Polbankowi przeterminował się certyfikat?

Data: 2009-07-19 22:55:06
Autor: Marek Żakowicz
Polbankowi przeterminował się certyfikat?
Witam,
jestem klientem Polbanku i po ostatniej, sobotniej aktualizacji tak
Mozilla jak i MSIE protestują przy próbie wykonania przelewu
informując odpowiednio, że "The certificate has expired" oraz "The
page contains both secure and nonsecure items".  Koleś z Hot Line
zaproponował, żebym włączył w MSIE opcję zaufania witrynie, bez
weryfikacji certyfikatu.  Jeśli dobrze rozumiem jest to wystawianie
się na Man-In-The Middle więc odpuściłem sobie tą poradę.

Czy w związku z tym, że przelewy internetowe przestały być bezpieczne,
mam prawo żądać od banku, żeby wychodzące przelewy zlecane placówki i
serwisu telefonicznego były do czasu naprawy za friko?

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2009-07-20 18:10:30
Autor: MarcinF
Marek Żakowicz wrote:

Mozilla jak i MSIE protestują przy próbie wykonania przelewu
informując odpowiednio, że "The certificate has expired"

napewno chodzi o certyfikat banku a nie Twoj? piszesz
ze przy probie wykonania przelewu, a w tym banku przelewy
podpisuje sie chyba certyfikatem

Data: 2009-07-20 09:46:32
Autor: Marek Żakowicz
On 20 Lip, 18:10, MarcinF <ma...@interia.pl> wrote:
napewno chodzi o certyfikat banku a nie Twoj? piszesz
ze przy probie wykonania przelewu, a w tym banku przelewy
podpisuje sie chyba certyfikatem

Mozilla pisze jasno "The web site's certificate has an error."  -
czyli certyfikat banku, a nie mój.  Traumatyczne jest to, że
pracownicy hot line w ramach niesienia pomocy namawiają do
skorzystania (w MSIE) z następujących opcji:
a) dodanie polbank24.pl witryny do zaufanych;
b) wyłączenie opcji weryfikacji certyfikatu.
IMHO jest to proszenie się o kłopoty...

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2009-07-20 19:02:49
Autor: MarcinF
Marek Żakowicz wrote:

Mozilla pisze jasno "The web site's certificate has an error."  -
czyli certyfikat banku, a nie mój.

a polbank dziala juz z mozilla ?

a) dodanie polbank24.pl witryny do zaufanych;
b) wyłączenie opcji weryfikacji certyfikatu.
IMHO jest to proszenie się o kłopoty...

zakladajac ze ktos ufa temu bankowi na tyle ze trzyma tam kase
to dodanie jego strony do zaufanych raczej nie powinno budzic obaw,
moze warto sprobowac

natomiast wylaczenie weryfikacji certyfikatu to faktycznie
troche dziwna propozycja...

Data: 2009-07-21 00:43:34
Autor: Marek Żakowicz
On 20 Lip, 19:02, MarcinF <ma...@interia.pl> wrote:
Marek Żakowicz wrote:
> Mozilla pisze jasno "The web site's certificate has an error."  -
> czyli certyfikat banku, a nie mój.

a polbank dziala juz z mozilla ?

Obecnie to IMHO przelewy w serwisie internetowym polbanku nie działają
z niczym :-(
Ale Mozilla wyświetla lepszy opis sytuacji.
MSIE pisze tylko "This page contains both secure and nonsecure items.
Do you want to display nonsecure items?"  Jak wybierzesz "No" to nie
zobaczysz formularza zatwierdzania/podpisywania przelewu...

> [...]

moze warto sprobowac

natomiast wylaczenie weryfikacji certyfikatu to faktycznie

Niestety samo dodanie do zaufanych nie załatwia sprawy, trzeba jeszcze
wyłączyć weryfikację certyfikatu.  Napisałem im, że w tej sytuacji
oczekuję darmowych przelewów przez telefon i/lub w placówce.  A oni:
"Informacje, które Panu przekazałem otrzymaliśmy z pionu informatyków.
Jeśli proponują takie rozwiązanie to muszą być świadomi skutków.
Serwis nie został zamknięty, zatem uznali oni iż problem nie stanowi
zagrożenia dla bezpieczeństwa."

Zastanawiam się, czy mogę coś jeszcze zrobić?

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2009-07-20 23:22:51
Autor: Animka
Marek Żakowicz pisze:

[...]

Mnie nie namawiali. Nie mam w zaufanych.
Przelew dopiero mogłam wykonać jak mi przez Infolinię cofnęli certyfikat i utworzyłam go na nowo, w nowym komputerze.
Musi być też zainstalowana najnowsza Java.

--
animka

Data: 2009-07-20 16:29:03
Autor: witek
Animka wrote:
Marek Żakowicz pisze:

[...]

Co ty bredzisz o tych certyfiaktach?

Polbankowi przeterminował się certyfikat?