Polbank: autoryzacja SMS obok certyfikatow!

Data: 2010-03-13 17:18:32
Autor: astro
Polbank: autoryzacja SMS obok certyfikatow!
Od dzis Polbank umozliwa autoryzacje przelewow rowniez poprzez kody
jednorazowe przesylane SMSem ;-)
Wiecej informacji znajdziemy w dokumencie "Biuletyn Bankowo¶ci
Elektronicznej - 13/03/2010" dostepnym po zalogowaniu.
Wreszcie koniec problemow z obsluga konta pod GNU/Linuksem...
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2010-03-13 18:15:40
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-03-13 17:18, astro pisze:
Od dzis Polbank umozliwa autoryzacje przelewow rowniez poprzez kody
jednorazowe przesylane SMSem ;-)
Wiecej informacji znajdziemy w dokumencie "Biuletyn Bankowości
Elektronicznej - 13/03/2010" dostepnym po zalogowaniu.
Wreszcie koniec problemow z obsluga konta pod GNU/Linuksem...

No właśnie - "obok" certyfikatów. Trzeba mieć certyfikat, aby skorzystać z haseł SMS.

Co ciekawe sami zachęcają do odwołania certyfikatu po aktywacji haseł SMS, a to zostawia furtkę do wygenerowania nowego certyfikatu komuś, kto w jakiś sposób pozna login, hasło i hasło2. Aktualnie było to niemożliwe, gdyż odwołanie poprzedniego certyfikatu wymagało zgłoszenia telefonicznego. Sami przecież specjalnie jakiś czas temu wprowadzili takie ograniczenie dla celów bezpieczeństwa.

Data: 2010-03-13 18:39:05
Autor: svvr
Polbank: autoryzacja SMS obok certyfikatow!

racja, bardzo glupi krok ze strony polbanku.aktywacja smskow winna odbywac sie poprzez linie.

a z innej beczki - nie doczytalem sie nigdzie czy jest jakis koszt jednego smsa z kodem, tak jak np. bylo w BPHu. czy napewno usluga jest darmowa?
--
Wiadomo¶ć wysłana z serwisu Money.pl Zajrzyj na http://msp.money.pl

Data: 2010-03-13 21:04:56
Autor: J_K_K
Polbank: autoryzacja SMS obok certyfikatow!
Użytkownik "svvr" <ail@WYTNIJ_TOmailinator.com> napisał w wiadomo¶ci news:hngm49$odi$1z-news.wcss.wroc.pl...

tak jak np. bylo w BPHu.

W BPH jest 5 bezpłatnych, ale jeden obsługuje cał± sesję.
Zaufane nie potrzebuj± SMS.

W Pekao SA jest 10 (przynajmniej dla byłych klientów BPH).

Pzdr

JKK

Data: 2010-03-13 21:13:12
Autor: astro
Polbank: autoryzacja SMS obok certyfikatow!
Uzytkownik svvr <ail@WYTNIJ_TOmailinatorcom> napisal w wiadomosci
nie doczytalem sie nigdzie czy jest jakis koszt jednego smsa z kodem, tak jak np. bylo w BPHu. czy napewno usluga jest darmowa?

Infolinia twierdzi, ze sa bezplatne i nielimitowane. Oficjalnych dowodow
jednak nie widzialem.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2010-03-13 12:21:43
Autor: Krzysiek
Polbank: autoryzacja SMS obok certyfikatow!
On 13 Mar, 21:13, astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>
wrote:

Infolinia twierdzi, ze sa bezplatne i nielimitowane. Oficjalnych dowodow
jednak nie widzialem.

czy trzeba czekac na sms aby przelac na własny rachunek np. z
oszczedzajacego na zwykly?:P
tak jak teraz jest z certyfikatem....

Data: 2010-03-14 22:01:45
Autor: xbartx
Dnia Sat, 13 Mar 2010 12:21:43 -0800, Krzysiek napisał(a):

czy trzeba czekac na sms aby przelac na własny rachunek np. z
oszczedzajacego na zwykly?:P
tak jak teraz jest z certyfikatem....

Skoro zamieniasz jeden system autoryzacji na drugi to raczej tak, chociaĹĽ wydaje siÄ™ to kompletnie nielogiczne. No ale rozmawiamy o Polbanku ;)

Data: 2010-03-15 06:21:25
Autor: Kamil Jońca
xbartx <bart@hashzero.net> writes:

Dnia Sat, 13 Mar 2010 12:21:43 -0800, Krzysiek napisał(a):

czy trzeba czekac na sms aby przelac na własny rachunek np. z
oszczedzajacego na zwykly?:P
tak jak teraz jest z certyfikatem....

Skoro zamieniasz jeden system autoryzacji na drugi to raczej tak, chociaż wydaje się to kompletnie nielogiczne. No ale rozmawiamy o Polbanku ;)

A czy wam Polbank działa? Bo mnie od wczoraj wita komunikatem:

#v+
Szanowni Państwo,
Bankowo¶ć Internetowa Polbank24 jest aktualnie niedostępna z powodu prowadzonych prac serwisowych. Proszę spróbować ponownie w ci±gu pół godziny. Za wszelkie niedogodno¶ci serdecznie przepraszamy.
Z poważaniem,
Polbank EFG   #v-

KJ

The world is coming to an end ... SAVE YOUR BUFFERS!!!

Data: 2010-03-15 12:14:56
Autor: astro
On Mon, 15 Mar 2010 06:21:25 +0100, Kamil Jońca wrote:
A czy wam Polbank działa? Bo mnie od wczoraj wita komunikatem:

Dziala, trzeba tylko kilkukrotnie od¶(w)nieżyc strone. Po zalogowaniu co
chwile pojawia sie komunikat "The connection was reset"... Nie moge dokonac
przelewu poprzez 64-bitowa Opere pod Linuksem. W oknie "Przelew na własny
rachunek - weryfikacja danych" w ogole nie pojawia sie przycisk "Wygeneruj
haslo jednorazowe", strona zachowuje sie tak, jakby chciala skorzystac z
certyfikatu. Na szczescie dziala pod FF 3.6.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2010-03-15 19:30:14
Autor: MaciekZ
astro wrote:

On Mon, 15 Mar 2010 06:21:25 +0100, Kamil Jońca wrote:
A czy wam Polbank działa? Bo mnie od wczoraj wita komunikatem:

Dziala, trzeba tylko kilkukrotnie odĹ›(w)nieĹĽyc strone. Po zalogowaniu co
[...]

Witam :-)

Czy pod Linuksem działają Ci hasła jednorazowe, czy autoryzacja certyfikatem? U mnie niestety po zmianach dokonanych w weekend autoryzacja przy pomocy certyfikatu przestała działać :-( Aplet nie znajduje certyfikatu, chociaż jest on zarejestrowany w przeglądarce i nic nie zmieniałem...

Może ktoś jeszcze używa Linuksa i mógłby powiedzieć, czy jemu nadal działa certyfikat?

Pozdrawiam serdecznie,
MaciekZ

Data: 2010-03-15 13:35:37
Autor: Krzysiek
Polbank: autoryzacja SMS obok certyfikatow!
On 15 Mar, 19:30, MaciekZ <maciek...@gmail.com> wrote:

Może kto¶ jeszcze używa Linuksa i mógłby powiedzieć, czy jemu nadal działa
certyfikat?

U mnie działa, ale pod IE6 + wine.
Faktycznie co¶ pozmieniało, przed certyfikatem co¶ sie ładowało,
musiałem potwierdzić wystawcę, wcze¶niej tego nie było.

Data: 2010-03-15 22:18:23
Autor: Zbigniew Demidowicz
Polbank: autoryzacja SMS obok certyfikatow!
Krzysiek <kl1@o2.pl> napisał(a):
U mnie dzia=B3a, ale pod IE6 + wine.

A z jak± wersj± SO ?

AFAIK kto¶ tu się chwalił, że mu działa na ubuntu.

Nie słyszałem, by kto¶ miał szczę¶cie z innym Linuksem zrobić przelew, maj±c
na dysku FF i certyfikat :(

Data: 2010-03-16 09:32:18
Autor: Krzysiek
Polbank: autoryzacja SMS obok certyfikatow!
On 15 Mar, 23:18, "Zbigniew Demidowicz" <dezet.WYT...@gazeta.pl>
wrote:
Krzysiek <k...@o2.pl> napisał(a):

> U mnie dzia=B3a, ale pod IE6 + wine.

A z jak± wersj± SO ?
Mandriva, 2008 bodaj.
Ale to chyba   nieistotne, istotniejsze, że wine jako crossover,
najnowszy

Nie słyszałem, by kto¶ miał szczę¶cie z innym Linuksem zrobić przelew, maj±c
na dysku FF i certyfikat :(
z FF nie próbowałem nawet...

Teraz chyba niezła opcja jest instalacja certyfikatu gdziekolwiek,
aktywacja smsów i pożegnanie z certyfikatami....

Data: 2010-03-16 17:20:12
Autor: Zbigniew Demidowicz
Krzysiek <kl1@o2.pl> napisał(a):
> Krzysiek <k...@o2.pl> napisa=B3(a):

> A z jak=B1 wersj=B1 SO ?
Mandriva, 2008 bodaj.

No to jak u mnie (Mandriva-one-2008.1 Spring.

Ale to chyba   nieistotne, istotniejsze, =BFe wine jako crossover,
najnowszy

Tak, podobno niektórzy to stosuj± (wine). Sęk w tym, że gdzie¶ natkn±łem się
na przestrogę przed korzystaniem z takiego 'obej¶cia' problemu za pomoc± wine. Autorowi chodziło o to, że w ten sposób ułatwia się złym ludziom dobrania się
(przechwycenia) do konta. Zachodz± tu dwie okoliczno¶ci: stosowanie IE-MS w
poł±czeniu z wine wła¶nie.

Niestety nie potrafię dzi¶ przytoczyć linka :(

z FF nie pr=F3bowa=B3em nawet...

Radziłbym spróbować z FF z najnowsz± w.6; może Tobie się uda :)

Teraz chyba niezła opcja jest instalacja certyfikatu gdziekolwiek,
aktywacja smsów i pożegnanie z certyfikatami....

Jak na razie, to jest jaki¶ mały kroczek ku normalno¶ci, ale... nie wiadomo
jak długo te SMSy będ± friko i czy "grecy" wydłuż± czas ważno¶ci takiego SMSa
powyżej stanu obecnego.

Data: 2010-03-16 18:24:37
Autor: xbartx
Polbank: autoryzacja SMS obok certyfikatow!
Dnia Tue, 16 Mar 2010 17:20:12 +0000, Zbigniew Demidowicz napisał(a):

Jak na razie, to jest jakiś mały kroczek ku normalności, ale... nie
wiadomo jak długo te SMSy będą friko i czy "grecy" wydłużą czas ważności
takiego SMSa powyĹĽej stanu obecnego.

A po co mają wydłużać skoro on przychodzi praktycznie od razu, tak jak np w mBanku albo Aliorze.

Data: 2010-03-16 19:34:01
Autor: Zbigniew Demidowicz
Polbank: autoryzacja SMS obok certyfikatow!
xbartx <bart@hashzero.net> napisał(a):
A po co majÄ&#65533;wydĹ&#65533;ĹĽaÄ&#65533;skoro on przychodzi praktycznie od razu, tak jak np w mBanku albo Aliorze.

Otóz dlatego, że podzielam obawy wyrażane w tym w±tku, np.:
http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,2.html?group=pl.biznes.banki&tid=1257447&pid=1257493&z=1

oraz mam własne do¶wiadczenia, m. inn. z SMS-ami wysyłanymi wła¶nie z mBanku -
dochodz± mi czasami z opóĽnieniem > 2 min.

Być może wpływ na to ma mój dostawca GSM (taktycznie nie ujawniam go tu, bo z
innych powodów jest OK).

Masz farta, że Ci ¶miga szybko, bo być może korzystasz z tej samej sieci co
mBank ?

Z reszt±: w czym trudno¶ci by ten czas ważno¶ci SMS-a wydłużyć ?

Data: 2010-03-16 21:18:35
Autor: xbartx
Polbank: autoryzacja SMS obok certyfikatow!
Dnia Tue, 16 Mar 2010 19:34:01 +0000, Zbigniew Demidowicz napisał(a):

oraz mam własne doświadczenia, m. inn. z SMS-ami wysyłanymi właśnie z
mBanku - dochodzą mi czasami z opóźnieniem > 2 min.

Być może wpływ na to ma mój dostawca GSM (taktycznie nie ujawniam go tu,
bo z innych powodĂłw jest OK).

Masz farta, że Ci śmiga szybko, bo być może korzystasz z tej samej sieci
co mBank ?

Mi w mbanku do Play w ogóle przestały przychodzić i nawet dzwoniłem, ale nic to nie dało, więc zamiast pobijać kolejny grupowy czas długości reklamacji, zmieniłem nr na Plusa i śmiga już dobrze. W Polbanku jak na razie z Play nie ma żadnego problemu.

Z resztą: w czym trudności by ten czas ważności SMS-a wydłużyć ?

Ten sms nie jest w żaden sposób przypisany do konkretnej wykonywanej transakcji, przynajmniej tak to widać po treści smsa. Jakby wydłużyć jego czas, to może to przekroczyć normy bezpieczeństwa banku. --

Data: 2010-03-17 13:44:37
Autor: Zbigniew Demidowicz
Polbank: autoryzacja SMS obok certyfikatow!
xbartx <bart@hashzero.net> napisał(a):
Mi w mbanku do Play w ogóle przestały przychodzić ...

Otóż to  ;)

> Z reszt±: w czym trudno¶ci by ten czas ważno¶ci SMS-a wydłużyć ?

Ten sms nie jest w żaden sposób przypisany do konkretnej wykonywanej transakcji, przynajmniej tak to widać po tre¶ci smsa. Jakby wydłużyć jego czas, to może to przekroczyć normy bezpieczeństwa banku.

Być może masz rację, ale warto też pamiętać, że w takim przypadku to od
użytkownika zależy ile mu czasu trzeba na dokonanie transakcji, a także czy
wykasuje w SIM/PO nadmiar 'czasu życia' SMS-a po zakończeniu pracy.

Data: 2010-03-17 14:12:48
Autor: xbartx
Dnia Wed, 17 Mar 2010 13:44:37 +0000, Zbigniew Demidowicz napisał(a):

Być może masz rację, ale warto też pamiętać, że w takim przypadku to od
uĹĽytkownika zaleĹĽy ile mu czasu trzeba na dokonanie transakcji, a takĹĽe
czy wykasuje w SIM/PO nadmiar 'czasu życia' SMS-a po zakończeniu pracy.

Ale tu użytkownika nie ma co mieszać. Są chyba dwa sposoby autoryzacji sms. Pierwsza jak w mBank/Alior/BZWBK i podobnych czyli przychodzi sms do konkretnej transakcji i tym sms nie potwierdzisz innej transakcji. Drugi sposób to tak jak Polbank, Citi i nie wiem kto jeszcze czyli kod który przychodzi sms jest ważny ileś czasu i koniec. Zabawa w przechwytywanie smsów i konta jest oczywiście możliwa jednak też raczej trudna, a czy opłacalna, to już chyba zależy.

--
xbartx

Data: 2010-03-16 21:29:45
Autor: Valdi
Polbank: autoryzacja SMS obok certyfikatow!
"Zbigniew Demidowicz" news:hnomf9$nr5$1inews.gazeta.pl

Być może wpływ na to ma mój dostawca GSM (taktycznie nie ujawniam go tu,
bo z
innych powodów jest OK).

czy mowa o PLAY? :)

Masz farta, że Ci ¶miga szybko, bo być może korzystasz z tej samej sieci
co
mBank ?

mi też smiga szybko, nawet w roamingu - nie korzystam z infrastruktury ani
sieci Polkomtela (tj. minus).

Z reszt±: w czym trudno¶ci by ten czas ważno¶ci SMS-a wydłużyć ?

w czym trudno¶ć aby prędzej b±dĽ póĽniej (abonament itp.) przenie¶ć numer do
sieci, która bez problemów dostarczy hasełko SMSem?

Data: 2010-03-17 13:43:12
Autor: Zbigniew Demidowicz
Polbank: autoryzacja SMS obok certyfikatow!
Valdi <Valdi@valdi.pl> napisał(a)

czy mowa o PLAY? :)

Wybacz, że zaufam Twej domy¶lno¶ci ;)

w czym trudno¶ć aby prędzej b±dĽ póĽniej (abonament itp.) przenie¶ć numer do
sieci, która bez problemów dostarczy hasełko SMSem?

Faktycznie, dużej trudno¶ci z samym przeniesieniem Abo gdzie indziej nie ma,
ale jak rzekłem poprzednio, tam gdzie jestem, warunki mi odpowiadaj±
najbardziej (stosunek: koszt/czas aktywno¶ci).
Poza tym, musiałbym zawiadamiać wszystkich o zmianie swego numeru kom., co
przysporzyłoby mi i kontaktom nieco kłopotów.

Data: 2010-03-16 17:23:17
Autor: Zbigniew Demidowicz

Data: 2010-03-15 20:46:59
Autor: xbartx
Dnia Mon, 15 Mar 2010 19:30:14 +0100, MaciekZ napisał(a):

[...]

znajduje certyfikatu, chociaĹĽ jest on zarejestrowany w przeglÄ…darce i
nic nie zmieniałem...

Może ktoś jeszcze używa Linuksa i mógłby powiedzieć, czy jemu nadal
działa certyfikat?

No ja aż z tego wszystkiego odszukałem hasła 2 i tak.
OS to Ubuntu 9.10

terror@hellcartel:~$ aptitude show sun-java6-bin|grep Wersja
Wersja: 6-15-1

Cert się pod firefoxem 3.5 zainstalował, ale niestety nie działało. Wyeksportowałem certyfikat i udałem się do kolegi aby skorzystać z Windows. Tam zaimportowałem certyfikat i aktywowałem smsy. Po powrocie usunąłem z firefoxa na ubuntu certyfikat (mam wyeksportowany) i poszedł przelew potwierdzony sms. To co było przez tyle czasu nierealne się urealniło i Polbank działa. Aż nie wiem co powiedzieć, bo jeszcze jestem w szoku ;)

Data: 2010-03-15 22:44:39
Autor: astro
On Mon, 15 Mar 2010 19:30:14 +0100, MaciekZ wrote:
Może kto¶ jeszcze używa Linuksa i mógłby powiedzieć, czy jemu nadal działa certyfikat?

Heh, mnie nigdy nie udalo sie zmusic przegladarki dzialajacej pod linuksem
do wyslania przelewu z PolmosBanku. Zawsze Java sie wykrzaczala: www.betelgeza.ziomber.eu/photo/10/java_error_polbank.png (zarowno pod 32. i
64-biowym Kubuntu).
Najsmieszniejsze jest to, ze ten komunikat nadal sie pojawia, nadal
wywolywany jest aplet Javy pomimo rezygnacji z certyfikatow.
Wyeksportuj "zaswiadczenie", importuj do IE (wirtualizacja Windowsa tylko
po to, by wykonac przelew, tragedia). Aktywuj hasla jednorazowe, odwolaj
telefonicznie certyfikat (choc moze nie jest to konieczne). Przelewaj z FF
- u mnie dziala...
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2010-03-13 19:36:32
Autor: MichalL
Polbank: autoryzacja SMS obok certyfikatow!
"Aby skorzystać z usługi haseł jednorazowych na komputerze, na którym dokonałeś rejestracji, musisz najpierw odwołać swój certyfikat cyfrowy.

W tym celu należy skontaktować się z serwisem telefonicznym Polbank24 pod numerami telefonów 0801 822 000 lub 022 3 822 000."

Jak rozumiem albo jedno albo drugie,

MichalL

Data: 2010-03-13 23:36:20
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-03-13 19:36, MichalL pisze:

"Aby skorzystać z usługi haseł jednorazowych na komputerze, na którym
dokonałeś rejestracji, musisz najpierw odwołać swój certyfikat cyfrowy.

W tym celu należy skontaktować się z serwisem telefonicznym Polbank24
pod numerami telefonĂłw 0801 822 000 lub 022 3 822 000."

Jak rozumiem albo jedno albo drugie,

Tłumacząc na polski: najpierw jest sprawdzane istnienie certyfikatu. Jeśli jest, to nie ma możliwości wygenerowania hasła sms (trzeba potwierdzać jak dotąd, certyfikatem), jeśli nie znaleziono, to system proponuje wygenerowanie hasła jednorazowego. Zatem i certyfikat i hasła sms. A jeżeli certyfikat - za namową banku - odwołasz, to zostawiasz otwartą furtkę wygenerowania nowego.

Zawsze można jeszcze certyfikat usunąć z przeglądarki, ale nie odwoływać go w banku, wtedy nie będzie możliwości wygenerowania nowego bez telefonicznego odwoływania starego... no ale żeby user musiał myśleć za bank?

Poza tym w treści SMSów nie ma ani słowa o tym JAKĄ operację potwierdzamy, nie ma kwoty, numeru rachunku odbiorcy, ani nawet rodzaju operacji.

Data: 2010-03-14 09:39:33
Autor: J_K_K
Użytkownik "Wojciech Nawara" <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> napisał w wiadomości news:hnh40n$97j$1kushnir.sileman...
Poza tym w treści SMSów nie ma ani słowa o tym JAKĄ operację potwierdzamy, nie ma kwoty, numeru rachunku odbiorcy, ani nawet rodzaju operacji.

No to jesli tak, to lepiej zostać przy tych nieszczęsnych certyfikatach :-(

Pzdr

JKK

Data: 2010-03-15 10:45:49
Autor: jureq
Dnia Sat, 13 Mar 2010 23:36:20 +0100, Wojciech Nawara napisał(a):

[...]

TĹ‚umaczÄ…c na polski: najpierw jest sprawdzane istnienie certyfikatu.
[...]
otwartÄ… furtkÄ™ wygenerowania nowego.

To zdanie z PDF-a jest dwuznaczne. Chciałbym go rozumieć tak, że jeśli zarejestruję SMS-y ale nie odwołam certyfikatu, to na komputerze z certyfikatem używam certyfikatu a na pozostałych komputerach SMS-a. Jednak infolinia twierdzi inaczej: jeśli nie odwołam certyfikatu, to na żadnym komputerze nie będę mógł użyć SMS. Czy ktoś sprawdzał już, czy mówią prawdę na infolinii?

Data: 2010-03-15 18:06:05
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-03-15 11:45, jureq pisze:

[...]

mĂłwiÄ… prawdÄ™ na infolinii?

Dobrze prawisz, infolinia nie wie o czym mĂłwi.

Data: 2010-03-13 21:22:13
Autor: Cubus
W dniu 10-03-13 17:18, astro pisze:
[...]

Teoretycznie - rewelacja. Niemal skok o dwie epoki je¶li chodzi
o Polbank. Je¶li jednak autoryzacja SMS będzie działała tak
jak cała bankowo¶ć elektroniczna tego greckiego "banku"
to jestem przekonany, że za chwilę zaczn± się opowie¶ci
że np. SMS dotarł po 3 dniach, albo nie do mnie tylko do s±siada.

--
oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
ID: 7JLTTMQN -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2010-03-13 21:41:02
Autor: astro
Polbank: autoryzacja SMS obok certyfikatow!
Uzytkownik Cubus napisal w wiadomosci <news:hngs5q$lhl$1inews.gazeta.pl>
to jestem przekonany, że za chwilę zaczn± się opowie¶ci
że np. SMS dotarł po 3 dniach, albo nie do mnie tylko do s±siada.

Kod wazny jest tylko przez 2. minuty od wygenerowania. Ciekawe, co na to
opoznienia w rodzimych sieciach telefonii komorkowej...

Uzytkownik Krzysiek <kl1@o2pl> napisal w wiadomosci
czy trzeba czekac na sms aby przelac na własny rachunek np. z
oszczedzajacego na zwykly?:P
tak jak teraz jest z certyfikatem....

Tak. Jednak przy probie przelania pieniedzy miedzy wlasnymi rachunkami
nadal w tle uruchamia sie Java, nadal pokazuje sie klodka obok przycisku
"Potwierdzenie". Ciekawe po co...
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2010-03-14 09:42:34
Autor: J_K_K
Polbank: autoryzacja SMS obok certyfikatow!
Użytkownik "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hngrj1$rqc$1news.interia.pl...
Kod wazny jest tylko przez 2. minuty od wygenerowania. Ciekawe, co na to
opoznienia w rodzimych sieciach telefonii komorkowej...

Przy generalnie wolno chodz±cej stronie Polbanku,
wolnym poł±czeniu radiowym "w terenie"
("w tę", a zwłaszcza "nazad")
+ rzeczone opóĽnienia operatora
cienko to widzę.

Pzdr

JKK

Data: 2010-03-15 21:46:34
Autor: Piotrek \"Alchemik\"
On 2010-03-13 17:18, astro wrote:
[...]

Sprawdzilem wlasnie empirycznie, ze na jednym kompie da sie korzystac z tego i z tego - certyfikat mam zainstalowany na Firefoxie, przed chwil± uruchomilem smsy, uruchomilem Chrome i zrobilem przelew i dostalem smsa. Na chwile obecna sms przyszedl o wiele szybciej niz np z Aliora - robilem 5 minut wczesniej przelew i czekalem ze 3 minuty a tu natychmiast.

Niestety komunikacja z klientem jest fatalna - po uruchomieniu hasel smsowych dostalem smsa, ktory mowi, ze zeby z nich korzystac musze skasowac certyfikat. Bzdura ;) Ale moze to poprawia

w kazdym razie po 2 latach wyglada na to, ze bank zaczyna sie robic "ludzki"

--
A.L.C.H.E.M.I.K. kilobyte[at]tlen[dot]pl
:Artificial Lifelike Construct Hardwired

Data: 2010-03-15 21:06:13
Autor: xbartx
Dnia Mon, 15 Mar 2010 21:46:34 +0100, Piotrek \"Alchemik\" napisał(a):

Sprawdzilem wlasnie empirycznie, ze na jednym kompie da sie korzystac z
tego i z tego - certyfikat mam zainstalowany na Firefoxie, przed chwilÄ…
uruchomilem smsy, uruchomilem Chrome i zrobilem przelew i dostalem smsa.

Ale co w tym dziwnego i po co to sprawdzałeś? Przecież firefox i chrome do dwie zupełnie różne przeglądarki z dwoma różnymi profilami, więc wiadomo, że będzie działać, bo jedna przeglądarka ma certyfikat a druga nie.

Data: 2010-03-16 18:32:10
Autor: grzesiekm87
Polbank: autoryzacja SMS obok certyfikatow!

zalozylem dzisiaj konto i pani powiedziala, ze aby aktywowas e-banking musze dzwonic na infolinie, wrocilem do domu dzwonie tam i koles mi mowi ze juz wysyła powiadomienie do mojego odzialu zeby pani mi aktywowała e banking.
niestety mam nadal to nieaktywne
kto w koncu ma aktywowac pani w pabku czy ktos na infolini :/ ?
--
Wiadomo¶ć wysłana z serwisu Money.pl Zajrzyj na http://msp.money.pl

Data: 2010-03-16 19:44:29
Autor: Robert Kois
Dnia Tue, 16 Mar 2010 18:32:10 +0000 (UTC), grzesiekm87 napisał(a):

[...]

Dostęp uruchamiaj± w oddziale, dostajesz kopertę z hasłami startowymi. --
Kojer

Data: 2010-03-17 20:08:57
Autor: Piotrek \"Alchemik\"
On 2010-03-15 22:06, xbartx wrote:
[...]

Z tego co dostalem smsem tak nie wynikalo, dlatego wolalem sprawdzic.

Data: 2010-03-18 07:44:10
Autor: xbartx
Dnia Wed, 17 Mar 2010 20:08:57 +0100, Piotrek \"Alchemik\" napisał(a):

Z tego co dostalem smsem tak nie wynikalo, dlatego wolalem sprawdzic.

Ale co ma do tego sms, bo nie rozumiem?

--
xbartx

Data: 2010-03-20 12:51:56
Autor: Piotrek \"Alchemik\"
On 2010-03-18 08:44, xbartx wrote:
Dnia Wed, 17 Mar 2010 20:08:57 +0100, Piotrek \"Alchemik\" napisał(a):

Z tego co dostalem smsem tak nie wynikalo, dlatego wolalem sprawdzic.

Ale co ma do tego sms, bo nie rozumiem?

Jak wlaczylem usluge, to dostalem smsa potwierdzajacego wlaczenie uslugi.