Poleasingowe z W³och itd

Data: 2011-01-16 19:28:54
Autor: Marynarz
Poleasingowe z W³och itd

U¿ytkownik "MS" <hmces@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:igvfhc$9cn$1inews.gazeta.pl...
Witam

Auto z poprzedniego mojego w±tku o aucie z Belgii ju¿ odpu¶ci³em. Jednak z tego co widzê w moim rejonie du¿o sprzedawców ma w ofercie auta poleasingowe np z w³och, przewa¿nie z nienagann± histori± itd. Czy to wa³ki ?? czy mo¿e jestem przewra¿liwiony, facet pokazywa³ mi pe³n± dokumentacjê, dwa zielono-bia³e papierki przypominajace niemieckie briefy na których by³y informacje o aucie a jako w³a¶ciciel wpisany jest fundusz. Oczywi¶cie dokumenty nie przet³umaczone, komisant twierdzi ¿e gdyby auto by³o w leasingu to by nie mia³ wszystkich dokumentów. Co do rejestracji to powiedzia³ ¿e bior± to na siebie, ja dostajê dokumenty z zap³at± akcyzy itd, t³umaczenia, przegl±d i fakturê z komisu jako importera. Wygl±da na sprawê uczciw±.

Z w³asnego do¶wiadczenia wiem ¿e na zachodzie (tej bogatej) Europy dla normalnego cz³owieka nabycie samochodu to taki wyczyn jak w Polsce nabycie roweru. Teraz pytanie jak bardzo dbasz o rower - ile razu smarujesz ³añcuch czy go pastujesz ?? Je¼dzi siê je¼dzi a¿ siê co¶ nie zaczyna uwalaæ, wtedy samochód przestaje przechodziæ przgl±dy i siê go spycha, tak jest ca³a prawda.
Poleasingowe to na 75% wa³y dlatego s± tanie. Samochód bierze firma daje kierwcy który nim zarabia i tam jest zero cackania, jak widaæ zu¿ycie bierze siê nastêpny. Oczywi¶cie po drodze handlarze robia z nim co trzeba ¿eby wygl±da³ jak od dziadka z niemiec.

Data: 2011-01-16 22:06:06
Autor: AL
Poleasingowe z W³och itd
Marynarz pisze:
[...]

pastowac to moze przesada, ale dbac o jego stan to juz nie (wlacznie z wyczyszczeniem z blota :).  A lancuch smaruje pare razy na sezon - lub jak zaczyna 'sie odzywac'.

Je¼dzi siê je¼dzi a¿ siê co¶ nie zaczyna uwalaæ, wtedy samochód przestaje przechodziæ przgl±dy i siê go spycha, tak jest ca³a prawda.

nieprawda - no chyba, ze spotkales osoby nadzwyczaj niechlujne
(mowie to patrzac na to co robi rodzina/znajomi w Niemczech)

[...]
to zalezy na kogo trafi

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-01-17 10:31:48
Autor: Robert_J
Poleasingowe z W³och itd
Poleasingowe to na 75% wa³y dlatego s± tanie. Samochód bierze firma daje kierwcy który nim zarabia i tam jest zero cackania, jak widaæ zu¿ycie bierze siê nastêpny.

I tu siê powa¿nie mylisz. Akurat moi dobrzy znajomi sprowadzaj± takie auta od wielu lat (po 2-3 tygodniowo) i jako¶ nie ma w¶ród nich "wa³ków". Znam osobi¶cie co najmniej kilka osób, które kupi³y od nich auta i nie maj± z nimi problemów. Sprowadzaj± w 99% auta w³a¶nie poleasingowe, poniewa¿ na zachodzie popularny jest leasing zwrotny :-). Auto jest sprzedawane przez fundusz bo zosta³o zwrócone przez u¿ytkownika (najczê¶ciej po 4 latach), a nie dlatego ¿e jest dojebane :-). A sprowadzaj± poleasingowe dlatego, ¿e w przypadku umowy leasingowej jest wymóg serwisowania auta w ichnich ASO i wbijania w ksi±¿ke ka¿dej ewentualnej naprawy, do czego "prywatnego" faszystê ciê¿ko jest przymusiæ.
Gdyby w Polsce leasing zwrotny mia³ ekonomiczny sens (a niestety nie ma, bo koszt jest niewiele ni¿szy, a nie masz na koniec auta) to zapewniam Ciê, ¿e bardzo du¿o by³oby na rynku poleasingowych aut wystawianych przez rodzime FL, i niekoniecznie by³yby to fury zajechane :-)

Poleasingowe z W³och itd