Polecialo z wiatrem

Data: 2017-04-01 18:55:39
Autor: J.F.
Polecialo z wiatrem

http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-artykuly/polski-bank-traci-miliony-przez-rz%c4%85d-i-zielone-regulacje/ar-BBz85Xu

Z powodu problemow elektrowni wiatrowych BOS dokonal odpisu ich
kredytow i wykazal sie strata. Ale ... czytajac do konca, mozna wyczytac, ze te farmy wiatrakow
ciagle kredyty splacaja.

Zwykla ostroznosc, czy ktos tu cos gra ?
Bank nie chce podatku zaplacic, dywidendy wyplacic, czy delikatny
nacisk na rzad wywiera ?
A moze juz ma sygnaly, ze farmy maja trudnosci ?

J.

Data: 2017-04-01 20:25:13
Autor: z
Polecialo z wiatrem
W dniu 2017-04-01 o 18:55, J.F. pisze:
Zwykla ostroznosc, czy ktos tu cos gra ?
Bank nie chce podatku zaplacic, dywidendy wyplacic, czy delikatny
nacisk na rzad wywiera ?
A moze juz ma sygnaly, ze farmy maja trudnosci ?

Bo tu nie chodzi o ekologię czy zieloną energię ale o niemieckie towary kupowane za dotacje unijne.
Do tego miejsca rachunek ma się zgadzać a później niech się martwią inni.

Data: 2017-04-02 11:25:42
Autor: MirkoB
Polecialo z wiatrem
Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości
[...]

 Bo tu nie chodzi o ekologię czy zieloną energię ale o politykę rządu
Kaczyńskiego zadłużającą Polaków na kwotę dotąd niespotykaną
i zwiększanie zysku firm niemieckich.
 Do tego miejsca rachunek ma się zgadzać a później niech się martwią inni.

Data: 2017-04-02 14:56:07
Autor: z
Polecialo z wiatrem
W dniu 2017-04-02 o 11:25, MirkoB pisze:
[...]

Taki sam związek jak ocieplenie klimatu że działalnością człowieka :-)

Data: 2017-04-03 11:35:26
Autor: Piotr Gałka
Polecialo z wiatrem
W dniu 2017-04-01 o 18:55, J.F. pisze:

A moze juz ma sygnaly, ze farmy maja trudnosci ?

Obiło mi się, że teraz nie tylko, że nowych wiatraków prawie nigdzie nie można postawić, to za stare mają być jakieś okresowy opłaty (urzędnicza kontrola czegoś tam), których wcześniej nie było.
Może teraz ani eksploatować, ani demontować się nie opłaca.
P.G.

Data: 2017-04-05 02:47:49
Autor: bankomaniacy.pl
Polecialo z wiatrem
W dniu poniedziałek, 3 kwietnia 2017 11:35:19 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
Obiło mi się, że teraz nie tylko, że nowych wiatraków prawie nigdzie nie można postawić, to za stare mają być jakieś okresowy opłaty (urzędnicza

Czy można postawić, to tego akurat nie wiem, ale oglądałem na tvnturbo megatrasporty, w ramach których przewozili takie wiatraki z Niemiec do Polski (jeśli się nie mylę, to jutro finał). Dwa wiatraki, rozłożone łącznie na bodajże 18 tirach, cały konwój coś około 2 km. Być może dla kogoś z branży to chleb powszedni, ale na mnie (laiku) robi wrażenie.
--
http://bankomaniacy.pl

Data: 2017-04-05 11:32:25
Autor: J.F.
Polecialo z wiatrem
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:obt50l$lu1$1@news.chmurka.net...
[...]

Mnie sie obilo ze podatek od nieruchomosci im podniesli.

Tylko jak to liczyc ? Jesli firma ma 10ha i kilka wiatrakow na nich postawila, to prosto.
Ale jesli rolnik ma 10ha pola, a firma dzierzawi od niego miejsce pod wiatraki ?
Podstawa masztu ma powiedzmy 5m srednicy ...

J.

Data: 2017-04-05 02:42:23
Autor: Bolko
Polecialo z wiatrem
W dniu środa, 5 kwietnia 2017 11:32:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]

Ale jesli rolnik ma 10ha pola, a firma dzierzawi od niego miejsce pod wiatraki ?
Podstawa masztu ma powiedzmy 5m srednicy ...

A może podatek od nieruchomości liczony w watach:)
Większa moc większy wiatrak większa powierzchnia?

Data: 2017-04-05 11:45:49
Autor: Pete
Polecialo z wiatrem
W dniu 2017-04-05 o 11:42, Bolko pisze:
[...]

Podatek od budowli, 2% wartości rocznie. Im wiatrak więcej wart, tym podatek większy. Do tej pory był liczony od fundamentu i wieży. Teraz od całości wiatraka.

--
Pete

Data: 2017-04-05 11:55:54
Autor: J.F.
Polecialo z wiatrem
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oc2ebg$et3$1@node1.news.atman.pl...
Podatek od budowli, 2% wartości rocznie. Im wiatrak więcej wart, tym podatek większy. Do tej pory był liczony od fundamentu i wieży. Teraz od całości wiatraka.

Hm, to kiedy zaczna doliczac maszyny do wartosci fabryki ?

Albo kiedy takim podatkiem obciaza kopalnie :-)

J.

Data: 2017-04-05 12:54:16
Autor: Pete
Polecialo z wiatrem
W dniu 2017-04-05 o 11:55, J.F. pisze:
[...]

już próbują. Np do wartości budowli w postaci fundamentu, doliczyć tokarkę, która na nim stoi.
Bo przecież przykręcona na stałe śrubami.

Albo kable instalacyjne do wież GSM.

Albo kiedy takim podatkiem obciaza kopalnie :-)

Nie za tej kadencji ;)

--
Pete

Polecialo z wiatrem