Polbank - spłata w walucie kredytu hipotecznego CHF

Data: 2009-07-01 15:41:05
Autor:
Polbank - spłata w walucie kredytu hipotecznego CHF
W odpowiedzi na pytania zadane i te niewypowiedziane dotyczące spłacania kredytu hipotecznego w Polbanku w walucie, ogólne warunki kształtują się następująco
- aneks 500 pln
- brak obsługi kasowej
- konto CHF bez opłat

Powstrzymuję się by nie piszczeć z radości! W tej ekstazie coś mi może umknąć, może ktoś pomoże znaleźć wady zaproponowanego przez bank rozwiązania?

--
Pozdrawiam,
R.

Data: 2009-07-01 17:55:19
Autor: Adam S.
Polbank - spłata w walucie kredytu hipotecznego CHF
- brak obsługi kasowej

Diabeł tkwi w szczególach
Jezeli brak obsługi kasowej tzn ze nie wpłacisz keszu , zostają przelewy CHF a za te banki raczej sobie liczą . Ogolnie poczytaj watek o multibanku i tylniej cześci ciała.

pozd
as

Data: 2009-07-01 19:47:05
Autor: RobertS
[...]

zwłaszcza banki pośredniczące poważnie sobie za taki przelew liczą i niestety wysokość opłaty nie jest znana przed wykonaniem przelewu; poza tym czy Polbank nie pobiera opłaty za przyjęcie przelewu walutowego?

RobertS

Data: 2009-07-01 18:21:02
Autor:
RobertS <bob75@xpostx.pl> napisał(a):
> [...]

zwłaszcza banki pośredniczące poważnie sobie za taki przelew liczą i niestety wysokość opłaty nie jest znana przed wykonaniem przelewu; poza tym czy Polbank nie pobiera opłaty za przyjęcie przelewu walutowego?

Tego nie wiem, a żeby tym razem już wyraźnie zaznaczyć moje stanowisko - czy ma to jakiekolwiek znaczenie?

Pozdr.,
R.

Data: 2009-07-01 20:53:01
Autor: RobertS
[...]

oczywiscie, bo jezeli bank oplate pobiera to jest to dodatkowy koszt dla kredytobiorcy

RobertS

Data: 2009-07-01 19:59:58
Autor:
Polbank - spłata w walucie kredytu hipotecznego CHF
RobertS <bob75@xpostx.pl> napisał(a):
oczywiscie, bo jezeli bank oplate pobiera to jest to dodatkowy koszt dla kredytobiorcy

Pytanie było na poły retoryczne, a pierwszy post ironiczny.
A rzecz w tym, że przy takiej opłacie za aneks i braku obsługi kasowej, konieczności ponoszenia ew. opłat za prowadzenie rachunku walutowego i wykonywanie przelewów, koszt przyjęcia przelewu (jeśli w istocie występuje)  marginalnie już tylko zmniejsza opłacalność korzystania z zaproponowanego rozwiązania.

Reasumując - hasło "Polbank: po prostu po ludzku" nabrało dzisiaj ciekawej wieloznaczności.

Pozdro,
R.

Data: 2009-07-01 13:09:35
Autor: BK
On 1 Lip, 21:59, " " <radamanthy...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
RobertS <bo...@xpostx.pl> napisał(a):

> [...]

rozwiązania.

Reasumując - hasło "Polbank: po prostu po ludzku" nabrało dzisiaj ciekawej

Chyba, ze ktos ma kredyt w euro i moze przelewac euracze do polbanku
SEPA za 5zl od przelewu. Aneks mi sie zwroci dosc szybko bo kurs euro
w Polbanku jest kiepski, a euro - w przeciwienstwie o CHF'ow - sa
latwo dostepne i raczej ich cena w kantorach nie skoczy pod wplywem
"wykupu" przez kredytobiorcow :)

Data: 2009-07-02 09:38:24
Autor: P.H.
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
a gdzie masz przelew SEPA za 5pln?
pzdr
Piotr

Data: 2009-07-02 01:31:48
Autor: BK
On 2 Lip, 09:38, "P.H." <k...@gdzies.w.sieci> wrote:
[...]

Alior ma za 5zl, w bankowosci internetowej. A w oddziale moge tam
wplacac euro bez oplat.

Data: 2009-07-01 22:00:15
Autor: MarekZ
Użytkownik <radamanthyspl@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h2g9ee$onm$1inews.gazeta.pl...

Tego nie wiem, a żeby tym razem już wyraźnie zaznaczyć moje stanowisko - czy
ma to jakiekolwiek znaczenie?

Polbank rozejrzy się w sytuacji i da sensowne warunki pewnie za 1-3 miesiące.

Data: 2009-07-01 20:33:48
Autor:
MarekZ <brak@adresu.pl> napisał(a):
> [...]

> ma to jakiekolwiek znaczenie?

Polbank rozejrzy się w sytuacji i da sensowne warunki pewnie za 1-3 miesiące.

Myślisz? Moim zdaniem poprzez obecne warunki jasno dają do zrozumienia, że im rekomendacja knf nie leży i robią ile się da, by zniechęcić klientów do zmiany warunków.

Pozdr.,
R.

Data: 2009-07-02 10:05:35
Autor: MarekZ
Użytkownik <radamanthyspl@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h2gh7c$1lu$1inews.gazeta.pl...

Myślisz? Moim zdaniem poprzez obecne warunki jasno dają do zrozumienia, że
im rekomendacja knf nie leży i robią ile się da, by zniechęcić klientów do
zmiany warunków.

Żadnemu bankowi tak naprawdę ta rekomendacja nie pasuje. Ale banki będą musiały się dostosować do ruchów konkurencji, pozycja Polbanku w pl nie jest na tyue silna, aby mógł to zignorować. Polbankowi może to zająć troszkę więcej czasu z wiadomych względów alemyślę, że to musi nastąpić.

Data: 2009-07-02 01:32:46
Autor: BK
On 2 Lip, 10:05, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:
Użytkownik <radamanthy...@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:h2gh7c$1lu$1inews.gazeta.pl...

> [...]
> zmiany warunków.

Żadnemu bankowi tak naprawdę ta rekomendacja nie pasuje.

Pasuje, pasuje. Pasuje bankom, ktore nie maja duzego portfela kredytow
indeksowanych. Sa takie banki, ktore w ogole takich kredytow nie
udzielaly - teraz moga zarobic na kontach walutowych i przelewach.

Data: 2009-07-02 10:35:32
Autor: MarekZ
Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:7586a898-a279-4165-8870-39fe8519bee0q11g2000yqi.googlegroups.com...

Pasuje, pasuje. Pasuje bankom, ktore nie maja duzego portfela kredytow
indeksowanych. Sa takie banki, ktore w ogole takich kredytow nie
udzielaly - teraz moga zarobic na kontach walutowych i przelewach.

A to też racja. To im daje taką potencjalną możliwość.

Polbank - spłata w walucie kredytu hipotecznego CHF