Polecone lądują w skrzynce

Data: 2013-01-19 02:44:04
Autor: Krzysztof 'kw1618' (W-wa)
Polecone lądują w skrzynce
zwróć uwagę, czy te polecone są dostarczane przez Pocztę Polską czy innego
operatora, bo ci inni operatorzy mają inne zasady z poleconymi.

a mi własnie wrzucili do skrzynki nowy druk żądania, aby polecone do
skrzynki wrzucać, gdzie napisali że na podstawie art. 26 ust 4 ustaw z dnia
12.06.2003 Prawo pocztowe, a ta ustawa już nie obowiązuje, bo jest już

USTAWA
z dnia 23 listopada 2012 r.
Prawo pocztowe

i co jeśli adresat zgłosi żądanie na podstawie wycofanej ustawy ?

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
http://foto.3mam.net/fot/01/Starachowice_Radom_Suchedniow8.php

Data: 2013-01-21 10:56:55
Autor: Gotfryd Smolik news
Polecone lądują w skrzynce
On Sat, 19 Jan 2013, Krzysztof 'kw1618' (W-wa) wrote:

a mi własnie wrzucili do skrzynki nowy druk żądania, aby polecone do
skrzynki wrzucać,

  Nie wiem czy dobrze rozumiem - chodzi o "gotowiec" dla Ciebie,
abyś wystąpił z żądaniem wrzucania poleconych do skrzynki?

[...]

  Hm... ciekawe pytanie.
  Z p. widzenia umowy powinno być miejsce dla art.65 KC.
  Na mój gust, z jednej strony mamy skutki administracyjne takiego
posunięcia, co z pozoru mogłoby sprzeciwiać się stosowaniu tej
zasady, ale z drugiej ów sprzeciw polegający na "działaniu
na podstawie przepisów" dotyczy organów administracyjnych,
a nie petentów :>, więc jeśli operator miałby zareagować
na podstawie KPA, to powinien posłać info że przyjmije, ale
na mocy ustawy z 2012.
  Tłumacząc na polski, zasada "co nie jest zabronione jest
dozwolone" IMVHO powinna mieć zastosowanie i takie żądanie
powinno być skuteczne na mocy nowej ustawy.

  Co miałoby przemawiać przeciw?

pzdr, Gotfryd

Polecone lądują w skrzynce