Polbank kk i funkcja debetowa moje te sty i spostrzeżenia

Data: 2010-08-26 13:19:26
Autor: Wojciech Nawara
Polbank kk i funkcja debetowa moje te sty i spostrzeżenia
W dniu 2010-07-29 12:45, xbartx pisze:

Opcja nr 1 - wypłata
Karta>  PIN>  wybieramy "wypÅ‚ata">  podajemy kwotÄ™ i zatwierdzamy>
wyskakuje menu wyboru i *domyślnie*, to ważne, ustawione jest konto które
zdefiniowaliśmy sobie przy włączaniu funkcji debetowej dla kk. Reasumując
przy wyborze opcji nr 1 wypłata wciskając przysłowiowe dalej/next
wypłacimy pieniądze z konta podpiętego do kk czyli wypłacimy jak kartą
debetowÄ….

A tam na pewno jest "dalej/next"? Przy sprawdzaniu salda dostaję menu z wyborem właściwego rachunku, i MUSZĘ jakiś wybrać, więc nie za bardzo rozumiem co masz na myśli mówiąc, że któryś z rachunków jest ustawiony domyślnie.

Przy wypłacie gotówki jest inaczej?

A mam też inne pytanie - ile masz podpiętych rachunków, prócz KK? Ja mam gotówkowy i oszczędzający. Podszedłem do bankomatu Euronetu, sprawdzam saldo. Do wyboru rachunki:
- kredytowy
- bieżący
- oszczędnościowy

Jak wybieram "kredytowy" - drukuje saldo KK;
Jak wybieram "bieżący" - drukuje saldo - o dziwo - rachunku oszczędzającego;
Jak wybieram "oszczędnościowy" - wybrana operacja jest niedostępna dla karty.

Masz podobnie?

Data: 2010-08-26 12:40:20
Autor: xbartx
Polbank kk i funkcja debetowa moje testy i spostrze¿enia
Dnia Thu, 26 Aug 2010 13:19:26 +0200, Wojciech Nawara napisał(a):

A tam na pewno jest "dalej/next"? Przy sprawdzaniu salda dostajÄ™ menu z
wyborem właściwego rachunku, i MUSZĘ jakiś wybrać, więc nie za bardzo
rozumiem co masz na myśli mówiąc, że któryś z rachunków jest ustawiony
domyślnie.

Przy wypłacie gotówki jest inaczej?

No salda to nie sprawdzałem. Mi chodziło o to, że jak robisz zwykłą wypłatę i na końcu masz wybór rachunku to domyślnie jesteś ustawiony (przynajmniej u mnie) rachunek debetowy i aby wypłacić kasę z kk musisz zjechać na właściwy rachunek czyli pole niżej. Przy szybkiej wypłacie nie masz żadnego wyboru i wypłata idzie prosto z kk.
[...]

Sprawdzę to przy okazji ale z tego co się orientuje mam tylko kredytowy i oszczędnościowy, bo bieżącego na pewno nie podpinałem.

[...]

Sprawdzę, ale wypłacałem już kasę w euronet przy pomocy kk i poszła od razu z debetowego bez żadnej blokady, coś jak w Aliorze.

--
xbartx

Data: 2010-08-26 15:16:01
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-08-26 14:40, xbartx pisze:

[...]

Sprawdzę u siebie wypłatę gotówki. Może inne bankomaty/inny soft.

Data: 2010-09-01 21:38:18
Autor: Wojciech Nawara
[...]

Dziwny ten polbankomat masz. :-)

U mnie: wypłata gotówki, kwota, pytanie czy chcę potwierdzenie. Za chwilę taki oto ekran:
http://www.2shared.com/photo/omn3THEB/01092010068.html

Żaden z rachunków nie jest domyślny, nie ma żadnego przycisku "dalej".

Data: 2010-09-01 21:52:48
Autor: J_K_K
Użytkownik "Wojciech Nawara" <usenet@nawara.info> napisał w wiadomości news:i5ma2s$70m$1kushnir.sileman...
Dziwny ten polbankomat masz. :-)

A może mu nie uruchomili funkcji 2w1 i pokazuje się tylko KK ?
(tak miałem).

Pzdr

JKK

Data: 2010-09-02 00:36:48
Autor: luc
On 1 Wrz, 21:38, Wojciech Nawara <use...@nawara.info> wrote:
W dniu 2010-08-26 14:40, xbartx pisze:

> No salda to nie sprawdza³em. Mi chodzi³o o to, ¿e jak robisz zwyk³±
> wyp³atê i na koñcu masz wybór rachunku to domy¶lnie jeste¶ ustawiony
> (przynajmniej u mnie) rachunek debetowy i aby wyp³aciæ kasê z kk musisz
> zjechaæ na w³a¶ciwy rachunek czyli pole ni¿ej. Przy szybkiej wyp³acie nie
> masz ¿adnego wyboru i wyp³ata idzie prosto z kk.

Dziwny ten polbankomat masz. :-)

U mnie: wyp³ata gotówki, kwota, pytanie czy chcê potwierdzenie. Za
chwilê taki oto ekran:http://www.2shared.com/photo/omn3THEB/01092010068..html[#]

¯aden z rachunków nie jest domy¶lny, nie ma ¿adnego przycisku "dalej".

Czy mo¿na u¿yæ Twoich numerów rachunków w celu sprawdzenia tego:
http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/msg/2be36ed33000d657

PS Wiêcej ni¿ 1 pln nie po¶lê ;-)

pzdrwm
luc

Data: 2010-09-02 13:48:09
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-09-02 09:36, luc pisze:

Czy mo¿na u¿yæ Twoich numerów rachunków w celu sprawdzenia tego:
http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/msg/2be36ed33000d657

PS Wiêcej ni¿ 1 pln nie po¶lê ;-)

Je¶li odczuwasz takow± potrzebê, to wy¶lê Ci mój adres na priv. Za darmo. ;-)

WN

Data: 2010-09-02 05:53:19
Autor: luc
On 2 Wrz, 13:48, Wojciech Nawara <use...@nawara.info> wrote:
> [...]

> PS Wiêcej ni¿ 1 pln nie po¶lê ;-)

Je¶li odczuwasz takow± potrzebê, to wy¶lê Ci mój adres na priv. Za

Ale wtedy nie bêdziesz mia³ mojego ;-)

pzdrwm
luc

Data: 2010-09-02 17:16:29
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-09-02 14:53, luc pisze:

Je¶li odczuwasz takow± potrzebê, to wy¶lê Ci mój adres na priv. Za
darmo. ;-)

Ale wtedy nie bêdziesz mia³ mojego ;-)

W sumie... Dzia³aj, bêdzie na co z³o¿yæ reklamacjê i ¿±daæ stosownej rekompensaty. :-)

Data: 2010-09-03 03:28:10
Autor: luc
On 2 Wrz, 17:16, Wojciech Nawara <use...@nawara.info> wrote:

> Ale wtedy nie bêdziesz mia³ mojego ;-)

W sumie... Dzia³aj, bêdzie na co z³o¿yæ reklamacjê i ¿±daæ stosownej
rekompensaty. :-)

Nic z tego... Polbank siê wycwani³ i do przelewu wewnêtrznego chce
pe³nego numeru NRB (kiedy¶ wystarczy³o 16 cyferek), a mi siê nie chce
kombinowaæ z doklejaniem do Twoich brakuj±cej czê¶ci i obliczaniem
sumy kontrolnej :-)

pzdrwm
luc

Data: 2010-09-02 17:17:29
Autor: Wojciech Nawara
Polbank kk i funkcja debetowa moje testy i spostrze¿enia
W dniu 2010-09-02 14:53, luc pisze:

Ale wtedy nie bêdziesz mia³ mojego ;-)

.... ale nie musisz go publikowaæ tutaj :-)

Data: 2010-09-07 08:16:16
Autor: xbartx
Dnia Wed, 01 Sep 2010 21:38:18 +0200, Wojciech Nawara napisał(a):

Dziwny ten polbankomat masz. :-)

U mnie: wypłata gotówki, kwota, pytanie czy chcę potwierdzenie. Za
chwilÄ™ taki oto ekran:
http://www.2shared.com/photo/omn3THEB/01092010068.html

Żaden z rachunków nie jest domyślny, nie ma żadnego przycisku "dalej".

No to u mnie jest inaczej. Jak będę miał chwilę to pstryknę foto. U mnie u góry jest rachunek debetowy (w moim przypadku konto oszczędnościowe) a na dole rachunek karty kredytowej. Uznałem, że domyślny jest debetowy z racji tego, że jest po prostu pierwszy od góry jakby na liście.

Dzisiaj za to otrzymałem odpowiedź z Polbanku na reklamację i jest dosyć ciekawa, że pozwolę sobie zacytować:

"Szanowny Panie,

W odpowiedzi na Pana reklamacjÄ™ dotyczÄ…cÄ… korzystania z funkcjonalnoÅ›ci debetowej w karcie kredytowej Polbank - Era wyjaÅ›niamy, iż zgodnie z zapisem ust. 3  19 Regulaminu Kart Kredytowych wydawanych osobom fizycznym w Polbank EFG:
3. Co do zasady dokonywane przez Posiadacza operacje przy użyciu Karty lub Minikartą Era PayPass są traktowane jako Transakcje i będą obciążały
Rachunek Karty, chyba, że Posiadacz aktywował Funkcjonalność Debetową i istnieje techniczna możliwość dokonania przez Posiadacza wyboru czy dana operacja ma obciążyć Rachunek Karty Transakcja czy Rachunek Funkcjonalności Debetowej Transakcja Debetowa. W przypadku dokonania przez Posiadacza wyboru Transakcji Debetowej obciąży ona wskazany przez Posiadacza Rachunek Funkcjonalności Debetowej.

Zgodnie z powyższym, każdorazowo w przypadku wypłaty środków z bankomatu Klient określa, z jakiego rachunku chce wypłacić środki, w przypadku braku tego wyboru transakcja obciąży rachunek karty kredytowej. W opisanej przez Pana sytuacji skorzystał Pan z opcji szybkiej wypłaty,
która powoduje obciążenie rachunku karty kredytowej i nie wskazał Pan, z którego rachunku maja zostać wypłacone środki."

Generalnie bank się zabezpieczył tym "istnieje techniczna możliwość dokonania przez Posiadacza wyboru" ale za to późniejsze tłumaczenie Pani jest dla mnie zbyt mocno logicznie zagmatwane i bez flaszki to się chyba tego nie rozbierze ;)

Generalnie wychodzi, że przy kk z funkcją debetową w Polbanku nie należy korzystać z "szybkiej wypłaty", bo wtedy z funkcji debetowej nici i idzie kasa z kk jak transakcja gotówkowa.

--
xbartx

Data: 2010-08-26 13:23:52
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-08-26 13:19, Wojciech Nawara pisze:

A mam też inne pytanie - ile masz podpiętych rachunków, prócz KK? Ja mam
gotówkowy i oszczędzający. Podszedłem do bankomatu Euronetu, sprawdzam
saldo. Do wyboru rachunki:

Dodam, że chodzi mi dokładnie o sprawdzanie salda w bankomacie Euronetu, a nie Polbanku, bo w bankomacie własnym Polbanku dostaję pełną listę wszystkich rachunków (jeden z karty + gotówkowy + oszczędzający), z ich numerami, i działa OK. Bałagan jest tylko w momencie korzystania z bankomatów Euronetu.

Zastanawiam się, czy w związku z objawami, które opisałem w poprzednim poście, będę w stanie wypłacić w Euronecie gotówkę z rachunku gotówkowego przy użyciu tej KK. Mam dziwne wrażenie, że skoro salda się nie da sprawdzić, to i wypłata się nie powiedzie...

Polbank kk i funkcja debetowa moje te sty i spostrzeżenia