|
Data: 2017-07-17 01:44:27 |
Autor: yabba |
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego |
W dniu 2017-07-16 o 18:02, Pszemol pisze:
Robiłem remont tylnego zacisku hamulcowego z lewej strony
w swoim Pasku. Wymieniłem tylko uszczelki dookoła tłoczka.
No i teraz, tłoczek skubaniec, nie chce się za ch*ja pana wkręcić
tam spowrotem na gwintowany sztyft od hamulca ręcznego :-)
Używam narzędzia pożyczonego ze sklepu aby go obracać
przy stosowaniu jednocześnie nacisku ale się skubaniec kręci
ale nie chce wchodzić w cylinderek.
Czy tam jest jakaś tajna sztuczka aby to złożyć spowrotem?
Sam zacisk nie był zdjęty, jest wciąż wiszący na kablu od ręcznego
i przewodzie hamulcowym - tłoczek ze starymi uszczelkami
wypchałem z cylinderka po prostu naciskając nogą pedał
hamulca aż tłoczek sobie wyszedł. A teraz nie umiem go wsadzić :-)
Ktoś umie pomóc zanim odkręcę cały ten zacisk i założę nowy? :-)
Wolałbym tego uniknąć, bo byłaby to duża porażka, he he....
Z jednej strony jest lewy gwint. Zestawy "wciskaczy" mają dwa pokrętła: z prawym i lewym gwintem.
yabba
|
|
|
Data: 2017-07-17 07:18:15 |
Autor: Pszemol |
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego |
"yabba" <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote in message news:okgtov$tpi$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2017-07-16 o 18:02, Pszemol pisze:
Robiłem remont tylnego zacisku hamulcowego z lewej strony
w swoim Pasku. Wymieniłem tylko uszczelki dookoła tłoczka.
No i teraz, tłoczek skubaniec, nie chce się za ch*ja pana wkręcić
tam spowrotem na gwintowany sztyft od hamulca ręcznego :-)
Używam narzędzia pożyczonego ze sklepu aby go obracać
przy stosowaniu jednocześnie nacisku ale się skubaniec kręci
ale nie chce wchodzić w cylinderek.
Czy tam jest jakaś tajna sztuczka aby to złożyć spowrotem?
Sam zacisk nie był zdjęty, jest wciąż wiszący na kablu od ręcznego
i przewodzie hamulcowym - tłoczek ze starymi uszczelkami
wypchałem z cylinderka po prostu naciskając nogą pedał
hamulca aż tłoczek sobie wyszedł. A teraz nie umiem go wsadzić :-)
Ktoś umie pomóc zanim odkręcę cały ten zacisk i założę nowy? :-)
Wolałbym tego uniknąć, bo byłaby to duża porażka, he he....
Z jednej strony jest lewy gwint.
W moim Pasku oba gwinty są prawe.
Zestawy "wciskaczy" mają dwa pokrętła: z prawym i lewym gwintem.
Nie wiem co to za narzędzie z lewym gwintem widziałeś...
Dasz linka do jakiegoś obrazka? Czy stronki z nim ze sklepu?
To narzędzie jakie ja mam, to głowica z wymiennymi tarczkami
z 2 bolcami o różnych rozstawach i obraca się za pomocą uchwytu
jak do imadła sztywno z głowicą połączonego - więc jak ręką
kręcisz zgodnie ze wskazówkami zegara to tłoczek wkręcasz
w cylinderek a jak kręcisz ręką przeciewnie do zegara to wykręcasz.
Sztywny nagwintowany bolec z uchwytem po prostu. Kręcić
możesz w obie strony. A na tym gwintowanym bolcu z uchwytem
masz nakrętkę przegwintowaną wewnątrz, która ma sześciokątną
główkę z jednej strony do klucza a wypust/gzymsik do oparcia
na niej takiej płytki półokrągłej opierającej się o palce zacisku.
I wciskanie tłoczka do wnętrza cylinderka uzyskujesz właśnie
obracając kluczem tą nakrętkę, która opierając się płytką o zacisk
może posuwać tym sztywnym bolcem z ręcznym uchwytem tak
aby naciskał na tłoczek i wsuwał go wraz z obrotem nakrętki.
|
|
|
Data: 2017-07-17 19:09:01 |
Autor: yabba |
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego |
W dniu 2017-07-17 o 14:18, Pszemol pisze:
"yabba" <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote in message news:okgtov$tpi$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2017-07-16 o 18:02, Pszemol pisze:
Robiłem remont tylnego zacisku hamulcowego z lewej strony
w swoim Pasku. Wymieniłem tylko uszczelki dookoła tłoczka.
No i teraz, tłoczek skubaniec, nie chce się za ch*ja pana wkręcić
tam spowrotem na gwintowany sztyft od hamulca ręcznego :-)
Używam narzędzia pożyczonego ze sklepu aby go obracać
przy stosowaniu jednocześnie nacisku ale się skubaniec kręci
ale nie chce wchodzić w cylinderek.
Czy tam jest jakaś tajna sztuczka aby to złożyć spowrotem?
Sam zacisk nie był zdjęty, jest wciąż wiszący na kablu od ręcznego
i przewodzie hamulcowym - tłoczek ze starymi uszczelkami
wypchałem z cylinderka po prostu naciskając nogą pedał
hamulca aż tłoczek sobie wyszedł. A teraz nie umiem go wsadzić :-)
Ktoś umie pomóc zanim odkręcę cały ten zacisk i założę nowy? :-)
Wolałbym tego uniknąć, bo byłaby to duża porażka, he he....
Z jednej strony jest lewy gwint.
W moim Pasku oba gwinty są prawe.
Zestawy "wciskaczy" mają dwa pokrętła: z prawym i lewym gwintem.
Nie wiem co to za narzędzie z lewym gwintem widziałeś...
Dasz linka do jakiegoś obrazka? Czy stronki z nim ze sklepu?
To narzędzie jakie ja mam, to głowica z wymiennymi tarczkami
z 2 bolcami o różnych rozstawach i obraca się za pomocą uchwytu
jak do imadła sztywno z głowicą połączonego - więc jak ręką
kręcisz zgodnie ze wskazówkami zegara to tłoczek wkręcasz
w cylinderek a jak kręcisz ręką przeciewnie do zegara to wykręcasz.
Sztywny nagwintowany bolec z uchwytem po prostu. Kręcić
możesz w obie strony. A na tym gwintowanym bolcu z uchwytem
masz nakrętkę przegwintowaną wewnątrz, która ma sześciokątną
główkę z jednej strony do klucza a wypust/gzymsik do oparcia
na niej takiej płytki półokrągłej opierającej się o palce zacisku.
I wciskanie tłoczka do wnętrza cylinderka uzyskujesz właśnie
obracając kluczem tą nakrętkę, która opierając się płytką o zacisk
może posuwać tym sztywnym bolcem z ręcznym uchwytem tak
aby naciskał na tłoczek i wsuwał go wraz z obrotem nakrętki.
http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania-tloczkow-hamulcowych-18-elem-i6842484811.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=plasma-geko
Myślałem, że we wszystkich samochodach z ręcznym tarczowym są dwa różne gwinty. Jak widać VW ma inny patent na to.
yabba
|
|
|
Data: 2017-07-17 17:20:20 |
Autor: Pszemol |
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego |
|
|
|
Data: 2017-07-17 20:21:42 |
Autor: yabba |
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego |
|
|
|
Data: 2017-07-17 19:50:38 |
Autor: Pszemol |
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego |
yabba <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:
W dniu 2017-07-17 o 19:20, Pszemol pisze:
yabba <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:
http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania-tloczkow-hamulcowych-18-elem-i6842484811.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=plasma-geko
To musi być Citroen, jak Tomasz pisał. Bo u USA to narzędzie w
wypożyczalniach figuruje wyłącznie w wersji prawoskrętnej.
Myślałem, że we wszystkich samochodach z ręcznym tarczowym są dwa różne
gwinty. Jak widać VW ma inny patent na to.
Ciekawe... A jakimi samochodami do tej pory się zajmowałeś?
Fiat i Citroen/Peugeot. Czytałem jednak, że wszystko opiera się na tej samej konstrukcji i zasada cofania tłoczków jest zawsze taka sama.
No to się nauczyliśmy czegoś nowego!
Że VW Szkopy zrobiły coś cwańszego, cwele jedne!
|
|
|
Data: 2017-07-17 23:43:18 |
Autor: yabba |
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego |
W dniu 2017-07-17 o 21:50, Pszemol pisze:
yabba <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:
W dniu 2017-07-17 o 19:20, Pszemol pisze:
yabba <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:
http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania-tloczkow-hamulcowych-18-elem-i6842484811.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=plasma-geko
To musi być Citroen, jak Tomasz pisał. Bo u USA to narzędzie w
wypożyczalniach figuruje wyłącznie w wersji prawoskrętnej.
Myślałem, że we wszystkich samochodach z ręcznym tarczowym są dwa różne
gwinty. Jak widać VW ma inny patent na to.
Ciekawe... A jakimi samochodami do tej pory się zajmowałeś?
Fiat i Citroen/Peugeot. Czytałem jednak, że wszystko opiera się na tej
samej konstrukcji i zasada cofania tłoczków jest zawsze taka sama.
No to się nauczyliśmy czegoś nowego!
Że VW Szkopy zrobiły coś cwańszego, cwele jedne!
Może nie tyle VW zrobił, ale zamówił sprytne rozwiązanie w Boschu (który robi układy hamulcowe do dużej ilości marek). Ja w Stilo mam chyba też zaciski Boscha, ale tłoczki wkręca się raz lewo, raz prawo.
yabba
|
|
|
Data: 2017-07-17 21:53:59 |
Autor: Pszemol |
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego |
yabba <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:
W dniu 2017-07-17 o 21:50, Pszemol pisze:
yabba <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:
W dniu 2017-07-17 o 19:20, Pszemol pisze:
yabba <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:
http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania-tloczkow-hamulcowych-18-elem-i6842484811.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=plasma-geko
To musi być Citroen, jak Tomasz pisał. Bo u USA to narzędzie w
wypożyczalniach figuruje wyłącznie w wersji prawoskrętnej.
Myślałem, że we wszystkich samochodach z ręcznym tarczowym są dwa różne
gwinty. Jak widać VW ma inny patent na to.
Ciekawe... A jakimi samochodami do tej pory się zajmowałeś?
Fiat i Citroen/Peugeot. Czytałem jednak, że wszystko opiera się na tej
samej konstrukcji i zasada cofania tłoczków jest zawsze taka sama.
No to się nauczyliśmy czegoś nowego!
Że VW Szkopy zrobiły coś cwańszego, cwele jedne!
Może nie tyle VW zrobił, ale zamówił sprytne rozwiązanie w Boschu (który robi układy hamulcowe do dużej ilości marek). Ja w Stilo mam chyba też zaciski Boscha, ale tłoczki wkręca się raz lewo, raz prawo.
A marka LUCAS jest własnością Boscha?
Czy to była figura retoryczna ? :-)
|
|
|
Data: 2017-07-18 10:10:40 |
Autor: yabba |
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego |
W dniu 2017-07-17 o 23:53, Pszemol pisze:
yabba <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:
W dniu 2017-07-17 o 21:50, Pszemol pisze:
yabba <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:
W dniu 2017-07-17 o 19:20, Pszemol pisze:
yabba <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:
http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania-tloczkow-hamulcowych-18-elem-i6842484811.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=plasma-geko
To musi być Citroen, jak Tomasz pisał. Bo u USA to narzędzie w
wypożyczalniach figuruje wyłącznie w wersji prawoskrętnej.
Myślałem, że we wszystkich samochodach z ręcznym tarczowym są dwa różne
gwinty. Jak widać VW ma inny patent na to.
Ciekawe... A jakimi samochodami do tej pory się zajmowałeś?
Fiat i Citroen/Peugeot. Czytałem jednak, że wszystko opiera się na tej
samej konstrukcji i zasada cofania tłoczków jest zawsze taka sama.
No to się nauczyliśmy czegoś nowego!
Że VW Szkopy zrobiły coś cwańszego, cwele jedne!
Może nie tyle VW zrobił, ale zamówił sprytne rozwiązanie w Boschu (który
robi układy hamulcowe do dużej ilości marek). Ja w Stilo mam chyba też
zaciski Boscha, ale tłoczki wkręca się raz lewo, raz prawo.
A marka LUCAS jest własnością Boscha?
Czy to była figura retoryczna ? :-)
Figura retoryczna.
yabba
|
|
|
Data: 2017-07-18 18:34:26 |
Autor: Marek |
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego |
On Mon, 17 Jul 2017 19:50:38 -0000 (UTC), Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Że VW Szkopy zrobiły coś cwańszego, cwele jedne!
Przygadał kocioł garnkowi :)
--
Marek
|
|
Data: 2017-07-18 17:37:53 |
Autor: Pszemol |
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego |
Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
On Mon, 17 Jul 2017 19:50:38 -0000 (UTC), Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Że VW Szkopy zrobiły coś cwańszego, cwele jedne!
Przygadał kocioł garnkowi :)
Obraziłeś się? Jako Szkop nazwany cwelem czy jako nasz ziomalowy cwel
nazwany Szkopem? ;-)
|
|
|
Data: 2017-07-18 01:10:50 |
Autor: Tomasz Pyra |
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego |
|
|
Data: 2017-07-17 19:13:48 |
Autor: PiteR |
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego |
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
W moim Pasku oba gwinty są prawe.
Zestawy "wciskaczy" mają dwa pokrętła: z prawym i lewym gwintem.
Nie wiem co to za narzędzie z lewym gwintem widziałeś...
Dasz linka do jakiegoś obrazka? Czy stronki z nim ze sklepu
Bo Helmuty się wycwaniły i dały symetryczny rozpieracz kulkowy i wtedy
gwint nie ma znaczenia.
--
Piter
http://piterpro.private.pl/xnews/
|
|
Data: 2017-07-17 19:50:38 |
Autor: Pszemol |
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego |
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
W moim Pasku oba gwinty są prawe.
Zestawy "wciskaczy" mają dwa pokrętła: z prawym i lewym gwintem.
Nie wiem co to za narzędzie z lewym gwintem widziałeś...
Dasz linka do jakiegoś obrazka? Czy stronki z nim ze sklepu
Bo Helmuty się wycwaniły i dały symetryczny rozpieracz kulkowy i wtedy
gwint nie ma znaczenia.
Chcesz powiedzieć, ze mam się cieszyć że to VW bo inaczej jeszcze z lewymi
gwintami musiałbym walczyć? :-)))
Poszczuję Rudego od Gustlika na tych Helmutów! :-)
|
|