Polećcie nawigację

Data: 2018-04-23 11:22:27
Autor: radekp@konto.pl
Polećcie nawigację
Fri, 20 Apr 2018 19:10:49 +0200, w <pbd6ut$a2e$1@node2.news.atman.pl>, Marek S
<precz@spamowi.com> napisał(-a):

Witam Was,

Wczoraj szlag mnie trafił gdy prowadzony Yanosikiem wracałem z pracy do domu 2.5h. Bez korków drogę 35km pokonuję w ok 40 minut. Z zazdrością

Daj sobie spokój z Yanosikiem czy Google Maps -- obie są beznadziejne.

W Polsce dobry (najlepszy jaki możesz mieć) traffic ma tylko Naviexpert.
(Porównania masz dostępne w sieci, pogooglaj na hasła typu "Google Maps vs
Automapa vs Naviexpert).

PS. Automapa jest na poziomie Yanosika czy Google Maps.

Data: 2018-04-23 12:12:25
Autor: J.F.
Polećcie nawigację
Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mb9rddljcr6h76smg7e6u2itsiaaun9gen@4ax.com...
[...]

No coz - wczorej jechalem Wroclaw-Sulistrowiczki,
yanosik prowadzil przez DK8 - co mu sie czasem zdarza,  a blisko celu .... droga zamknieta, wyscig kolarski.

Ani Y, ani GM nie pokazuja dokladnie co zamkniete, a co nie ... co mnie w sumie nie dziwi.
A NE by pokazal ?

To DK8 trudno powiedziec - z powodu tego wyscigu, czy akurat tak wyszlo.

Przy powrocie Y omijal nieistniejacy korek, ale patrze na targeo ... no byl chwile wczesniej.

Dzis slysze - wypadek na AOW, wiec czym predzej do Y - w starej mapie nie pokazuje, w nowej jak najbardziej.
Jak prowadzi to nie mialem mozliwosci sprawdzic.

GM tez pokazuje korek.

J.

Data: 2018-04-23 12:33:44
Autor: radekp@konto.pl
Polećcie nawigację
Mon, 23 Apr 2018 12:12:25 +0200, w
<5addb18a$0$31366$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

yanosik prowadzil przez DK8 - co mu sie czasem zdarza,  a blisko celu ... droga zamknieta, wyscig kolarski.

Skąd mam wiedzieć, było zapytać wczoraj :)
Jak był wczoraj, to dziś go już nie ma.

Ani Y, ani GM nie pokazuja dokladnie co zamkniete, a co nie ... co mnie w sumie nie dziwi.
A NE by pokazal ?

Miałbyś zamknięty odcinek z notką.

Dzis slysze - wypadek na AOW, wiec czym predzej do Y - w starej mapie nie pokazuje, w nowej jak najbardziej.
Jak prowadzi to nie mialem mozliwosci sprawdzic.

GM tez pokazuje korek.

Sprawdziłem, ale oczywiście że NE pokazuje.
I GM i NE prowadziły przez przez ten korek, bo i tak szybciej niż przez miasto.
Teraz już widzę czysto.

Data: 2018-04-23 14:30:29
Autor: J.F.
Polećcie nawigację
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gpcrdd9fpgneukeq0kat55d2ah5r59eibj@4ax.com...
Mon, 23 Apr 2018 12:12:25 +0200, w , "J.F."
[...]

No i to jest ten problem - zeby rzetelnie ocenic nawigacje, trzeba dluzszy czas pojezdzic i to w kilka samochodow.

Ani Y, ani GM nie pokazuja dokladnie co zamkniete, a co nie ... co
mnie w sumie nie dziwi.
A NE by pokazal ?

Miałbyś zamknięty odcinek z notką.

A skad mialby te informacje ?

http://viadolnyslask.pl/

trzy nam umknely, ale wpisz do kalendarza 16.06, 17.06, 08.07, 04.08, 14.10.

Plus TdP 04-10.08, rajdy samochodowe itp.

[...]

Co w zasadzie nie dziwi, skoro tak zachwalasz, to minimum przyzwoitosci powinien miec :-)

I GM i NE prowadziły przez przez ten korek, bo i tak szybciej niż przez miasto.

Ale z pewnych rejonow miasta moglby inaczej prowadzic.

Ba - ominiecie tego odcinka przez obwodnice Srodmiejska google wycenia teraz na 18 minut,
to przy 20min korku moze sie oplacac zjechac z autostrady :-)

Targeo sugeruje, ze korek byl w godzinach 8-12 ... i do 12 byla tez zakorkowana Lotnicza przed zjazdem w OS.
Czyzby niektorych tak prowadzil ?

J.

Data: 2018-04-23 14:39:08
Autor: radekp@konto.pl
Polećcie nawigację
Mon, 23 Apr 2018 14:30:29 +0200, w <5addd1e5$0$618$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

No i to jest ten problem - zeby rzetelnie ocenic nawigacje, trzeba dluzszy czas pojezdzic i to w kilka samochodow.

Czasem wystarczy po kolei z każdą.

>Miałbyś zamknięty odcinek z notką.

A skad mialby te informacje ?
http://viadolnyslask.pl/
trzy nam umknely, ale wpisz do kalendarza 16.06, 17.06, 08.07, 04.08, 14.10.

Skądś mają skoro mają. Mają forum - zapytaj.

> [...]

>I GM i NE prowadziły przez przez ten korek, bo i tak szybciej niż >przez miasto.

Ale z pewnych rejonow miasta moglby inaczej prowadzic.

Aż takich testów to nie chciało mi się robić. Mogłeś sam sprawdzić (a może i
możesz dalej, bo chyba mają możliwość planowania trasy na historyczne daty na
www).

Data: 2018-04-23 15:16:05
Autor: J.F.
Polećcie nawigację
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:orkrddtog75co4305pbipdk4b4j7ctq5s9@4ax.com...
> [...]

No i to jest ten problem - zeby rzetelnie ocenic nawigacje, trzeba
dluzszy czas pojezdzic i to w kilka samochodow.

To sie rozmywa. Nie wiesz np czy korka nie zauwazyl, czy na innej trasie tez korek.
Trzeba by duzo jezdzic z tymi nawigacjami.

Marek moze ma dobre warunki do testowania, skoro u niego korek codziennie ...

> [...]
14.10.
Skądś mają skoro mają. Mają forum - zapytaj.

Droga chyba gminna, to gmina decyduje, ale czy to gdzies zglasza, czy trzeba wszystkie gminy pytac ... poczekamy do 16 czerwca :-)

> [...]

Ale z pewnych rejonow miasta moglby inaczej prowadzic.

Aż takich testów to nie chciało mi się robić. Mogłeś sam sprawdzić

na yanosiku nie moge, bo on planuje z aktualnej pozycji.
Musialbym byc w tym miejscu ... albo zainstalowac jakis udawacz GPS.

(a może i możesz dalej, bo chyba mają możliwość planowania trasy na historyczne daty na
www).

Na historyczne to kazdy glupi potrafi, nas interesuje aktualny. Co z tego ze na drugi dzien ci pokaze "powinienes pojechac tak" :-)

J.

Data: 2018-04-23 15:32:29
Autor: radekp@konto.pl
Polećcie nawigację
Mon, 23 Apr 2018 15:16:05 +0200, w
<5adddc95$0$31372$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
> [...]

To sie rozmywa. Nie wiesz np czy korka nie zauwazyl, czy na innej trasie tez korek.
Trzeba by duzo jezdzic z tymi nawigacjami.

Masz testy w necie.

>Aż takich testów to nie chciało mi się robić. Mogłeś sam sprawdzić

na yanosiku nie moge, bo on planuje z aktualnej pozycji.
Musialbym byc w tym miejscu ... albo zainstalowac jakis udawacz GPS.

Trasy możesz sobie wyznaczyć przez ich www. Na teraz, na przyszłość i być może
na przeszłość.

> [...]

Na historyczne to kazdy glupi potrafi, nas interesuje aktualny. Co z tego ze na drugi dzien ci pokaze "powinienes pojechac tak" :-)

Historyczne powstają na podstawie aktualnych.
Chyba jasne, że skoro o 8:00 nie notowano korka, to historycznie też tego korka
nie będzie.

Data: 2018-04-24 20:26:18
Autor: Marek S
Polećcie nawigację
W dniu 2018-04-23 o 11:22, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Właśnie dziś wypróbowałem Naviexpert za Twoją namową i ... jestem pod wrażeniem! Co prawda był to pierwszy dzień testów i średnie korki ale mimo to zrobił coś czego nigdy nie widziałem w Yanosiku czy Google. No może w Google widziałem, ale sporadycznie, mimo iż Google widzą alternatywne drogi jako szybsze i prezentują je prawidłowo. Naviexpert kazał mi zjechać z lekko przyblokowanego skrzyżowania gdzieś w bok i wrócić na trasę na następnym skrzyżowaniu. To był krótki odcinek, max 500m a mimo to byłem kilkanaście pojazdów do przodu :-) Może to kilka minut do przodu zaledwie, ale ... do przodu.

Jeszcze nie chwalę dnia przed zachodem słońca, ale jestem optymistycznie nastawiony. Zobaczymy jak będzie w przypadku prawdziwych korków. Ciekawe skąd ta nawigacja "wie" jak zaoszczędzić czas lepiej niż inne? Wydaje się iż ludzie rzadziej jej używają, bo jest płatna, więc powinna gromadzić mniej precyzyjne informacje.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-04-25 10:07:06
Autor: radekp@konto.pl
Polećcie nawigację
Tue, 24 Apr 2018 20:26:18 +0200, w <pbnssi$3ue$1@node2.news.atman.pl>, Marek S
<precz@spamowi.com> napisał(-a):

> [...]

Właśnie dziś wypróbowałem Naviexpert za Twoją namową i .... jestem pod wrażeniem! Co prawda był to pierwszy dzień testów i średnie korki ale mimo to zrobił coś czego nigdy nie widziałem w Yanosiku czy Google. No może w Google widziałem, ale sporadycznie, mimo iż Google widzą alternatywne drogi jako szybsze i prezentują je prawidłowo. Naviexpert kazał mi zjechać z lekko przyblokowanego skrzyżowania gdzieś w bok i wrócić na trasę na następnym skrzyżowaniu. To był krótki odcinek, max 500m a mimo to byłem kilkanaście pojazdów do przodu :-) Może to kilka minut do przodu zaledwie, ale ... do przodu.

Przy Najszybszej możesz tak mieć + prowadzenie drogami niskiej kategorii, bo
jest 2 min szybciej, ale ja preferuję Rekomendowaną, bo wolę główne (zwłaszcza
we Wrocławiu, gdzie gorsza droga często oznacza kostkę).

[...]

Dane z aplikacji to jedno, ale gros danych jest gromadzonych z samochodów
posiadających monitoring GPS.
Poza tym zauważyłem, że NE agresywniej traktuje dane bieżące, więc czasem widzi
"zatwardzenie", którego w realu (już) nie ma (to drugi powód dla którego
preferuję Rekomendowaną, które często ignoruje mały korek).
(Trzeci powód to jazda w górzystym terenie, a czwarty to totalne korki wszędzie
dookoła)

Data: 2018-04-25 11:03:11
Autor: J.F.
Polećcie nawigację
Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1bd0edhll17alj246624v62r5k7anigeul@4ax.com...

tak swoja droga - po tej dyskusji zaczalem sie baczniej przygladac co yanosik pokazuje - faktycznie jakies bzdury.

Stara mapa zla, nowa mapa jeszcze gorsza.

Dzis mi chyba zwariowal - ale czy sie dziwic, od tego przelaczania map sa wariuje :-)

[...]
[...]
Poza tym zauważyłem, że NE agresywniej traktuje dane bieżące, więc czasem widzi
"zatwardzenie", którego w realu (już) nie ma (to drugi powód dla którego
preferuję Rekomendowaną, które często ignoruje mały korek).

a potem chwalisz, gdy cie poprowadzi przez korek, a ten sie akurat zdazy rozwiac :-)

J.

Data: 2018-04-25 12:31:02
Autor: radekp@konto.pl
Polećcie nawigację
Wed, 25 Apr 2018 11:03:11 +0200, w
<5ae04450$0$31354$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
> [...]

>preferuję Rekomendowaną, które często ignoruje mały korek).

a potem chwalisz, gdy cie poprowadzi przez korek, a ten sie akurat zdazy rozwiac :-)

Taka sygnalizacja dotyczy z reguły jakiegoś małe odcinka, bez wpływu na ogólną
trasę.

Data: 2018-04-25 12:48:27
Autor: J.F.
Polećcie nawigację
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p5m0edhdj1tq4vv9kcgni0f32cir946f7j@4ax.com...
> [...]

zdazy rozwiac :-)

Taka sygnalizacja dotyczy z reguły jakiegoś małe odcinka, bez wpływu na ogólną

Ale wlasnie to ten maly odcinek jest decydujacy, jak trzeba trase wybrac :-)

Np teraz Lubawka-Wroclaw  w/g googla - 1:46 przez Bolkow, 2:04 przez Mieroszow.

I badz tu madry, czy korek/wypadek  zablokuje droge na 20min, 30, godzine ...

J.

Data: 2018-04-25 23:24:11
Autor: Marek S
Polećcie nawigację
W dniu 2018-04-25 o 11:03, J.F. pisze:

a potem chwalisz, gdy cie poprowadzi przez korek, a ten sie akurat zdazy rozwiac :-)

Znów specyfika miejsca się kłania. W 3mieście korki mają zwykle wiele km i powstają głównie na dojazdach do obwodnicy. Rano "z" obwodnicy, po południu "do". Praktycznie są codziennie w dni robocze... z wyjątkiem piątków, nie wiedzieć czemu. W miesiącach gdy Wawa nalot robi na 3miasto, korków nie ma tylko w nocy.

Nie ma tu czegoś takiego jak korek, który się rozwiał. Może jakieś przejazdy kolejowe, to ok. Przeciętnie do czasu przejazdu trzeba doliczać 100-200% w godzinach 7-9 i 15-17. I tu każdy objazd daje wymierne korzyści.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-04-26 11:13:58
Autor: J.F.
Polećcie nawigację
Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pbqrm5$bin$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-04-25 o 11:03, J.F. pisze:
a potem chwalisz, gdy cie poprowadzi przez korek, a ten sie akurat zdazy rozwiac :-)

Znów specyfika miejsca się kłania.

Nie, to akurat bylo a propos postu Radka sprzed kilku tygodni, gdy chwali NE, a tymczasem ten go poprowadzil prosto w korek ...

[...]

A ja o dluzszej trasie. Zanim Radek do tego korka dojechal to minela godzina ...

Może jakieś przejazdy kolejowe, to ok. Przeciętnie do czasu przejazdu trzeba doliczać 100-200% w godzinach 7-9 i 15-17. I tu każdy objazd daje wymierne korzyści.

Jak wiecej osob zacznie korzystac, to sie objazdy zatkaja :-)

J.

Data: 2018-04-26 12:54:19
Autor: radekp@konto.pl
Polećcie nawigację
Thu, 26 Apr 2018 11:13:58 +0200, w <5ae19859$0$620$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

>Znów specyfika miejsca się kłania.

Nie, to akurat bylo a propos postu Radka sprzed kilku tygodni, gdy chwali NE, a tymczasem ten go poprowadzil prosto w korek ...

Kiedy? Coś Ci się wydaje.

Data: 2018-04-26 13:18:04
Autor: J.F.
Polećcie nawigację
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8tb3ed9bk0eslrnf4aqohsdb8amnf2fpvs@4ax.com...
> [...]

Nie, to akurat bylo a propos postu Radka sprzed kilku tygodni, gdy
chwali NE, a tymczasem ten go poprowadzil prosto w korek ...

No ten powrot z Lubawki. Pomylilem osoby ?

Data: 2018-04-26 13:27:00
Autor: radekp@konto.pl
Polećcie nawigację
Thu, 26 Apr 2018 13:18:04 +0200, w
<5ae1b570$0$31350$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

No ten powrot z Lubawki.

Jak poprowadził w korek skoro ominął korek?

 Pomylilem osoby ?

Tylko fakty.

Data: 2018-04-26 13:46:09
Autor: J.F.
Polećcie nawigację
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rqd3edlu2lm51unpq2p3pg2rs32r2te4u6@4ax.com...
Thu, 26 Apr 2018 13:18:04 +0200, w
<5ae1b570$0$31350$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."

>Kiedy? Coś Ci się wydaje.

No ten powrot z Lubawki.

Jak poprowadził w korek skoro ominął korek?

Google omijal korek. Targeo mowilo, ze ten korek faktycznie byl.

Wiec tak nie bardzo wiemy - NE o korku nie wiedzial i poprowadzil jak zwykle,
korka juz nie bylo a GM mialy spoznione informacje,
korek juz sie rozwiewal i NE swiadomie dobrze poprowadzil,
NE uznal na podstawie danych statystycznych ze ta droga bedzie szybsza,
NE o korku wiedzial, ale czas przejazdu jest na tyle tyle krotki, ze nie uzasadnia omijania ...

O ile pamietam, to zajechales 20 minut pozniej niz pierwsza prognoza byla, wiec jakos kiepsko ten korek uwzglednial :-)

J.

Data: 2018-04-26 13:51:58
Autor: radekp@konto.pl
Polećcie nawigację
Thu, 26 Apr 2018 13:46:09 +0200, w
<5ae1bc05$0$31352$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
> [...]

O ile pamietam, to zajechales 20 minut pozniej niz pierwsza prognoza byla, wiec jakos kiepsko ten korek uwzglednial :-)

Weź się może w garść i zamiast snuć jakieś opowieści dziwnej treści wróć do
tamtego wątku.

Data: 2018-04-26 23:50:13
Autor: Marek S
Polećcie nawigację
W dniu 2018-04-26 o 11:13, J.F. pisze:

Nie, to akurat bylo a propos postu Radka sprzed kilku tygodni, gdy chwali NE, a tymczasem ten go poprowadzil prosto w korek ...

To zbyt daleka dygresja była :-)  Nie jestem w temacie.

A ja o dluzszej trasie. Zanim Radek do tego korka dojechal to minela godzina ...

Tak, ale wątek jest o tym, że chcę nawigację omijającą korki na 30km trasie do pracy :-) A wspomniana godzina i więcej bardzo często mi mija na tym odcinku.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-04-27 19:54:48
Autor: Cavallino
Polećcie nawigację
W dniu 26-04-2018 o 23:50, Marek S pisze:
[...]

Ja przez Twoje narzekanie na yanosika straciłem wczoraj 10 minut.
Pokazał trasę dobrze, ale nie wierzyłem mu że nie ma korka na trasie katowickiej, który był w  dni poprzednie i pojechałem objazdem.....

Data: 2018-04-28 18:07:32
Autor: Marek S
Polećcie nawigację
W dniu 2018-04-27 o 19:54, Cavallino pisze:

Ja przez Twoje narzekanie na yanosika straciłem wczoraj 10 minut.
Pokazał trasę dobrze, ale nie wierzyłem mu że nie ma korka na trasie katowickiej, który był w  dni poprzednie i pojechałem objazdem.....

hahaha

Yanosik czasem dobrze zadziała. Zdarza mu się :-)  Ale jak ustaliliśmy, ta aplikacja służy do informowania o zdarzeniach drogowych a nie do nawigowania. Nie wiadomo po co wprowadzili kiepską nawigację do rewelacyjnego produktu.

Tymczasem zdobywam nowe doświadczenia z NE. Zdecydowałem się na roczną subskrypcję bo naprawdę pozytywne zbieram doświadczenia - poza staroświeckim interfejsem użytkownika, czasem trudnym do zrozumienia jak działa. Po nauczeniu się ciągu dziwnych operacji potrzebnych do uruchomienia ulubionej trasy nie mogę nic złego powiedzieć o niej.  Np. w piątek nawigacja zaproponowała mi zdumiewający objazd mojego ulubionego, prawie codziennego mega-korka. Z Gdańska miałem pojechać do Sopotu i następnie wrócić do Gdańska ale inną trasą by wbić się w połowie wysokości tego korka. Szacuję, że 10-20 minut zaoszczędziłem licząc na spokojnie w domu czasy. Sam na to bym nigdy nie wpadł.

A druga rzecz: pamiętasz dyskusję naszą o tym, że ani Yanosik ani Google nigdy nie kierują w odwrotną stronę do kierunku trasy gdy da się tym sposobem zaoszczędzić sporo czasu? NE już nie pierwszy raz policzył, że czasem warto.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-04-29 06:18:45
Autor: Cavallino
Polećcie nawigację
W dniu 28-04-2018 o 18:07, Marek S pisze:
[...]

Ja tam nie zauważyłem szczególnych problemów.
Wczoraj znwou ładnie ominął bokiem (po drodze z Poznania na Górny Śląsk przez DK1) korek przed Częstochową i w samej Częstochowie.

Data: 2018-04-30 15:16:42
Autor: radekp@konto.pl
Polećcie nawigację
Sat, 28 Apr 2018 18:07:32 +0200, w <pc268h$dp4$1@node2.news.atman.pl>, Marek S
<precz@spamowi.com> napisał(-a):

Tymczasem zdobywam nowe doświadczenia z NE. Zdecydowałem się na roczną subskrypcję bo naprawdę pozytywne zbieram doświadczenia - poza

Myślę, że zostaniesz na dłużej niż rok :)

Data: 2018-04-30 20:59:08
Autor: Marek S
Polećcie nawigację
W dniu 2018-04-30 o 15:16, radekp@konto.pl pisze:

Myślę, że zostaniesz na dłużej niż rok :)

Ba! Już w tej chwili cienia wątpliwości nie mam ;-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-04-30 15:19:42
Autor: radekp@konto.pl
Polećcie nawigację
<precz@spamowi.com> napisał(-a):

Po nauczeniu się ciągu dziwnych operacji potrzebnych do uruchomienia ulubionej trasy nie mogę nic złego powiedzieć o niej.

PS. Ale jakiej ulubionej trasy? :) Wybierasz punkt docelowy z ulubionych i
czekasz aż wyznaczy trasę. Ewentualnie dostaniesz jeszcze wybór trasy jeżeli
taką opcję zaznaczyłeś w ustawieniach i trasa alternatywna jest dostępna.

Data: 2018-04-30 21:12:43
Autor: Marek S
Polećcie nawigację
W dniu 2018-04-30 o 15:19, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Być może jeszcze błądzę i wyważam otwarte drzwi. Zrobiłem coś takiego:

1. Na jeden z pulpitów wrzuciłem sobie widget'a NE a w nim ulubione trasy.

2. Klikam na jakąś - i od razu pojawia się wytyczona trasa - mogę jedynie wybrać "nawiguj". Brak jest możliwości wyboru najszybsza/ekonomiczna etc.

3. Przerywam więc nawigację przyciskiem wstecz i wybieram tą samą trasę z ostatnich. Wtedy pojawia mi się możliwość wyboru i np. wybieram najszybszą.

4. Gdy już nawigacja wystartuje - klikam 3 kreski, przewijam ekran na drugi, wybieram "omijaj korki" a następnie 100m.

5. Po tym mozolnym wyklikaniu mogę ruszać.

Wyjaśnię, że w przypadku 2 tras chcę mieć opcję "najszybsza" + 100m bo te trasy sprawdzają się najlepiej w takiej konfiguracji. Pozostałe to rekomendowane + powiedzmy 500m.

Czy da się to samo szybciej osiągnąć? Byłoby idealnie 1 kliknięciem uruchamiać żądaną trasę.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-04-30 22:43:36
Autor: radekp@konto.pl
Polećcie nawigację
Mon, 30 Apr 2018 21:12:43 +0200, w <pc7prc$ueb$1@node1.news.atman.pl>, Marek S
<precz@spamowi.com> napisał(-a):

> [...]

Być może jeszcze błądzę i wyważam otwarte drzwi. Zrobiłem coś takiego:

1. Na jeden z pulpitów wrzuciłem sobie widget'a NE a w nim ulubione trasy.

Tu nie pomogę -- raz z tego korzystałem, ale zaniechałem. Wrzuciłem sobie na
pulpit (do osobnego folderu) skróty do najczęściej używanych punktów z
ulubionych.
Resztę ulubionych obsługuję głosowo w razie potrzeby po odpaleniu NE.

[...]

Mam starszą wersję NE (na moim andku nowe nie idą), ale przy wyborze ze skrótu
nie mam nawet nawiguj, od razu wyznacza trasę.
Propozycję wyboru trasy otrzymasz jeżeli w opcjach masz zaptaszkowane "pokazuj
alternatywne trasy" (czy jakoś tak). No i muszą być jakieś alternatywne trasy
-- jeżeli ich nie ma, wyboru nie będzie.

Przy wyborze z punktu z Ulubionych masz 5s na zmianę domyślnego typu trasy na
inną -- nic nie klikniesz, to będzie taka jaki typ trasy masz domyślny. No i
ewentualnie pokażą się alternatywne trasy wg schematu jak wyżej.

4. Gdy już nawigacja wystartuje - klikam 3 kreski, przewijam ekran na drugi, wybieram "omijaj korki" a następnie 100m.

Ale po co? :)
Tą opcję stosuje jest w przypadku korka którego nie ma w nawigacji lub
nieprzejezdności drogi. Odległość oznacza ile metrów wyznaczonej trasy przed
tobą ma uznać za nieprzejezdne. Wyznaczy wtedy nową trasę z objazdem tego
odcinka.

Data: 2018-05-01 22:03:47
Autor: Marek S
Polećcie nawigację
W dniu 2018-04-30 o 22:43, radekp@konto.pl pisze:

Tu nie pomogę -- raz z tego korzystałem, ale zaniechałem. Wrzuciłem sobie na
pulpit (do osobnego folderu) skróty do najczęściej używanych punktów z
ulubionych.

Właśnie pomogłeś :-) Spróbuję w ten sposób. Ale tak czy owak wydaje mi się, że to nie zadziała. Skrót do trasy to tylko punkty A i B niestety. nie ma w nich parametrów typu "najszybsza" etc.

[...]

To tak nie działa. Alternatywne trasy nie określają różnych preferencji ale w obrębie domyślnej preferencji 3 różne dojazdy.

Czytałem, że ekipa NE nie olewa użytkowników jak ekipa Yanosika. Przesłałem im raport z moimi uwagami. Mam nadzieję, że wdrożą możliwość tworzenia skrótów do ulubionych tras wraz z preferencjami.

[...]

Gdy zrobisz to z widgetu, to nie masz tych 5s :-(

[...]

O kurde... to wtopę zaliczyłem. :-( Sądziłem, że to działa inaczej, że 100m korka to nie korek etc.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-01 22:55:17
Autor: radekp@konto.pl
Polećcie nawigację
Tue, 1 May 2018 22:03:47 +0200, w <pcah76$1g1$1@node2.news.atman.pl>, Marek S
<precz@spamowi.com> napisał(-a):

Skrót do trasy to tylko punkty A i B niestety. nie ma w nich parametrów typu "najszybsza" etc.

Ano raczej nie ma.
Nie ma w nowym NE w menu podręcznym czegoś na wzór zmień typ trasy?

> [...]

To tak nie działa. Alternatywne trasy nie określają różnych preferencji ale w obrębie domyślnej preferencji 3 różne dojazdy.

Na pewno?
https://www.naviexpert.pl/blog/wizualizacja-tras-alternatywnych-w-naviexpert/

> [...]
> odcinka.

O kurde... to wtopę zaliczyłem. :-( Sądziłem, że to działa inaczej, że 100m korka to nie korek etc.

Nie :)

Data: 2018-05-03 23:11:55
Autor: Marek S
Polećcie nawigację
W dniu 2018-05-01 o 22:55, radekp@konto.pl pisze:

Ano raczej nie ma.
Nie ma w nowym NE w menu podręcznym czegoś na wzór zmień typ trasy?

Niestety nie. Trasa startuje i pozamiatane.

Na pewno?
https://www.naviexpert.pl/blog/wizualizacja-tras-alternatywnych-w-naviexpert/

Hmm... U mnie to tak wygląda:

https://drive.google.com/file/d/1PMQKT3aaC_TIQ3CeVuxCUPiYapWXzpp1/view?usp=sharing

Niby mam 3 trasy ale nie wiadomo o co chodzi. Dwie są po prostu enigmatycznie alternatywne. Może faktycznie jest tak, jak w linku opisano. Zapewne to kwestia mocno niedopracowanego UI skoro nowicjusz nie może się połapać.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-05 12:57:12
Autor: radekp@konto.pl
Polećcie nawigację
Thu, 3 May 2018 23:11:55 +0200, w <pcftut$tsd$1@node2.news.atman.pl>, Marek S
<precz@spamowi.com> napisał(-a):

> [...]

Niby mam 3 trasy ale nie wiadomo o co chodzi. Dwie są po prostu enigmatycznie alternatywne. Może faktycznie jest tak, jak w linku opisano. Zapewne to kwestia mocno niedopracowanego UI skoro nowicjusz nie może się połapać.

A napisz do nich :)
Mają też forum użytkowników na swojej stronie, możesz popytać w dziale Dla
początkujących.

Data: 2018-05-08 22:07:27
Autor: Axel
Polećcie nawigację
"Marek S"  wrote in message news:pcftut$tsd$1node2.news.atman.pl...

[...]

Ale w zasadzie czego nie wiesz? Masz na górze 3 trasy - różne odległości i czasy dojazdu. Na mapce masz zaznaczoną wybraną (na górze) trasę. Jak klikniesz na górze inna trasę, to zobaczysz jej przebieg na mapce. Na mapce masz różnice w stosunku do rekomendowanej trasy. Jak już jedziesz i dojeżdżasz do skrzyżowania, gdzie możesz wybrać trasę alternatywną, to masz też podaną (aktualną) różnicę w odległości i czasie dojazdu w stosunku do trasy, którą jedziesz.

--
Axel

Polećcie nawigację