Polbank nie wysyła 1 i 2 sesji Elixiru?

Data: 2010-08-18 19:53:59
Autor: A.
Polbank nie wysyła 1 i 2 sesji Elixiru?
dziś rano (grubo przed 8) zleciłem dwa przelewy w Polbanku. Do tej pory
nie
dotarł ani jeden z nich do żadnego z banków docelowych (czyli Polbank nie wysłał zleceń ani pierwszą ani drugą sesją Elixir). Czy to normalne działanie tego banku?

No i faktycznie Polban(cze)k se zaaresztował moje pieniądze na 24 godziny. No i niby może (co zresztą w wątku poruszano), ale moim zdaniem nie ma prawa informować klienta, że transakcja została zrealizowana, w sytuacji gdy została wstrzymana (dodatkowo wczoraj infolinka stanowczo twierdziała, że pieniądze wyszły i że wina jest po stronie banków odbiorców). Co więcej - przez te 24h nikt z banku nie podjął ani jednej próby skontaktowania się ze mną i potwierdzenia transakcji. Czyli wstrzymali wczoraj, a dzisiaj puścili jak gdyby nigdy nic. Oczywiście pieniądze z konta zostały zdjęte wczoraj, czyli przez jeden dzień Polbank miał darmową lokatę. Są to grosze, ale jeśli podobną taktykę stosują wobec większości przelewów, to zbierają się złotówki i tysiące złotówek.

Na razie złożyłem reklamację z żądaniem podania podstawy prawnej do wstrzymania przelewów, braku próby potwierdzenia transakcji i kłamstw dotyczących stanu realizji zleceń. Zobaczymy czy dostanę kiedykolwiek, jakąkolwiek odpowiedź. A tymczasem, na co ważniejsze przelewy będę brał pieniądze w gotówce z marmurka, wpłacał w marmurku za rogiem i dopiero słał dalej. Ech, gdyby była alternatywa dla 5% w innym banku, to bym dziś greckich banditos pożegnał na zawsze.

pzdr
A.

Data: 2010-08-18 22:46:38
Autor: Damian Niusy
Polbank nie wysyła 1 i 2 sesji Elixiru?
Witam,

[...]

Czyli jednak miałem racje to samo co u mnie. Mam nadzieje że pochwalisz się odpowiedzią ale podejrzewam że będzie taka sama jak mi odpisali.

Jedno mnie zastanawia że to rzeczywiście ze względów bezpieczeństwa czy raczej z innych. (wszyscy wiedzą jakich)

Pozdrawiam
Damian

Data: 2010-08-18 23:11:52
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Damian Niusy pisze:

[...]

To bez znaczenia, bo i tak mają do tego prawo... :-(

--
MiCHA

Data: 2010-08-19 06:20:38
Autor: A.
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> napisał(a):

To bez znaczenia, bo i tak mają do tego prawo... :-(

Doprawdy? To wskaż mi proszę podstawą prawną do okłamywania klientów (w serwisie internetowym oraz na infolinii) co do stanu realizacji zlecenia.

pzdr
A.

Data: 2010-08-19 07:11:55
Autor: xbartx
Dnia Thu, 19 Aug 2010 06:20:38 +0000,  A. napisał(a):

Doprawdy? To wskaż mi proszę podstawą prawną do okłamywania klientów (w
serwisie internetowym oraz na infolinii) co do stanu realizacji
zlecenia.

Czepiasz się po to, żeby się czepiać. Nigdzie nie masz gwarancji, że przelew przyjęty do realizacji wyjdzie najbliższą sesją z banku (jakiegokolwiek). Owszem banki starają się zawsze wysłać najbliższą sesją, ale też nie mają takiego nakazu/obowiązku, to jest po prostu ich tylko dobra wola. Więc co chcesz reklamować?

--
xbartx

Data: 2010-08-19 10:05:33
Autor: A.
[...]

Nie ja się czepiam, tylko Ty masz chyba problem ze zrozumieniem pojęć "przyjęty do realizacji" i "zrealizowany" oraz różnic między nimi. Jeśli bank podaje informację (przez serwis interentowy i infolinię), że przelew jest "ZREALIZOWANY" to powinno znaczyć, że go wysłał. Gdyby było napisane "PRZYJĘTY DO REALIZACJI" to przynajmniej bym wiedział, że problem leży po stronie Polbanku i wcześniej bym interweniował, a nie czekał na kolejne sesje Elixiru.
A.

Data: 2010-08-19 10:20:37
Autor: xbartx
Dnia Thu, 19 Aug 2010 10:05:33 +0000,  A. napisał(a):

[...]

No fakt nie czepiasz się, po prostu zwyczajnie bijesz pianę.

--
xbartx

Data: 2010-08-19 11:53:31
Autor: A.
> [...]
> czekał na kolejne sesje Elixiru.

No fakt nie czepiasz się, po prostu zwyczajnie bijesz pianę.

Nie pozostaje mi zgodzić się z kolegą i - jako, że dla kolegi najwyraźniej postępowanie Polbanku jest akceptowalne i normalne - życzę koledze by:
1. wszystkie banki wstrzymywały jego przelewy na 1-2 dni, nie informując o tym (bo mają prawo),
2. okoliczni policjanci zapewniali mu systematycznie wikt i dach nad głową przez 48 godzin, w najbliższym areszcie (bo też mają prawo).

A.

Data: 2010-08-25 18:34:58
Autor: besides
[...]

Jeśli infolinia i w systemie masz zrealizowany danego dnia, to jak im udowodnisz,że tego nie puścili np. 3 sesją i rzeczywiście to bank-odbiorca też chwilę przetrzymał zanim ujrzałeś na koncie?

Data: 2010-08-18 23:19:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Polbank nie wysyła 1 i 2 sesji Elixiru?

"Damian Niusy" i4hgrf$2b6$1@news.onet.pl

Jedno mnie zastanawia że to rzeczywiście ze względów bezpieczeństwa czy raczej z innych. (wszyscy wiedzą jakich)

Moim zdaniem innych.

Potwierdzasz certyfikatem czy kodem SMS?

Data: 2010-08-18 14:52:46
Autor: ToRo999
Polbank nie wysyła 1 i 2 sesji Elixiru?
Niestety widze mam to samo. Przelew wysłany 16.08 po sesjach,
zaksiegowany w polbanku jako zrealizowany 17.08 a dziś (18.08) nadal
nie ma go w eurobanku. Chyba trzeba zgłosić jakąś reklamację...

Data: 2010-08-18 14:58:25
Autor: ToRo999
Polbank nie wysyła 1 i 2 sesji Elixiru?
Widzę też że coś kombinowali w systemie bo zlecony właśnie wewnętrzny
ma dziwną wiadomosć (kodowanie złe?)
"Transakcja zostaza przeszana do realizacji. Proszz sprawdz status
transakcji w dniu jutrzejszym"

Data: 2010-08-19 07:09:15
Autor: xbartx
Dnia Wed, 18 Aug 2010 14:52:46 -0700, ToRo999 napisał(a):

Niestety widze mam to samo. Przelew wysłany 16.08 po sesjach,
zaksiegowany w polbanku jako zrealizowany 17.08 a dziś (18.08) nadal nie
ma go w eurobanku. Chyba trzeba zgłosić jakąś reklamację...

Pewnie w EB nie odświeżył Ci się po prostu stan kont. Wejdź w historię rachunku i go prawdopodobnie zobaczysz z datą 17.08 hłe hłe.

--
xbartx

Data: 2010-08-19 03:34:53
Autor: ToRo999
On 19 Sie, 09:09, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
> [...]

Pewnie w EB nie odświeżył Ci się po prostu stan kont. Wejdź w historię
rachunku i go prawdopodobnie zobaczysz z datą 17.08 hłe hłe.

Niestety to nie to znam to z eurobanku ale nie tym razem. Coś wisi w
polbanku z tym przelewem. Zaraz zgłaszam na infolinie.

Data: 2010-08-19 09:49:53
Autor: Damian Niusy

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:i4hiv3$gud$2inews.gazeta.pl...

[...]

Różnie w domu certyfikatem w pracy SMS.

Z tym że przy robieniu przelewu system certyfikat niekiedy za pierwszym razem nie widzi.
Jak zrobię edycję przelewu i zaraz go znowu wyślę to już go widzi.
Nie wiem czy to wina u mnie ale się tym nie przejmuję.

Damian

Data: 2010-08-19 10:00:57
Autor: Szymon
Użytkownik "Damian Niusy" <ala@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c6ce224$0$20999$65785112news.neostrada.pl...

Z tym że przy robieniu przelewu system certyfikat niekiedy za pierwszym razem nie widzi.
Jak zrobię edycję przelewu i zaraz go znowu wyślę to już go widzi.
Nie wiem czy to wina u mnie ale się tym nie przejmuję.

Też tak mam. Nawet dość często.

Data: 2010-08-19 10:55:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Polbank nie wysyła 1 i 2 sesji Elixiru?

"Damian Niusy" 4c6ce224$0$20999$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Te zatrzymane były potwierdzane kodem SMS?

         "Damian Niusy" i4ehll$fap$1@news.onet.pl

         > A mają twój aktualny numer ?
         > Bo ja im zostawiłem tel. domowy i nie mogli się dodzwonić i dział
         > bezpieczeństwa blokował na jeden dzień przelewy, kwoty to około 10
         > tyś zł.

Rozumiem postępowanie pracownika PKO BP SA dzwoniącego natychmiast po
wieczornym (i tak do rana nie będzie lania) zleceniu przelewu podatku
rzędu pół setki tysiąca złotych
  (zdecydowanie więcej niż pół setki tysiąca -- prezydent
  Truskolaski miał gest; być może miał kaca molarnego
  i chciał jakoś się wypłacić cudzymi pieniędzmi, na
  dodatek zarobionymi bezprawnie, bo w oparciu o lewe
  poświadczenia (akurat z pobliskiego Wasilkowa) -- co
  jest typowe dla tutejszych (a z tego co wiem także
  nietutejszych) miastowych)
ale nie rozumiem, po co dzwonić na numer komórkowy w celu potwierdzenia
chęci dokonania przelewu, skoro właśnie na ten numer przychodzi kod SMS
potrzebny do weryfikacji. :) W PKO BP SA były zdrapki (nie kody SMS)
i tam chodziło o kwotę, a raczej o miejsce postawienia przecinka
dziesiętnego, nie o sam fakt zlecenia przelewu.

Data: 2010-08-19 14:28:43
Autor: Damian Niusy
Polbank nie wysyła 1 i 2 sesji Elixiru?

Potwierdzasz certyfikatem czy kodem SMS?

Różnie w domu certyfikatem w pracy SMS.

Te zatrzymane były potwierdzane kodem SMS?

A o to Ci chodzi.
Były potwierdzane certyfikatem juz dość dawno to było i wtedy jeszcze kodów SMS nie miałem.
Nawet pamiętam jak ich opieprzałem że przetrzymują przelewy jak były przecież potwierdzane ich certyfikatem :)

Pozdrawiam
Damian

Data: 2010-08-19 14:36:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Polbank nie wysyła 1 i 2 sesji Elixiru?

"Damian Niusy" 4c6d237e$0$20989$65785112@news.neostrada.pl

A o to Ci chodzi.

A o co? :)

Były potwierdzane certyfikatem juz dość dawno to było i wtedy jeszcze kodów SMS nie miałem.
Nawet pamiętam jak ich opieprzałem że przetrzymują przelewy jak były przecież potwierdzane ich certyfikatem :)

Uznali zapewne, że zła żona podkrada Ci pieniądze. ;)
Mnie tylko raz zatrzymali przelew, ale raczej ;) nie
z powodu chciwości, bo zatrzymali przelanie 10 złotych.

Ich certyfikaty to jakiś relikt przeszłości.

Polbank nie wysyła 1 i 2 sesji Elixiru?