Polbank nie wysyła 1 i 2 sesji Elixiru?

Data: 2010-08-17 17:53:12
Autor: Damian Niusy
Polbank nie wysyła 1 i 2 sesji Elixiru?

Użytkownik " A." <adamrw2005@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i4e987$sc7$1inews.gazeta.pl...
Witam,
dzi¶ rano (grubo przed 8) zleciłem dwa przelewy w Polbanku. Do tej pory nie
dotarł ani jeden z nich do żadnego z banków docelowych (czyli Polbank nie
wysłał zleceń ani pierwsz± ani drug± sesj± Elixir). Czy to normalne
działanie tego banku?

A czy to były przelewy na małe kwoty czy na większe ?
Bo jak na większe to bank na 100% je zatrzymał i próbował się z tob± skontaktować czy to Ty na pewno je wykonałe¶.

Ja tak miałem 3 razy i teraz już przelewy dzielę na mniejsze kwoty :)

Damian

Data: 2010-08-17 15:58:10
Autor:
[...]

Kwoty po kilka tys. złotych.
Z banku nikt do mnie nie dzwonił, w systemie polbanku przelewy maj± status "zrealizowane", na infolince też twierdz±, że zostały zrealizowane.

pzdr
A. --

Data: 2010-08-17 18:40:39
Autor: MarekZ
Polbank nie wysyła 1 i 2 sesji Elixiru?
Użytkownik <adamrw2005.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i4ebih$74v$1@inews.gazeta.pl...

Z banku nikt do mnie nie dzwonił, w systemie polbanku przelewy maj±
status "zrealizowane", na infolince też twierdz±, że zostały zrealizowane.

I masz to w Multi?

Data: 2010-08-17 16:46:38
Autor: A.
Polbank nie wysyła 1 i 2 sesji Elixiru?
I masz to w Multi?

Ni ma :(

Multi zaliczyło dzi¶ spory pad (nie działało przez co najmniej godzinę), a iNorda testowałem po raz pierwszy więc nie wiem, czy działa w czasie rzeczywistym, także istnieje pewna szansa, że przelewy jednak wyszły z Polbanku, a brak zaksięgowania to problem obu banków docelowych.
W każdym b±dĽ razie mi się to nie podoba :(

pzdr
A.

Data: 2010-08-17 18:55:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Polbank nie wysyła 1 i 2 sesji Elixiru?

" A." i4eede$hh9$1@inews.gazeta.pl

W każdym b±dĽ razie mi się to nie podoba :(

Ponoć banki maj± aż 2 dni na przelanie.

Data: 2010-08-17 19:42:12
Autor: Damian Niusy
Polbank nie wysyła 1 i 2 sesji Elixiru?

Użytkownik <adamrw2005.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i4ebih$74v$1inews.gazeta.pl...
[...]

:)

Damian
Kwoty po kilka tys. złotych.
Z banku nikt do mnie nie dzwonił, w systemie polbanku przelewy maj±
status "zrealizowane", na infolince też twierdz±, że zostały zrealizowane.

A maj± twój aktualny numer ?
Bo ja im zostawiłem tel. domowy i nie mogli się dodzwonić i dział bezpieczeństwa blokował na jeden dzień przelewy, kwoty to około 10 ty¶ zł.
Na infolini też mi twierdzili że u nich wszystko OK a jednak nie było OK

Dostałem od nich nawet taka odpowiedĽ:

Witam serdecznie Uprzejmie informuje, iż przelew został chwilowo zatrzymany przez biuro bezpieczeństwa celem potwierdzenia dokonania. Jako że po 3 próbach nie udało się do Pana dodzwonić, przelew został automatycznie zrealizowany w dniu dzisiejszym. Miło nam będzie odpowiedzieć na ewentualne pytania pod numerem infolinii 0 801 822 000 Ł±cz±c wyrazy szacunku, Maciej .......... Departament Telefonicznej Obsługi Klienta

Data: 2010-08-17 21:34:03
Autor: Sinus
Damian Niusy <bezznaczenia@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

Nie udało im się skontaktować ale przelew i tak zrealizowali?

LOL, ten bank ci±gle zaskakuje.

--
Sinus

Data: 2010-08-18 00:17:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Polbank nie wysyła 1 i 2 sesji Elixiru?

"Sinus" i4ev8b$l4p$1@inews.gazeta.pl

Nie udało im się skontaktować ale przelew i tak zrealizowali?

LOL, ten bank ci±gle zaskakuje.

Mnie ten banku już niczym nie zaskoczy. :)
(nawet wówczas, gdy wleje mi na moje konto
niesłusznie pieni±dze? -- to już mam za sob±;
niesłuszn± stratę także)

Dla mnie najbardziej niedogodne s± te greckie
gwarancje i zlecanie przelewów przez net. :)

Data: 2010-08-18 00:49:31
Autor: Animka
W dniu 2010-08-17 23:34, Sinus pisze:
[...]

Cała Grecja w ogóle zaskakuje.

--
animka

Data: 2010-08-18 08:36:38
Autor: Robert Kois
Dnia Tue, 17 Aug 2010 21:34:03 +0000 (UTC), Sinus napisał(a):

[...]

Pekao SA miało tak samo kiedy¶ (jak teraz to nie wiem). --
Kojer

Data: 2010-08-18 09:04:49
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Sinus pisze:

[...]

LOL, ten bank ciÄ…gle zaskakuje.

A na jakiej podstawie mieliby NIE zrealizować?

Dostali poprawne i potwierdzone zgodnie z procedurą zlecenie przelewu. Na wykonanie tego przelewu mają 2 (3?) dni, więc MOGĄ go trochę wstrzymać, aby skontaktować się z klientem w celu potwierdzenia. A jak skontaktować się nie udało, to co innego mogli zrobić niż przyjętą dyspozycję wykonać?

--
MiCHA

Data: 2010-08-18 10:23:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Polbank nie wysyła 1 i 2 sesji Elixiru?

"Przemyslaw Kwiatkowski" i4g0mi$dcp$1@inews.gazeta.pl

Dostali poprawne i potwierdzone zgodnie z procedur± zlecenie przelewu. Na wykonanie tego przelewu maj± 2 (3?) dni, więc MOGˇ go trochę wstrzymać, aby skontaktować się z klientem w celu potwierdzenia. A jak skontaktować się nie udało, to co innego mogli zrobić niż przyjęt± dyspozycję wykonać?

Po co blokować, je¶li warunkiem odblokowania ma być nadal brak potwierdzenia? :)
Je¶li wg Ciebie jest OK -- chyba upały Ci zaszkodziły. :)

Mnie chyba pomogły, ale ten krótki pas... Powinienem (zgodnie
z procedurami lotniczymi) lecieć do innego sracza, ale nie
starczy mi czasu na taki lot...

IMO takie zatrzymanie przelewu ¶wiadczy nie o trosce, lecz o zachłanno¶ci. :)

Zwykle chyba łatwo sprawdzić, czy przelew jest prób± kradzieży, czy nie.
Je¶li znienacka klient (lub kto¶ w jego imieniu bez jego wiedzy) zleca
przelanie 10 tałzenów, podczas gdy do tej pory przelewał po sto złotych,
może mamy do czynienia z kradzież±, ale je¶li często tak przelewał i na
dodatek na koncie ma sto tysięcy, z których przelewa dziesięć tysięcy,
to chyba nic podejrzanego w takim zleceniu nie ma. Ponadto konto odbiorcy
też sporo daje do my¶lenia. Je¶li od dawna na nie przelewał, chyba nie ma
w takim zleceniu nic podejrzanego.

Ja  kiedy¶ zleciłem przelew podatku z PKO BP SA do Fiskusa.
Przelew ugrz±zł i zamiast realizacji pojawił się telefon,
który ;) zapytał, czy oby nie ma pomyłki w postawieniu przecinka dziesiętnego. :)
Pomyłki nie było -- był to podatek (chyba VAT) od zarobku, z którego miano mi
kupić ,,pierwszy'' samochód. :) Aby było jasne -- te pieni±dze niemal w cało¶ci
,,rozeszły się'', :) dlatego łaskawca Truskolaski (prezydent Białegostoku) musiał
zlecić wykonanie innej pracy, ;) z której by mi kupiono samochód. Oczywi¶cie i tym
razem niemal wszystkie pieni±dze przeznaczone na mój samochód rozeszły się, ale tym
razem do zakupu samochodu już doszło. :)

Ja doskonale wiem, co to system nakazowo-rozdzielczy. :)
I wiem, jak zdecydowana większo¶ć ,,bogaczy'' w Polsce zarabia. :)
Wiem, jak ratowano przed plajt± zakłady, daj±c intratne zlecenia
bez przetargów lub niby na drodze przetargów, ale tak ustawionych,
że nikt nie tylko nie miał w±tpliwo¶ci co do tego, kto ma wygrać,
ale nawet nikt nie czul się krzywdzony -- nikt z osób bior±cych
udział w takich pracach i w takim przetargu. :)

Czy w podobny sposób miano mi kupić samolot, abym mógł (już czcz±c
ojca) zrealizować swoje marzenia? Dokładnie tak. :) Jaka¶ nagroda
za płacenie na ,,Ko¶ciół'' musi być -- nagroda widoczna, rzucaj±ca
się w oczęta pospólstwa, ale jednocze¶nie taka, z której nie ma
dużego pożytku. :) Co mi po samochodzie, gdy brak mi pieniędzy na
paliwo i na hotele a na dodatek mam problemy ze zdrowiem, które to
problemy s± efektem działalno¶ci Ko¶cioła JPII?

Data: 2010-08-18 11:27:20
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Wed, 18 Aug 2010 10:23:46 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
[...]

Oczywi¶cie że to jest OK. Nie jest niczym niezwykłym, je¶li kto¶ zleci
przelew a potem nie jest w zasięgu sieci GSM albo po prostu nie chce
odbierać za granic± anonimowych telefonów. Weryfikowanie zlecenia przez
bank jest dodatkowym "bonusem" - bo zawsze może być odpowiedĽ "nie, to nie
ja zlecałem, proszę anulować". Ale je¶li się nie uda skontaktować - to
powinni zrealizować zlecenie. Swoj± drog±, banki mogłyby w przypadku braku
odpowiedzi na pierwszy telefon wysłać SMSa z informacj± i pro¶b± o odwołanie
je¶li transakcja jest fraudem.

[...]

No i opisałe¶ sytuacje, w których następuje weryfikacja zleceń. Ale to że
podpadaj± pod weryfikację nie oznacza że nie powinni realizować aż do
momentu gdy się skontaktuj±.

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-08-18 21:36:42
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Polbank nie wysyła 1 i 2 sesji Elixiru?
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Dostali poprawne i potwierdzone zgodnie z procedurÄ… zlecenie przelewu.
[...]

Po co blokować, jeśli warunkiem odblokowania ma być nadal brak
potwierdzenia? :)

Bo w międzyczasie MOŻE nastąpić anulowanie dyspozycji. Czy to nie oczywiste?

Bank dyspozycję MUSI wykonać w określonym czasie. Prawem banku jest czekanie z wykonaniem do ostatniej chwili. Jak ostatnia chwila minie, to bank nie ma już wyboru - musi dyspozycję wykonać, ale przed tym czasem sposób działania jest wyborem banku. W szczególności - jeśli bank postanowi oddelegować pracownika, by do klienta wydzwaniał z prośbą o ustne potwierdzenie, to takie jego prawo...

--
MiCHA

Polbank nie wysyła 1 i 2 sesji Elixiru?