Polbank zatrzymamy przelew

Data: 2009-09-23 18:10:01
Autor: Damian_niusy
Polbank zatrzymamy przelew
Witam,

Polbank się przyznał że zatrzymał mój przelew na 1 dzień. Niby jakieś względy bezpieczeństwa.

"Uprzejmie informuje, iż przelew został chwilowo zatrzymany przez biuro bezpieczeństwa celem potwierdzenia dokonania. Jako że po 3 próbach nie udało się do Pana dodzwonić, przelew został automatycznie zrealizowany w dniu dzisiejszym."

Chwała im za to że monitorują przelewy tylko w takim razie po co te wszystkie certyfikaty jak jeszcze chcą potwierdzenia telefonicznego. Rozumiem gdyby to była jakaś ogromna suma ale to było raptem 5 tyś bo więcej i tak się nie dało ze względów na limity. Podałem im tylko tel. domowy więc się nie dodzwonili. Gdybym wiedział że mogą kontrolować moje poczynania na koncie to bym im podał inny numer.
No i czy coś takiego jest w regulaminie że mogą zatrzymywać sobie przelewy ?

Damian

Data: 2009-09-23 09:24:11
Autor: BK
On 23 Wrz, 18:10, "Damian_niusy" <nisuone...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

A teraz sobie wyobraz, ze ktos sie wlamal na Twoje konto?

"Po co te wszystkie certyfikaty" - kazde zabezpieczenie mozna zlamac.

Jesli faktycznie to bylo wytnikiem dzialan bezpieczenstwa to chyba
jednak dobrze o nich swiadczy :)

Data: 2009-09-23 18:29:54
Autor: Damian_niusy
[...]

Pewnie dobrze, ale pierwszy raz się z czymś takim spotkałem i to na taką mała kwotę.
Widać sami nie są pewni swoich zabezpieczeń, bo jedyna możliwość aby ukraść pieniądze przy pomocy przelewu to albo przejąć pełną kontrola nad moim kompem gdzie mam zainstalowany certyfikat albo by musieli przejąć moje hasło 2 aby sobie sami mogli ściągnąć 2 certyfikat.
I jeszcze powinni o czymś taki poinformować w regulaminie konta tak przynajmniej myślę.

Damian

Data: 2009-09-23 19:12:02
Autor: Ya
Polbank zatrzymamy przelew
Przelew z własnego rachunku na inny własny rachunek i tłumaczą się względami bezpieczeństwa?
Do tego po braku możliwości dodzwonienia się przelew został zrealizowany.
To faktycznie istne bezpieczeństwo - brak możliwości potwierdzenia wyszło na to, że jest potwierdzeniem.

A może to nowy sposób na tłumaczenie się ich problemami informatycznymi lub może sposób na niepłacenie odsetek za ten dzień (sprawdzałeś czy naliczyli za ten dzień przetrzymania)?

Data: 2009-09-23 12:37:53
Autor: witek
Ya wrote:
[...]

A uważasz, że powinni niezrealizować?
Ciekawe na kim byś psy wieszał, gdyby się okazało, że bank ot tak sobie niezrealizował twojego przelewu w terminie.

Data: 2009-09-23 19:31:34
Autor: Damian_niusy
Polbank zatrzymamy przelew

A może to nowy sposób na tłumaczenie się ich problemami informatycznymi lub może sposób na niepłacenie odsetek za ten dzień (sprawdzałeś czy naliczyli za ten dzień przetrzymania)?

Zapomnij żeby coś naliczyli.
Przelew zaksięgowany 21 a że wyszedł dzień później to nawet im nic zrobić nie można bo zasłonią się regulaminem.

Damian

Data: 2009-09-23 21:49:58
Autor: Krzysztof Halasa
"Ya" <a@a.pl> writes:

To faktycznie istne bezpieczeństwo - brak możliwości potwierdzenia
wyszło na to, że jest potwierdzeniem.

Co w tym dziwnego?
To tak jak z podejrzanym - musza wypuscic, bo nie ma dowodow. A jakby
klient odebral telefon i powiedzial, ze to nie on, to dowody by byly.
Nie rozumiem problemu.

Jasne ze lepiej byloby gdyby klient odebral telefon (niezaleznie od
tego, czy to mial byc fraud czy nie). Ale bank ma na to taki sobie
wplyw.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-09-23 18:39:53
Autor: Krzysztof Halasa
BK <bkapuscinski@gmail.com> writes:

Jesli faktycznie to bylo wytnikiem dzialan bezpieczenstwa to chyba
jednak dobrze o nich swiadczy :)

Dobrze to by swiadczylo gdyby zatrzymali tym sposobem fraud. Ale moze
nastepnym razem tak wlasnie bedzie.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-09-23 18:54:31
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
> [...]

> jednak dobrze o nich swiadczy :)

Dobrze to by swiadczylo gdyby zatrzymali tym sposobem fraud. Ale moze nastepnym razem tak wlasnie bedzie.

nie bardzo rozumiem, dlaczego chwalicie Polbank.
coś kombinowali, kasę przetrzymali, ale i tak
ją puścili. Czyli gdyby przelew został zlecony
nie przez wlaściciela ale przez złodzieja, to do kradzieży doszłoby, ale zaledwie 1 dzień później. Wniosek dla złodziei: jak kradniecie hasła, to
razem z telefonem komórkowym, a także nożyczki
w ruch i utnijcie kabel od telefonu domowego.

Data: 2009-09-23 12:46:51
Autor: witek
zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl wrote:
[...]

nie przetrzymali. Poszlo w terminie zgodnie z regulaminem

ale i tak
ją puścili.

bo nie mieli podstaw aby tego nie zrobic.

Czyli gdyby przelew został zlecony
nie przez wlaściciela ale przez złodzieja, to do kradzieży doszłoby, ale zaledwie 1 dzień później.

tak, ryzyko banku.

Wniosek dla złodziei: jak kradniecie hasła, to
razem z telefonem komórkowym, a także nożyczki
w ruch i utnijcie kabel od telefonu domowego.

j.w.

znajdz podstawy do niepuszczenia prawidlowo zleconego przelewu.

Data: 2009-09-24 11:34:21
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
Polbank zatrzymamy przelew
moim zdaniem polityka przetrzymywania (sorry, puszczania jeden dzień później, w pełnej zgodzie
z regulaminem) przelewu jest zdeczka bez sensu.

jest to sposób na wq... klienta, nie gwarantujący
wyższego bezpieczeństwa ani bankowi ani klientowi

jeżeli przelew jest puszczony prawidłowo, ma iść.

moim zdaniem, klient mógłby (nie w formie jakiegoś
przymusu typu "akceptuje regulamin" z zapisami
typu "klient godzi się że bank robi, cokolwiek chce")
wyrażać zgodę na jeden z kilku poziomów bezpieczeństwa

np. 1) bank puszcza wszystko bez potwierdzania
2) bank puszcza wszystko <x zł bez potwierdzania
3) bank co chwile zawraca gitare klientowi

wtedy byłoby lepiej i dla banku i dla klienta --

Data: 2009-09-23 12:44:05
Autor: witek
Damian_niusy wrote:
Witam,

Polbank się przyznał że zatrzymał mój przelew na 1 dzień. Niby jakieś względy bezpieczeństwa.

Ale poszedł  w terminie zgodnie z regulaminem.

[...]

dla jeszcze większego bezpieczenstwa.

Rozumiem gdyby to była jakaś ogromna suma ale to było raptem 5 tyś bo więcej i tak się nie dało ze względów na limity. Podałem im tylko tel. domowy więc się nie dodzwonili.

Podejrzewam, ze wlasnie dlatego. Zleciłeś przelew na mozliwe maksimum i to wydało się podejrzane.

Gdybym wiedział że mogą kontrolować moje poczynania na koncie to bym im podał inny numer.

To czemu podałes numer pdo którym nie można cię zastać?

No i czy coś takiego jest w regulaminie że mogą zatrzymywać sobie przelewy ?

Zgodnie z regulaminem bank ma wsyłac przelew w określonym terminie. Zwykle jest "najpozniej w nastepnym dniu roboczym".

Zaden bank nie gwarantuje ci wykonania zlecenia natychmiast lub najblizsza sesja. Tak sie dzieje, ale to nie oznacza, ze musi. Moze ale nie musi.
Co bank robi zanim zgodnie z regulaminem przelew musi wyslac to jego sprawa. I tak sie stalo w twoim przypadku. Chcieli dodatkowego potwierdzenia, poniewaz nie byli wstanie go uzyskac, a wszstko bylo OK, z wyjatkiem "ze im sie wydawalo, ze moze byc coś nie tak", to go puscili, bo nie mieli podstaw zeby go nie puscic.  Puscili troche pozniej, ale ciagle w terminie.

Data: 2009-09-23 21:54:35
Autor: Krzysztof Halasa
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

Zaden bank nie gwarantuje ci wykonania zlecenia natychmiast lub
najblizsza sesja. Tak sie dzieje, ale to nie oznacza, ze musi. Moze
ale nie musi.

Niektore gwarantuja, mozna miec np. w umowie ze wszystkie zlecenia,
ktore bank dostanie przed godzina którąś-nastą, pojda w tym samym dniu.

Z tym ze to raczej przy firmowych kontach.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-09-23 23:02:49
Autor: Chris
Dnia Wed, 23 Sep 2009 12:44:05 -0500, witek napisał(a):

Polbank się przyznał że zatrzymał mój przelew na 1 dzień. Niby jakieś względy bezpieczeństwa.

Ale poszedł  w terminie zgodnie z regulaminem.

Nie poszedł zgodnie z regulaminem, bo zgodnie z regulaminem przelew
powinien być wykonany "bez zbędnej zwłoki" a ta zbędna zwłoka była i
trwała ponad 24 godziny.
[...]

Jaaasne. I dlatego na początku wciskali ciemnotę, że przelew wyszedł od
nich tego samego dnia ;)

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-09-23 16:14:23
Autor: witek
Chris wrote:
[...]

możesz zacytować ten punkt w regulaminie?

Data: 2009-09-23 23:38:03
Autor: Chris

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-09-23 18:12:25
Autor: Liwiusz
Damian_niusy pisze:
[...]

   LOL :) Czyli jakby się dodzwonili, to by przelew cofnęli? :)

[...]

   Czy ten przelew był na jakąś dziwną kwotę, albo od dziwnego nadawcy?

--
Liwiusz

Data: 2009-09-23 18:31:05
Autor: Damian_niusy
Polbank zatrzymamy przelew

  Czy ten przelew był na jakąś dziwną kwotę, albo od dziwnego nadawcy?

Normalny przelew na moje imię i nazwisko. Tym bardziej się dziwię że go zatrzymali.

Polbank zatrzymamy przelew