Polecone lądują w skrzynce

Data: 2013-01-15 02:49:32
Autor: Lisciasty
Polecone lądują w skrzynce
Witam,

Nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem jakieś awizo na polecony, mam
wrażenie że od roku lub dłużej polecone wrzucane są do skrzynki
pocztowej. Żadnego papierka ani oświadczenia nie zanosiłem, co więcej
zdarza się że tak samo wrzucane są polecone do innych członków
rodziny. Do tej pory nie sprawiało to większych problemów, ale
zastanawiam się co będzie jak przyjdzie coś grubszego na co trzeba
zareagować w określonym czasie a nas nie będzie w domu.
Czy jest sens iść "z ryjem" na pocztę i robić koło pupy listonoszowi?
Z drugiej strony nie chciałbym żeby przeze mnie ktoś wyleciał z roboty
albo dostał karę finansową...

Pzdr.
L.

Data: 2013-01-15 12:03:31
Autor: Liwiusz
Polecone lądują w skrzynce
W dniu 2013-01-15 11:49, Lisciasty pisze:
[...]

Z ryjem, to nie.

Ale ja bym zrobił tak: wysłał polecony do siebie i po znalezieniu się go w skrzynce złożył reklamację na niedostarczenie i zażądał 110zł odszkodowania.

Operację powtarzać do skutku.

--
Liwiusz

Data: 2013-01-15 14:08:34
Autor: TrzyLinie
Polecone lądują w skrzynce
W dniu 2013-01-15 12:03, Liwiusz napisał(a):
Ale ja bym zrobił tak: wysłał polecony do siebie i po znalezieniu się go w skrzynce złożył reklamację na niedostarczenie i zażądał 110zł odszkodowania.

Dlaczego akurat 110 zł? Tak z powietrza, czy też jest jakieś uzasadnienie?

--
TrzyLinie

Data: 2013-01-15 14:13:05
Autor: Krzysztof Jodłowski
Polecone lądują w skrzynce
Dlaczego akurat 110 zł? Tak z powietrza, czy też jest jakieś uzasadnienie?

Raczej z papieru na którym napisali regulamin usług pocztowych. Można żądać odszkodowania do wysokości 50x opłata za pobranie.

--
Krzysztof

Data: 2013-01-15 14:28:41
Autor: Liwiusz
Polecone lądują w skrzynce
W dniu 2013-01-15 14:13, Krzysztof Jodłowski pisze:
[...]

  50x opłata za traktowanie listu jako polecony.

--
Liwiusz

Data: 2013-01-15 16:34:07
Autor: Krzysztof Jodłowski
Polecone lądują w skrzynce
żądać odszkodowania do wysokości 50x opłata za pobranie.
  50x opłata za traktowanie listu jako polecony.

Jasne. Przejęzyczyłem się.

--
Krzysztof

Data: 2013-01-21 00:52:25
Autor: Leszek
Polecone lądują w skrzynce
Raczej z papieru na którym napisali regulamin usług pocztowych. Można
żądać odszkodowania do wysokości 50x opłata za pobranie.
  50x opłata za traktowanie listu jako polecony.

Ale żądać to sobie można, ale czy przypadkiem nie trzeba tego jakoś
sensownie uzasadnić, że należy się akurat 110zł? Niby jak?
Przy okazji, czy dostarczenie listu poleconego z potwierdzeniem odbioru pod zły adres (do sąsiada adresata) też kwalifikuje się do odszkodowania?

Data: 2013-01-21 09:26:58
Autor: Liwiusz
Polecone lądują w skrzynce
W dniu 2013-01-21 00:52, Leszek pisze:
[...]

Nie trzeba uzasadniać. Odszkodowanie należy się w wysokości żądanej przez reklamującego, nie większej niż 110zł.

Przy okazji, czy dostarczenie listu poleconego z potwierdzeniem
odbioru pod zły adres (do sąsiada adresata) też kwalifikuje się
do odszkodowania?

Jeśli nie uda się dostarczyć prawidłowo, to tak.

--
Liwiusz

Data: 2013-01-21 10:53:45
Autor: Rafal M
Polecone lądują w skrzynce
On 21 Sty, 09:26, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Nie trzeba uzasadniać. Odszkodowanie należy się w wysokości żądanej
przez reklamującego, nie większej niż 110zł.

Nie aktualne informacje, teraz jest 190 zl (50x najtanszy list
polecony, czyli 3,80) + zwrot kosztów nadania listu.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2013-01-21 11:16:29
Autor: Kris
Polecone lądują w skrzynce
W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2013 19:53:45 UTC+1 użytkownik Rafal M napisał:
On 21 Sty, 09:26, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Nie aktualne informacje, teraz jest 190 zl (50x najtanszy list

polecony, czyli 3,80) + zwrot kosztów nadania listu.

Nie 50 razy koszt poleconego tylko "pięćdziesięciokrotność opłaty pobranej przez operatora wyznaczonego za traktowanie przesyłki pocztowej jako przesyłki poleconej" czyli przesyłki do 350g to 50*2,20=110zł

Data: 2013-01-21 20:05:27
Autor: Liwiusz
Polecone lądują w skrzynce
W dniu 2013-01-21 19:53, Rafal M pisze:
[...]

Zmienili art. 58 ustawy prawo pocztowe? Bo nic takiego nie widzę. Do tej pory było (i widzę, że w ustawie jest nadal) 50xtraktowanie jako polecony.

--
Liwiusz

Data: 2013-01-15 14:28:32
Autor: Jacek Midura
Polecone lądują w skrzynce
Dnia 2013-01-15, o godz. 12:03:31
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]

go w skrzynce złożył reklamację na niedostarczenie i zażądał 110zł odszkodowania.

Poczta reklamację uwzględni (bo musi), 110zł wsadzi w kopertę i wyśle
mu poleconym :)

--
Jacek Midura

Data: 2013-01-15 05:42:23
Autor: Lisciasty
Polecone lądują w skrzynce
On Jan 15, 2:28 pm, Jacek Midura <ja...@m.krakow.pl> wrote:
Poczta reklamację uwzględni (bo musi), 110zł wsadzi w kopertę i wyśle
mu poleconym :)

Nic nie szkodzi, listonosz wrzuci zwyczajowo do skrzynki bez
potwierdzenia, a ja położę łapę na kasie ;)

L.

Data: 2013-01-15 19:17:03
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Polecone lądują w skrzynce
W dniu 2013-01-15 14:42, Lisciasty pisze:
[...]

Zgłaszając, że nic nie doszło? ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-01-15 10:37:28
Autor: Lisciasty
Polecone lądują w skrzynce
On 15 Sty, 19:17, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mojn...@onet.pl>
wrote:
Zgłaszając, że nic nie doszło? ;)

Zgłaszając, że nie doręczono!
Zresztą, to ja tu jestem ten dobry a poczta zła, proszę mi nie mieszać
wewątku :>

L.

Data: 2013-01-15 19:47:46
Autor: Tom N
Polecone lądują w skrzynce

wrote:
Zgłaszając, że nic nie doszło? ;)

Zgłaszając, że nie doręczono!

A skąd będziesz wiedział o nadaniu tego poleconego?

--
'Tom N'

Data: 2013-01-15 22:17:53
Autor: JK
Polecone lądują w skrzynce

wrote:
Zgłaszając, że nic nie doszło? ;)

Zgłaszając, że nie doręczono!

A skąd będziesz wiedział o nadaniu tego poleconego?

Zgaduję, że po upłynięciu regulaminowego/ustawowego terminu na rozpatrzenie reklamacji i doręczenie poleconego.

JK

Data: 2013-01-15 22:40:17
Autor: Daniel Pyra
Polecone lądują w skrzynce

wrote:
Zgłaszając, że nic nie doszło? ;)

Zgłaszając, że nie doręczono!

A skąd będziesz wiedział o nadaniu tego poleconego?

Ależ nie będzie wiedział. Grzecznie zapyta pocztę, czy byliby łaskawi w końcu wypłacić te odszkodowanie, bo czeka i czeka...

Pozdr.!
(D)

Data: 2013-01-15 14:41:17
Autor: Liwiusz
Polecone lądują w skrzynce
W dniu 2013-01-15 14:28, Jacek Midura pisze:
[...]

Nie może, zdaje się, że regulamin zabrania wysyłania pieniędzy listem ;)

--
Liwiusz

Data: 2013-01-16 01:54:51
Autor: Budzik
Polecone lądują w skrzynce
Osobnik posiadający mail lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Ale ja bym zrobił tak: wysłał polecony do siebie i po znalezieniu się go w skrzynce złożył reklamację na niedostarczenie i zażądał 110zł odszkodowania.

Operację powtarzać do skutku.

Chyba, jakby za pierwszym razem się udało, to next time zainwestowałbym całe 110 zł na kolejne listy...

--
Pozdrawia... Budzik
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

Data: 2013-01-16 08:24:26
Autor: Liwiusz
Polecone lądują w skrzynce
W dniu 2013-01-16 02:54, Budzik pisze:
[...]

Reklamować można do roku, wiadomo, że po "pierwszej chryi" wrzucanie poleconych do skrzynki się skończy.

Można więc się trochę pobawić. Nawet jak ktoś nie ma tysięcy zł na inwestycje, to niech chociaż raz dziennie wyśle do siebie list, po roku ma 40 tysięcy "w kieszeni", wystarczy tylko 365 reklamacji złożyć :)

--
Liwiusz

Data: 2013-01-16 16:27:40
Autor: Big Jack
Polecone lądują w skrzynce
W wiadomości
*Liwiusz* napisał(-a):

[...]

Żeby nie od razu się jorgneli proponuję akcje przeprowadzać wspólnie i w porozumieniu (z kimś) ;)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2013-01-16 18:54:59
Autor: Marek Dyjor
Polecone lądują w skrzynce
*Liwiusz* napisał(-a):

[...]

najlepiej z listonoszem  ;-)

Data: 2013-01-21 00:10:08
Autor: PiotRek
Polecone lądują w skrzynce
*Liwiusz* napisał(-a):

[...]

A czy to nie jest tak, że za wrzucony do skrzynki (takiej, gdzie nie ma
zgody na wrzucianie poleconych) polecony odpowiada finansowo właśnie listonosz?

Piotr

Data: 2013-01-21 04:54:40
Autor: Budzik
Polecone lądują w skrzynce
Osobnik posiadający mail bell1876usunto@gazeta.pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

A czy to nie jest tak, że za wrzucony do skrzynki (takiej, gdzie nie
ma zgody na wrzucianie poleconych) polecony odpowiada finansowo
właśnie listonosz?
To już chyba zależy od ich wewnętrznych regulaminów i umów o pracę, prawda?

--
Pozdrawia... Budzik
"Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

Data: 2013-01-22 19:37:53
Autor: PiotRek
Polecone lądują w skrzynce
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:21012013.129B22E8budzik61.poznan.pl...
[...]

Oczywiście, że prawda. O te ich wewnętrzne regulaminy i umowy o pracę
właśnie pytałem. :-)

Piotr

Data: 2013-01-17 21:18:44
Autor: Borys Pogoreło
Polecone lądują w skrzynce
Dnia Wed, 16 Jan 2013 16:27:40 +0100, Big Jack napisał(a):

[...]

 Nie prościej od razu podać adres na grupie? ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-01-19 02:44:04
Autor: Krzysztof 'kw1618' (W-wa)
Polecone lądują w skrzynce
zwróć uwagę, czy te polecone są dostarczane przez Pocztę Polską czy innego
operatora, bo ci inni operatorzy mają inne zasady z poleconymi.

a mi własnie wrzucili do skrzynki nowy druk żądania, aby polecone do
skrzynki wrzucać, gdzie napisali że na podstawie art. 26 ust 4 ustaw z dnia
12.06.2003 Prawo pocztowe, a ta ustawa już nie obowiązuje, bo jest już

USTAWA
z dnia 23 listopada 2012 r.
Prawo pocztowe

i co jeśli adresat zgłosi żądanie na podstawie wycofanej ustawy ?

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
http://foto.3mam.net/fot/01/Starachowice_Radom_Suchedniow8.php

Data: 2013-01-21 10:56:55
Autor: Gotfryd Smolik news
Polecone lądują w skrzynce
On Sat, 19 Jan 2013, Krzysztof 'kw1618' (W-wa) wrote:

a mi własnie wrzucili do skrzynki nowy druk żądania, aby polecone do
skrzynki wrzucać,

  Nie wiem czy dobrze rozumiem - chodzi o "gotowiec" dla Ciebie,
abyś wystąpił z żądaniem wrzucania poleconych do skrzynki?

[...]

  Hm... ciekawe pytanie.
  Z p. widzenia umowy powinno być miejsce dla art.65 KC.
  Na mój gust, z jednej strony mamy skutki administracyjne takiego
posunięcia, co z pozoru mogłoby sprzeciwiać się stosowaniu tej
zasady, ale z drugiej ów sprzeciw polegający na "działaniu
na podstawie przepisów" dotyczy organów administracyjnych,
a nie petentów :>, więc jeśli operator miałby zareagować
na podstawie KPA, to powinien posłać info że przyjmije, ale
na mocy ustawy z 2012.
  Tłumacząc na polski, zasada "co nie jest zabronione jest
dozwolone" IMVHO powinna mieć zastosowanie i takie żądanie
powinno być skuteczne na mocy nowej ustawy.

  Co miałoby przemawiać przeciw?

pzdr, Gotfryd

Polecone lądują w skrzynce