Polbank - rotfl :-)

Data: 2009-07-31 16:07:47
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Polbank - rotfl :-)
Hello,

Sytuacja wygląda tak: mam dwa MasterCardy - jeden w Aliorze, drugi w
Polbanku. Dla większego bezpieczeństwa na wypadek awarii postanowiłem
zamienić jednego MC na Visę. W Aliorze Visy się nie da, więc pozostał
Polbank. I teraz tak:

Złożyłem dyspozycję zamiany MC na Visę (czyli zamknięcia MC i otwarcia
Visy z zachowaniem TEGO SAMEGO LIMITU KREDYTOWEGO). Po dwóch dniach
dostałem odpowiedź odmowną. Jako powód podano: BRAK ZDOLNOŚCI KREDYTOWEJ.

Jednocześnie poinformowano mnie, że oczywiście mogę sobie nadal
korzystać z karty MC, którą miałem do tej pory (przypominam - z tym
samym limitem).

Czy tylko mi się wydaje, że analitycy Polbanku to idioci? :-)

--
MiCHA

Data: 2009-07-31 15:01:00
Polbank - rotfl :-)
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> napisał(a):
Czy tylko mi się wydaje, że analitycy Polbanku to idioci? :-)

Nie tylko wydaje, to już pewne! Zrezygnowałem u nich z karty, poprawnie obsługiwana, bez przeterminowanych zadłużeń, etc. Następnie się rozmyśliłem i złożyłem wniosek o powtórne wydanie. 3 odmowy później (odmawiali wydania nawet o połowę mniejszego limitu) zamiast wnioskować o nową postanowiłem przenieść kartę z inneg banku do Polbanku. I przenieść oczywiście mógłbym, gdyby nie... brak zdolności kredytowej.

Pozdr,
R.

Data: 2009-07-31 19:38:32
Autor: Cavallino
Polbank - rotfl :-)
Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości news:

Czy tylko mi się wydaje, że analitycy Polbanku to idioci? :-)

Nie tylko w Polbanku.
A mBanku wyglądało to dokładnie tak samo.
No to zrezygnowałem.
Millenium dał mi Golda bez zbędnych pytań i weryfikacji czegokolwiek poza dowodem osobistym.

Data: 2009-08-03 13:19:39
Autor: Borys Pogoreło
Polbank - rotfl :-)
Dnia Fri, 31 Jul 2009 19:38:32 +0200, Cavallino napisał(a):

Czy tylko mi się wydaje, że analitycy Polbanku to idioci? :-)

Nie tylko w Polbanku.
A mBanku wyglądało to dokładnie tak samo.

 Mnie właśnie mBank zaproponował KK z limitem... 0.00 PLN :)

 Muszę to przemyśleć, taka karta to byłby ciekawy unikat ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-08-04 13:15:03
Autor: Jacek Osiecki
Polbank - rotfl :-)

Data: 2009-07-31 20:43:56
Autor: Valdi.Pavlack
Polbank - rotfl :-)
"Przemyslaw Kwiatkowski" news:h4utrk$1no$1inews.gazeta.pl

Czy tylko mi się wydaje, że analitycy Polbanku to idioci? :-)

Blondyny nie pracują tylko w Polbanku. Życie mnie nauczyło, że głupich nie
sieją - oni się po prostu takimi rodzą, żyją i na całe szczęście kiedyś
umierają :)

Data: 2009-07-31 21:13:32
Autor: Mithos
Polbank - rotfl :-)
Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
Czy tylko mi się wydaje, że analitycy Polbanku to idioci? :-)

Ale co w tym dziwnego ? Widać po prostu nie wychodziło na chwilę obecną, że posiadasz zdolność i karty dostać nie mogłeś. To, że kiedyś miałeś zdolność to nie oznacza, że masz ją nadal.

--
Mithos

Data: 2009-07-31 12:27:19
Autor: bradley.st
Polbank - rotfl :-)
On 31 Lip, 15:13, Mithos <f...@adres.pl> wrote:

Ale co w tym dziwnego ? Widać po prostu nie wychodziło na chwilę obecną,
że posiadasz zdolność i karty dostać nie mogłeś. To, że kiedyś miałeś
zdolność to nie oznacza, że masz ją nadal.

Ale rozumujac dalej tym tokiem, powinni byli Przemyslawowi odebrac
karte MC w takiej sytuacji, prawda? Jezeli nie ma "zdolnosci" to nie
ma "zdolnosci".

A jak widze / slysze "na chwilę obecną" to zaczynaja mnie zeby bolec
na wspomnienie nowomowy mBanku, wiec bylbym wdzieczny za "obecnie",
jesli mozna prosic. :)

Data: 2009-07-31 21:52:31
Autor: xbartx
Polbank - rotfl :-)
W dniu 7/31/09 9:27 PM, bradley.st pisze:

Ale rozumujac dalej tym tokiem, powinni byli Przemyslawowi odebrac
karte MC w takiej sytuacji, prawda? Jezeli nie ma "zdolnosci" to nie
ma "zdolnosci".

A może u nich po prostu rządzi procedura i np zamiana karty to tak naprawdę wyrobienie nowej ale do zdolności liczą wszystkie kk, które posiada nawet tą którą chce konwertować i wychodzi z maszyny, że zdolności brak ;)
Albo jest jeszcze bardziej prozaiczna przyczyna - jakiś odgóryn dekret, że nowych kk nie wydajemy i kropka.

--
xbartx

Data: 2009-07-31 22:36:39
Autor: Mithos
Polbank - rotfl :-)
bradley.st pisze:
Ale rozumujac dalej tym tokiem, powinni byli Przemyslawowi odebrac
karte MC w takiej sytuacji, prawda? Jezeli nie ma "zdolnosci" to nie
ma "zdolnosci".

Ale jak już masz te karty to nikt tej zdolności nie bada w trakcie. Natomiast nowej karty można już nie dostać, bo zmieniają się np zasady udzielana kredytów (kryzys etc.) lub polityka banku.

--
Mithos

Data: 2009-07-31 14:16:36
Autor: bradley.st
Polbank - rotfl :-)
On 31 Lip, 16:36, Mithos <f...@adres.pl> wrote:
bradley.st pisze:

> [...]

Natomiast nowej karty można już nie dostać, bo zmieniają się np zasady
udzielana kredytów (kryzys etc.) lub polityka banku.

"Bylbym sklonny zaakceptowac" odpowiedz, ale przeciez autor watku sie
sam Polbankowi podlozyl, zostal sprawdzony na okolicznosc "zdolnosci"
i nie przeszedl testu. I co? I nic. A przeciez moznaby takiemu
przynajmniej pojechac po limicie... ;)

Oczywiscie zartuje, ale dzialanie Polbanku jest co najmniej
nielogiczne.

Data: 2009-08-03 08:00:43
Autor: xbartx
Polbank - rotfl :-)
Dnia Fri, 31 Jul 2009 14:16:36 -0700, bradley.st napisał(a):

Oczywiscie zartuje, ale dzialanie Polbanku jest co najmniej nielogiczne.

Ale to jest u nich akurat standardem, tudzież dobrą praktyką!

Data: 2009-08-03 10:07:24
Autor: Robert Kois
Polbank - rotfl :-)
Dnia Mon, 3 Aug 2009 08:00:43 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

Oczywiscie zartuje, ale dzialanie Polbanku jest co najmniej nielogiczne.
Ale to jest u nich akurat standardem, tudzież dobrą praktyką!

Dzisiaj przetestuję wymianę starej karty na nową taką samą tylko objętą
promocją, ciekawe jak sobie poradzą ;).

--
Kojer

Data: 2009-08-03 18:31:55
Autor: Robert Kois
Polbank - rotfl :-)
Dnia Mon, 3 Aug 2009 10:07:24 +0200, Robert Kois napisał(a):

[...]

No więc wygląda to tak: by mieć nowe warunki trzeba podpisać umowę na nową
kartę. Jest jeden drobny problem, by wymienić starą vise na nową vise
najpierw musi być zamknięta stara (by mogli zacząć przetwarzać wniosek
cokolwiek to znaczy). By zamknąć starą musi być ona spłacona. Ponieważ
okres rozliczeniowy kończy mi się 15.08 (czyli spłata ok. 08.09) a mam
wykorzystane ponad połowę limitu to nie uśmiechało mi się spłacanie od
ręki. Poprzednio zachciało mi się golda co jeszcze bardziej komplikuje
sprawę bo "prestiżowe" wydaje centrala. Zaproponowano mi rozwiązanie
alternatywne, złożenie wniosku na mastercarda i po otrzymaniu go, spłacenie
w terminie visy i zamknięcie jej. Zgodziłem się, podpisałem wniosek i nową
umowę. Nie podpisywałem wypowiedzenia visy, więc jak znam życie o ile
uznają, że mam zdolność to będę mógł mieć obie. Nie chciano żadnych
papierów, tylko spytano czy miejsce pracy i płaca te same.
Pozostaje tylko czekać na zaakceptowanie/odrzucenie wniosku :).

--
Kojer

Data: 2009-08-01 13:10:14
Autor: Piotr_Boncza
Polbank - rotfl :-)
bradley.st wrote:

A jak widze / slysze "na chwilę obecną" to zaczynaja mnie zeby bolec
na wspomnienie nowomowy mBanku, wiec bylbym wdzieczny za "obecnie",

polecam również: teraz, w tej chwili, aktualnie :)

pozdrawiam Piotr

Data: 2009-07-31 22:12:57
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Polbank - rotfl :-)
Mithos wrote:

[...]

Mimo, że mam ją nadal na MC z tym samym limitem...? :-)

--
MiCHA

Data: 2009-07-31 22:40:32
Autor: Mithos
Polbank - rotfl :-)
Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
Mimo, że mam ją nadal na MC z tym samym limitem...? :-)

Problem może być w tym, że kartę już posiadasz, a zamiana może być traktowana jako wyrobienie nowej KK i wtedy zdolność już nie wychodzi.

Poza tym to, że dany produkt kredytowy posiadasz to nie oznacza, że w dowolnym momencie masz jeszcze wystarczają zdolność kredytową do tego aby taki produkt uzyskać. Wystarczy, że miałeś zdolność w momencie przyznania danej karty, a później na skutek różnych czynników (kryzys, zmiana polityki banku, globalne ocieplenie itp.) mogłeś już tej zdolności według banku nie mieć.

--
Mithos

Data: 2009-07-31 22:43:16
Autor: Cavallino
Polbank - rotfl :-)
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:

Poza tym to, że dany produkt kredytowy posiadasz to nie oznacza, że w dowolnym momencie masz jeszcze wystarczają zdolność kredytową do tego aby taki produkt uzyskać.

No i w czym problem dla banku, żeby zastąpić jeden produkt drugim identycznym?
Że trzeba pomyśleć trochę?

Data: 2009-07-31 22:47:19
Autor: Mithos
Polbank - rotfl :-)
Cavallino pisze:
No i w czym problem dla banku, żeby zastąpić jeden produkt drugim identycznym?
Że trzeba pomyśleć trochę?

Może tak się nie da, bo "system" nie pozwala ? Albo bank nie ma w tym interesu ?

--
Mithos

Data: 2009-07-31 14:07:29
Autor: bradley.st
Polbank - rotfl :-)
On 31 Lip, 16:47, Mithos <f...@adres.pl> wrote:
Cavallino pisze:

> [...]
> identycznym?
> Że trzeba pomyśleć trochę?

Może tak się nie da, bo "system" nie pozwala ? Albo bank nie ma w tym

Nie, no, przyczyna jest oczywista -- zadzialal system, przepraszam,
System, a nie mozg "analityka".

I stad zapewne pytanie: "Czy tylko mi się wydaje, że analitycy
Polbanku to idioci?" :)

Data: 2009-07-31 22:49:12
Autor: Cavallino
Polbank - rotfl :-)
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:h4vl8q$bv$1news.onet.pl...
Cavallino pisze:
No i w czym problem dla banku, żeby zastąpić jeden produkt drugim identycznym?
Że trzeba pomyśleć trochę?

Może tak się nie da, bo "system" nie pozwala ?

No i właśnie tego typu głupotę obśmiewamy.

Data: 2009-08-01 10:49:43
Autor: MK
Polbank - rotfl :-)
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:h4vl15$vle$1news.onet.pl...

No i w czym problem dla banku, żeby zastąpić jeden produkt drugim identycznym?
Że trzeba pomyśleć trochę?

Trzeba podpisac NOWA UMOWE. A umowe kredytowa podpisuje sie po zdaganiu ZDOLNOSCI KREDYTOWEJ. Wypowiedziec lub zmienic warunki starej umowy nie jest tak latwo, co dalo sie zaobserwowac przy probie renegocjacji kredytow hipotecznych. Regulator dal dosc wyraznie do zrozumienie, ze bankom grzebiacym przy umowac groza sankcje ze strony KNF.
Wystarczy pomyslec zeby to zrozumiec :).

MK

Data: 2009-08-01 15:13:01
Autor: Cavallino
Polbank - rotfl :-)
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:h50vj4$6p1$1news.wp.pl...
[...]

Nie trzeba.
Można podpisać aneks do starej.

Data: 2009-08-01 08:13:58
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Polbank - rotfl :-)
Mithos wrote:

Mimo, że mam ją nadal na MC z tym samym limitem...? :-)

Problem może być w tym, że kartę już posiadasz, a zamiana może być
traktowana jako wyrobienie nowej KK i wtedy zdolność już nie wychodzi.

I...? Efektem tego powinno być wypowiedzenie przez bank umowy o starą
kartę. Fakt, że kartę już posiadam i że bank tej umowy nie wypowiada
jest jak dla mnie wystarczającym powodem dla wykonania dyspozycji jej
zamiany inną identyczną. Zrozumiałbym, gdyby za taką operację zażyczyli
sobie jakiejś opłaty, ale odmowy po prostu nie rozumiem.

--
MiCHA

Data: 2009-08-01 07:26:30
Autor: pamazur
Polbank - rotfl :-)

tak, pracują idioci.
Mam tam kredyt hipoteczny od 2 lat - płacę wszystkie raty przed terminem,
Otrzymałem od nich ofertę otrzymania karty Polbank Era - na oświadczenie.
Złozylem wniosek i otrzymałem decyzję negatywną. Powód?
Muszę przedstawić zaświadczenie - na oświadczenie mi się nie należy, gdyż posiadam u nich kredyt hipoteczny !!!! Klient z ulicy bez relacji z Polbankiem dostanie na oświadczenie, ale klient znany i sprawdzony musi dostarczyć zaświadczenie. :)))))

Data: 2009-08-01 10:17:44
Autor: Rafał
Polbank - rotfl :-)
Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
Zrozumiałbym, gdyby za taką operację zażyczyli
sobie jakiejś opłaty, ale odmowy po prostu nie rozumiem.

Z tego co pamiętam to w TOiP jest taka opłata. Tylko nie pamiętam czy 20 czy 120. Na stronie tego "banku" nie mogę nic znależć.

--
Raf

Data: 2009-08-01 11:03:05
Autor: Mithos
Polbank - rotfl :-)
[...]

I właśnie taki powinien być efekt tyle, że nikomu by się to nie opłacało. Poza tym jak już kartę posiadasz to bank nie bada codziennie czy nadal masz zdolność kredytową i jak się okaże, że nie masz to kartę zabieramy. To byłoby bezsensu.

--
Mithos

Data: 2009-08-01 21:30:23
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Polbank - rotfl :-)
Mithos wrote:
[...]

Zrażanie do siebie klienta tym bardziej bankowi się nie opłaca.
Zwłaszcza, że wykonanie dyspozycji klienta w żaden sposób nie zmienia
sytuacji. Co innego, gdyby klient chciał zwiększyć kredyt.

Poza tym jak już kartę posiadasz to bank nie bada codziennie
czy nadal masz zdolność kredytową i jak się okaże, że nie masz to kartę
zabieramy. To byłoby bezsensu.

Tak, ale w tym wypadku było dokładnie odwrotnie - bank właśnie zbadał
ową zdolność. Stwierdził, że klient zdolności nie ma i... koniec? Niech
sobie klient nadal ma kredyt taki jaki miał? To właśnie jest bez sensu.

--
MiCHA

Data: 2009-08-01 18:30:27
Autor: Robert Kois
Polbank - rotfl :-)
Dnia Fri, 31 Jul 2009 16:07:47 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

Złożyłem dyspozycję zamiany MC na Visę (czyli zamknięcia MC i otwarcia
Visy z zachowaniem TEGO SAMEGO LIMITU KREDYTOWEGO). Po dwóch dniach
dostałem odpowiedź odmowną. Jako powód podano: BRAK ZDOLNOŚCI KREDYTOWEJ.

Cóż, aktualnie nie masz zdolności, co zrobić.

Jednocześnie poinformowano mnie, że oczywiście mogę sobie nadal
korzystać z karty MC, którą miałem do tej pory (przypominam - z tym
samym limitem).

Bo nie bardzo mają jak ci tej aktualnej karty zabrać. Jak z niej
zrezygnujesz to pewnie kolejnej u nich nie dostaniesz.

--
Kojer

Data: 2009-08-01 21:39:21
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Polbank - rotfl :-)
Robert Kois wrote:

[...]

A na drugą kartę mam?

[...]

Dlaczego nie mogą po prostu wypowiedzieć mi umowy?

--
MiCHA

Data: 2009-08-02 08:45:50
Autor: Robert Kois
Polbank - rotfl :-)
Dnia Sat, 01 Aug 2009 21:39:21 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

[...]

Nie chce mi się szukać umowy, sprawdź sobie w jakich warunkach bank może ją
wypowiedzieć.

--
Kojer

Data: 2009-08-02 10:47:11
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Polbank - rotfl :-)
Robert Kois wrote:

[...]

Mi też się szukać nie chce, ale jestem przekonany, że rzekome obniżenie
zdolności kredytowej jest dostatecznym powodem.

--
MiCHA

Data: 2009-08-02 11:54:15
Autor: Robert Kois
Polbank - rotfl :-)
Dnia Sun, 02 Aug 2009 10:47:11 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

[...]

Nie tyle powodem ile mozliwością. Zgodnie z regulaminem (paragraf 37) mogą
wypowiedzieć w takim przypadku, ale nie muszą (Bank zastrzega sobie prawo
do:).

--
Kojer

Data: 2009-08-03 21:59:57
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Polbank - rotfl :-)
Robert Kois wrote:

[...]

Powracam więc jak bumerang: skoro bank zdecydował się z tej możliwości
nie skorzystać, to co mu szkodzi wykonać dyspozycję klienta?

--
MiCHA

Data: 2009-08-04 08:24:15
Autor: Robert Kois
Polbank - rotfl :-)

Data: 2009-08-04 09:34:50
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Polbank - rotfl :-)

Data: 2009-08-04 10:04:38
Autor: Robert Kois
Polbank - rotfl :-)

Data: 2009-08-05 08:51:57
Autor: ===Tomy===
Polbank - rotfl :-)
Dnia Fri, 31 Jul 2009 16:07:47 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

Czy tylko mi się wydaje, że analitycy Polbanku to idioci? :-)

Obawiam się, że ich system KK będzie podlegał długiej ewolucji.
To chyba jedyna rzecz, która skutecznie odstrasza ich własnych klientów.

--
===Tomy===

Software is like sex:
it's better, when it's free!