Polbank - zmiana z VISA na Mastercarda

Data: 2013-11-28 10:16:47
Autor: radekp@konto.pl
Polbank - zmiana z VISA na Mastercarda
Co jest tak op³acalnego dla banku, ¿e sprzedawca tak mnie namawia³ na przej¶cie
na Mastercarda?

(Podobno Visa przy pobytach zagranicznych jest aktualnie dro¿sza od MC, bo
dosz³y jakie¶ prowizje, i to ma byæ dla mnie korzystna zmiana -- tak
twierdzi³).

Data: 2013-11-28 11:58:58
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Polbank - zmiana z VISA na Mastercarda
radekp@konto.pl pisze:
Co jest tak opłacalnego dla banku, że sprzedawca tak mnie namawiał na przejście
na Mastercarda?

(Podobno Visa przy pobytach zagranicznych jest aktualnie droższa od MC, bo
doszły jakieś prowizje, i to ma być dla mnie korzystna zmiana -- tak
twierdził).

Ja swego czasu złożyłem u nich wniosek o zamianę visy na MC z
pozostawieniem istniejącego limitu kredytowego. Bank mi odmówił ze
względu na "brak zdolności kredytowej". Zatem do dziś używam visy (tak,
z tym samym limitem). Niech mnie ktoś przekona, że tam nie pracują idioci...

--
MiCHA

Data: 2013-11-28 18:19:00
Autor: Imka
Dnia Thu, 28 Nov 2013 10:16:47 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):

Co jest tak opłacalnego dla banku, że sprzedawca tak mnie namawiał na przejście
na Mastercarda?

Zostaje klient z MC Polbanku w kieszeni, a nie klient bez karty Polbanku
w ogóle? :)

(Podobno Visa przy pobytach zagranicznych jest aktualnie droższa od MC, bo
doszły jakieś prowizje,

Doszły.
Regulamin Kart Kredytowych wydawanych osobom fizycznym
Par. 13, pkt. 6
W przypadku Kart wydanych w systemie Visa, do wartości Transakcji, o
których mowa w ust. 5, doliczana jest prowizja za przewalutowanie
Transakcji w wysokości 3% wartości transakcji. Prowizja zawarta jest w
kwocie transakcji w PLN podanej na wyciÄ…gu i nie jest ewidencjonowana
jako oddzielna pozycja.

i to ma być dla mnie korzystna zmiana -- tak
twierdził).

Korzystna bo MC takiego punktu jeszcze nie ma.
Jak likwidowałam swoją Visę, to też mnie namiawiali na zmianę na MC.

--
Imka

Data: 2013-11-28 21:32:39
Autor: RobertS
[SPAM]Polbank - zmiana z VISA na Mastercarda

i to ma być dla mnie korzystna zmiana -- tak
twierdził).

Korzystna bo MC takiego punktu jeszcze nie ma.
Jak likwidowałam swoją Visę, to też mnie namiawiali na zmianę na MC.

ale są akceptanci, którzy MC nie akceptują a VISA tak...widać intercharge dla Visa niższy niż dla MC

RobertS

Data: 2013-11-28 22:00:05
Autor: Imka
Dnia Thu, 28 Nov 2013 21:32:39 +0100, RobertS napisał(a):

[...]

Widać niewiele używam kredytówek, ponieważ od kilku lat ani podczas
sporadycznych wyjazdów, ani "na codzień" nie miałam jeszcze problemu z
brakiem akceptacji MC :)

Co nie zmienia mojego zamiaru upolowania sobie jakiejÅ› Å‚adnej Visy - tak
na wszelki wypadek... ;)

--
Imka

Data: 2013-11-29 02:26:18
Autor: Borys Pogore³o
[SPAM]Polbank - zmiana z VISA na Mastercarda
Dnia Thu, 28 Nov 2013 21:32:39 +0100, RobertS napisa³(a):

Korzystna bo MC takiego punktu jeszcze nie ma.
Jak likwidowa³am swoj± Visê, to te¿ mnie namiawiali na zmianê na MC.

ale s± akceptanci, którzy MC nie akceptuj± a VISA tak...widaæ intercharge dla Visa ni¿szy ni¿ dla MC

To w Polsce gdzie¶ tacy wybredni? Rozumiem problemy z Amexem, ale Visy/MC
nie widzia³em inaczej, ni¿ w parze.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-11-29 11:12:20
Autor: Micha³ Jankowski
W dniu 29.11.2013 02:26, Borys Pogore³o pisze:
[...]

No i przeciwnie wprost, pewna sieæ restauracji przyjmuje tylko karty Visa i AmEx. :) Inna tylko Visa (a wcze¶niej "tylko kredytowe", cokolwiek to mog³o znaczyæ).

   MJ

Data: 2013-11-29 07:02:29
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
RobertS pisze:

Korzystna bo MC takiego punktu jeszcze nie ma.
Jak likwidowałam swoją Visę, to też mnie namiawiali na zmianę na MC.

ale są akceptanci, którzy MC nie akceptują a VISA tak...

Ale poza tą jedną siecią restauracji nie ma istotnej różnicy między visą
i mc... :-)

--
MiCHA

Data: 2013-11-29 11:36:29
Autor: radekp@konto.pl
Polbank - zmiana z VISA na Mastercarda
Thu, 28 Nov 2013 18:19:00 +0100, w <1uovd0lb1mfaj.67dcra8u1cdx.dlg@40tude.net>,
Imka <spamtrapimki@gazeta.pl> napisa³(-a):

Dnia Thu, 28 Nov 2013 10:16:47 +0100, radekp@konto.pl napisa³(a):

> [...]
> na Mastercarda?

Zostaje klient z MC Polbanku w kieszeni, a nie klient bez karty Polbanku

Mam Visê z Polbanku i w sumie to na wakacjach by³em zadowolony.

> dosz³y jakie¶ prowizje, Dosz³y.
Regulamin Kart Kredytowych wydawanych osobom fizycznym
Par. 13, pkt. 6
W przypadku Kart wydanych w systemie Visa, do warto¶ci Transakcji, o
których mowa w ust. 5, doliczana jest prowizja za przewalutowanie
Transakcji w wysoko¶ci 3% warto¶ci transakcji. Prowizja zawarta jest w
kwocie transakcji w PLN podanej na wyci±gu i nie jest ewidencjonowana
jako oddzielna pozycja.

> i to ma byæ dla mnie korzystna zmiana -- tak
> twierdzi³).

Korzystna bo MC takiego punktu jeszcze nie ma.

Jeszcze? Aha :)

Jak likwidowa³am swoj± Visê, to te¿ mnie namiawiali na zmianê na MC.

No to siê przeniosê na MC.

Data: 2013-11-29 20:07:25
Autor: Imka
Dnia Fri, 29 Nov 2013 11:36:29 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):

[...]

Mam Visę z Polbanku i w sumie to na wakacjach byłem zadowolony.

Na wakacjach czyli raczej przed 16 września ;) - ZTCP to właśnie od tego
dnia VISA Polbanku... oups, Raiffeisena przestała być do użytku.

Też miałam w zasadzie tylko na wakacje. A że w domu jest jedna
polbankowa MC, to ze swoją VISĄ sie pożegnałam.

--
Imka

Polbank - zmiana z VISA na Mastercarda