Polecane kółeczka do RD-M950?

Data: 2016-03-05 08:36:01
Autor: Kuba Abuk
Polecane kółeczka do RD-M950?
Cześć,

Trochę wypadłem z tematu MTB na rzecz szosy, a chciałbym stare graty pozaszosowe doprowadzić do stanu używalności. Zajechałem niemal na śmierć kółeczka w szaraku. Które kółka z oferty BBB , Tacxa, bądź innych producentów będą pasować do M950/M952? OIDP kółeczka z RD-M570, czy RD-M750 nie podejdą, ale poprawcie mnie, jeśli się mylę. Miałbym takie gdzieś w szafie.

Przykładowe BBB Rollerboys:
http://rowerowy.com/sklep/czesci/przerzutka-tyl/akcesoria-do-przerzutek/prod/bbb-bdp02-rollerboys

Parametry:
Napęd 3x8. Komplet trwałych kółek <50zł. Waga nie ma znaczenia.

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam,
Kuba

Data: 2016-03-06 07:47:42
Autor: Rowerex
W dniu sobota, 5 marca 2016 17:36:03 UTC+1 użytkownik Kuba Abuk napisał:
[...]

Podejdzie wszystko co ma tą samą liczbę zębów. Kołka BBB nie umywają się do oryginałów Shimano, zwłaszcza XTR - zęby zdzierają się zaskakująco szybko, łożyska zapychają się błotem, przestają kręcić i z czasem łapią potężne luzy. Niedawno kupiłem sobie kółka Tacxa - moim zdaniem to to samo co BBB, tylko wytłoczone logo jest inne. Ciekawi mnie ile pożyją...

Kółka z 750 podejdą, ale trwałość będzie porównywalna z BBB - podejrzewam, że górne jest na ceramicznym ślizgu - trzeba to kółko często rozbierać i smarować, kręci się gorzej niż kółko z klasycznym łożyskiem, w jednym ślizg ceramiczny mi się potłukł na kawałeczki, drugie dożyło do końca (niemal brak zębów)...

Tak uwaga - jedno mówią, że to ma znaczenie, inni że nie - otóż w oryginale górno kółko Shimano (95x, 75x) ma luz boczny - zamienniki typu BBB/Tacx go nie mają. Po niedawnej zmianie kółek uważam, że ma to znaczenie - biegi, owszem wchodzą łatwiej, ale zmiana jest, że tak się wyrażę, "odczuwalnie twarda". W dodatku można jeździć na rozregulowanej przerzutce (linka za słabo lub za mocno naciągnięta), co czasem daje złe skutki, np. przy mocnych drganiach napędu może coś w napędzie zazgrzytać - kółka Shimano nie wybaczają aż takiego rozregulowania, linka musi być naprężona właściwie, bo inaczej będą problemy ze zmianą biegów - prawdę mówiąc mam zamiar wrócić do oryginalnego górnego kółka z luzem bocznym, bo stare jest w jako takim stanie, natomiast dolne pozostawię nowe Tacxa. Pozdr-
-Rowerex

Data: 2016-03-06 19:51:07
Autor: PeJot
W dniu 2016-03-06 o 16:47, Rowerex pisze:

Tak uwaga - jedno mówią, że to ma znaczenie, inni że nie - otóż w oryginale
górno kółko Shimano (95x, 75x) ma luz boczny - zamienniki typu BBB/Tacx go nie
mają.

Nie mają luzu bocznego, bo to technicznie niewykonalne w tej konstrukcji. U BBB kółko górne jest wyraźnie opisane i jest węższe przez co łańcuch ma nieco luzu.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-03-06 09:57:19
Autor: PeJot
W dniu 2016-03-05 o 17:36, Kuba Abuk pisze:
[...]

Te to akurat *kiedyś* miały fatalne uszczelnienia łożysk i miękkie, plastyczne adaptery, poddające się ściskaniu przez śruby. W ogóle pomysł gołych gumowych uszczelnień łożysk bez jakiejkolwiek osłony wydaje się być poroniony.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Polecane kółeczka do RD-M950?