Poleasingowiec - krystalizacja

Data: 2017-01-08 23:12:40
Autor: Jan StoĹźek
Poleasingowiec - krystalizacja
Po głębokim namyśle Majka napisał w niedziela, 8 stycznia 2017 21:30:

7. Pozostać przy "siódemce" czy pobierać
"dziesiątkę"?

Jak już i tak masz zmieniać system, to może przejdź na jakąś fajną dystrybucję Linuksa? Zero problemów z licencjami, zero problemów z wirusami, zero problemów z inwigilacją. --
Pozdrawiam,

(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Data: 2017-01-09 01:01:42
Autor: miab
W dniu 2017-01-08 o 23:12, Jan Stożek pisze:
[...]

Najbezpieczniej jest napisać własny OS i się nim delektować.

miab

Data: 2017-01-09 14:37:02
Autor: ikov
W dniu 2017-01-09 o 01:01, miab pisze:
[...]

Ale na serio wypowiedź o linuksie nie jest nieuzasadniona. Przy sprzęcie tej klasy Windows7/10 radzi sobie przyzwoicie, na słabszych linux może być doskonałą alternatywa (nie wszyscy używają na co dzień photoshopa, AutoCADa i montują filmy, w międzyczasie grając we Wiedźmina 3). O ile nie zachodzi potrzeba użycie konkretnej aplikacji dostępnej jedynie na windowsie, to z praktyki polecam linuksa.

Data: 2017-01-09 18:17:21
Autor: miab
W dniu 2017-01-09 o 14:37, ikov pisze:
[...]

Sam używam Linuxa(na jednym z ok. 10 komputerów) ale raczej z ciekawości i paru developerskich powodów niż z wygody.
Nie bez powodu Windows okupuje 90% desktopów.

miab

Data: 2017-01-09 21:29:09
Autor: Roman Tyczka
On Mon, 9 Jan 2017 18:17:21 +0100, miab wrote:

[...]

Bo w odpowiednim momencie wszedł na plecy IBMa... i poszło z górki, świat
do dziś się nie może otrząsnąć, przyzwyczajenie to przekleństwo.

Roman Tyczka

Data: 2017-01-09 15:53:09
Autor: s.grushka83
Poleasingowiec - krystalizacja
Bo w odpowiednim momencie wszedł na plecy IBMa... i poszło z górki, świat
do dziś się nie może otrząsnąć, przyzwyczajenie to przekleństwo.

nom, bo z pewnoscia nie ma to nic wspolnego z ogolnym niedorobieniem desktopowego linuksa...
i mowie to jako ktos kto zaczynal od pld (na kompie znajomego) i rhl (na swoim).

sg

Data: 2017-01-10 08:15:08
Autor: Jan StoĹźek
Po głębokim namyśle s.grushka83@gmail.com napisał w wtorek, 10 stycznia 2017 00:53:

nom, bo z pewnoscia nie ma to nic wspolnego z ogolnym niedorobieniem
desktopowego linuksa... i mowie to jako ktos kto zaczynal od pld (na
kompie znajomego) i rhl (na swoim).

Jeśli nawet ma, to niewiele. Po prostu w czasach, kiedy rynek decydował o desktopie PC bodaj jedynym niezależnym od producenta sprzętu systemem nadającym się do użytku przez nieinformatyków był MS Windows. IBM OS/2 branża nie chciała, bo to był IBM, a klasyczne uniksowe window managery są dobre dla informatyków, a nie dla Jane Doe. A dziś, to w dużej mierze bazowanie na historii. --

Data: 2017-01-10 08:57:43
Autor: Jacek Maciejewski
Poleasingowiec - krystalizacja
Dnia Mon, 9 Jan 2017 15:53:09 -0800 (PST), s.grushka83@gmail.com
napisał(a):

[...]

Ogólne niedorobienie?? Zainstalowałem Minta na lapkach paru głąbom
komputerowym i zapomniałem o ich problemach i komputerach. Nie
przychodzą co miesiąc czy kwartał z rozwaloną windą... Ogólne
niedorobienie to było za RH 5.0 :)

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-01-10 02:13:30
Autor: sczygiel
napisał(a):

> [...]
komputerowym i zapomniałem o ich problemach i komputerach. Nie
przychodzą co miesiąc czy kwartał z rozwaloną windą... Ogólne

Potwierdzam - podobne efekty z linuxem na kompach mniej lub bardziej wymagajacych ludków...

Data: 2017-01-10 09:35:41
Autor: Bolko
Poleasingowiec - krystalizacja

Potwierdzam - podobne efekty z linuxem na kompach mniej lub bardziej wymagajacych ludków...

Jakbyś to napisał 20 lat temu gdy mój kolega znał na pamięć kod do windy
bo tak często ją reinstalował to byłby argument
ale teraz?

Data: 2017-01-11 23:51:23
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-01-10 o 11:13, sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

Dla bardziej wymagających za mało programów a te co są działają wolniej
i mniej potrafią. Ale za to dla dzieciaka klikającego we wszystko w
oknie przeglądarki nic nie przelicytuje linuxa.

Pozdrawiam

Data: 2017-01-10 02:10:45
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 9 stycznia 2017 18:18:23 UTC+1 użytkownik miab napisał:

> [...]

Nie bez powodu Windows okupuje 90% desktopów.

A u mnie linux idzie jak walec. W domu ostał sie jeden komp z windą. W sumie tylko granie powoduje ze sie ta winda tam trzyma.

Ojcu i tesciowej wrzucilem linuxa.
Dzieciak na gamingowym kompie ma linuxa i sobie gramy, korzystamy.

Dla fikuśnych softów korzystam z wirtualek z xp.
Sporo mniej problemów z linuxami mam.

Pod fedora mialem problem z hibernacja, minął po 2-3 tygodniach od premiery fedory 24.

Kiedys jeszcze mialem problemy z sterownikiem do karty intelowej i musialem po update fedory cofac ten sterownik do wczesniejszej wersji. Teraz juz nie.

Tak więc jest ok.
Dla standardowego kowalskiego co korzysta z poczty, www, jutuba, linux sie nadaje i jest ok.

Poleasingowiec - krystalizacja