Polećcie mysz.

Data: 2015-01-07 21:42:11
Autor: JD
Polećcie mysz.
W tej chwili używam Logitecha Performance MX,
wcześniej też Logitech o podobnej ergonomii
i kształcie (symbol wyleciał z pamięci).

Proszę o polecenie czegoś co ma takie kółko bezwładnościowe,
i żeby po roku _klik_lewym_klawiszem_nie_owocował_dwuklikiem_.

FQ.wia mnie, jak chcę zaznaczyć duży plik do przeniesienia,
a on mi siÄ™ automagicznie otwiera, albo dwa okna (jedno nad drugim)
chcę zamknąć pierwsze, zamykają się oba.

Dowolny producent, do wydania 200+/_50.

Obie myszy producenta L po ok roku dostały takiego objawu.

JD

Data: 2015-01-07 22:50:10
Autor: GLaF
Polećcie mysz.
Dnia Wed, 07 Jan 2015 21:42:11 +0100, JD napisa³(a):

Proszê o polecenie czego¶ co ma takie kó³ko bezw³adno¶ciowe,
i ¿eby po roku _klik_lewym_klawiszem_nie_owocowa³_dwuklikiem_.

Obawiam siê, ¿e takich myszy nie robi±. Ja w swoim Logitechu co ok. 2 lata
wymieniam mikrostyki.

--
GLaF

Data: 2015-01-07 22:32:51
Autor: Budzik
Poleæcie mysz.
U¿ytkownik GLaF glaf@niema.takiego.numeru.pl ...

[...]

Mam najprostsz±mysz HP - katowana wrecz bo codziennie ³adnych pare godzin uzywania, czesto klikania.
Nie zauwazy³em problemów z klikiem dwuklikiem.

Ale o co chodzi z kó³kiem?

Data: 2015-01-08 11:15:51
Autor: Piotr Rezmer
Poleæcie mysz.
W dniu 2015-01-07 23:32, Budzik pisze:

Ale o co chodzi z kó³kiem?

Niektóre myszy (np. Logitech) umo¿liwiaj± wy³±czenie skokowego dzia³ania kó³ka. Wtedy mo¿esz rozpêdziæ takie kó³ko i szybko przewin±æ bardzo d³ug± stronê.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-01-08 12:59:39
Autor: Budzik
Poleæcie mysz.
U¿ytkownik Piotr Rezmer p.r@bezBzdur.pl ...

Ale o co chodzi z kó³kiem?

Niektóre myszy (np. Logitech) umo¿liwiaj± wy³±czenie skokowego dzia³ania kó³ka. Wtedy mo¿esz rozpêdziæ takie kó³ko i szybko przewin±æ bardzo d³ug± stronê.

Rozumiem, nie wiedzia³em. Dziêki za wyja¶neinie.

Data: 2015-01-08 10:43:53
Autor: Tasiorsa
Polećcie mysz.
W dniu 2015-01-07 o 21:42, JD pisze:
W tej chwili używam Logitecha Performance MX,
Proszę o polecenie czegoś co ma takie kółko bezwładnościowe,
i żeby po roku _klik_lewym_klawiszem_nie_owocował_dwuklikiem_.
MyszkÄ™ masz fajnÄ…. Kup sobie taki mikrostyk http://goo.gl/HD3SR3 przelutuj i zapomnij na 2 lata o problemie. Sam juz wymienialem w Razer Respawn 2x i w Logitechu LX7 :)

Krzysiek aka Tasiorsa

Data: 2015-01-08 16:55:46
Autor: JD
Polećcie mysz.
W dniu 2015-01-08 o 10:43, Tasiorsa pisze:
[...]

Dzięki za odpowiedzi, popróbuję z tym microstykiem,
choć lutowniczy ze mnie marny :)

JD

Data: 2015-01-08 18:55:22
Autor: the_foe
Polećcie mysz.
[...]

2 lata? co wy z tymi myszami robicie. Mi microstyk tylko raz poszedł bo myszkę używałem juz 7 lat.
Pierwszego blaszaka kupiłem w 95 i od tego czasu miałem tylko 5 myszek! 3 zmieniałem kiedy były zupełnie sprawne.

--
@foe_pl

Data: 2015-01-08 19:03:07
Autor: z
Poleæcie mysz.
W dniu 2015-01-08 o 18:55, the_foe pisze:
2 lata? co wy z tymi myszami robicie. Mi microstyk tylko raz poszed³ bo
myszkê u¿ywa³em juz 7 lat.
Pierwszego blaszaka kupi³em w 95 i od tego czasu mia³em tylko 5 myszek!
3 zmienia³em kiedy by³y zupe³nie sprawne.

Ile godzin dziennie mêczysz myszkê :-) i w jaki sposób?
Ja jakie¶ 10-12 i myszka (jej jako¶æ, kszta³t...) jest dla mnie wa¿ne choæby z powodów zdrowotnych.

PS. Za dawnych czasów wlutowanie mikrostyku by³o banalnie proste.
Teraz rozebraæ myszkê i j± poprawnie z³o¿yæ to ju¿ osi±gniêcie :-)

Data: 2015-01-08 19:38:41
Autor: JD
Polećcie mysz.
[...]

Ja nie wiem co robię, ale tylko te logitechy mi tak padły oba.
W pracy klikam dużo więcej, bo na autocadzie pracuję 8 godz. dziennie
i od pięciu lat ta sama kablowa zwykła HP,
więc to raczej jakaś wada konstrukcyjna tych myszy, że tak zużywaja te mikrostyki.
Tak sądzę. Ale wygoda kółka i dopasowanie do ręki przemawia za taką myszką a nie inną.

JD

Data: 2015-01-12 08:41:57
Autor: Chris
Polećcie mysz.
W dniu 2015-01-08 o 19:38, JD pisze:

więc to raczej jakaś wada konstrukcyjna tych myszy, że tak zużywaja te
mikrostyki.
Tak sądzę. Ale wygoda kółka i dopasowanie do ręki przemawia za taką
myszkÄ… a nie innÄ….

Jak ci pasuję logi do ręki to bierz nową i się nie zastanawiaj. Myszki każdego producenta padają na microstyki obojętnie czy to razer/a4tech/steelseries czy inne chińskie gówna ...

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-01-12 19:45:38
Autor: JD
Polećcie mysz.
W dniu 2015-01-12 o 08:41, Chris pisze:> W dniu 2015-01-08 o 19:38, JD pisze:

> Jak ci pasuję logi do ręki to bierz nową i się nie zastanawiaj. Myszki
> każdego producenta padają na microstyki obojętnie czy to
> razer/a4tech/steelseries czy inne chińskie gówna ...

W sobotę wyjęta z paczkomatu :)

Choć najwygodniejsza była zupełnie innego kształtu,
symetryczna (lewo-prawo) wąska i długa,
dłoń po uchwyceniu była wyprostowana.
Teraz podobnej nie majÄ… w ofercie,
wszystkie albo wyprofilowane albo krótkie i pękate.

JD

Data: 2015-01-08 11:28:10
Autor: Chris
Polećcie mysz.
[...]

To ma chyba tylko Logi w swoich myszkach.

Może taka http://www.logitech.com/pl-pl/product/7108

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-01-08 11:38:08
Autor: Maciek
Polećcie mysz.
Dnia Wed, 07 Jan 2015 21:42:11 +0100, JD napisa³(a):

A4 Tech X7

Jedyna awaria, to rolka przewijania, ktora przestala dobrze dzialac po
jakichs 4 latach (w sumie mam te mysz z 8-9 lat). Lakier miejscami
poschodzil, ale dziala bez zarzutu (komputer jest wlaczony po 10-12 godz.
dziennie).

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2015-01-12 16:32:09
Autor: s.grushka83
Poleæcie mysz.
mam razer salmosa, uzywana od kilku lat i lepszego myszona w reku nie mialem.

Data: 2015-01-17 03:22:04
Autor: astro
Polećcie mysz.
JD wrote:
W tej chwili używam Logitecha Performance MX,
[...]
i żeby po roku _klik_lewym_klawiszem_nie_owocował_dwuklikiem_.

Widze, ze nawet na YouTube sa opisy wymiany mikrostyku w tym modelu.
www.youtube.com/results?search_query=Logitecha+Performance+MX+microswitch

www.overclockers.com/mouse-clicking-troubles-diy-repair

Swoja droga od maja 2014 uzywam myszy bezprzewodowej HP X4000.
www.produkty-z-bdr.blogspot.com/2013/03/bezprzewodowa-mysz-hp-x4000-z-biedronki.html

Kupilem w Biedro za... 20zl (przecena niesprzedanych egzemplarzy po skonczonej promocji).

Mysz jest bardzo wygodna (symetryczna), wydaje sie bardziej precyzyjna od Logiecha LX7 (w ktorym swoja droga musze wymienic micro switch). Dziala dobrze na "kazdej" powierzchni. Brakuje mi w niej jedynie dwoch dodatkowych przyciskow (wstecz - dalej).

Do LX7 podobno pasuje micro switch Omron D2F.
Opis rozbiorki i czyszczenia tej myszy:
www.fixya.com/support/t274420-logitech_lx_7_wireless_mouse
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2015-01-17 13:50:02
Autor: \(c\)RaSz
Polećcie mysz.
Użytkownik "astro" napisał w
news:m9ckgs$8fp$1portraits.wsisiz.edu.pl ...
: JD wrote:
: >
: [...]
: > i żeby po roku _klik_lewym_klawiszem_nie_owocował_dwuklikiem_.

Kwestia "niezamawianego" 2-kliku była już tu onegdaj dyskutowana, ale
przypomnę: ponieważ za detekcję stanów mikrostyków odpowiada też i
oprogramowanie, odsiewające szumy (jak wtedy prostował BQB.: "stany
nieustalone"), to czasem może pomóc wymiana drivera, a zaś u mnie zadziałała
rotacja myszek: zamieniłem, i w drugim PC-cie sprawuje się O.K. — bez owego
2-kliku, który prześladował mnie, gdy była używana w pierwszym kompie!

:
: Mysz jest bardzo wygodna (...) Brakuje mi w niej jedynie dwoch
: dodatkowych przyciskow (wstecz - dalej).
:

Ale jeszcze przynajmniej [Esc] oraz [Return], ale... Ale mi się marzy gryzoń
z tyloma (co najmniej!) przyciskami, ile jest palców, i z takim softem,
który "czyta" wciśnięcia kombinacji wielu (nnno, do 5) klawiszy, podejmując,
2^n możliwych do zadysponowania akcji, gdzie "n" jest ilością przycisków...

Mam wprawdzie dżojstik o cechach nieco innych, ale też bardzo zachęcających.
Jako że obsługuje się to obiema ręklami, więc ma chyba nawet 15 klawiszy, a
każdemu można programowo przypisać kombinację kilku znaków, tzn. litera +
ewentualne: [alt] + [shift] + [ctrl]... Dla ręki prawej są 4 (spusty), oraz
"mikro-dżojestik" na szczycie, znany z telefonów komórkowych, obsługiwany
kciukiem, do przełączania lewo/prawo//dół/góra... No ale nie ma w całym owym
ustrojstwie tej myszowatej precyzji (w funkcji przesuwania kursora), no i
niestety, zajmuje on zbyt dużo miejsca — spora kobyła, więc stoi gdzieś w
rupieciarni, zakurzony, trochę szkoda... No ale ów Cyclone 3D nie ma już chyba sterowników do nowszych wersji Windy...

A gdy to napisałem, to przypomniała mi się konstrukcja brajlowskiej maszyny
do pisania. Po prostu rewelacja! Jeśli ktoś zetknął się z tym alfabetem, to
wie, że litery w nim składają się z punktów, coś jakby to były bity. I
każdemu takiemu bitowi odpowiada dokładnie jeden klawisz w maszynie. Nie
pomnę już, ile maksymalnie jest możliwych punktów, ale przyjmijmy, że 10,
czyli tyle co palców. I owe 10 klawiszy wystarczy do wygenerowania 2^10
różnych znaków! Czyli więcej, niż ma nasz alfabet, licząc nawet z dużymi
literami, oraz znakami widocznymi w górnej części PC-towego klawisza, i
jeszcze jakimiÅ› znakami specjalnymi. Idealne dla zminimalizowanych
komputerków przenośnych! Ciekawi mnie, czy się robi takie klawiatury

: -- : Pozdrawiam
: Radoslaw Ziomber
: www.astrofizyka.info
:

Też pozdrawiam kol. astronoma!   —   (c)RaSz

--
   _____________

Socjalizm  —  to opium dla ludu!

Data: 2015-01-18 20:15:04
Autor: JD
Polećcie mysz.
W dniu 2015-01-17 o 13:50,  (c)RaSz pisze:
Użytkownik "astro" napisał w
news:m9ckgs$8fp$1portraits.wsisiz.edu.pl ...
: JD wrote:
: >
: [...]
[...]

W zasadzie mam nowy komputer, bo MB + Procek + RAM wymieniony
i efekt nie zniknÄ…Å‚.

Jedyne co mi w tych myszach nie pasuje, to to,
że nie nadają się do Autocada, właśnie ze względu na działanie kółka.
Niewygodnie działa jako przycisk, za ciężko, a pierwszą taką
uszkodziłem naciskając do panoramowania rysunku.

Na dzień dzisiejszy nie bawiłem się w lutowanie.
Kupiłem nową. Trudno. :)

JD

Polećcie mysz.