Polbank - powa¿na luka bezpieczeñstwa www - uwaga!

Data: 2010-03-22 07:21:58
Autor: xbartx
Polbank - powa¿na luka bezpieczeñstwa www - uwaga!

Od niedawna mamy w Polbanku w końcu smsy autoryzacyjne. Jak to zwykle bywa w tym banku, coś musiało polecieć bokiem po bandzie. Już wyjaśniam co. Przy definiowaniu odbiorcy aktualnie nie potrzeba żadnych smsów ani certyfikatu do jego usunięcia lub dodania! Tak, mówię poważnie! Czym to grozi nie muszę chyba tłumaczyć. Także teraz bardzo łatwo po uzyskaniu dostępu, do czyjegoś konta, podmienić nr rachunku i cierpliwie czekać na przelew. Jedyne sensowne rozwiązanie jakie widzę, to klepanie za każdym razem wszystkiego z palca - niewygodne i czasochłonne, ale na pewno w 100% bezpieczne.

PS Napisałem pocztą wewnętrzną do banku zobaczymy co odpiszą.

--
xbartx

Data: 2010-03-22 07:33:17
Autor: xbartx
Dnia Mon, 22 Mar 2010 07:21:58 +0000, xbartx napisał(a):

Przy definiowaniu odbiorcy aktualnie nie potrzeba żadnych smsów ani
certyfikatu do jego usunięcia lub dodania!

Zapomniałem dodać, że sytuacja występuje po przejściu na kody sms, na komputerze, na którym nie ma certyfikatu. Teraz jeszcze sprawdziłem i nie trzeba się nawet tak męczyć z usuwaniem i dodawaniem, bo po wybraniu listy odbiorców mam z boku przycisk modyfikuj. Szast prast i gotowe!

--
xbartx

Data: 2010-03-22 13:54:28
Autor: ~|_ukasz
Polbank - poważna luka bezpieczeństwa www - uwaga!
W dniu 2010-03-22 08:21, xbartx pisze:
[...]

Fajnie, że się tu natychmiast pochwaliłeś :(
Teraz czekamy kto będzie pierwszy - bank, czy różnego rodzaju oszuści.

Jak obstawiacie?

Data: 2010-03-22 09:35:21
Autor: AG
On 22 Mar, 13:54, ~|_ukasz <lukasz_niespam...@atraNiespamic.pl> wrote:
> [...]

> co. Przy definiowaniu odbiorcy aktualnie nie potrzeba ¿adnych smsów ani
> certyfikatu do jego usuniêcia lub dodania! Tak, mówiê powa¿nie! Czym to
> grozi nie muszê chyba t³umaczyæ. Tak¿e teraz bardzo ³atwo po uzyskaniu
> dostêpu, do czyjego¶ konta, podmieniæ nr rachunku i cierpliwie czekaæ na
> przelew. Jedyne sensowne rozwi±zanie jakie widzê, to klepanie za ka¿dym
> razem wszystkiego z palca - niewygodne i czasoch³onne, ale na pewno w
> 100% bezpieczne.

> PS Napisa³em poczt± wewnêtrzn± do banku zobaczymy co odpisz±.

Fajnie, ¿e siê tu natychmiast pochwali³e¶ :(
Teraz czekamy kto bêdzie pierwszy - bank, czy ró¿nego rodzaju oszu¶ci.

Jak obstawiacie?

To zale¿y, kto pierwszy wypije dobr± kawe i usi±dzie 'popracowaæ' ;-)

Data: 2010-03-22 17:46:56
Autor: Wojciech Nawara
[...]

A czym się różni sytuacja obecna od tej sprzed wprowadzenia haseł SMS??

WN

Data: 2010-03-22 18:39:50
Autor: Marcin Mokrzycki
Polbank - poważna luka bezpieczeństwa www - uwaga!
On Mon, 22 Mar 2010 17:46:56 +0100, Wojciech Nawara wrote:

A czym siê ró¿ni sytuacja obecna od tej sprzed wprowadzenia hase³ SMS??

Niczym, tak jest ju¿ od dawna.

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2010-03-23 05:54:34
Autor: xbartx
Dnia Mon, 22 Mar 2010 17:46:56 +0100, Wojciech Nawara napisał(a):

A czym się różni sytuacja obecna od tej sprzed wprowadzenia haseł SMS??

No ja do tej pory nie korzystałem, więc dla mnie to nowość a na grupie nikt chyba o tym nie napisał.

Polbank - powa¿na luka bezpieczeñstwa www - uwaga!