Poleasingowe z Allegro. Pytanie o doświadczenia ?

Data: 2010-10-26 08:30:38
Autor: PL(N)umber_One
Poleasingowe z Allegro. Pytanie o doświadczenia ?
Witam
Rożważam zakup takiego PC, z powodów ekonomicznych celuję w grupę z Pentium 4.
Sporo ostatnio wystawiają m. in. HP 700X, IBM 51, Dell 280, Fujitsu Siemens.
Przychylam się raczej do HP bo wchodzi 4G pamięci, w pozostałe modele przeważnie max 2G.

Mam jednak prośbę o podzilelenie się doświadczeniami, przez osby, które nabyły i używają podobne komputery.

Czy firmy sprzedające taki sprzęt na Allego pojawiają się regularnie na Warszawskiej Giełdzie Komputerowej ?

PP

Data: 2010-10-26 11:13:17
Autor: PesTYcyD
W dniu 2010-10-26 10:30, PL(N)umber_One pisze:
Czy firmy sprzedające taki sprzęt na Allego pojawiają się regularnie na
Warszawskiej Giełdzie Komputerowej ?

Nie wiem jak w Warszawie, ale ja we Wro kupowałem kilka (8 szt.) komputerów po leasingowych do firmy i nigdy nie miałem żadnego problemu z nimi. Kompy jak kompy ważne żeby hdd i zasilacz były ok reszta jak działa to raczej nie ma powodu żeby nagle paść.

Data: 2010-10-26 11:44:01
Autor: Norbert
Dnia Tue, 26 Oct 2010 11:13:17 +0200, PesTYcyD napisał(a):

z nimi. Kompy jak kompy ważne żeby hdd i zasilacz były ok reszta jak działa to raczej nie ma powodu żeby nagle paść.

Z tego co czytalem, to bywaja problemy z polisingowymi Dell GX280 (jesli nie
pomylilem numerka), warto pogooglowac przed zakupem tego modelu.

Norbert

Data: 2010-10-26 10:56:18
Autor: kamil

"Norbert" <noreply@reply.no> wrote in message news:ia67t1$2ek$1news.onet.pl...
[...]

GX 280 P4 z przelomu 2004/2005 roku radze omijac z daleka.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-26 13:13:11
Autor: W.P.
Użytkownik kamil napisał:

[...]

A co im dolega (bo parę "jakichś" GXów do znajomych poszło, ale chyba 260)?

W.P.

Data: 2010-10-26 12:15:27
Autor: kamil

"W.P." <laurentp@wp.pl> wrote in message news:ia6d48$iks$1news.onet.pl...
Użytkownik kamil napisał:

[...]

Zaczynalo sie od wyjacego co jakis czas wentylatora, az w koncu pracowal na maksymalnych obrotach caly czas, a komputer co chwile zwieszal sie i tak az do padu procesora. Nakladanie nowej pasty i czyszczenie wnetrza nie pomagalo, ponad 20 tych delli wyladowalo w recyklingu.

Pozdrwaiam
Kamil

Data: 2010-10-26 15:56:04
Autor: Czeresniak
W.P. pisze:
[...]

Padały kondensatory na płycie głównej.

Pozdrawiam
Darek

Data: 2010-10-26 16:10:49
Autor: kamil

"Czeresniak" <darek1980@op.pl> wrote in message news:ia6mlk$gss$1news.onet.pl...
W.P. pisze:
[...]

nie w tych ktore mialem akurat, przynajmniej nie widzialem zadnych oznak zewnetrznych. Ale w SX 270 (small form factor) przelutowalem kolo 10 plyt.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-29 21:21:35
Autor: Krzysiek

Użytkownik "W.P." <laurentp@wp.pl> napisał w wiadomości news:ia6d48$iks$1news.onet.pl...
Użytkownik kamil napisał:

[...]

Zauwaz rozmiary 260 a 280
Dell w gx280 zachlysnal sie minitaryzacja a dal tam p4
Zrobil z tego piekarnik.

Przegrzewaja sei i wywala kondensatory.

Data: 2010-10-26 18:35:22
Autor: Lagod
W dniu 2010-10-26 11:13, PesTYcyD pisze:
[...]

Ja też, pozytywne doświadczenie z trzema kompami z wrocka.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-10-26 12:02:30
Autor: miab
[...]

P4 nie jest tytanem wydajności(jest raczej na poziomie Intelowskiego Atom-a) w odróżnieniu od wydzielanej energii. Duża pamięc też tutaj dużo nie zmienia, a będzie kosztowała więcej niż reszta komputera. Jedynym atutem jest jego 200-300zł cena w rozsądnej dla Win XP biurowej konfiguracji 0,5-1GB.
Ja używam Dell GX 260 i cóż można powiedzieć, był tani i działa.

miab

Data: 2010-10-26 12:11:05
Autor: PesTYcyD
W dniu 2010-10-26 12:02, miab pisze:
[...]

Ja akurat specjalnie szukałem nie firmówek, czyli żadne delle i inne takie, które mogą sprawiać później problemy. Zawsze można kupić "składaki" poleasingowe zarówno AMD jak i Intele

Data: 2010-10-28 02:29:32
Autor: Padre
Poleasingowe z Allegro. Pytanie o doświadczenia ?
P4 nie jest tytanem wydajności(jest raczej na poziomie Intelowskiego
Atom-a) w odróżnieniu od wydzielanej energii. Duża pamięc też tutaj dużo

Moim zdaniem warto zainwestować np. w DELL-a Optiplex 745, troszkę drożej ale łatwo potem wymienić p4 na Core2Duo dołożyć taniego DDR2 czy wymienić dysk na dużo większy - SATA 3,5" czy dorzucić za grosze radeona 2400HD , w takim np. SX260/270 naprawdę niewiele mniejszym procesor max p4HT 3Ghz, dysk drogi bo 2,5" ATA a pamięć tez droga bo DDR że o ani jednym slocie PCI-e nie wspomnę.

No i dodatkowo w cenie komputera często jest legalny XP Professional przy odrobinie szczęścia polski. Niektórzy sprzedawcy na Allegro potrafią nawet dać na taki sprzęt 12 miesięcy gwarancji.

Data: 2010-10-28 12:55:55
Autor: PesTYcyD
W dniu 2010-10-28 02:29, Padre pisze:
[...]

Takie komputery kupuje się do pracy w biurze/produkcji i nie po to żeby je dalej rozbudowywać ;)

Data: 2010-10-28 18:06:24
Autor: Irokez
Użytkownik "PesTYcyD" <pestycyd@wp.pl> napisał w wiadomości news:iabkrq$bd8$6news.onet.pl...
[...]

Mam della z Celkiem D. I jak się okazało że mam otwierać grafikę cad'owską w przeglądarkach to sobie na dzień dobry zmieniłem na początek na Pentiumka D.
W sumie więc czasami może się przydać.

--
Irokez

Data: 2010-10-29 03:08:17
Autor: Padre
Poleasingowe z Allegro. Pytanie o doświadczenia ?

Takie komputery kupuje się do pracy w biurze/produkcji i nie po to żeby
je dalej rozbudowywać ;)

No nie przesadzaj, jeśli tylko ktoś nie planuje grać w nowości to co jest nie tak z komputerem C2D 2,66, 2GB ram i Radeon 2400HD i to wszystko w eleganckiej malutkiej obudowie cichszej niż niejeden laptop? Skoro dostępny jest u nas głównie w konfiguracji pIV, 1GB i grafika w chipsecie?

Prawdę powiedziawszy to w biurze mógłbym mieć przy biurku pospolitą tandetną obudowę w jakiej występuje 99% komputerów a w domu wolę mieć coś bardziej eleganckiego szczególnie że nie przepadam za lansowaniem się podświetlanymi oknami w obudowie tudzież świecącymi wentylatorami co rzeczywiście w SFF jest raczej nieosiągalne.

Data: 2010-10-29 01:29:25
Autor: Norbert
Dnia Thu, 28 Oct 2010 02:29:32 +0200, Padre napisał(a):

Moim zdaniem warto zainwestować np. w DELL-a Optiplex 745, troszkę drożej ale łatwo potem wymienić p4 na Core2Duo dołożyć taniego DDR2 czy

A da sie grafe wsadzic inna? Bo akurat lezy mi Pentium D, 2GB DDR2 i dysk
SATA. A kompik by sie przydal.

Norbert

Data: 2010-10-26 12:09:58
Autor: Yakhub
Dnia Tue, 26 Oct 2010 08:30:38 +0000 (UTC), PL(N)umber_One napisał(a):

[...]

Pod koniec 2007 roku kupowałem 14 sztuk Delli GX280 u tego użytkownika:
http://allegro.pl/show_user.php?uid=5358835
Co prawda nie na allegro, ale osobiście, w Gliwicach.
W ciągu ~2 lat, kiedy miałem z tymi komputerami kontakt:
- w jednym padł napęd CD
- w jednym padł zasilacz

Poza tym pracowały poprawnie, chociaż większość warczała jak traktor.

--
Yakhub

Data: 2010-10-26 12:11:31
Autor: Doxent
Poleasingowe z Allegro. Pytanie o doświadczenia ?
Mam jednak prośbę o podzilelenie się doświadczeniami, przez osby, które
nabyły i używają podobne komputery.

może nie nabywałem ale sporo tego trafiło w moje ręce przez klientów i znajomych. Niestety ale tego typu sprzęt do najszybszych nie należy. Czasami nawet strony obładowane flashem i javą potrafią skutecznie zniechęcić. Poza tym dochodzi jeszcze zużycie energii takich leciwych P4 na poziomie ok 150W w idle, wyeksploatowane wolne dyski IDE, często brak portów SATA itp, nietypowe obudowy zasilaczy uniemożliwiają ich zastąpienie. Celowałbym raczej w coś typowego z Core2Duo albo AMD X2 jeżeli już miałbym szukać poleasingowych sprzętów. Czasami nawet złożenie komputera z nowych najtańszych części bywa lepszym rozwiązaniem.

Data: 2010-10-26 11:24:24
Autor: PL(N)umber_One
Doxent <doxent@gazeta.pl> napisał(a):

[...]
Zakup takiego z dyskiem IDE i bez portów SATA, nie wchodziw grę. Dysk i tak wymienię na nowy. Tak samo wentylator.
PP

Data: 2010-10-26 14:29:34
Autor: Roman

Użytkownik "PL(N)umber_One " <pawprac.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ia6dp8$i9j$1inews.gazeta.pl...
Doxent <doxent@gazeta.pl> napisał(a):

Zakup takiego z dyskiem IDE i bez portów SATA, nie wchodziw grę. Dysk i tak
wymienię na nowy. Tak samo wentylator.

 w komputerach firmowych należy ostrożnie podchodzić do wymian to nie składak.

Data: 2010-10-26 13:35:05
Autor: PL(N)umber_One
Roman <rsz4@SPAMgazeta.pl> napisał(a):

 w komputerach firmowych należy ostrożnie podchodzić do wymian to nie składak.
Poproszę o rozwinięcie zagadnienia.
PP --

Data: 2010-10-26 15:48:59
Autor: Vituniu
Poleasingowe z Allegro. Pytanie o doświadczenia ?
 w komputerach firmowych należy ostrożnie podchodzić
do wymian to nie składak.

Poproszę o rozwinięcie zagadnienia.

Hm... Niestandardowe chlodzenie, nietypowego rozmiaru
zasilacze, inny rozklad napiec na standardowej (sic!) wtyczce
ATX, hokus-pokus z napedami, dziwaczne BIOSy...

Taaakie tam... ;)

Pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2010-10-26 16:00:45
Autor: Tomek Głowacki
W dniu 2010-10-26 15:48, Vituniu pisze:
[...]

dodaj : nie działające pamięci, mimo że trzmają specyfikację, brak wtyczek Molex/SATA, brak wtyczek do zasilenia grafiki, niestandardowa wysokość "śledzi" od kart.

A to z tą wtyczką ATX to jest masakra, lecz prawdziwa... niestety :(

Data: 2010-10-26 17:49:53
Autor: Roman
[...]

Np.
 znajomy kupił firmowy komputer i postanowił wgrać nowego windowsa, usunął partycje i..... nie mógł już wejść nawet do biosu.

ponadto projektaci wszystkich współczesnych urządzeń bardzo dużo wysiłku wkładają w to by urządzenie nie pracowało za długo po gwarancji.

Data: 2010-10-30 12:41:20
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 26 Oct 2010, Roman wrote:

ponadto projektaci wszystkich współczesnych urządzeń bardzo dużo wysiłku wkładają w to by urządzenie nie pracowało za długo po gwarancji.

  No, i jeszcze się reklamują że klienci im za to płacą :)
  Za stosowanie ISO900*, dla jasności (znaczy standardu służącego
umożliwieniu *KONTROLI* jakości, jak już się zbierze informację
co się za mało psuje to trzeba ją wykorzystać).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-10-26 15:24:10
Autor: animka
W dniu 2010-10-26 12:11, Doxent pisze:
[...]

W takim razie przeciwieństwem tego co piszesz jest Compaq Presario - Pentium4!

--
animka

Data: 2010-10-26 15:15:11
Autor: animka
[...]

Polecam ten sklep. Możesz nawet na raty sobie kupić.
http://www.sck.pl/
http://www.sck.pl/search/Komputery/?category=3,18

--
animka

Data: 2010-10-28 12:01:27
Autor: Doxent
Poleasingowe z Allegro. Pytanie o doświadczenia ?
Polecam ten sklep. Możesz nawet na raty sobie kupić.
http://www.sck.pl/
http://www.sck.pl/search/Komputery/?category=3,18

ceny z kosmosu. Za używki trzeba płacić niemal jak za nowe.

Data: 2010-10-26 15:18:39
Autor: animka
Poleasingowe z Allegro. Pytanie o doświadczenia ?
W dniu 2010-10-26 10:30, PL(N)umber_One pisze:
Czy firmy sprzedające taki sprzęt na Allego pojawiają się regularnie na
Warszawskiej Giełdzie Komputerowej ?

Możesz zadać konkretemu sklepowi zapytanie na stronie Allegro i Ci powinni odpisać.

--
animka

Data: 2010-10-26 19:45:04
Autor: =Marcos=
[...]

Kupowałem kilka takich, w tym IBM i Fujitsu Siemens. Żaden mnie jeszcze nie rozczarował, szczególnie podobało mi się, że firmowe, "skustomizowane" obudowy są dość ciche.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2010-10-27 22:04:52
Autor: Fonon
Poleasingowe z Allegro. Pytanie o doświadczenia ?
1) zwykle można skonfigurować na życzenie (pamięć, HDD, nagrywarka...) po kontakcie ze sprzedawcą,
2) obudowy przeważnie rozklekotane,
3) można znaleźć wersję pseudo mini-tower z pełnowymiarowym napędem optycznym i wolną zatoką w środku, wolnymi slotami,
4) gdy działa - można być zadowolonym, gdy się popsuje - duży kłopot.
f.

Poleasingowe z Allegro. Pytanie o doświadczenia ?