Polbankowe ciekawostki - status przelewu

Data: 2010-10-01 07:17:39
Autor: xbartx
Polbankowe ciekawostki - status przelewu

Przedwczoraj ustawiłem przelewy (jeden wewnętrzny i jeden zewnętrzny) z datą przyszłą aby wykonały się dnia następnego. Jednak coś się tam zmieniło i przelewy już nie były potrzebne. Usunąłem z konta wszystkie pieniądze dla pewności i napisałem pocztą wewnętrzną prośbę o ich usunięcie oraz jednocześnie pytanie czy czasem nie będzie można tego samemu robić. Jakoś wczoraj z ciekawości zaglądnąłem w stan przelewów i oto co zobaczyłem:

http://img266.imageshack.us/img266/9264/polbank.jpg

Jeden z tych przelewów, które chciałem anulować ma status odwócony :)
Skojarzyło mi się to z tym, że mam np stertę papierowych przelewów do wykonania a te których nie wykonuję odkładam na drugą stertę z boku tylko je obracam odwrotnie aby ich nie widzieć i nie wykonać. Stąd chyba w Polbanku status "odwrócony" ;)

--
xbartx

Data: 2010-10-02 16:54:35
Autor: Ya
Polbankowe ciekawostki - status przelewu
> Jeden z tych przelewów, które chciałem anulować ma status odwócony :)

Miałem tą samą sytuację w czerwcu. Zapytałem bank o co chodzi.
Dostałem dwie odpowiedzi. Oczywiście, jak można było się spodziewać, głupawe:
1) "(...)status odwrócony informuje nas, że że środki z pana rachunku wyszły, ale powróciły z powrotem(...)"
2) "Przelew ze statusem odwrócony oznacza, że został on przez bank nadawcy czyli polbank zrealizowany i przesłany do banku odbiorcy przelewu. niestety ze względu na niepoprawne dane bank odbiorcy nie przyjął tego przelewu i zwrócił środki ponownie do nadawcy. taki przelew nie zostanie już ponownie zrealizowany należy go powtórzyć."

Brednie. Środki były, wszystkie dane prawidłowe. Mało tego - komunikat pojawił się rano - nie było więc możliwości, żeby środki wyszły i wróciły w tym czasie. Ale Polbank tak niestety ma.

Polbankowe ciekawostki - status przelewu