Polbank - linuks

Data: 2009-12-28 16:32:19
Autor: Bogdan
Polbank - linuks
Witam,
załozyłem sobie dzisiaj konta w Polbanku. Czy kto¶ z Was maj±c konto w Polbanku wykonuje przelewy, czy s± jakie¶ problemy z certyfikatem? Za ponad godzinę mam się pierwszy raz zalogować. Prawdę mówi±c, je¶li faktycznie nie można wykonywać przelewów, to ta (nie)funkcjonalno¶ć wydaje się upierdliwa (szkoda rozrywać koperty:))

Pozdrawiam,

--
Bogdan

Data: 2009-12-28 19:15:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Polbank - linuks

"Bogdan" hhamij$1ojh$1@news2.ipartners.pl

ponad godzinę mam się pierwszy raz zalogować. Prawdę mówi±c, je¶li
faktycznie nie można wykonywać przelewów, to ta (nie)funkcjonalno¶ć
wydaje się upierdliwa (szkoda rozrywać koperty:))

Podgl±d czasami działa. ;)

--
   .`'.-.          ._.                            .-.
   .'O`-'      ., ; o.'    eneuel@@gmail.com     '.O_'

Data: 2009-12-28 18:33:12
Autor: Bogdan
Polbank - linuks
On Mon, 28 Dec 2009 19:15:17 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

Podgl±d czasami działa. ;)

Dopiero teraz zauważyłem, że na grupie był w±tek odno¶nie Polbanku i certyfikatu. Ech te zmęczenie całoroczne...;)
Zalogowałem się pod windowsem, wyeksportowałem certyfikat i zaimportowałem w linuksie. NajpóĽniej jutro sprawdzę, czy zaimportowany certyfikat pozwoli wykonać przelew.
Co ciekawe, trzeba mieć inne hasło do backupowego certyfikatu.
Ale jedno powiem...interfejs www jest mega zaje*isty w sensie jak najbardziej negatywnym.

--
Bogdan

Data: 2009-12-28 19:36:55
Autor: Kamikazee
Polbank - linuks
W dniu 2009-12-28 19:33, Bogdan pisze:
[...]

Eksport i import certyfikatów nic nie da, bo działaj± tylko i wył±cznie z Internet Explorer. Testowałem z Oper± oraz Firefoxem i nie działaj± wywala błędy przy próbie zrobienia przelewu.

Data: 2009-12-28 18:41:15
Autor: Bogdan
Polbank - linuks
On Mon, 28 Dec 2009 19:36:55 +0100, Kamikazee wrote:

Eksport i import certyfikatów nic nie da, bo działaj± tylko i wył±cznie
z Internet Explorer. Testowałem z Oper± oraz Firefoxem i nie działaj±
wywala błędy przy próbie zrobienia przelewu.

MaciekZ twierdzi, że działa pod linuksem. Hmm może się wypowie i potwierdzi lub zaprzeczy.

--
Bogdan

Data: 2009-12-29 11:38:06
Autor: MaciekZ
Polbank - linuks
Bogdan wrote:

On Mon, 28 Dec 2009 19:36:55 +0100, Kamikazee wrote:

Eksport i import certyfikatów nic nie da, bo działają tylko i wyłącznie
z Internet Explorer. Testowałem z Operą oraz Firefoxem i nie działają
wywala błędy przy próbie zrobienia przelewu.

MaciekZ twierdzi, że działa pod linuksem. Hmm może się wypowie i
potwierdzi lub zaprzeczy.

Witam :-)

Tak, u mnie przelewy działają bez problemu na Linuksie :-) Cóż, na tyle na ile system Polbanku może być "bezproblemowy" :-D Opis jak wyeksportować certyfikat i zaimportować go potem w FF podałem jakiś czas temu. Rzeczywiście, przy eksportowaniu certyfikatu do pliku *.p12 trzeba nadać hasło dostępowe, które podaje się potem przy importowaniu, ale już przy przelewach hasło to nie jest potrzebne.

Próbowałem już pod dwoma dystrybucjami - Gentoo i Ubuntu. Na pierwszej wszystko zadziałało bez problemu, na drugiej miałem mały problem, ponieważ brakowało symlinka w profilu Firefoksa. Ale to można bardzo łatwo poprawić jednym poleceniem.

Gdyby ktoś miał problemy, to w duchu Wolnego Oprogramowania, chętnie służę pomocą ;-)

Pozdrawiam serdecznie,
Maciek

Data: 2009-12-29 14:39:45
Autor: jureq
Polbank - linuks
Dnia Tue, 29 Dec 2009 11:38:06 +0100, MaciekZ napisał(a):

Gdyby ktoś miał problemy, to w duchu Wolnego Oprogramowania, chętnie
służę pomocą ;-)

Właśnie wczoraj próbowałem dokonać eksportu z IE i niestety niepowodzenie: mogę wyeksportować tylko certyfikat bez klucza prywatnego. Twierdzi coś w stylu, że klucz prywatny jest określony jako nieprzeznaczony do eksportu.

Czy może mieć znaczenie,że tworząc certyfikat wybrałem wyższy poziom bezpieczeństwa, bo chciałem musieć wprowadzać dodatkowe hasło przy każdym użyciu certyfikatu?

Data: 2009-12-29 18:27:14
Autor: Krzysztof Halasa
Polbank - linuks
jureq <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> writes:

Właśnie wczoraj próbowałem dokonać eksportu z IE i niestety niepowodzenie: mogę wyeksportować tylko certyfikat bez klucza prywatnego.

Certyfikat = klucz publiczny podpisany przez CA. Certyfikat nigdy nie
zawiera klucza prywatnego, byloby to kompletnie bezsensowne: certyfikat
jest czyms (dosc) publicznym, w odroznieniu od klucza prywatnego.

Czasem bywa tak, ze certyfikat i klucz prywatny sa w jednym pliku, to
zupelnie inna sprawa.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-12-30 07:18:29
Autor: jureq
Polbank - linuks
Dnia Tue, 29 Dec 2009 18:27:14 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

[...]

Czyli uwaĹĽasz, ĹĽe klucz prywatny nie jest tym, co jest uĹĽywane do potwierdzania przelewĂłw w Polbanku?

Data: 2009-12-30 09:30:38
Autor: Krzysztof Halasa
Polbank - linuks
jureq <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> writes:

Czyli uwaĹĽasz, ĹĽe klucz prywatny nie jest tym, co jest uĹĽywane do potwierdzania przelewĂłw w Polbanku?

Nie mam bladego pojecia o Polbanku.
Tak czy owak, klucz prywatny nie jest elementem certyfikatu, chociaz
oczywiscie jest potrzebny np. do podpisania wiadomosci, ktorej
autentycznosc ma byc nastepnie stwierdzana przy uzyciu tego certyfikatu.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-12-29 15:49:54
Autor: Bogdan
Polbank - linuks
On Tue, 29 Dec 2009 11:38:06 +0100, MaciekZ wrote:

[ciach]
Masz to jak w polBANKU;P, że zwrócę się jak będę miał problem:)
Oczywi¶cie z przelewami w tymże banku.

Pozdrawiam,

--
Bogdan

Data: 2009-12-28 19:49:24
Autor: Feromon
Polbank - linuks

Użytkownik "Kamikazee" <niema@niema.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:hhats5$poo$1inews.gazeta.pl...

Eksport i import certyfikatów nic nie da, bo działaj± tylko i wył±cznie z Internet Explorer. Testowałem z Oper± oraz Firefoxem i nie działaj± wywala błędy przy próbie zrobienia przelewu.

Mi z FF ¶miga. Musiałem jedynie Javę uaktualnić. I ustawić (dla bezpieczeństwa) hasło do certyfikatów w FF.
Miły pan z Polbanku twierdził, że można miec dostęp tylko z jednego kompa i że spod FF nie działa. Bzdura.
A skoro działa spod FF w Windows to powinno spod FF Linuksianego też...

Feromon

Data: 2009-12-28 21:08:36
Autor: Kamikazee
Polbank - linuks
W dniu 2009-12-28 19:49, Feromon pisze:
[...]

Czy udało ci się wykonać przelew w Firefoxie?
Ja jeszcze raz próbowałem wywala bł±d.

Data: 2009-12-29 08:59:35
Autor: Feromon
Polbank - linuks

Użytkownik "Kamikazee" <niema@niema.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:hhb383$iij$1inews.gazeta.pl...
> [...]
>A skoro działa spod FF w Windows to powinno spod FF Linuksianego też...

Czy udało ci się wykonać przelew w Firefoxie?

Ależ maj±c na my¶li "¶miga" miałem udane przelewy, bo do podgl±du nie trzeba certyfikatów instalować.
Najnowsza Java i najnowszy Firefox. Oraz dokonałem ustawienia hasła dla klucza prywatnego:
Narzędzia>opcje>szyfrowanie>urz±dzenia zabezpieczaj±ce>urz±dzenia zabezpieczaj±ce>zmień hasło

A jaki dokładnie bł±d?

Feromon

Data: 2009-12-30 00:25:25
Autor: Kamikazee
Polbank - linuks
W dniu 2009-12-29 08:59, Feromon pisze:
A jaki dokładnie bł±d?

Dokładnie taki sam jak ten http://www.nightstalker.info/wp-content/uploads/2009/11/polbank_mail01.jpg

Data: 2009-12-30 10:19:33
Autor: Robert Kois
Polbank - linuks
Dnia Wed, 30 Dec 2009 00:25:25 +0100, Kamikazee napisał(a):

A jaki dokładnie bł±d?
Dokładnie taki sam jak ten http://www.nightstalker.info/wp-content/uploads/2009/11/polbank_mail01.jpg

Zgłosiłe¶ do rzecznika praw konsumenta, że odmawiaj± ci dostosowania
systemu do Linuksa? ROTFL. Napisz jeszcze, że na AmigaOS też nie działa.

WyraĽnie pisz±, że działa tylko na Windows (tak btw to brakuje im "i
póĽniejsze" przy systemach).

Zanim zaczniesz korzystać z Bankowo¶ci Internetowej, sprawdĽ, czy Twój
komputer spełnia poniższe wymagania:

    * Komputer klasy PC z systemem operacyjnym MS Windows (XP SP2, VISTA
SP1).
    * zainstalowana Java Standard Edition 6 (i póĽniejsze wersje) oraz
Internet Explorer 6.0 (i póĽniejsze wersje) lub Mozilla Firefox w wersji
3.0.10 (i póĽniejsze wersje) wraz z Java Standard Edition 6 (update 13 i
póĽniejsze wersje).

--
Kojer

Data: 2009-12-30 10:55:33
Autor: MaciekZ
Polbank - linuks
Kamikazee wrote:

W dniu 2009-12-29 08:59, Feromon pisze:
A jaki dokładnie błąd?

Dokładnie taki sam jak ten
http://www.nightstalker.info/wp-content/uploads/2009/11/polbank_mail01.jpg

Cześć :-)

A czy dałoby radę podesłać niewidoczną część informacji o błędzie (tzn. trzeba by przesunąć scroll-a w dół)? Najlepsza byłaby cała treść wyjątku...

BTW. Chodzi o Firefoksa i OperÄ™ pod Windowsem czy pod Linuksem?

Pozdrawiam serdecznie,
Maciek

Data: 2009-12-30 22:40:11
Autor: Kamikazee
Polbank - linuks
W dniu 2009-12-30 10:55, MaciekZ pisze:
BTW. Chodzi o Firefoksa i Operę pod Windowsem czy pod Linuksem?

Firefox for Windows.

Data: 2009-12-28 22:56:39
Autor: RobertS
Polbank - linuks

Eksport i import certyfikatów nic nie da, bo działaj± tylko i wył±cznie z Internet Explorer. Testowałem z Oper± oraz Firefoxem i nie działaj± wywala błędy przy próbie zrobienia przelewu.

kiedys z FF certyfikaty nie działały, ale kilka tygodni temu zrobiłem test i można już przelewać pod FF ;-)

RobertS

Data: 2009-12-28 23:05:01
Autor: pwz
Polbank - linuks
W dniu 2009-12-28 17:32, Bogdan pisze:
Witam,
załozyłem sobie dzisiaj konta w Polbanku.
(...)

Heh... A ja wła¶nie dzisiaj próbowałem zamkn±ć konto w Polbanku. Powiedziano mi, że "się nie da", bo muszę pój¶ć do tego konkretnego oddziału, w którym je zakładałem. IMHO bzdura, ale już mi się nawet nie chciało wykłócać. Zamknę jutro we "wła¶ciwym" oddziale...
pwz

Data: 2009-12-29 07:07:54
Autor: xbartx
Polbank - linuks
Dnia Mon, 28 Dec 2009 23:05:01 +0100, pwz napisał(a):

Heh... A ja właśnie dzisiaj próbowałem zamknąć konto w Polbanku.
Powiedziano mi, że "się nie da", bo muszę pójść do tego konkretnego
oddziału, w którym je zakładałem. IMHO bzdura, ale już mi się nawet nie
chciało wykłócać. Zamknę jutro we "właściwym" oddziale... pwz

Po co chodzisz? Wyślij wypowiedzenie do banku listem poleconym, albo nawet i zwykłym i tyle. --

Data: 2009-12-29 19:12:32
Autor: pwz
Polbank - linuks

Bo im, $@*$wa, nie wierzę... Nie wiesz, ze żyjesz w drugim PRL-u i jak nie przedstawisz gdzie trzeba świstka z 5 podpisami i 10 pieczęciami, to niczego nie udowodnisz? Za 5 lat naliczą ci 100 opłat z odsetkami za zamknięte konto i weź udowadniaj, że nie jesteś wielbłądem.

Wyślij wypowiedzenie do banku listem poleconym, albo
nawet i zwykłym i tyle.

Tere fere...
Zajęło mi to dzisiaj 30 minut. Mam na papierze polecenia zamknięcia wszystkich rachunków. Będę je trzymał przez następne 10 lat (z powodu j.w.).
pwz

Data: 2009-12-30 01:17:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Polbank - linuks

"pwz" hhdgqj$a5s$1@inews.gazeta.pl

Zajęło mi to dzisiaj 30 minut. Mam na papierze polecenia
zamknięcia wszystkich rachunków. Będę je trzymał przez
następne 10 lat (z powodu j.w.).

Ja trzymam swoje papierki dłużej. :)
Nawet ręcznie robione wyci±gi z PKO bp.
Bank dawał puste kartki z rubryczkami.
Ja skrzętnie zapisywałem każd± operację. :)
Trzymam to i trzymam... :) Od kilkunastu lat. :)

Każda operacja była potwierdzana wyci±giem mikro.
Każdy mikrowyci±g był przysyłany poczt± do domu...
Wszystko za darmo, za prowadzenie konta... :)
--