Poleasingowiec - czy ma sens?

Data: 2017-01-01 09:32:41
Autor: Majka
Poleasingowiec - czy ma sens?
Witam.
Szkoda mi wydawać kilka tysięcy na nowy laptop. Rozglądam się więc za używanym poleasingowym laptopem ze średniej półki, za około 1000 zł, np. Lenovo T420 lub T430.
Proszę, możecie mi w kilku punktach pomóc?
Przeskok jaki chcę wykonać to:
- ze starego netbooka ASUS EEE PC 901, (premiera chyba 2009)
- na używanego z gwarancją 12mcy Lenovo ThinkPad T420 (chyba 2011 r) lub T430 (chyba 2013 r).
I oto moje wątpliwości:

1. Grafika.
"Nowy" komputer ma kartę graficzną Intel HD 3000 (ThinkPad T420) lub HD 4000 (ThinkPad T430).
Czy ta grafika pozwoli na podłączenie i używanie telewizora typu 4K i przeglądanie na nim www oraz oglądanie filmów?
Zapewne nie uzyskam rozdzielczości 4K, pewnie dużo niżej, ale i nie mam wielkich wymagań, byle oglądać w miarę płynnie.
Dotąd używany Asus ma grafikę Intel GMA 945, i podłączenie do zewnętrznego ekranu daje kichę, cięcie klatkami na oko 3/sekundę.

2. Wielkość RAM. Oglądane przeze mnie Lenovo T420 i T430 mają system Widnows 7. Występują z ram 4GB lub 8GB, procesor i5 (2520M W T420 i 3320M w T430). Karta graficzna w obu zabiera sobie maksymalnie (i chyba nie ciągle, nie zawsze) 1,8GB.
Co wybrać? Warto dopłacać ok. 150 zł za powiększony ram?
Teraz mój starowieńki Asus ma Atoma N270 1.6gHz i 1GB ram.
Pewnie przejście na 4 Gb ramu mnie przewróci, ale czy warto (do czego?) przy moim użytkowaniu brać 8GB ram?

3. System WIN7
a) czy można tu migrować do WIN10? Jest to jeszcze możliwe gratis? i czy warto?
b) czy na polisingoiwcach z instalowanymi ponownie systemami są partycje recovery do odzyskiwania/reinstalacji systemu?
c) ile zajmuje na dysku używany przez jakiś czas WIN7? (pytanie powiązane z punktem 4. z wielkością dysku)

4. Hałas - poziom dB, oraz wielkość:
czy komputery z HDD są głośne? Dużo głośniejsze od tych z SSD?
dla mnie to ważne.
Wielkość ma najmniejsze znaczenie - teraz mam w ASUSIE 4 (cztery!) GB dysk twardy SSD, z czego system winXP zajmuje 1,25GB. ASUS jest bezgłośny.
Do wyboru mam w ThinkPadach SSD 120 lub 128GB, lub 320 GB tradycyjny.

5. Używając przeglądarki (w tym filmy czasem na ekranie telewizora 4K), oraz Exela czy zauważę lub usłyszę różnicę między:
- procesorami i5 2520M vs 3320M
- grafikami HD 3000 vs HD 4000
- ilością ramu 4 vs 8 GB
- dyskami SSD vs HDD Czy coś z tego ma znaczący wpływ:
- usb: 4x2.0  vs  2x2.0+2x3.0
- co da eSATA w T420 lub brak eSATA w T430?
- display port  vs  mini display port

+++

Oglądane komputery, nad zakupem których się zastanawiam:

1. Tańszy (=dla mnie lepiej)
Lenovo ThinkPad T420
Procesor Intel Core i5-2520M (2,5 - 3,2GHz) (tu różnica)
Dysk Twardy 120 SSD lub 128 SSD lub 240 HDD
Grafika Intel HD 3000 (tu różnica)
RAM 4GB lub dopłata 150 zł i wtedy 8GB
DVD
Wifi Kamera
Klawiatura oryginalnie polski układ "tradycyjna" w znaczeniu zwartych klawiszy i niebieskiego entera (tu różnica)
4 x USB 2.0 (tu różnica)
VGA
RJ45
eSATA (tu różnica)
DisplayPort (tu różnica)
Matryca 14" LED 1366 x 768 matowa
Zainstalowany Oryginalny Windows 7 PRO 64bit PL
Faktura i pisemna gwarancja 12 mcy

2. Droższy (więc już nie lepiej)
Lnovo ThinkPad T430
Procesor Intel Core i5-3320M (2,6 - 3,3GHz) (tu różnica)
Dysk Twardy 120 SSD lub 128 SSD lub 240 HDD
Grafika Intel HD 4000 (tu różnica)
RAM 4GB lub dopłata 150 zł i wtedy 8GB
DVD
Wifi Kamera Klawiatura oryginalnie polski układ "nowoczesna" z klawiszami wyspowymi (tu różnica)
2 x USB 2.0 + 2 x USB 3.0 (tu różnica)
VGA
RJ45
brak esata (tu różnica)
Mini DisplayPort (tu różnica)
Matryca 14" LED 1366 x 768 matowa
Zainstalowany Oryginalny Windows 7 PRO 64bit PL
Faktura i pisemna gwarancja 12 mcy

+++

Trochę przydługi mój post. Niemniej jeśli choć jednym zdaniem pod pojedynczymi podpunktami zechcecie odpowiedzieć, to będzie to dla mnie pomoc nieoceniona.
Z góry dziękuję,
Majka

Data: 2017-01-01 13:24:58
Autor: Bolko
Poleasingowiec - czy ma sens?
Z góry dziękuję,
Majka
ja ma polesingowca della używanego po 8 m-cach moja rada: oczywiście patrz na parametry ale jak pójdziesz do sklepu sprawdź klawiaturę
bo ja tego nie zrobiłem niestety i teraz żałuję.

Data: 2017-01-01 22:01:00
Autor: Budzik
Poleasingowiec - czy ma sens?
Użytkownik Bolko suryga@gmail.com ...

[...]

To wymien za kilkadziesiat złotych...

--
Pozdrawia... Budzik
Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

Data: 2017-01-02 14:32:20
Autor: radekp@konto.pl
Poleasingowiec - czy ma sens?
Sun, 1 Jan 2017 22:01:00 +0000 (UTC), w
<XnsA6F0E765BFC71budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

> bo ja tego nie zrobiłem niestety i teraz żałuję.
> To wymien za kilkadziesiat złotych...

Za kilkadziesiąt złotych to dostaniesz zamiennik made-in-china. Twarde klawisze
itp.

Data: 2017-01-01 19:00:52
Autor: Budzik
Poleasingowiec - czy ma sens?
Użytkownik Majka kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com ...

Witam.
Szkoda mi wydawać kilka tysięcy na nowy laptop. Rozglądam się więc za
używanym poleasingowym laptopem ze średniej półki, za około 1000 zł,
np. Lenovo T420 lub T430.

Z moich ostatnich doświadczen przechodzenia na poszczególnych kompach na dyski ssd - oszczedz na czym chcesz ale dysk ssd to no brainer, przy obecnych cenach 256GB min.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

Data: 2017-01-01 19:26:55
Autor: Irokez
Poleasingowiec - czy ma sens?
W dniu 2017-01-01 o 18:32, Majka pisze:
[...]

Brałbym T430

[...]

HD4000 sobie da rady
4k nie uzyskasz z tego co na szybko znalazłem, bo sprzęt ogranicza to (choć samo HD4000 obsługuje 4k)
https://forums.lenovo.com/t5/forums/v3_1/forumtopicpage/board-id/tp01_en/thread-id/91544/page/1

[...]

Tak, zwłaszcza że pewnie jak kupisz z 4GB dostaniesz 2x2GB, więc zwiększenie potem do 8GB będzie Cię kosztowało 2x 4GB.

Teraz mój starowieńki Asus ma Atoma N270 1.6gHz i 1GB ram.
Pewnie przejście na 4 Gb ramu mnie przewróci, ale czy warto (do czego?) przy moim użytkowaniu brać 8GB ram?

Nie, przejście z Atoma N270 na Core i5 (w sumie jakiekolwiek generacji) Cię przewróci. Poza tym lepszy sprzęt, to zaczniesz może zdjęcia poprawiać... a tu się ram przyda.

3. System WIN7
a) czy można tu migrować do WIN10? Jest to jeszcze możliwe gratis? i czy warto?

nie można,
czy warto 10 extra kupować? moim zdaniem nadal nie.

b) czy na polisingoiwcach z instalowanymi ponownie systemami są partycje recovery do odzyskiwania/reinstalacji systemu?

Mało prawdopodobne. Firmy kupują licencje wielostanowiskowe osobno, a często instalują inne systemy niż naklejka. Tutaj pewnie będzie jeszcze naklejka z wersją niemiecką/duńską/jakąśtam...

c) ile zajmuje na dysku używany przez jakiś czas WIN7? (pytanie powiązane z punktem 4. z wielkością dysku)

Tyle, ile zajmie... może głopie to, ale nikt nie wie co będziesz instalowała. Przy czym dodatkowo plik hibernacji ma tyle co RAM.
W ogóle dziwne pytanie, chcesz włożyć do niego dysk 4GB? 128GB SSD spokojnie starczy do pracy jak wyżej podałaś.

Windows 10 za to zabiera po uruchomieniu i aktualizacji 60GB, czyli połowę. I to sam jeden (właśnie nowo kupionego Acera miałem okazję uruchamiać).

4. Hałas - poziom dB, oraz wielkość:
czy komputery z HDD są głośne? Dużo głośniejsze od tych z SSD?

Zależy jaki HDD. Wymienisz jak Ci będzie za głośno na SSD. Pewnie wentylator procesora będzie głośniejszy w tym wszystkim.

Do wyboru mam w ThinkPadach SSD 120 lub 128GB, lub 320 GB tradycyjny.

Brałbym SSD.

5. Używając przeglądarki (w tym filmy czasem na ekranie telewizora 4K), oraz Exela czy zauważę lub usłyszę różnicę między:
- procesorami i5 2520M vs 3320M

nie

- grafikami HD 3000 vs HD 4000

Do wyświetlania tylko nie, ale w samej wydajności HD3000 do HD4000 jest różnica. Może się przydać do jakichś gierek, bo tu się da zagrać w przeciwieństwie do Atoma.

- ilością ramu 4 vs 8 GB

jak dużo zakładek na raz otwartych to tak, choć jak kiedyś różnicy nie czułem między 4GB a 8GB na Win7, to aktualnie jest już zauważalna różnica (dokładałem do 3 laptopów 4GB ostatnio i się zdziwiłem).

- dyskami SSD vs HDD

zdecydowanie

Czy coś z tego ma znaczący wpływ:
- usb: 4x2.0  vs  2x2.0+2x3.0

fajnie mieć USB3.0

- co da eSATA w T420 lub brak eSATA w T430?

nic

- display port  vs  mini display port

Tylko inna przejściówka miniDP-HDMI, nic poza tym

Lnovo ThinkPad T430

Myślę, że jednak lepiej

Z góry dziękuję,

nie ma za co. To tylko moje opinie.

Majka

--
Irokez

Data: 2017-01-01 20:35:15
Autor: Piotr Rezmer
Poleasingowiec - czy ma sens?
W dniu 2017-01-01 o 19:26, Irokez pisze:
https://www.cnet.com/news/microsoft-windows-10-free-upgrade-offer-assistive-features/
nie można,
czy warto 10 extra kupować? moim zdaniem nadal nie.

Praktycznie jednak powinno się udać. Ja robiłem ostatnio upgrade z Win 8.1:

https://www.cnet.com/news/microsoft-windows-10-free-upgrade-offer-assistive-features/

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2017-01-01 19:44:56
Autor: Tasiorsa
Poleasingowiec - czy ma sens?
[...]
Ja bym jeszcze rozwazyl np E6430 http://bit.ly/2imLnYq

Krzysiek aka Tasiorsa

Data: 2017-01-01 21:18:06
Autor: m4rkiz
Poleasingowiec - czy ma sens?
On 2017-01-01 18:32, Majka wrote:
Witam.
Szkoda mi wydawać kilka tysięcy na nowy laptop. Rozglądam się więc za używanym poleasingowym laptopem ze średniej półki, za około 1000 zł, np. Lenovo T420 lub T430.

slusznie

Czy ta grafika pozwoli na podłączenie i używanie telewizora typu 4K i przeglądanie na nim www oraz oglądanie filmów?

bedzie trzeba kombinowac - albo stacja dokujaca albo przejsciowka z dp lub mdp, dp\mdp generalnie obsluguje 4k w 60hz, intel hd 400o tez powinien dac sobie rade bez wiekszych problemow

[...]

imho 8GB to rozsadne minimum, w obecnych czasach 4GB zaczyna byc ciasnawe

Teraz mój starowieńki Asus ma Atoma N270 1.6gHz i 1GB ram.
Pewnie przejście na 4 Gb ramu mnie przewróci, ale czy warto (do czego?) przy moim użytkowaniu brać 8GB ram?

zdecydowanie tak - nawet jezeli nie wykorzystaja go aplikacje to wykorzysta system

3. System WIN7
a) czy można tu migrować do WIN10? Jest to jeszcze możliwe gratis? i czy warto?

mozna, ale trzeba klamac

b) czy na polisingoiwcach z instalowanymi ponownie systemami są partycje recovery do odzyskiwania/reinstalacji systemu?

zazwyczaj nie

c) ile zajmuje na dysku używany przez jakiś czas WIN7? (pytanie powiązane z punktem 4. z wielkością dysku)

20GB + programy

4. Hałas - poziom dB, oraz wielkość:
czy komputery z HDD są głośne? Dużo głośniejsze od tych z SSD?

nie, sa za to znacznie badziej odporne na upadki i o niebo szybsze

[...]

uzywany ssd samsunga 250GB kosztuje mniej niz 300 zlotych

5. Używając przeglądarki (w tym filmy czasem na ekranie telewizora 4K), oraz Exela czy zauważę lub usłyszę różnicę między:
- procesorami i5 2520M vs 3320M

niespecjalnie

- grafikami HD 3000 vs HD 4000

hd4000 jest szybsza ale w tym zastosowaniu roznicy nie bedzie

- ilością ramu 4 vs 8 GB

tak, zwlaszcza przy kilku oknach

- dyskami SSD vs HDD

zdecydowanie tak

Czy coś z tego ma znaczący wpływ:
- usb: 4x2.0  vs  2x2.0+2x3.0

usb 3 zdecydowanie brac

- co da eSATA w T420 lub brak eSATA w T430?

mozliwosc podlaczenia dyskow zewnetrznych po esata, w praktyce rzadko uzywane

- display port  vs  mini display port

podlaczenie ekranow wysokiej rozdzielczosci, te same porty, roznia sie wtyczka

Oglądane komputery, nad zakupem których się zastanawiam:

osobiscie bralbym drozszego

Data: 2017-01-02 09:08:10
Autor: s.grushka83
Poleasingowiec - czy ma sens?
Szkoda mi wydawać kilka tysięcy na nowy laptop.

znam ten bol :)

Rozglądam się więc za używanym poleasingowym laptopem ze średniej półki, za około 1000 zł, np. Lenovo T420 lub T430.

niechcialbym byc upierdliwy, ale jeszcze doradzilbym popatrzec na delle (biznesowe). latitude e sie seria nazywa. nie roznia sie jakos super od lenovo, ale przynajmniej klawiature maja klasyczna (nie kazdy lubi "wyspowe")- choc to oczywiscie kwestia gustu.

[...]

roznica bedzie we wszystkim wlasciwie odczuwalna.

[...]

igp3000 ma maksymalna rozdzialke 2560x1440. nadal sporo, ale nie 4k.
co do hd4000 to nie mam pojecia, ale nie spodziewalbym sie.
[...]

mozna, oidp, ustawic sobie mniej pamieci dla grafiki.

Co wybrać? Warto dopłacać ok. 150 zł za powiększony ram?

jak najbardziej, szczerze mowiac przy 4gb przy normalnym uzytkowaniu system czasem swapuje. 8 gb to wystarczy do komfortowego uzytkowania.

3. System WIN7
a) czy można tu migrować do WIN10? Jest to jeszcze możliwe gratis? i czy warto?

nie wiem czy jeszcze migracja jest mozliwa, oidp tylko ci co uzywaja technologii pomocniczych (tj. text-to-speech) badz innych takich jeszcze moga upgrade'owac- ale jakos sie tym nie interesuje za bardzo szczerze mowiac.
natomiast czy wart- jak dla mnie- tak; ale zdaje sobie sprawe ze sa ludzi ktorzy w10 unikaja jak ognia.

b) czy na polisingoiwcach z instalowanymi ponownie systemami są partycje recovery do odzyskiwania/reinstalacji systemu?

ja w swoim dellu mialem, ale nie wiem jak to jest w lenovo. szczerze mowiac- wole instalowac z usb a miejsce na dysku sobie na cos innego przeznaczyc

4. Hałas - poziom dB, oraz wielkość:
czy komputery z HDD są głośne? Dużo głośniejsze od tych z SSD?
dla mnie to ważne.

w wiekszosci przypadkow nie idzie uslyszec dysku, nie w normalnej pracy.

Wielkość ma najmniejsze znaczenie - teraz mam w ASUSIE 4 (cztery!) GB dysk twardy SSD, z czego system winXP zajmuje 1,25GB. ASUS jest bezgłośny.
Do wyboru mam w ThinkPadach SSD 120 lub 128GB, lub 320 GB tradycyjny.

masz jeszcze cos innego do wyboru- ssd oraz dysk twardy zamiast napedu dvd. kieszonka na dysk droga nie jest.
natomiast, przynajmniej w laptopie, bralbym dysk ssd na dysk systemowy- w zaleznosci ile rzeczy chcesz tam nawalic, zastanowilbym sie nad czyms bardziej pojemnym, np 256gb. na pclabie jest artykul o nich, polecam sie zapoznac..

5. Używając przeglądarki (w tym filmy czasem na ekranie telewizora 4K), oraz Exela czy zauważę lub usłyszę różnicę między:
- procesorami i5 2520M vs 3320M

nie za bardzo. oba maja podobna predkosc, oba sa dwurdzeniowe.

- grafikami HD 3000 vs HD 4000

jest roznica w wydajnosci igp3000 i 4000 zauwazalna.

- ilością ramu 4 vs 8 GB

roznica jest zauwazalna, bralbym 8 gb

- dyskami SSD vs HDD

z ssd aplikacje, oraz system, szybciej startuja. oraz, gdy trzeba przemielic jakas baze danych i z roznych powodow nie jest ona w ramie, to tez roznica jest.

Czy coś z tego ma znaczący wpływ:
- usb: 4x2.0  vs  2x2.0+2x3.0

nei bralbym niczego bez usb3 w sobie. roznica naprawde jest odczuwalna.

- co da eSATA w T420 lub brak eSATA w T430?

jesli nie uzywasz dyskow esata, to roznicy nie bedzie.

- display port  vs  mini display port

w tym drugim potrzebna jest przejsciowka, ale za to port jest mniejszy. zadna roznica jesli chodzi o mnie szczerze mowiac.

[...]

ja bym sobie poczytal, czy oba touchpady obsluguja gesty. wbrew pozorom, jest to bardzo wygodne.

Data: 2017-01-02 18:51:31
Autor: Irokez
Poleasingowiec - czy ma sens?
W dniu 2017-01-02 o 18:08, s.grushka83@gmail.com pisze:

igp3000 ma maksymalna rozdzialke 2560x1440. nadal sporo, ale nie 4k.
co do hd4000 to nie mam pojecia, ale nie spodziewalbym sie.

HD4000 ma 4k, ale sprzętowe wykonanie laptopa może to ograniczyć. Na T430 nie będzie 4k.

- display port  vs  mini display port

w tym drugim potrzebna jest przejsciowka, ale za to port jest mniejszy. zadna roznica jesli chodzi o mnie szczerze mowiac.

Nie widziałem jeszcze TV z DP, więc w obu przypadkach potrzebna jest przejściówka DP-HDMI lub miniDP-HDMI.

--
Irokez

Data: 2017-01-02 18:59:11
Autor: qwerty
Poleasingowiec - czy ma sens?
Użytkownik "Majka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:adb566b4-bf41-4824-b9f4-9a3a609490cb@googlegroups.com...
Witam.
Szkoda mi wydawać kilka tysięcy na nowy laptop. Rozglądam się więc za używanym poleasingowym laptopem ze średniej półki, za około 1000 > zł, np. Lenovo T420 lub T430.
T430

Poleasingowiec - czy ma sens?