dokonane w innej walucie niż waluta rozliczeniowa
przewalutowane są przez Organizację Płatniczą z tej waluty na walutę
rozliczeniową z zastosowaniem kursu obowiązującego w tej
organizacji, w dniu przewalutowania Transakcji Kartowej. Opis
sposobu przewalutowania Transakcji Kartowych na walutę Rachunku
Kredytu Bank podaje na Stronie Internetowej Banku.
6. W przypadku Kart wydanych w systemie Visa, do wartości Transakcji,
o których mowa w ust. 5, doliczana jest prowizja za przewalutowanie
Transakcji w wysokości 3% wartości transakcji. Prowizja zawarta jest
w kwocie transakcji w PLN podanej na Wyciągu i nie jest
ewidencjonowana jako oddzielna pozycja.

Data: 2013-09-17 22:56:45
Autor: jem
Polbank KK VISA - koniec dobrych kursów
Szkoda tylko, że Pólbank nie raczył poinformować posiadaczy swoich KK, że zmienia regulamin i TOiP.
Nie miałem takiej infromacji na żadnym wyciągu ani w bankowości internetowej.

A z tego co widzę, to nie jedyne zmiany. Zwrot za transakcje KK też został pogorszony.

Data: 2013-09-17 23:29:02
Autor: Raff
W dniu środa, 18 września 2013 07:56:45 UTC+2 użytkownik jem napisał:
[...]

Fakt. Ja też dopiero po poście na górze zacząłem szukać na stronie banku. Na wyciągu nic nie było. A innej koresponencji też nie dostałem. Wolno tak zmieniać reguły?

Data: 2013-09-18 03:37:27
Autor: emes88
Polbank KK VISA - koniec dobrych kursów
Fakt. Ja też dopiero po poście na górze zacząłem szukać na stronie banku. Na >wyciągu nic nie było. A innej koresponencji też nie dostałem. Wolno tak zmieniać >reguły?

Wg prawa i regulaminu muszą chyba powiadomić o zmianach nie później niż 2 miesiące przed datą wprowadzenia zmian.

Data: 2013-11-11 11:05:02
Autor: mmsps3
Polbank KK VISA - koniec dobrych kursów
Wg prawa i regulaminu muszą chyba powiadomić o zmianach nie później niż 2 miesiące przed datą wprowadzenia zmian.

Generalnie po przejęciu przez Raiffeisen mają bałagan. Na stronie www R-P, w zakładce kart kredytowych VISA znajduje się KORZYSTNY regulamin - na jego podstawie i tabeli opłat i prowizji walutą rozliczeniową dla VISY jest USD i tego należy się trzymać. Nawet, gdybym miał zaangażować UOKiK to nie odpuszczę.

Data: 2013-09-18 09:38:02
Autor: J_K_K
W dniu 2013-09-18 07:56, jem pisze:

A z tego co widzę, to nie jedyne zmiany. Zwrot za transakcje KK też został pogorszony.

O tym też tu było - teraz liczą się tylko pełne 100-ki.

--

Pzdr

J_K_K

Data: 2013-09-18 17:29:21
Autor: xbartx
Dnia Wed, 18 Sep 2013 09:38:02 +0200, J_K_K napisał(a):

W dniu 2013-09-18 07:56, jem pisze:

A z tego co widzę, to nie jedyne zmiany. Zwrot za transakcje KK też
został pogorszony.

O tym też tu było - teraz liczą się tylko pełne 100-ki.

Tak było o tym na grupie. Generalnie KK Polbanku MC nadaje się jeszcze do transakcji w walutach obcych ewentualnie do większych zakupów dla MB 1%. Jak długo? Pewnie nie za długo znając rajfiego ;)

Polbank KK VISA - koniec dobrych kursów