Polbank kk i funkcja debetowa moje testy i spostrzeenia

Data: 2010-07-29 10:45:15
Autor: xbartx
Polbank kk i funkcja debetowa moje testy i spostrzeenia

Jak wiadomo kk Polbanku ma funkcję wypłaty pieniędzy w bankomacie z normalnego konta czyli kk może mieć właściwości karty debetowej - trzeba to sobie włączyć co też uczyniłem.
Tutaj opis na stronie banku:
http://www.polbankefg.pl/karty-kredytowe/dwie-karty-w-jednej.html

W bankomatach Polbanku mamy małe udziwnienie i dwie możliwości wypłaty:
1) wypłata
2) szybka wypłata

No i sprawdziłem jak to działa dla kk, no i chyba Polbank nie byłby sobą jakby tego nie pokręcił.

Opcja nr 1 - wypłata
Karta > PIN > wybieramy "wypłata" > podajemy kwotę i zatwierdzamy > wyskakuje menu wyboru i *domyślnie*, to ważne, ustawione jest konto które zdefiniowaliśmy sobie przy włączaniu funkcji debetowej dla kk. Reasumując przy wyborze opcji nr 1 wypłata wciskając przysłowiowe dalej/next wypłacimy pieniądze z konta podpiętego do kk czyli wypłacimy jak kartą debetową.

Opcja nr 2 - szybka wypłata
Nie muszę chyba zdradzać, bo pewnie wszyscy się już domyślili, że tutaj jest odwrotnie i kasa idzie z kk. IMO jest to kompletnie nielogiczne, no ale być może w Polsce, bo w Grecji nie ;)
Karta > PIN > wybieramy "szybka wypłata" > podajemy kwotę i zatwierdzamy
oddaje kartę i wypłaca kasę.

Napisałem wewnętrzną pocztą, że trochę to nielogiczne i chciałbym to zareklamować, no ale raczej chyba marne szanse znając ich podejście. No ale test zrobiony, więc ewentualne powyższe wnioski z obserwacji proszę mieć na uwadze ;)

--
xbartx

Data: 2010-07-29 05:40:23
Autor: luc
Polbank kk i funkcja debetowa moje testy i spostrzeenia
On 29 Lip, 12:45, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
Jak wiadomo kk Polbanku ma funkcj wypaty pienidzy w bankomacie z
normalnego konta czyli kk moe mie waciwoci karty debetowej - trzeba
to sobie wczy co te uczyniem.
Tutaj opis na stronie banku:http://www.polbankefg.pl/karty-kredytowe/dwie-karty-w-jednej.html[#]

W bankomatach Polbanku mamy mae udziwnienie i dwie moliwoci wypaty:
1) wypata
2) szybka wypata

No i sprawdziem jak to dziaa dla kk, no i chyba Polbank nie byby sob
jakby tego nie pokrci.

Opcja nr 1 - wypata
Karta > PIN > wybieramy "wypata" > podajemy kwot i zatwierdzamy >
wyskakuje menu wyboru i *domylnie*, to wane, ustawione jest konto ktre
zdefiniowalimy sobie przy wczaniu funkcji debetowej dla kk. Reasumujc
przy wyborze opcji nr 1 wypata wciskajc przysowiowe dalej/next
wypacimy pienidze z konta podpitego do kk czyli wypacimy jak kart
debetow.

Opcja nr 2 - szybka wypata
Nie musz chyba zdradza, bo pewnie wszyscy si ju domylili, e tutaj
jest odwrotnie i kasa idzie z kk. IMO jest to kompletnie nielogiczne, no
ale by moe w Polsce, bo w Grecji nie ;)
Karta > PIN > wybieramy "szybka wypata" > podajemy kwot i zatwierdzamy

> oddaje kart i wypaca kas.

Napisaem wewntrzn poczt, e troch to nielogiczne i chciabym to
zareklamowa, no ale raczej chyba marne szanse znajc ich podejcie.. No
ale test zrobiony, wic ewentualne powysze wnioski z obserwacji prosz
mie na uwadze ;)

Dziki za eksperyment i podzielenie si wynikami. Kiedy pytaem si w
oddziale Polbanku o rnice pomidzy tymi wypatami, to kobieta
powiedziaa, eby z tej "szybkiej" nie korzysta :-)
Moe z przekory kiedy skorzystam, tylko ja nie mam wczonej
"funkcjonalnoci debetowej", wic pewnie obie polec z KK...

pzdrwm
luc

http://skocz.pl/earphorny - co mi w uchu siedzi...

Data: 2010-07-29 22:03:38
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Polbank kk i funkcja debetowa moje te sty i spostrzeżenia
xbartx pisze:

[...]

Jak dla mnie, to nielogiczność owszem jest, ale w pierwszej opcji. Skoro jest to karta kredytowa, to spodziewałbym się że *domyślnie* wypłata pójdzie właśnie z rachunku kredytowego. Zatem opcja druga jest ok - i dokładnie zgadza się z moją intuicją. Pierwsza natomiast jest be, bo jeśli wypłata kartą kredytową miałby pójść z innego rachunku niż kredytowy, to oczekiwałbym, że muszę ten inny rachunek jawnie wskazać.

--
MiCHA

Data: 2010-07-29 21:23:51
Autor: xbartx
Dnia Thu, 29 Jul 2010 22:03:38 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

[...]

Kwestia podstawowa to pytanie - na cholerę w ogóle jest opcja "szybka wypłata"? Być może powstała całkiem niezamierzona po to aby łupać debeto-
kk ;)

Data: 2010-07-29 22:41:10
Autor: Borys Pogoreo
Polbank kk i funkcja debetowa moje testy i spostrzeenia
Dnia Thu, 29 Jul 2010 22:03:38 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisa(a):

Jak dla mnie, to nielogiczno owszem jest, ale w pierwszej opcji. Skoro jest to karta kredytowa, to spodziewabym si e *domylnie* wypata pjdzie wanie z rachunku kredytowego. Zatem opcja druga jest ok - i dokadnie zgadza si z moj intuicj. Pierwsza natomiast jest be, bo jeli wypata kart kredytow miaby pj z innego rachunku ni kredytowy, to oczekiwabym, e musz ten inny rachunek jawnie wskaza.

 IMO nie masz racji. Jeli sobie wiadomie wczasz tak funkcjonalno dla
KK, bo chcesz ni wypaca pienidze jak debetwk, to moesz oczekiwa, e
bdzie proponowana jako pierwsza.

--
Borys Pogoreo
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-07-29 23:10:38
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Borys Pogoreło pisze:

[...]

  IMO nie masz racji. Jeśli sobie świadomie włączasz taką funkcjonalność dla
KK, bo chcesz nią wypłacać pieniądze jak debetówką, to możesz oczekiwać, że
będzie proponowana jako pierwsza.

Zgodziłbym się, gdyby funkcjonalność debetowa działała w kadym bankomacie. Ale skoro w większości bankomatów świata wypłata tą kartą powoduje obciążenie rachunku kredytowego, to nie widzę powodu, dla którego w tym małym podzbiorze bankomatów, obsługujących funkcjonalność debetową, miało być odwrotnie.

--
MiCHA

Data: 2010-07-30 00:45:21
Autor: Borys Pogoreo
Polbank kk i funkcja debetowa moje testy i spostrzeenia
Dnia Thu, 29 Jul 2010 23:10:38 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisa(a):

Zgodzibym si, gdyby funkcjonalno debetowa dziaaa w kadym bankomacie. Ale skoro w wikszoci bankomatw wiata wypata t kart powoduje obcienie rachunku kredytowego, to nie widz powodu, dla ktrego w tym maym podzbiorze bankomatw, obsugujcych funkcjonalno debetow, miao by odwrotnie.

 Przypuszczam, e w "pozostae bankomaty wiata" nie bd sobie zawraca
gowy wywietlaniem czegokolwiek, tylko od razu pocign z konta KK :)

--
Borys Pogoreo
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-07-30 21:51:04
Autor: Krzysztof Halasa
Polbank kk i funkcja debetowa moje testy i spostrzeżenia
Borys Pogoreło <borys@pl.edu.leszno> writes:

 Przypuszczam, że w "pozostałe bankomaty świata" nie będą sobie zawracać
głowy wyświetlaniem czegokolwiek, tylko od razu pociągną z konta KK :)

Akurat takie bankomaty, ktore pytaja (zwlaszcza w przypadku nieznanych
sobie blizej kart) o rodzaj rachunku, z ktorego maja pobrac pieniadze,
to nie jest taki niecodzienny widok w niektorych czesciach swiata.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-07-29 23:10:56
Autor: RobertS
[...]

oki, to dziaa tylko w bankomatach Polbanku?

RobertS

Data: 2010-07-29 23:23:43
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-07-29 23:10, RobertS pisze:

oki, to dziaa tylko w bankomatach Polbanku?

I Euronetach.

Data: 2010-07-29 23:34:48
Autor: J_K_K
Polbank kk i funkcja debetowa moje testy i spostrzeenia

Uytkownik "Wojciech Nawara" <usenet@nawara.info> napisa w wiadomoci news:i2srgq$p6d$1kushnir.sileman...
W dniu 2010-07-29 23:10, RobertS pisze:

oki, to dziaa tylko w bankomatach Polbanku?

I Euronetach.

Zapewne rwnie nie bdcych w siedzibach innych bankw.

Pzdr

JKK

Data: 2010-08-02 10:01:23
Autor: xbartx
Polbank kk i funkcja debetowa moje testy i spostrzeenia

Reklamacja przyjęta i do 30 dni mam dostać odpowiedź. Ciekawe jak to rozpatrzą.

--
xbartx

Data: 2010-08-06 22:13:06
Autor: Damian Niusy
Polbank kk i funkcja debetowa moje testy i spostrzeżenia
Witam,

A czy mając KK z funkcją debetową można przy pomocy takiej KK wpłacić na rachunek kasę tak jak zwykłę kartą w bankomacie Polbanku ?

Damian

Data: 2010-08-26 13:32:43
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-08-06 22:13, Damian Niusy pisze:

A czy mając KK z funkcją debetową można przy pomocy takiej KK wpłacić na
rachunek kasę tak jak zwykłę kartą w bankomacie Polbanku ?

Można, przy wpłacie gotówki też dostajesz listę z wyborem rachunków.

Ale z tym są inne jaja - aktywowałem "funkcjonalność debetową" dla mojej KK, miała działać następnego dnia. Za jakiś czas wpłacam gotowiznę przy użyciu KK, z zamiarem jej zaksięgowania na rachunku gotówkowym. No i dupa, bankomat nie spytał nawet, gdzie księgować, tylko domyślnie zaksięgował na rachunku karty (czyli tam gdzie NIE chciałem).

Jak się okazało, Polbank nie zrealizował mojej dyspozycji aktywacji "funkcjonalności debetowej", a do momentu jej aktywacji nie pojawia się ekran wyboru rachunku. Drobny problem polega na tym, że wpłacając gotówkę, albo ją wypłacając w bankomacie Polbanku najpierw zatwierdzasz operację, i dopiero na samym końcu pojawia się menu z wyborem rachunku - o ile masz aktywowaną "funkcjonalność debetową". Jeśli okaże się, że jednak z jakichś przyczyn jej nie masz - to operacja wykona się na rachunku karty kredytowej - bez żadnej możliwości rezygnacji z tej operacji, po prostu nie wyświetli się dodatkowy ekran z wyborem rachunku.

Próbowałem to reklamować (tzn wnioskować o przeksięgowanie wpłaty którą dokonałem na inny rachunek niż chciałem, Z ICH WINY), ale bank udaje Greka. ;-) Odpuściłem i radzę uważać.

WN

Data: 2010-08-26 12:38:14
Autor: xbartx
Dnia Thu, 26 Aug 2010 13:32:43 +0200, Wojciech Nawara napisał(a):

[...]

A czasem nie zrobiłeś tak jak ja czyli wybrałeś w bankomacie opcję "szybka wypłata"? Wtedy nie ma żadnego pytanie o rachunek tylko leci kasa z kk.

--
xbartx

Data: 2010-08-26 15:13:25
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-08-26 14:38, xbartx pisze:

A czasem nie zrobiłeś tak jak ja czyli wybrałeś w bankomacie opcję
"szybka wypłata"? Wtedy nie ma żadnego pytanie o rachunek tylko leci kasa
z kk.

WPŁACAŁEM. Nie ma opcji "szybka wpłata". :-P

Data: 2010-08-26 14:06:01
Autor: xbartx
Dnia Thu, 26 Aug 2010 15:13:25 +0200, Wojciech Nawara napisał(a):

[...]

A to przepraszam, bo nie zauważyłem :)

--
xbartx

Data: 2010-08-26 15:38:32
Autor: xbartx
[...]

Ja złożyłem reklamację i z tego co odpisali, to została przyjęta i to by chyba było na tyle. Właśnie się kk rozliczyła i odsetki za wypłatę gotówki dopisali do rachunku, także udawanie Greka całkiem sprawnie im wychodzi ;)

Data: 2010-08-26 13:19:26
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-07-29 12:45, xbartx pisze:

[...]

A tam na pewno jest "dalej/next"? Przy sprawdzaniu salda dostaję menu z wyborem właściwego rachunku, i MUSZĘ jakiś wybrać, więc nie za bardzo rozumiem co masz na myśli mówiąc, że któryś z rachunków jest ustawiony domyślnie.

Przy wypłacie gotówki jest inaczej?

A mam też inne pytanie - ile masz podpiętych rachunków, prócz KK? Ja mam gotówkowy i oszczędzający. Podszedłem do bankomatu Euronetu, sprawdzam saldo. Do wyboru rachunki:
- kredytowy
- bieżący
- oszczędnościowy

Jak wybieram "kredytowy" - drukuje saldo KK;
Jak wybieram "bieżący" - drukuje saldo - o dziwo - rachunku oszczędzającego;
Jak wybieram "oszczędnościowy" - wybrana operacja jest niedostępna dla karty.

Masz podobnie?

Data: 2010-08-26 12:40:20
Autor: xbartx
Dnia Thu, 26 Aug 2010 13:19:26 +0200, Wojciech Nawara napisał(a):

[...]

No salda to nie sprawdzałem. Mi chodziło o to, że jak robisz zwykłą wypłatę i na końcu masz wybór rachunku to domyślnie jesteś ustawiony (przynajmniej u mnie) rachunek debetowy i aby wypłacić kasę z kk musisz zjechać na właściwy rachunek czyli pole niżej. Przy szybkiej wypłacie nie masz żadnego wyboru i wypłata idzie prosto z kk.
[...]

Sprawdzę to przy okazji ale z tego co się orientuje mam tylko kredytowy i oszczędnościowy, bo bieżącego na pewno nie podpinałem.

[...]

Sprawdzę, ale wypłacałem już kasę w euronet przy pomocy kk i poszła od razu z debetowego bez żadnej blokady, coś jak w Aliorze.

--
xbartx

Data: 2010-08-26 15:16:01
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-08-26 14:40, xbartx pisze:

[...]

Sprawdzę u siebie wypłatę gotówki. Może inne bankomaty/inny soft.

Data: 2010-09-01 21:38:18
Autor: Wojciech Nawara
[...]

Dziwny ten polbankomat masz. :-)

U mnie: wypłata gotówki, kwota, pytanie czy chcę potwierdzenie. Za chwilę taki oto ekran:
http://www.2shared.com/photo/omn3THEB/01092010068.html

Żaden z rachunków nie jest domyślny, nie ma żadnego przycisku "dalej".

Data: 2010-09-01 21:52:48
Autor: J_K_K
Użytkownik "Wojciech Nawara" <usenet@nawara.info> napisał w wiadomości news:i5ma2s$70m$1kushnir.sileman...
Dziwny ten polbankomat masz. :-)

A może mu nie uruchomili funkcji 2w1 i pokazuje się tylko KK ?
(tak miałem).

Pzdr

JKK

Data: 2010-09-02 00:36:48
Autor: luc
On 1 Wrz, 21:38, Wojciech Nawara <use...@nawara.info> wrote:
W dniu 2010-08-26 14:40, xbartx pisze:

> No salda to nie sprawdzaem. Mi chodzio o to, e jak robisz zwyk
> wypat i na kocu masz wybr rachunku to domylnie jeste ustawiony
> (przynajmniej u mnie) rachunek debetowy i aby wypaci kas z kk musisz
> zjecha na waciwy rachunek czyli pole niej. Przy szybkiej wypacie nie
> masz adnego wyboru i wypata idzie prosto z kk.

Dziwny ten polbankomat masz. :-)

U mnie: wypata gotwki, kwota, pytanie czy chc potwierdzenie. Za
chwil taki oto ekran:http://www.2shared.com/photo/omn3THEB/01092010068..html[#]

aden z rachunkw nie jest domylny, nie ma adnego przycisku "dalej".

Czy mona uy Twoich numerw rachunkw w celu sprawdzenia tego:
http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/msg/2be36ed33000d657

PS Wicej ni 1 pln nie pol ;-)

Data: 2010-09-02 13:48:09
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-09-02 09:36, luc pisze:

Czy mona uy Twoich numerw rachunkw w celu sprawdzenia tego:
http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/msg/2be36ed33000d657

PS Wicej ni 1 pln nie pol ;-)

Jeli odczuwasz takow potrzeb, to wyl Ci mj adres na priv. Za darmo. ;-)

WN

Data: 2010-09-02 05:53:19
Autor: luc
On 2 Wrz, 13:48, Wojciech Nawara <use...@nawara.info> wrote:
> [...]

> PS Wicej ni 1 pln nie pol ;-)

Jeli odczuwasz takow potrzeb, to wyl Ci mj adres na priv. Za

Ale wtedy nie bdziesz mia mojego ;-)

Data: 2010-09-02 17:16:29
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-09-02 14:53, luc pisze:

Jeli odczuwasz takow potrzeb, to wyl Ci mj adres na priv. Za
darmo. ;-)

Ale wtedy nie bdziesz mia mojego ;-)

W sumie... Dziaaj, bdzie na co zoy reklamacj i da stosownej rekompensaty. :-)

Data: 2010-09-03 03:28:10
Autor: luc
On 2 Wrz, 17:16, Wojciech Nawara <use...@nawara.info> wrote:

> Ale wtedy nie bdziesz mia mojego ;-)

W sumie... Dziaaj, bdzie na co zoy reklamacj i da stosownej
rekompensaty. :-)

Nic z tego... Polbank si wycwani i do przelewu wewntrznego chce
penego numeru NRB (kiedy wystarczyo 16 cyferek), a mi si nie chce
kombinowa z doklejaniem do Twoich brakujcej czci i obliczaniem
sumy kontrolnej :-)

Data: 2010-09-02 17:17:29
Autor: Wojciech Nawara
Polbank kk i funkcja debetowa moje testy i spostrzeenia
W dniu 2010-09-02 14:53, luc pisze:

Ale wtedy nie bdziesz mia mojego ;-)

.... ale nie musisz go publikowa tutaj :-)

Data: 2010-09-07 08:16:16
Autor: xbartx
Dnia Wed, 01 Sep 2010 21:38:18 +0200, Wojciech Nawara napisał(a):

[...]

No to u mnie jest inaczej. Jak będę miał chwilę to pstryknę foto. U mnie u góry jest rachunek debetowy (w moim przypadku konto oszczędnościowe) a na dole rachunek karty kredytowej. Uznałem, że domyślny jest debetowy z racji tego, że jest po prostu pierwszy od góry jakby na liście.

Dzisiaj za to otrzymałem odpowiedź z Polbanku na reklamację i jest dosyć ciekawa, że pozwolę sobie zacytować:

"Szanowny Panie,

W odpowiedzi na Pana reklamację dotyczącą korzystania z funkcjonalności debetowej w karcie kredytowej Polbank - Era wyjaśniamy, iż zgodnie z zapisem ust. 3  19 Regulaminu Kart Kredytowych wydawanych osobom fizycznym w Polbank EFG:
3. Co do zasady dokonywane przez Posiadacza operacje przy użyciu Karty lub Minikartą Era PayPass są traktowane jako Transakcje i będą obciążały
Rachunek Karty, chyba, że Posiadacz aktywował Funkcjonalność Debetową i istnieje techniczna możliwość dokonania przez Posiadacza wyboru czy dana operacja ma obciążyć Rachunek Karty Transakcja czy Rachunek Funkcjonalności Debetowej Transakcja Debetowa. W przypadku dokonania przez Posiadacza wyboru Transakcji Debetowej obciąży ona wskazany przez Posiadacza Rachunek Funkcjonalności Debetowej.

Zgodnie z powyższym, każdorazowo w przypadku wypłaty środków z bankomatu Klient określa, z jakiego rachunku chce wypłacić środki, w przypadku braku tego wyboru transakcja obciąży rachunek karty kredytowej. W opisanej przez Pana sytuacji skorzystał Pan z opcji szybkiej wypłaty,
która powoduje obciążenie rachunku karty kredytowej i nie wskazał Pan, z którego rachunku maja zostać wypłacone środki."

Generalnie bank się zabezpieczył tym "istnieje techniczna możliwość dokonania przez Posiadacza wyboru" ale za to późniejsze tłumaczenie Pani jest dla mnie zbyt mocno logicznie zagmatwane i bez flaszki to się chyba tego nie rozbierze ;)

Generalnie wychodzi, że przy kk z funkcją debetową w Polbanku nie należy korzystać z "szybkiej wypłaty", bo wtedy z funkcji debetowej nici i idzie kasa z kk jak transakcja gotówkowa.

--
xbartx

Data: 2010-08-26 13:23:52
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-08-26 13:19, Wojciech Nawara pisze:

A mam też inne pytanie - ile masz podpiętych rachunków, prócz KK? Ja mam
gotówkowy i oszczędzający. Podszedłem do bankomatu Euronetu, sprawdzam
saldo. Do wyboru rachunki:

Dodam, że chodzi mi dokładnie o sprawdzanie salda w bankomacie Euronetu, a nie Polbanku, bo w bankomacie własnym Polbanku dostaję pełną listę wszystkich rachunków (jeden z karty + gotówkowy + oszczędzający), z ich numerami, i działa OK. Bałagan jest tylko w momencie korzystania z bankomatów Euronetu.

Zastanawiam się, czy w związku z objawami, które opisałem w poprzednim poście, będę w stanie wypłacić w Euronecie gotówkę z rachunku gotówkowego przy użyciu tej KK. Mam dziwne wrażenie, że skoro salda się nie da sprawdzić, to i wypłata się nie powiedzie...

Polbank kk i funkcja debetowa moje testy i spostrzeenia