Polecony - upływ terminu w święto

Data: 2009-12-22 02:29:35
Autor: przypadek
Polecony - upływ terminu w święto
Termin odbioru przesyłki upływa mi 25 grudnia. Uważam, że powinna
leżeć na poczcie jeszcze 28, w poniedziałek. Czy mam rację?

Data: 2009-12-22 03:09:20
Autor: BK
On Dec 22, 11:29 am, przypadek <przypa...@gazeta.pl> wrote:
Termin odbioru przesyłki upływa mi 25 grudnia. Uważam, że powinna
leżeć na poczcie jeszcze 28, w poniedziałek. Czy mam rację?

Niekoniecznie. Zasade z 115 KC mozna przeciez wylaczyc wiec zalezy co
dany operator pocztowy ma w regulaminie.

Data: 2009-12-22 04:54:33
Autor: przypadek
On 22 Gru, 12:09, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:
> [...]

Niekoniecznie. Zasade z 115 KC mozna przeciez wylaczyc wiec zalezy co
dany operator pocztowy ma w regulaminie.

Akty są tu zebrane:

http://www.poczta-polska.pl/Uslugi/?U=PAP

Regulamin się w tej kwestii nie wypowiada.

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 9 stycznia 2004 r.
w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych:

§ 38. 1. Przesyłki lub przekazy pocztowe operator
wydaje adresatowi w placówce oddawczej w terminie
14 dni, zwanym dalej "terminem odbioru", z zastrzeżeniem ust. 2.

(ust. 2 okresla inny termin dla zywych ptakow itp.).

i to wszystko.

Ustawa Prawo Pocztowe nic nie mówi na temat.

Więc nie widzę powodów, dla których 115 KC nie miałby zastosowania,
Rozporządzenie jest w końcu "decyzją innego organu państwowego w
rozumieniu 110 KC...

Data: 2009-12-22 05:23:48
Autor: BK
On Dec 22, 1:54 pm, przypadek <przypa...@gazeta.pl> wrote:

> [...]

Więc nie widzę powodów, dla których 115 KC nie miałby zastosowania,
Rozporządzenie jest w końcu "decyzją innego organu państwowego w

Jak sie nie wypowiada regulamin, prawo pocztowe i rozporzadzenia to
znaczy, ze mozna uznac zasade z KC :)

Data: 2009-12-22 03:28:09
Autor: SzalonyKapelusznik
On 22 Gru, 11:29, przypadek <przypa...@gazeta.pl> wrote:
Termin odbioru przesyłki upływa mi 25 grudnia. Uważam, że powinna
leżeć na poczcie jeszcze 28, w poniedziałek. Czy mam rację?

I bedzie. Wpisali 25 bo tak wypada po dodaniu 7 dniu od daty
dostarczenia powtornego awizo.
No chyba ze wtedy oddzial pracuje, ale wtedy nie mialbys przeciez
problemu z odebraniem przesylki.

Data: 2009-12-22 05:12:47
Autor: przypadek
Polecony - upływ terminu w święto
On 22 Gru, 12:28, SzalonyKapelusznik <szalonykapelusz...@gmail.com>
wrote:

No chyba ze wtedy oddzial pracuje

To akurat nie ma znaczenia przy liczeniu terminów odbioru.

Polecony - upływ terminu w święto