Polećcie dobre kino grozy

Data: 2009-05-22 23:42:45
Autor: Bestseller
Polećcie dobre kino grozy
Witam. Proszę o polecenie mi jakichś thillerów/horrorów, filmów grozy :)

Generalnie jest tak, że nie przepadałem za scenami, gdzie jest cicho,
bohater się boi, słychać jego oddech, aż tu nagle jak nie gruchnie... to mi
nie sprawiało przyjemności, denerwowało :)

Cóż, latka lecą i coraz trudniej mi się rozerwać przy filmie - jakby kino
stawało się coraz bardziej byle jakie. Trudno się dziwić, skoro nie mam
wiele czasu na oglądanie i kończy się to najczęściej na oglądaniu
mainstreamowych must-see, więc nie trafi do mnie nic ciekawego.

Z filmów grozy (i pobocznych) jakie widziałem, to Ring amerykański, którego
fabułę uznaję za w porządku, widziałem też dwójkę, ale była jakaś
przewidywalna. Widziałem Blair Witch Project, który bardzo mi się podobał.
Zobaczyłem także Egzorcystę, który raczej mnie nudził i mierził. Oglądałem
Teksańską masakrę piłą mechaniczną, jednak generalnie takie filmy z
rozpruwaniem ciał (czy np. krwiożercza pochwa) to nie moja estetyka i na
takie (na razie) ochoty nie mam. Widziałem też Siedem, bardzo mi się
podobał. Milczenie owiec jakoś nie mogło mnie wciągnąć. Podobał mi się za
to film z matką i dwojgiem dzieci mieszkającymi w domu, gdzie matka
zamykała drzwi na klucz a dzieci miały światłowstręć (Oni? Obcy?) oraz
film, gdzie była wioska odcięta od świata, gdzie nie można było używać
koloru czerwonego, bo ściągało to złych, jedną z głównych bohaterek była
niewidoma dziewczyna.

Co mi się podoba oprócz tych kilku filmów grozy? Przekręt (Snatch),
Memento, Podziemny krąg, Gra (z Douglasem), Shoote'em Up (za ironię). Z
ostatnich: Tajne przez poufne

Średnio mi się podobały z tych co pamiętam: Iron Man, To nie jest kraj dla
starych ludzi, katastroficzne (Pojutrze, Dzień Niepodległości) i dziesiątki
innych, których teraz nie pamiętam (przypomne sobie 10 od razu po
kliknięciu "wyślij" ;)

Teraz nie pomnę, co mi się nie podobało, ale nie jestem w stanie skończyć
oglądać prawie żadnej tzw. "romantycznej komedii", a zacząć niczego z
Seagalem czy Van Dammem. Nie przepadam także za starymi filmami (może i do
nich kiedyś dorosnę ;p )

W każdym razie mam wielką lukę w filmach grozy, proszę o polecenie mi
jakichś pozycji koniecznych do zobaczenia (tylko bez przesadnej jatki)
najlepiej takich, które mają to "coś", co podobało mi się w filmach, które
wymieniłem. Pozdrawiam
B.

Data: 2009-05-23 01:09:45
Autor: Titus Atomicus
Polećcie dobre kino grozy
In article <dvgwetswjsmi.1k95gr1lg172i.dlg@40tude.net>,
 Bestseller <best.sellerNO@SPAMop.pl> wrote:

[...]
Wallace and Gromit: Close Shave
Wallace and Gromit: The Curse of the Were-Rabbit

TA

Data: 2009-05-23 08:44:59
Autor: MaW
Polećcie dobre kino grozy

Użytkownik "Bestseller" <best.sellerNO@SPAMop.pl> napisał w wiadomości news:dvgwetswjsmi.1k95gr1lg172i.dlg40tude.net...
[...]

Ostatnio widziałem
http://www.filmweb.pl/f206486/Nieproszeni+go%C5%9Bcie,2009

całkiem, całkiem

MaW

Data: 2009-05-23 09:06:29
Autor: JanKo
Polećcie dobre kino grozy
Agent Bestseller nadaje:

[...]

Weź chłopie, urlop. Niech cię ktoś zamknie na 2-3 tygodnie w jakiejś ciemnej komórce lub garażu, przesiedź ten czas zamknięty w piwnicy. Nie dotykaj filmu ani żadnej rzeczy która jego jest. Jesteś po prostu zatruty zbyt dużą dawką oglądanych filmów i utraciłeś wrażliwość i głód przyswajania fikcji. Po powrocie nawet "M jak mdłość" ci się spodoba ;-)

Data: 2009-05-23 11:02:11
Autor: Barteq (s.z.t.o.)
Polećcie dobre kino grozy
Bestseller pisze:
[...]

Dalbym szanse A Tale of Two Sisters - jezeli nie razi Cie kino z Korei.

pzdr,
dex

Data: 2009-05-24 02:04:40
Autor: Moon
Polećcie dobre kino grozy
Bestseller wrote:
Witam. Proszę o polecenie mi jakichś thillerów/horrorów, filmów grozy
:)

In the Mouth Of Madness.

Dla mnie klasyka.
Przykład książkowy dobrego horroru.

moon

Data: 2009-05-24 10:17:28
Autor: stab
Polećcie dobre kino grozy

[...]

a JCVD widzial?

http://www.imdb.com/title/tt1130988/

pozdrawiam

Data: 2009-05-25 09:46:41
Autor: Tiber
Polećcie dobre kino grozy
Bestseller, lewak przebrzydły albo prawicowy pacan
w wiadomości dvgwetswjsmi.1k95gr1lg172i.dlg@40tude.net pobredza:

[...]

Z biegania z kamerą to bardzo polecam "Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon". Od biedy można też "[Rec]".

oraz film, gdzie była wioska
odcięta od świata, gdzie nie można było używać koloru czerwonego, bo
ściągało to złych, jedną z głównych bohaterek była niewidoma
dziewczyna.

To jest "The Village"/"Osada". Jeśli jakimś cudem nie widziałeś to także "Szósty zmysł".

Co mi się podoba oprócz tych kilku filmów grozy? Przekręt (Snatch),
Memento, Podziemny krąg, Gra (z Douglasem), Shoote'em Up (za ironię).
Z ostatnich: Tajne przez poufne

Możesz spróbować "Fargo". Klasyka. Facetów od "To nie jest kraj dla starych ludzi", ale bliżej komedii.

Nie przepadam także za starymi
filmami (może i do nich kiedyś dorosnę ;p )

A to "Rocky Horror Picture Show nie będę zapodawał :(

[...]

Ja zawsze polecam oryginalny "Saw" :) "Session 9" to bardziej thriller suspensu, ale też straszy kiedy trzeba. Jeżeli "Ring" to także "Silent Hill". "Klątw", "Vacancy" i "The Skeleton Key" jeszcze nie widziałem, ale przynajmniej te dwa ostatnie całkiem sporo osób poleca.

--
tbr

Data: 2009-05-26 09:48:22
Autor: AgA
Polećcie dobre kino grozy
Tiber pisze:

"Silent Hill".

o, zdecydowanie "Silent Hill"!
Od siebie dorzucę "Stygmaty" z Patricią Arquette i Gabrielem Byrne IMHO bardzo solidny thriller z akcentem na niezły horror.

--
pozdrawiam,
AgA

Data: 2009-05-26 10:41:04
Autor: Catalyst
Polećcie dobre kino grozy

"AgA" <irka0@wytnijto.op.pl> wrote in message news:gvg70a$95g$1atlantis.news.neostrada.pl...
o, zdecydowanie "Silent Hill"!
Od siebie dorzucę "Stygmaty" z Patricią Arquette i Gabrielem Byrne IMHO bardzo solidny thriller z akcentem na niezły horror.

 W SH(2) to należy zagrać :)

Data: 2009-05-26 20:48:36
Autor: Tiber
Polećcie dobre kino grozy
Catalyst, lewak przebrzydły albo prawicowy pacan
w wiadomości gvg9v1$jtf$1@inews.gazeta.pl pobredza:

o, zdecydowanie "Silent Hill"!
Od siebie dorzucę "Stygmaty" z Patricią Arquette i Gabrielem Byrne
IMHO bardzo solidny thriller z akcentem na niezły horror.

W SH(2) to należy zagrać :)

Ech, pewnie jakieś nędzne licencjaki na podstawie filmu :)

--
tbr

Data: 2009-05-29 09:42:15
Autor: Himera
Polećcie dobre kino grozy

Amusement http://www.imdb.com/title/tt0476958/
Substitute (Vikaren)http://www.imdb.com/title/tt0478394/
Host(Gwoemul) http://www.imdb.com/title/tt0468492/

--
'Does she stare at you sometimes saying nothing? She is thinking: How the hell have I ever ended up with this ugly motherfucker?'-Chris Rock

Data: 2009-05-25 22:40:06
Autor: Marek (UK)
Polećcie dobre kino grozy
Cześć  Bestseller
Fri, 22 May 2009 23:42:45 +0200 w
<news:dvgwetswjsmi.1k95gr1lg172i.dlg40tude.net>  napisałeś:

Witam. Proszę o polecenie mi jakichś thillerów/horrorów,

pare luznych propozycji - thrillery (mniej wiecej), ktore niedawno
obejrzalem i dobrze ocenilem:
Fracture 2008
Vantage Point 2008
The Jacket 2004 Running Scared 2006
Shooter 2007
Don't Say A Word   2001
Awake 2007

Co mi się podoba oprócz tych kilku filmów grozy? Przekręt (Snatch)

no to polecam: Lock, Stock And Two Smoking Barrels i Layer Cake. a ze
starszych angielskich - doskonały Long Good Friday (1979).
--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2009-05-28 11:47:54
Autor: Doxent
Polećcie dobre kino grozy

Użytkownik "Bestseller" <best.sellerNO@SPAMop.pl> napisał w wiadomości news:dvgwetswjsmi.1k95gr1lg172i.dlg40tude.net...
Witam. Proszę o polecenie mi jakichś thillerów/horrorów, filmów grozy :)

"Duel" Stevena Spielberga z 1971.
"Jeepers Creepers" czyli Smakosz. Druga część mniej ciekawa ale też dobra.

Data: 2009-05-28 11:49:51
Autor: Doxent
Polećcie dobre kino grozy

Użytkownik "Doxent" <doxent@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvlmkq$3sn$1inews.gazeta.pl...

[...]

Dorzucę jeszcze "Ziemia obiecana" Wajdy w oryginalnej wersji nieocenzurowanej, szczególnie scena z mięsem. Jest gdzieś może na Youtube ?

Data: 2009-05-31 11:00:21
Autor: Laszlo
Polećcie dobre kino grozy
Witam,
ze mną jest podobnie:-) od lat nie bałem sie na żadnym filmie. Obawiam sie ze to bedzie postepowalo, raz ze poziom wrazliwosci się stępia, skoro praktycznie wszystko mozna zobaczyc na ekranie, a dwa, że przeraża to co nieznane.
Poza tym każdego przeraża coś innego ponieważ strach w nas zwiazany jest z naszymi przezyciami, wyobraznia, naszym postrzeganiem. Nie ma uniwersalnych horrorów:-)
Z niewymienionych filmów mnie dość przestraszyly kiedyś dwa filmy na podstawie Kinga - Lśnienie (ale to z Nicolsonem) i Cujo - ten drugi jakos przemknal i jest malo znany a byl naprawde przerazajacy. Laska z malym synkiem psujacym sie samochodem wjezdza na osamotnioną farmę, w ktorej kilka dni wczesniej wielki wściekly bernardyn zagryzł wszystkich mieszkanców. Cala akcja dziala sie praktycznie w samochodzie.
Pozdrawiam

Data: 2009-07-02 19:28:43
Autor: Bartocha
Polećcie dobre kino grozy
Bestseller pisze:
Witam. Proszę o polecenie mi jakichś thillerów/horrorów, filmów grozy :)
(...)

Z lekkim przymrużeniem:
"28 tygodni później"

Miłego