Polbank - program oszczędzania Cumulus?

Data: 2009-08-03 18:43:50
Autor: Sinus
Polbank - program oszczędzania Cumulus?
Dzwoniła dzi¶ do mnie panienka z Polbanku próbuj±c sprzedać jaki¶ program
aktywnego oszczędzania Cumulus (Kumulus?). Kto¶ co¶ o tym słyszał? Na ich www
cisza o tym, panienka mówi że to dla wyj±tkowych klientów tylko (jasne...).

Chodzi o comiesięczne odkładanie kwoty 100zł lub wyższej która by była
¶ci±gana z KK (jako operacja bezgotówkowa). Chciałem jaki¶ regulamin tego to
panienka nie była w stanie mi go wysłać.

--
Sinus

Data: 2009-08-03 18:48:54
Autor: Sinus
Polbank - program oszczędzania Cumulus?
Wygooglałem że to Kumulatus :)

Ale szczegółów nigdzie nie ma. Na jakim¶ forum przeczytałem że warunki można
poznać... po podpisaniu umowy! ¦miech na sali!

--
Sinus

Data: 2009-08-03 20:48:57
Autor: RobertS
[...]

Do mnie też kiedy¶ w tej sprawie dzwonili. Regulamin można poznać JUZ po podpisaniu umowy..wczesniej nie ma takiej mozliwosci ;-(
Skoro tak to nie wnikaj±c w szczegóły zrezygnowałem, przecież nie będę kupował kota w worku!

RobertS

Data: 2009-08-04 08:03:45
Autor: Bartnick
Polbank - program oszczędzania Cumulus?

Data: 2009-08-03 20:57:46
Autor: MK
"Sinus" <sinus1@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:h57b55$io3$1inews.gazeta.pl...
[...]

Produkt AEGON. Jesli potraktowac to jako produkt inwestycyjny to ta sprzedaz prowadzona jest niezgodnie z MIFID. Nasz KNFchyba jeszcze nie dojrzal do zajecia sie zgodnoscia spredazy z MIFID...

MK

Data: 2009-08-03 12:06:13
Autor: BK
On 3 Sie, 20:57, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:
"Sinus" <sin...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message

> [...]

prowadzona jest niezgodnie z MIFID. Nasz KNFchyba jeszcze nie dojrzal do
zajecia sie zgodnoscia spredazy z MIFID...

Ojej a moze po prostu w Polsce MIFID nie obowiazuje? :)

Data: 2009-08-03 21:15:33
Autor: MK
"BK" <bkapuscinski@gmail.com> wrote in message news:be2d1421-b98c-45e1-b183-54db4931cadfs31g2000yqs.googlegroups.com...

Ojej a moze po prostu w Polsce MIFID nie obowiazuje? :)

Z tego co pamietam to dyrektywy moga byc stosowane wprost przez obywateli, o ile panstwo nie wywiaze sie ze swojego obowiazku dostosowania stanu prawnego :). Ale w tym przypadku nie ma to zastosowania, bo nie tak dawno temu MF wydalo ostatnie przepisy wykonawcze :).

MK

Data: 2009-08-03 12:28:14
Autor: BK
On 3 Sie, 21:15, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:
"BK" <bkapuscin...@gmail.com> wrote in message

> [...]

:). Ale w tym przypadku nie ma to zastosowania, bo nie tak dawno temu MF

Pleciesz wasci az szkoda czytac.

MF nie wydalo "ostatnich przepisow wykonawczych" bo w stosunku do
bankow MIFID w tym kraju nie obowiazuje.

Obowiazuje czesciowo [np. posrednikow finansowych]. Ustawa o obrocie
instrumentami - glowny akt wprowadzajacy MIFID byl przedmiotem
zainteresowania Trybunalu Konstytucyjnego w lipcu br.

Ustawa jeszcze nie zostala opublikowana w Dzienniku Ustaw. Dodatkowo
przedstawione przez MF PROJEKTY aktow wykonwczych do tej ustawy
przeiwduja 3 i 6 miesiecy okresu dostosowawczego.

MIFID w 100% bedzie u nas implementowany wiec od pcozatku 2010.

Data: 2009-08-03 21:44:43
Autor: MK
"BK" <bkapuscinski@gmail.com> wrote in message news:fca2da29-f1dc-45b1-9992-c6c962d0458aa13g2000yqc.googlegroups.com...

MF nie wydalo "ostatnich przepisow wykonawczych" bo w stosunku do
bankow MIFID w tym kraju nie obowiazuje.

Znaczy, ze banki nie sa posrednikami?

MK

Data: 2009-08-03 12:52:41
Autor: BK
On 3 Sie, 21:44, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:
> [...]

> MF nie wydalo "ostatnich przepisow wykonawczych" bo w stosunku do
> bankow MIFID w tym kraju nie obowiazuje.

Bywaja ale co to ma do rzeczy? ;-) ;-)

W przepisach posrednik to posrednik, a bank to bank. Prowadzenie przez
bank posrednictwa nie czyni z niego podmiotu "posrdenik" bo z
definicji banku wynika, ze jest to m.in. posrednik. Tak samo biuro
maklerskie jest posrednikiem ale to nie czyni go w swietle przepisow
posrednikiem... Nawet nie jest to takie skomplikowane jakby sie moglo
wydawac ;-)

Odwracanie kota ogonem z Twojej strony nic nie zmieni. Ustawa o
obrocie instrumentami fiansowymi jeszcze nie obowiazuje, nie ma tez
aktow wykonawczych MIFID w tym kraju nie zostal implementowany i juz.
Wiekszosc podmiotow (w tym banki czy biura maklerskie) dzialajacych na
rynku zmierzy sie z ta tematyka w praktyce za kilka miesiecy.

Data: 2009-08-03 22:04:35
Autor: MK
"BK" <bkapuscinski@gmail.com> wrote in message news:5a4867d7-24a3-45f2-8a66-e062c7dddee2b15g2000yqd.googlegroups.com...

Odwracanie kota ogonem z Twojej strony nic nie zmieni. Ustawa o
obrocie instrumentami fiansowymi jeszcze nie obowiazuje, nie ma tez
aktow wykonawczych MIFID w tym kraju nie zostal implementowany i juz.

A jak to sobie wyobrazal KNF?

Stosowanie norm regulujacych rynek kapitalowy po 1 listopada 2007 r.

[...], porzadek prawny po 1 listopada 2007 r., do momentu implementacji odpowiednich aktów prawa unijnego, bedzie wygladal w sposób nastepujacy:

1. Przepisy aktów prawa polskiego pozostana nadal stosowane, o ile nie beda kolidowaly z bezposrednio skutecznymi przepisami aktów unijnych (MiFID I, MiFID II i Rozporzadzenie),

2. Na przepisy Dyrektywy MiFID I i MiFID II nadajace jednostkom uprawnienia, jednostki beda mogly sie powolac w stosunku do panstwa lub organów publicznych (uklad wertykalny), w przypadku spelniania przez te przepisy warunków bezposredniej skutecznosci (jasnosc, precyzyjnosc oraz bezwarunkowosc - niepozostawianie swobody organom panstw czlonkowskich),

3. Rozporzadzenie, jako czesc krajowego porzadku prawnego panstw czlonkowskich od chwili wejscia w zycie, obowiazuje wprost i nie podlega implementacji do krajowego porzadku prawnego (zgodnie z art. 249 Traktatu Ustanawiajacego Wspólnote Europejska).

4. Organy krajowe i sady beda zobowiazane do stosowania takiej wykladni prawa krajowego, która nie bedac niezgodna z prawem, zapewni realizacje celów niewdrozonej dyrektywy i rozporzadzenia.

W zwiazku z powyzszym Urzad KNF przedstawia informacje dotyczaca zakresu stosowania, od dnia 1 listopada 2007 r., przepisów Rozporzadzenia 1287/2006 i Dyrektyw: 2004/39 i 2006/73.

Mniejsza o MIFID, dla mnie sprzedaz produktu inwestycyjnego przez telefon bez pokazania wynikow, sposobow inwestowania itp jest tylko aktem rozpaczy ;).

MK

Data: 2009-08-03 13:11:36
Autor: BK
On 3 Sie, 22:04, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:
> [...]

> obrocie instrumentami fiansowymi jeszcze nie obowiazuje, nie ma tez
> aktow wykonawczych MIFID w tym kraju nie zostal implementowany i juz.

Tak sobie to wyobrazal, ze to potwierdza jeden prosty fakt: w Polsce
MIFID nie jest implementowany i juz ;-) ;-)

Dyskusja - ktorej przejawem sa Twoje cytaty za KNF - w jaki sposob ew.
stosowac go bezposrednio jest najlepszym dowodem na brak
implementacji.

A stosowanie bezposrednie dyrektywy to troche jak proba polowania na
kroliki za pomoca dzialka p.lot. 88 mm - mozna? mozna :)

MIFID to duza [bardzo duza] i skomplikowana regulacja - przy czym
dyrektywa nie jest wyposazona w narzedzia umozliwiajace jej
bezposrednie stosowanie [np. zmiany w obecnych przepisach czy akty
wykonawcze] co sprawia, ze jej bezposrednie stosowanie to czyn
baaaaaardzo trudny i pewnie dlatego nikt tego tak na powaznie nie
robil :)

Data: 2009-08-03 12:07:19
Autor: BK
> [...]

prowadzona jest niezgodnie z MIFID. Nasz KNFchyba jeszcze nie dojrzal do
zajecia sie zgodnoscia spredazy z MIFID...

A moze po prostu nie jest to problem KNF ale tego, ze w Polsce  MIFID
nie obowiazuje? :)

Data: 2009-08-04 09:25:47
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Polbank - program oszczędzania Cumulus?