Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego

Data: 2017-07-16 11:02:04
Autor: Pszemol
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
Robiłem remont tylnego zacisku hamulcowego z lewej strony
w swoim Pasku. Wymieniłem tylko uszczelki dookoła tłoczka.

No i teraz, tłoczek skubaniec, nie chce się za ch*ja pana wkręcić
tam spowrotem na gwintowany sztyft od hamulca ręcznego :-)

Używam narzędzia pożyczonego ze sklepu aby go obracać
przy stosowaniu jednocześnie nacisku ale się skubaniec kręci
ale nie chce wchodzić w cylinderek.

Czy tam jest jakaś tajna sztuczka aby to złożyć spowrotem?
Sam zacisk nie był zdjęty, jest wciąż wiszący na kablu od ręcznego
i przewodzie hamulcowym - tłoczek ze starymi uszczelkami
wypchałem z cylinderka po prostu naciskając nogą pedał
hamulca aż tłoczek sobie wyszedł. A teraz nie umiem go wsadzić :-)

Ktoś umie pomóc zanim odkręcę cały ten zacisk i założę nowy? :-)
Wolałbym tego uniknąć, bo byłaby to duża porażka, he he....

Data: 2017-07-16 18:16:56
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sun, 16 Jul 2017 11:02:04 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

Ale to wiesz że w hamulcu z jednej strony samochodu kręcić trzeba w jedną,
a z drugiej strony w drugą stronę? :)

Czy tam jest jakaś tajna sztuczka aby to złożyć spowrotem?

Jak już będziesz pewien że kręcisz w dobrą stronę, to jeszcze możesz
spróować pomóc sobie dźwignią hamulca ręcznego.
W jakimś aucie też tak miałem że ciężko szło.

Ktoś umie pomóc zanim odkręcę cały ten zacisk i założę nowy? :-)
Wolałbym tego uniknąć, bo byłaby to duża porażka, he he....

Zawsze możesz go wyjąć, wyciągnąć nawet uszczelkę tłoczka i sobie na stole
przećwiczyć w warunkach kiedy będzie lepiej widać.

Zwróć też uwagę na elementy wewnątrz tłoczka i ich stan - tam czasami
potrafi być całkiem skomplikowany mechanizm - sprężynki, sprzęgiełko,
łożysko.
Jak tam coś nie gra to może być przyczyną raz że obcierania hamulca po
złożeniu, a dwa to właśnie problemów z jego złożeniem

Data: 2017-07-16 18:37:36
Autor: Pszemol
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
[...]

Nie wiedziałem! Poważnie mówisz???

Jeśli tak, to by to wiele tłumaczyło :-))))

[...]

Hamulec ręczny będzie wypychał tłoczek z cylinderka, a mi chodzi o
wypchnięcie go tam głęboko :-)

[...]

Tak, bez uszczelki nie miałbym też oporu ciśnienia wypychania płynu przez
odkręcony odpowietrzacz :-)

[...]

Po wyjęciu tłoczka tam sterczał tylko nagwintowany czpień.
Ale faktycznie nie zwróciłem uwagi czy to był prawy czy lewy gwint... Dałeś
mi zagwozdkę!

Data: 2017-07-17 00:49:06
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sun, 16 Jul 2017 18:37:36 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

Ale to wiesz że w hamulcu z jednej strony samochodu kręcić trzeba w jedną,
a z drugiej strony w drugą stronę? :)

Nie wiedziałem! Poważnie mówisz???

Jeśli tak, to by to wiele tłumaczyło :-))))

Nie jestem pewien czy wszędzie i zawsze, ale przy okazji jakiegoś auta
musiałem użyć tego elementu pchająco-kręcącego z lewym gwintem.

Wyszło mi, że to dlatego że ośka którą obraca linka ręcznego ciągie z obu
stron od dołu, czyli obrót tej ośki jest zawsze przeciwnie do ruchu kół
(podczas jazdy do przodu).
To i ślimak na tym popychaczu z jednej strony był inni niż z drugiej.

[...]

No ja myślę tylko o delikatnych ruchach żeby się odblokowało to co mogłoby
się tam blokować.
Bo wiadomo że jak ręcznym zaczniesz pompować, to mechanizm zacznie "kasować
luz", czyli wypchnie ci tłoczek.

[...]

No jak odpowietrzenie otwarte, to ciśnienie raczej niewielkie.
Ale spróbuj w drugą stronę kręcić :)

[...]

No trzpień z gwintem to masz od strony zacisku, a w tłoczku masz dla niego
gwint i całkiem możliwe że resztę mechanizmu skomplikowanego jak zegar z
kukułką.

W Vectrze tam jest łożysko kulkowe, jeszcze jeden tłoczek (w tłoczku),
kolejny komplet uszczelnień (dla tego tłoczka w tłoczku), stożkowe
sprzęgiełko, sprężyna dociskająca to sprzęgiełko i odma z małym filtrem.
A w samym głównym tłoczku, z boku jest w ogóle dziura dla tej odmy.

Z grubsza zasada działania była taka żeby ciśnienie panujące w tłoczku,
blokowało za pomocą tego sprzęgła możliwość obracania się elementu z
gwintem względem tłoczka.

No i jakoś to tam sprytnie realizuje regulację luzu.

Nie wiem jak w innych autach, bo w Hondzie było jakoś prościej - nie
pamiętam dokładnie jak, bo cały mechanizm ręcznego na lince już wyleciał :)

Data: 2017-07-17 00:52:47
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Mon, 17 Jul 2017 00:49:06 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Nie jestem pewien czy wszędzie i zawsze, ale przy okazji jakiegoś auta
musiałem użyć tego elementu pchająco-kręcącego z lewym gwintem.

Tu też piszą że w Citroenie jeden w prawo, drugi w lewo, więc mi się nie
zdawało ;)
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=93937.0

Data: 2017-07-17 02:48:21
Autor: Pszemol
[...]

W tym Pasku oba zaciski mają prawoskrętne gwinty.

[...]

W obu zaciskach linka idzie od góry na 100%.

[...]

Ding, ding, ding - bingo! Pan wygrał główną nagrodę!

Zacisk trafił na stół, bo nie dałem rady tam na parkingu przy aucie tego
wkręcić (jak się okazało że gwint jednak prawy, i dobrze próbowałem).

Na stole jeszcze raz wyjąłem (tym razem nową) uszczelkę tłoka i próbuję
wkręcić tłok na gwint: wszedł łatwo, kilka obrotów schowało go mocno,
mogłem go wkręcić i wykręcić bez problemu.

Z uszczelką już dużo gorzej - nie wkręcał się - dosłownie 10 obrotów,
bardzo ciężkich na 1/2cm głębokości. Puchła ręka. Ewidentnie coś było nie
tak - ale dlaczego bez o-ringa wkręcał się łatwo?

Postanowiłem wyjąć i rozmontować tego ślimaka całego od tyłu - ale jak?
Użyłem dźwigienki od ręcznego, sprężynkę pokonałem ale tłoczek nie
wychodzi. Normalnie z 10 razy tą dźwigienką musiałem poruszać i tłoczek
zaczął dopiero wyłazić. Pomyślałem że teraz go spróbuję wkręcić i tym razem
wszedł! Może nie tak luźno jak prawy hamulec ale wkręcił się normalnie bez
większego wysiłku do samego końca.

[...]

Nie otwierałem tego - zaglądnę do tych hamulców przed zimą, zobaczę czy się
klocki równo ścierać będą - jak nie, to będę interweniować.

[...]

German, tfu, Engineering jego mać.

Nie wiem jak w innych autach, bo w Hondzie było jakoś prościej - nie
pamiętam dokładnie jak, bo cały mechanizm ręcznego na lince już wyleciał :)

No kurna! W Hondzie wszystko jest prościej :-)

Ale czytam obok że ci od Citroena maja jeszcze bardziej w głowach mętlik
niż Niemcy :-)

Data: 2017-07-17 09:56:14
Autor: J.F.
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:okh8hl$36d$1@dont-email.me...
[...]

A jak jest w hondzie zrobione ?
Bo niestety zadania tego mechanizmu sa dosc skomplikowane, a przemysl samochodowy ... dobre rozwiazania sa kopiowane czesto.

Wiec ciekawe - honda wymyslila lepiej i opatentowala (na 17 lat), czy zrobila prosciej, ale gorzej.

Bo podejrzewam, ze niemieckim mechanikom nie stwarza to klopotu, oczywiscie w polaczeniu z niemiecka instrukcja :-)
Oczywiscie sa tez amerykanskie instrukcje dla amerykanskich mechanikow.

J.

Data: 2017-07-17 11:38:42
Autor: Pszemol
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Nissan, Toyota, Honda - ci od siebie odpisywali w szkole na klasówkach i do
tej samej szkoły chodzili. Ci od VW to jacyś z innej planety kurna!

Wiec ciekawe - honda wymyslila lepiej i opatentowala (na 17 lat), czy zrobila prosciej, ale gorzej.

Honda wymyśliła lepiej, Toyota też. Ale nie wiem jak wymyśliła bo nie
otwierałem jeszcze u nich zacisków! Toyotę 1995 sprzedałem w 2009 z 278 tys
mil na liczniku (kupiona w 1998 z licznikiem 40-kilka tys) a 2004 Honda
wciąż jeździ teraz z 229 tyś mil na liczniku (kupiona w 2007 też jakieś
40-pare tyś mil na liczniku). Acura 2007 (też w sumie Honda) ze 150 tyś
mil. Wszystkie te auta jeżdżą bez remontu zacisków, oryginalne gumki,
oryginalne uszczelki, oryginalne tłoczki. W Hondzie musiałem tylko wymienić
uchwyt/jarzmo bo się prowadnica w tulei zablokowała od rdzy - przy którejś
wymianie klocków musiałem niechcący dziabnąć harmoszkę od prowadnicy i nie
zauważyłem. Ale do cylinderków/tłoczków to jak te Japońce serwisuję od
ponad 20 lat to musiałem się dostać do wnętrza zacisku teraz pierwszy raz
dopiero przy Passacie, i to on ma dopiero niecałe 150 tyś na liczniku -
najmniejszy przebieg w moim taborze a najwięcej problemów z nim właśnie :-)

Bo podejrzewam, ze niemieckim mechanikom nie stwarza to klopotu, oczywiscie w polaczeniu z niemiecka instrukcja :-)
Oczywiscie sa tez amerykanskie instrukcje dla amerykanskich mechanikow.

Tak, i do Hondy i do Acury kupiłem sobie fajne serwisówki producenta, gdzie
są diagramy, opisane momenty dokręcania śrub, typy użytych smarowideł, itp
itd.

Teraz widzę ktoś wrzucił te książki za friko online:
http://www.hondahookup.com/manuals/

Muszę do VW takiej poszukać. Ktoś się orientuje czy istnieje taka książka
do Passata?

Data: 2017-07-17 16:21:15
Autor: J.F.
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oki7k1$kqr$1@dont-email.me...
[...]

Ale jak zrobione ?

A co do szkol ... Nissan-Renault, Toyota-Peugot-Citroen - coraz mniej tych szkol.
A hamulce pewnie robi trzecia firma :-)

[...]

Ale wiek podobny co ten pasek. :-)

[...]

Bo rdza lapie od stania :-)

[...]

do VW na pewno tez sa :-)

J.

Data: 2017-07-17 15:27:53
Autor: Pszemol
[...]

Na zaciskach przednich były kółeczka Audi i literki VW. Na tylnych
zaciskach zauważyłem że nie było oznaczeń VW/Audi tylko nazwa LUCAS lub
LUCOS.
[...]

I ten sam "rocznik" co Honda z przebiegiem 50% większym.

[...]

Może masz rację.

A tak a'propos rdzy, to pył żeliwny z drapanej tarczy hamulcowej pokrył
rdzawym pyłem wszystkie szczeliny i zakamarki między plastikowymi listwami,
ozdobami chromowanymi listwami w szczelinach lamp - jest szansa to jakoś
wymyć? Mogę użyć jakąś piankę do mycia wanny z rdzy i potem Karcherem
spłukać? Auto teraz wygląda jakby na złomie rdzewiało ostatnie 30 lat
pokryte rdzą od opon do dachu....

Muszę zdobyć taką.

Data: 2017-07-16 19:06:38
Autor: Myjk
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
Sun, 16 Jul 2017 11:02:04 -0500, Pszemol
Ktoś umie pomóc zanim odkręcę cały ten zacisk i założę nowy? :-)
Wolałbym tego uniknąć, bo byłaby to duża porażka, he he....

https://www.youtube.com/user/PaintballOO7/search?query=break

:P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-07-16 14:31:16
Autor: Pszemol
"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> wrote in message news:km2igvaezwi2.dlgmyjk.org...
[...]

Dzięki, ale jak już chcesz pomagać, to dowiedz się,
że 'break' to przerwa a hamulec to 'brake' :-))

:-P

Data: 2017-07-17 08:49:39
Autor: Myjk
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
Sun, 16 Jul 2017 14:31:16 -0500, Pszemol
Dzięki, ale jak już chcesz pomagać, to dowiedz się,
że 'break' to przerwa a hamulec to 'brake' :-))

:-P

Zwykłe przeklawiaturzenie z pośpiechu. Co nie zmienia faktu, że wyniki prawie dobrze pokaał. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-07-17 11:20:13
Autor: Pszemol
[...]

U mnie był tam na liście w googlu pinball :-)

Data: 2017-07-16 20:08:05
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2017-07-16 o 18:02, Pszemol pisze:
[...]

Robiłem ostatnio to samo. I jakoś wkręcenie tłoczka poszło bez problemu. Za to trafiłem na inny, standardowy u mnie problem pt. brak konkretnego narzędzia. W skutek czego będę musiał jeszcze raz wyrzucić zacisk na stół.

http://www.youtube.com/watch?v=gwMyQsoQC-s - to sobie obejrzyj, imo bardzo sensowny manual.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2017-07-16 15:09:38
Autor: Pszemol
"Marcin "Kenickie" Mydlak" <mojnick@onet.pl> wrote in message news:okga26$nrc$1mx1.internetia.pl...
[...]

Ja się nawet za te klamry w środku nie zabierałem bo właśnie nie mam
takich długich szczypców do C-klipsów. Wymieniłem z zestawu naprawczego
tylko uszczelkę pod tłok i zewnętrzną osłonę gumową tłoczka, tą charmoszkę.

I znam Twój ból jeśli chodzi o narzędzia - od dawna już nie musiałem
niczego kupować bo do swoich Nissanów, Toyoty, Hondy, Acury miałem
już komplet i nic mnie tam nie mogło zaskoczyć - dopiero zakup tego
Passata pokazał że nie mam narzędzi :-) Musiałem rozdziewiczyć nasadkę
numer 13mm z mojego zestawu, użyć nieparzystych imbusów, w Hondzie
tylko 6 lub 8mm używali a Passat nagle chce 7mm do bolca w przednim
zacisku...

Ale dziś mnie już położył na łopatki tylny zacisk i śrubki od prowadnic.
Honda ma tak zrobioną prowadnicę że wpasowuje się w ucho zacisku,
i sama prowadnica z gumową charmoszką nie obraca się przy zakręcaniu
lub odkręcaniu śruby zacisku - niczego nie trzeba przytrzymywać...
A Passacie nie dość że ta śrubka ma bardzo mikroskopijną główkę 13mm
z której nasadki normalne zlatują, i trzeba płaską grzechotką ją obsłużyć,
to na dodatek samą prowadnicę z łbem 6-kątnym trzeba trzymać drugim
kluczem bo szkopski inżynier nie wpadł na pomysł aby w uchu zacisku
zrobić nacięcie które zapobiegnie obracaniu się prowadnicy...
Jak już Szkop nie jest pomysłowy to przynajmniej od kolegi Japończyka
mógł odgapić i nauczyć się jak sobie ułatwiać obsługę auta...

http://www.youtube.com/watch?v=gwMyQsoQC-s
- to sobie obejrzyj, imo bardzo sensowny manual.

Na moje oko wygląda, że to jest lewy zacisk i nagwintowany
jest prawy gwint. Niedobrze... Czyli coś innego robiłem źle :-(
Doszedłem do 24:25 i tyle mam. Gorzej, że u mnie jakoś ten
tłoczek nie chciał wejść na ten gwintowany czpień...
Mam dokładnie takie samo narzędzie pożyczone jakie pokazuje
w 25:15 ale nie mam tłoczka na tyle schowanego aby to
narzędzie użyć. Dziwne że wszystkie te uszczelki, tłoczek
wciskał na chama bez żadnego smarowania, bez zwilżenia
płynem nawet, mógł przyszczypać/uciąć tą osłonę przeciwpłyłową.

No nic, powalczę jeszcze raz. Dzięki.

Swoją drogą w 28:05 minucie pokazuje takie blaszki jakie znam
z Hondy - w moim Pasku nie ma takich blaszek ani w przednich
ani tylnych zaciskach! Czy te blaszki były zawsze montowane czy
on je sobie jakoś skombinował? Muszę je chyba dokupić!

Data: 2017-07-16 23:43:46
Autor: re
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego

Użytkownik "Pszemol"

.... Gorzej, że u mnie jakoś ten
tłoczek nie chciał wejść na ten gwintowany czpień...
-- -
Tak czpień :-)))

Data: 2017-07-17 00:44:30
Autor: Grzegorz Tomczyk
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
W dniu 16.07.2017 o 23:43, re pisze:

Tak czpień :-)))

I "charmoszka" też...

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2017-07-17 01:41:17
Autor: Yogi\(n\)

Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" <grz.tom@NOSPAM.wp.pl> napisał w wiadomości news:okgq8e$lpf$1news.vectranet.pl...
W dniu 16.07.2017 o 23:43, re pisze:

Tak czpień :-)))

I "charmoszka" też...

Ale brake vs. break wypomniał ;-)

--
Yogi(n)

Data: 2017-07-17 02:54:40
Autor: Pszemol
Yogi\(n\) <yogi_n@kwasorud.pl> wrote:

[...]

:-))))) bo klikam na linka a tam jakieś bzdety o rozrywkach, pinball, itp
Sam się zdziwiłem że Google zgłupło, a potem zauważyłem ten drobiazg :-)

Data: 2017-07-19 19:17:37
Autor: Kaczin
W dniu 17.07.2017 o 01:41, Yogi(n) pisze:

[...]

Miał to ostatnio na klasówce :->

--
Kaczin

Data: 2017-07-17 02:54:40
Autor: Pszemol
Grzegorz Tomczyk <grz.tom@NOSPAM.wp.pl> wrote:
W dniu 16.07.2017 o 23:43, re pisze:

Tak czpień :-)))

I "charmoszka" też...

Wy się Zając śmiejcie :-) Ale mi program na czerwono wężykiem a ja się z
Appla śmiałem że ma skopaną kontrolę pisowni :-))))))

Harmoszka trzpień
Harmoszka trzpień
Harmoszka trzpień
Harmoszka trzpień
Harmoszka trzpień

Data: 2017-07-16 19:57:54
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Marcin "Kenickie" Mydlak pisze tak:

Robiłem ostatnio to samo. I jakoś wkręcenie tłoczka poszło bez
problemu.

Faktycznie niezardzewiały tłoczek da się wkręcić naciskiem ręki
bez kręcenia tą większą śrubą. Tłoczek i wnętrze trzeba nasarować dobrze
smarem. Harmonijka nie może przy wkładaniu wyleźć z rowka w zacisku.

http://www.alfabb.com/bb/forums/attachments/164-168-1991-1995/51205d1164865633-164-euro-threadlockers-fluids-grease-info-picture-4.jpg
http://bmwe32.masscom.net/sean750/caliper/UseBrakeGreaseOring.jpg
http://cdn4.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-Z3/01-BRAKES-Brake_Pads_Replacement/images_small/pic10.jpg
http://i1.adis.ws/i/washford/121858a?w=637&h=403

--
Piter

http://piterpro.private.pl/xnews/

Data: 2017-07-16 15:19:17
Autor: Pszemol
"PiteR" <email@fauszywy.pl> wrote in message
[...]

Rano robiłem prawą stronę, bo tam nie uszkodziłem osłony,
i bez remontu tłoczka wszystko wkręciło się ładnie do środka
obracając tylko z lekkim naciskiem do środka.
Potem zająłem się lewą stroną i tłoczek nie chciał się schować.
W ogóle.

Tłoczek i wnętrze trzeba nasarować dobrze smarem.

Hm... nie bardzo rozumiem dlaczego takie zalecenie?
Tłoczek i wnętrze zalane są płynem hamulcowym, po co smar?
Jeśli chodzi Ci o ułatwienie instalacji to wystarczy zwilżyć
płynem chyba aby uzyskać poślizg...

Harmonijka nie może przy wkładaniu wyleźć z rowka w zacisku.

To jest oczywiste.

http://www.alfabb.com/bb/forums/attachments/164-168-1991-1995/51205d1164865633-164-euro-threadlockers-fluids-grease-info-picture-4.jpg

Śliczna pasta!
Czy Niemcy nie nauczyli się pipsać na tubach
w kilku językach oprócz szkopskiego? :-)

Oni chyba nie sa w Europie!

http://bmwe32.masscom.net/sean750/caliper/UseBrakeGreaseOring.jpg

Tak... w tej literaturze w której czytałem o remoncie zacisku
pisano że ta pasta jest zbędna, wystarczy zwilżyć płynem DOT-3/4.
Ciekawe jaka tu jest teoria za tą pastą, wiesz?

http://cdn4.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-Z3/01-BRAKES-Brake_Pads_Replacement/images_small/pic10.jpg
http://i1.adis.ws/i/washford/121858a?w=637&h=403

Tak, mam takie narzędzie właśnie pożyczone ze sklepu z częściami.
Problem jest niestety taki, że po obu stronach klocki zjechane do
zera, i tłoczki wysunięte tak bardzo że nie dało się tego narzędzia
nałożyć między palce zacisku a tłoczek - trzeba było tylko tą środkową
częścią narzędzia (ze zdjętą tacką) kręcić i próbować przeć ręką.
Z prawej weszło a w moim lewym zacisku jest coś skopane.
Może dziś wieczorem otworzę go jeszcze raz - teraz szkoda mi całej
niedzieli marnować na hamulce :-)

Data: 2017-07-16 23:40:20
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:

Potem zająłem się lewą stroną i tłoczek nie chciał się schować.
W ogóle.

Musi sie schować lekko chyba, że zardzewiał. Nawet jak sprzegło w srodku jest zepsute to powinien się wkręcić. Oczywiście odpowetrznik otwarty.

[...]

A co ci szkodzi dać? To pobłogosławiony antykorozyjny smar ATE.
Płyn daje raczej "cierpkość" uszczelek.

[...]

Niemcy nawet w Anglii mówią po niemiecku ;)

Tak... w tej literaturze w której czytałem o remoncie zacisku
pisano że ta pasta jest zbędna, wystarczy zwilżyć płynem DOT-3/4.
Ciekawe jaka tu jest teoria za tą pastą, wiesz?

Tłoczek jest w płynie i co? koroduje no nie? bo nic nie ma pomiędzy oringem a harmonijką a ty dalej upierasz się bez smaru :)
Lubisz utrudniać sobie życie.

[...]

 U panie nie zazdraszczam. Zdjęcie talerzyka a założenie tacki też nieudałoby się? To tylko imadło na stole pozostaje ;)

Data: 2017-07-16 22:16:41
Autor: Pszemol
"PiteR" <email@fauszywy.pl> wrote in message news:XnsA7B4F0CEBCA4Cdayriderlocalhost.net...
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:

Potem zająłem się lewą stroną i tłoczek nie chciał się schować.
W ogóle.

Musi sie schować lekko chyba, że zardzewiał.

No musi, bo inaczej grubych, nowych klocków nie włożyłbym
na miejsce cienkich, zużytych. To oczywista oczywistość panie PiteR.

Nawet jak sprzegło w srodku jest zepsute to powinien
się wkręcić. Oczywiście odpowetrznik otwarty.

Czy jest gdzies w sieci jakiś rysunek poglądowy jak to działa
taki zacisk połączony z ręcznym? Bo to jakaś magia czarna,
engineering from hell :-)

Sądząc po raczej nielekkim obracaniu się tłoka, będę musiał
tam wnet zaglądnąć znowu - przydałaby się jakaś wiedza
w te klocki :-)

[...]

No bo akurat takiej niemieckiej pasty oczywiście nie mam.
Do prowadnic używam takiej zielonkawego smaru Permatex:
http://www.autozone.com/brake-and-power-steering-fluid-additives/brake-lube/permatex-ultra-disc-brake-caliper-lube/10772_0_0

Ale nie wiem jak ona reaguje na płyn hamulcowy,...
Na prowadnicach płynu hamulcowego nie ma :-)

Płyn daje raczej "cierpkość" uszczelek.

:-)

Cierpkość? :-))) Fajne słowo...

Generalnie płyn daje poślizg - mokra guma lepiej się ślizgała po tłoczku
zmoczonym płynem hamulcowym niż na sucho. Ale smaru nie dałem.

Swoją drogą czy płyn hamulcowy to coś chemicznie podobnego
do płynu chłodniczego czy bardziej podobny do oleju jakiegoś?
Bo sobie zapaprałem rękawiczki robocze i nie wiem czym je
potraktować: wodą czy jakimś rozcieńczalnikiem :-)

[...]

No co za wredne Szkopy! Jakieś mi się ukryte agresje do Niemców
przez tego Passata ujawniają, na wierzch wychodzą :-))))) Ciekawe.

Data: 2017-07-17 02:54:39
Autor: Pszemol
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:

[...]

Tłoczek? Tłoczek świecił jak goły tyłek! Zero korozji. Korozja tylko na
zewnątrz, tam gdzie z klockami kontakt. Korozja kończyła się pod osłoną
przeciw pyłową, ledwie do rowka zaczynała wchodzić.

[...]

Pozostała ciesielska łapka Pszemola... ale ciężko było, oj ciężko.

Data: 2017-07-17 19:08:14
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:

Tłoczek? Tłoczek świecił jak goły tyłek! Zero korozji.

No to dlaczego cieżko wchodził? Czary? Próbowałeś bez uszczelek?
Na goły metal wkręcić ręką? Może otwór się skrzywił.

Czy jest gdzies w sieci jakiś rysunek poglądowy jak to działa
taki zacisk połączony z ręcznym? Bo to jakaś magia czarna,
engineering from hell :-)

Pewnie jest :)

Jak się popatrzy na to przez dzień na stole to się zrozumie ;)

Ślimak zawsze wypycha tłoczek. Tłoczek nigdy nie cofa się na gwincie za sprawą sprzęgła. Jak się samowyreguluje i dotknie do oporu to zaciągając ręczny kulki (jak z łożyska) jadą w górę bieżni i rozpychają ręczny. Oczywiście płyn też go może docisnąć do oporu.

Tu jest filmik jak naprawiałem ten mechanizm w Passacie B4
ale taki sam jest w B5 i B5.5

https://www.youtube.com/watch?v=xvMuV7zBJUE
https://www.youtube.com/watch?v=hC-w1DD5CqU

Data: 2017-07-17 19:50:37
Autor: Pszemol
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:

Tłoczek? Tłoczek świecił jak goły tyłek! Zero korozji.

No to dlaczego cieżko wchodził? Czary? Próbowałeś bez uszczelek?
Na goły metal wkręcić ręką? Może otwór się skrzywił.

Tak, pisze o tym obok. Bez uszczelki chodzil gladko. Pewnie trafila sie
ciut grubsza uszczelka i generowala trudnosci. Ale juz wszystko poskładane
do kupy - pacjent przeżył operację! :-)

[...]

Ja tego po prostu nie rozebrałem bo nie mam takich szczypiec aby sięgną do
tych c-klipsów głęboko.

Dzięki! Obejrzę sobie.

Data: 2017-07-18 21:29:40
Autor: Mateusz Bogusz

To są pierścienie segera - https://www.google.pl/search?q=pierscienie+segera&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwjpr4ONyJPVAhWGJ5oKHfz0Av4Q_AUIBigB&biw=1280&bih=684.

Bez takiego narzędzia, też się da. Ale po pierwszym zacisku, szybciutko zakupiłem odpowiednie narzędzie - http://allegro.pl/szczypce-segera-do-zaciskow-hamulcowych-audi-vw-me-i6862493403.html

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-07-18 19:56:44
Autor: Pszemol
Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl> wrote:
[...]

Tak, tak, wiem, słyszałem tą głupią nazwę na kilku polskich wideo
instruktażowych. :-) Łatwiej skojarzyć podobieństwo do litery C niż
pamiętać które nazwisko do którego narzędzia. Śrubokręt Philipsa, pierścień
Segera, mostek Graetza i co jeszcze mam pamiętać?? :-)))) Może się przyjmie
na to C-klips?

Bez takiego narzędzia, też się da. Ale po pierwszym zacisku, szybciutko zakupiłem odpowiednie narzędzie - http://allegro.pl/szczypce-segera-do-zaciskow-hamulcowych-audi-vw-me-i6862493403.html

Dzięki! Gdzieś mam komplet takich szczypiec - muszę poszukać, ciepnięte są
pewnie gdzieś w szpargałowni jako coś w praktyce nie używanego... Ale z
pewnością nie mają tak długich końcówek jak te z Twojej fotki.

Data: 2017-07-19 22:34:18
Autor: Mateusz Bogusz
[...]

Komplet który masz na 99% będzie miał za krótkie rączki :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-07-19 21:27:58
Autor: Pszemol
[...]

Nie da się jakiegoś zooma zrobić? :-))))

Data: 2017-07-17 19:58:20
Autor: Pszemol
[...]

No piękne filmiki! Dzięki :-)

Czy stosujesz specjalną germańską wazelinę przy składaniu tych zacisków czy
tylko płyn hamulcowy używasz do smarowania?

Data: 2017-07-17 22:15:31
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:

[...]

Oczywiście, tę z obrazka i nawet chleb smaruję nią :)

Jak się popatrzy na to przez dzień na stole to się zrozumie ;)

Ja tego po prostu nie rozebrałem bo nie mam takich szczypiec aby
sięgną do tych c-klipsów głęboko.

Nigdy tego nie rozbieraj, opanuj pokusę chyba że tył przecieka pod dzwignią. Trzeba mieć doświadczenie i kupę części. Zestaw naprawczy może mieć niektóre cześci pasujące a niektóre nie. Początkujący zwykle kończą kupnem zacisku bo stary ciagle przecieka po naprawie.

Data: 2017-07-17 21:20:42
Autor: Pszemol
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:

[...]

Wazeliniarz! :-P

[...]

Trzymam kciuki aby wszystko było dobrze ;-) Dzięki!

Data: 2017-07-18 21:26:27
Autor: Mateusz Bogusz
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
Początkujący zwykle
kończą kupnem zacisku bo stary ciagle przecieka po naprawie.

LOL! Jak nie wyjdzie regeneracja, to trzeba zanieść do mechanika, a nie kupować cały zacisk :-D

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-07-18 19:56:44
Autor: Pszemol
[...]

A mechanik to zrobi za darmo? Żeby nie okazało się, że za samą robociznę zapłacisz mu 300zł, tyle co za
nowy zacisk.

Data: 2017-07-19 22:30:10
Autor: Mateusz Bogusz
[...]

LOL! Bez jaj, za 300zł to mam nowy zacisk. A mechanik jak mu zaniosłem sam zacisk, to z razem z zestawem gumek skasował 60zł po 20 min roboty.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-07-19 21:00:16
Autor: Pszemol
[...]

Dobrego masz mechanika.

Data: 2017-07-18 22:19:51
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Mateusz Bogusz pisze tak:

Początkujący zwykle
kończą kupnem zacisku bo stary ciagle przecieka po naprawie.

LOL! Jak nie wyjdzie regeneracja, to trzeba zanieść do mechanika,
a nie kupować cały zacisk :-D

Co zanieść do mechanika? i może jeszcze liczyć że powie 20zł?
buhahaha

Sam mechanizm kosztuje 65zł na allegro.

Gdzie ty widziałeś mechanika co się bawi w takie drobiazgi?
Chyba jakiś wariat-pasjonat.

Data: 2017-07-18 21:26:43
Autor: Pszemol
[...]

U mnie w lokalnym sklepie $80 bez uchwytu z prowadnicsmi i $96 z uchwytem.
Było o co "walczyć" ;-) Zestaw naprawczy gumek: $9.

Data: 2017-07-18 22:40:52
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:

U mnie w lokalnym sklepie $80 bez uchwytu z prowadnicsmi i $96 z
uchwytem.

Ciekawi mnie producent zacisku. Pamiętasz? Link?

Data: 2017-07-19 07:25:41
Autor: Pszemol
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:

U mnie w lokalnym sklepie $80 bez uchwytu z prowadnicsmi i $96 z
uchwytem.

Ciekawi mnie producent zacisku. Pamiętasz? Link?

https://www.oreillyauto.com/shop/brake-systems-16456/brake-hydraulics-16513/brake-caliper-12843/2004/volkswagen/passat?fitAttr_10039=Rear

Ale "remanufactured, czyli biora od klientow stare, odnawiaja,czyszcza,
remontuja i sprzedaja - pewnie oryginalne Lukasy.

Data: 2017-07-19 22:31:16
Autor: Mateusz Bogusz
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
Sam mechanizm kosztuje 65zł na allegro.

O czym Ty piszesz, o zacisku hamulcowym? Bo chyba do roweru za tę cenę :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-07-17 19:03:55
Autor: re
[...]

A ile Ty znasz języków ?

Data: 2017-07-17 17:15:43
Autor: Pszemol
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
re <re@re.invalid> wrote:

Użytkownik "Pszemol"

[...]

Ja znam dwa, płynnie: jeden rodzinny a drugi uniwersalny dziś, światowy
język: angielski.

Na produktach polskich często tuba ma napisy po polsku, czesku, węgiersku,
rosyjsku, niemiecku, angielsku, francusku - a Szkopy uznały że będzie tylko
po niemiecku i mają resztę w dupie. Nie dziwota że Gustlik z Marusią ich
nie lubili, kapitan Kloss też nie. ;-)

Data: 2017-07-18 01:13:04
Autor: re

Światowy język http://niusy.pl/@jezykowo.pase.pl/9y9 :-)

Data: 2017-07-18 00:59:14
Autor: Pszemol
Poległem przy remoncie zacis ku hamulcowego
re <re@re.invalid> wrote:

Użytkownik "Pszemol"

[...]

A co Ty pokazałeś? Nie liczą się puste obszary na mapie tylko to, gdzie się angielskiego
używa.

I czemu tam nie ma na mapie Indii, gdzie po angielsku się dzieci w szkole
uczą wszystkich przedmiotów?

Dawno temu językiem światłych ludzi, ludzi wykształconych oraz językiem
nauki w którym publikowano prace naukowe (de facto językiem
międzynarodowym) była łacina. Potem się to zmieniło... Przed II wojną
światową takim językiem był niemiecki a teraz jest bezdyskusyjnie język
angielski.

Być może zmieni się to jeszcze raz lub pare razy i za 50 lat jezykiem
uniwersalnym (światowym) będzie chinski (nie sądzę, bo Chinczyki jak chcą
zrobić sukces to uczą się angielskiego). Ale na razie takim językiem jest i
długo będzie angielski.

Oprócz nauki masz też rozrywkę: filmy, muzyka. Potem masz turystykę:
gdziekolwiek pojedziesz to masz na lotniskach w hotelach, wypożyczalniach
napisy dodatkowo po angielsku, zwłaszcza jak lokalsi używają innego
alfabetu.

Warto też wspomnieć Internet - po angielsku masz największe zasoby, bez
tego języka jesteś w internecie zwiędła dętka.

To jest de facto język uniwersalny.

Data: 2017-07-18 20:36:16
Autor: re
[...]

Tak mówisz bo innego nie znasz

Data: 2017-07-18 19:56:43
Autor: Pszemol
Poległem przy remoncie zacis ku hamulcowego
re <re@re.invalid> wrote:

Użytkownik "Pszemol"

[...]

Uczyłem się niemieckiego trzy lata na studiach. Ale od tamtego czasu nie
używam, nawet na wycieczce do Austrii wszędzie się dogadasz po angielsku -
a jak trafisz na zadupie to też z głodu nie zginiesz jak w restauracji z
menu wybierzesz Größe Zuppa albo Wienerschnitzel :-)

Data: 2017-07-18 22:06:29
Autor: re
[...]

To czemu w Niemczech się nie dogadasz ?

Data: 2017-07-18 20:53:00
Autor: Pszemol
Poległem przy remoncie zacis ku hamulcowego
re <re@re.invalid> wrote:

Użytkownik "Pszemol"

[...]

No właśnie dlatego ich Gustlik nie lubiał! :-)

Data: 2017-07-17 01:44:27
Autor: yabba
[...]

Z jednej strony jest lewy gwint. Zestawy "wciskaczy" mają dwa pokrętła: z prawym i lewym gwintem.

yabba

Data: 2017-07-17 07:18:15
Autor: Pszemol
"yabba" <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote in message news:okgtov$tpi$1node2.news.atman.pl...
[...]

W moim Pasku oba gwinty są prawe.

Zestawy "wciskaczy" mają dwa pokrętła: z prawym i lewym gwintem.

Nie wiem co to za narzędzie z lewym gwintem widziałeś...
Dasz linka do jakiegoś obrazka? Czy stronki z nim ze sklepu?

To narzędzie jakie ja mam, to głowica z wymiennymi tarczkami
z 2 bolcami o różnych rozstawach i obraca się za pomocą uchwytu
jak do imadła sztywno z głowicą połączonego - więc jak ręką
kręcisz zgodnie ze wskazówkami zegara to tłoczek wkręcasz
w cylinderek a jak kręcisz ręką przeciewnie do zegara to wykręcasz.
Sztywny nagwintowany bolec z uchwytem po prostu. Kręcić
możesz w obie strony. A na tym gwintowanym bolcu z uchwytem
masz nakrętkę przegwintowaną wewnątrz, która ma sześciokątną
główkę z jednej strony do klucza a wypust/gzymsik do oparcia
na niej takiej płytki półokrągłej opierającej się o palce zacisku.
I wciskanie tłoczka do wnętrza cylinderka uzyskujesz właśnie
obracając kluczem tą nakrętkę, która opierając się płytką o zacisk
może posuwać tym sztywnym bolcem z ręcznym uchwytem tak
aby naciskał na tłoczek i wsuwał go wraz z obrotem nakrętki.

Data: 2017-07-17 19:09:01
Autor: yabba
W dniu 2017-07-17 o 14:18, Pszemol pisze:
[...]

http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania-tloczkow-hamulcowych-18-elem-i6842484811.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=plasma-geko

Myślałem, że we wszystkich samochodach z ręcznym tarczowym są dwa różne gwinty. Jak widać VW ma inny patent na to.

yabba

Data: 2017-07-17 17:20:20
Autor: Pszemol
[...]

To musi być Citroen, jak Tomasz pisał. Bo u USA to narzędzie w
wypożyczalniach figuruje wyłącznie w wersji prawoskrętnej.

Myślałem, że we wszystkich samochodach z ręcznym tarczowym są dwa różne gwinty. Jak widać VW ma inny patent na to.

Ciekawe... A jakimi samochodami do tej pory się zajmowałeś?

Data: 2017-07-17 20:21:42
Autor: yabba
W dniu 2017-07-17 o 19:20, Pszemol pisze:
[...]

Fiat i Citroen/Peugeot. Czytałem jednak, że wszystko opiera się na tej samej konstrukcji i zasada cofania tłoczków jest zawsze taka sama.

yabba

Data: 2017-07-17 19:50:38
Autor: Pszemol
[...]

No to się nauczyliśmy czegoś nowego!
Że VW Szkopy zrobiły coś cwańszego, cwele jedne!

Data: 2017-07-17 23:43:18
Autor: yabba
W dniu 2017-07-17 o 21:50, Pszemol pisze:
[...]

Może nie tyle VW zrobił, ale zamówił sprytne rozwiązanie w Boschu (który robi układy hamulcowe do dużej ilości marek). Ja w Stilo mam chyba też zaciski Boscha, ale tłoczki wkręca się raz lewo, raz prawo.

yabba

Data: 2017-07-17 21:53:59
Autor: Pszemol
[...]

A marka LUCAS jest własnością Boscha?

Czy to była figura retoryczna ? :-)

Data: 2017-07-18 10:10:40
Autor: yabba
W dniu 2017-07-17 o 23:53, Pszemol pisze:
[...]

Figura retoryczna.

yabba

Data: 2017-07-18 18:34:26
Autor: Marek
On Mon, 17 Jul 2017 19:50:38 -0000 (UTC), Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Że VW Szkopy zrobiły coś cwańszego, cwele jedne!

Przygadał kocioł garnkowi :)

--
Marek

Data: 2017-07-18 17:37:53
Autor: Pszemol
Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
On Mon, 17 Jul 2017 19:50:38 -0000 (UTC), Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Że VW Szkopy zrobiły coś cwańszego, cwele jedne!

Przygadał kocioł garnkowi :)

Obraziłeś się? Jako Szkop nazwany cwelem czy jako nasz ziomalowy cwel
nazwany Szkopem? ;-)

Data: 2017-07-18 01:10:50
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Mon, 17 Jul 2017 19:09:01 +0200, yabba napisał(a):

[...]

No nie w każdym, bo np. w Hondzie sprawdziłem i oba prawe.
Ale trochę tych aut już rozbiłem i w jakimś na pewno używałem lewej
końcówki, to gdzieś tak jest że są różne.
Internet na szybko mówi o jakiś Citroenach i Mondeo III.

Data: 2017-07-17 19:13:48
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:

W moim Pasku oba gwinty są prawe.

Zestawy "wciskaczy" mają dwa pokrętła: z prawym i lewym gwintem.

Nie wiem co to za narzędzie z lewym gwintem widziałeś...
Dasz linka do jakiegoś obrazka? Czy stronki z nim ze sklepu

Bo Helmuty się wycwaniły i dały symetryczny rozpieracz kulkowy i wtedy
gwint nie ma znaczenia.

Data: 2017-07-17 19:50:38
Autor: Pszemol
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:

[...]

Chcesz powiedzieć, ze mam się cieszyć że to VW bo inaczej jeszcze z lewymi
gwintami musiałbym walczyć? :-)))

Poszczuję Rudego od Gustlika na tych Helmutów! :-)

Data: 2017-07-17 09:44:00
Autor: J.F.
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:okg2e9$j4h$1@dont-email.me...
Robiłem remont tylnego zacisku hamulcowego z lewej strony
w swoim Pasku. Wymieniłem tylko uszczelki dookoła tłoczka.

No widzisz - i dlatego serwis zanika.
Sam nie zrobisz, a fachowiec wezmie tyle, ze stare auto na zlom lepiej oddac.

A skoro nikt nie serwisuje, to po co czesci robic :)

[...]

Nie znam tego rozwiazania z gwintem ... ale samo wsadzenie tloczka do uszczelki nie jest takie proste.
Moze na tym etapie masz problem ?
Tzn proste, ale jednym zajmuje 10s, a innym jak widac godzine :-)

J.

Data: 2017-07-17 11:20:13
Autor: Pszemol
[...]

Ależ części do tego Passata jest od zatrzęsienia w USA. W mojej okolicy
duże sieci sklepów z częściami do wszystkich marek i modeli: Autozone,
Pepboys, NAPA, O'Reilly, Advanced Parts - i pewnie jeszcze pominąłem ze
dwa. Widać, że jest zapotrzebowanie, widać, ze ludzie serwisują: czy to
sami czy zlecając mechanikowi. Ciężko sobie wyobrazić aby ktoś uznał: hamulce muszą mieć wymienione zużyte
klocki za $30? E... kupię sobie nowe auto a to poślę na złom :-)

[...]

Faktem jest, że bez uszczelki wkręcał się ładnie...

Rowek pod uszczelkę w cylinderku wycięty jest chyba niesymetrycznie:
uszczelka z cylinderka wystawała ciut z rowka, wyczuwalnie gołym palcem,
tylko od strony wnętrza cylindra, krawędź zewnętrzna była na równi ze
ścianą cylinderka, równo schowana w rowku. Bardzo precyzyjne, ciasne
pasowanie ale właśnie przewidziane ułatwienie wsadzenie tłoczka. Być może
to ciasne pasowanie uszczelki ciężko było pokonać i tłoczek nie chciał się
zbyt chętnie wkręcać.

Data: 2017-07-18 21:30:15
Autor: Mateusz Bogusz
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
Robiłem remont tylnego zacisku hamulcowego

Regeneracje, nie remont.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-07-18 19:57:40
Autor: Pszemol
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl> wrote:
Robiłem remont tylnego zacisku hamulcowego

Regeneracje, nie remont.

Demontaż i potem re-montaż :-)

Data: 2017-07-19 22:33:39
Autor: Mateusz Bogusz
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
Robiłem remont tylnego zacisku hamulcowego
Regeneracje, nie remont.
Demontaż i potem re-montaż:-)

A pomalowałeś na czerwono? Dodaje 5KM :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-07-19 21:00:17
Autor: Pszemol
[...]

Miałem taką pokusę oderdzewić i zrobić na błyszcząco ale ją okiełznąłem ;-)

Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego