Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego

Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego

Data: 2017-07-17 01:44:27
Autor: yabba
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
W dniu 2017-07-16 o 18:02, Pszemol pisze:
Robiłem remont tylnego zacisku hamulcowego z lewej strony
w swoim Pasku. Wymieniłem tylko uszczelki dookoła tłoczka.

No i teraz, tłoczek skubaniec, nie chce się za ch*ja pana wkręcić
tam spowrotem na gwintowany sztyft od hamulca ręcznego :-)

Używam narzędzia pożyczonego ze sklepu aby go obracać
przy stosowaniu jednocześnie nacisku ale się skubaniec kręci
ale nie chce wchodzić w cylinderek.

Czy tam jest jakaś tajna sztuczka aby to złożyć spowrotem?
Sam zacisk nie był zdjęty, jest wciąż wiszący na kablu od ręcznego
i przewodzie hamulcowym - tłoczek ze starymi uszczelkami
wypchałem z cylinderka po prostu naciskając nogą pedał
hamulca aż tłoczek sobie wyszedł. A teraz nie umiem go wsadzić :-)

Ktoś umie pomóc zanim odkręcę cały ten zacisk i założę nowy? :-)
Wolałbym tego uniknąć, bo byłaby to duża porażka, he he....

Z jednej strony jest lewy gwint. Zestawy "wciskaczy" mają dwa pokrętła: z prawym i lewym gwintem.


yabba

Data: 2017-07-17 07:18:15
Autor: Pszemol
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
"yabba" <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote in message news:okgtov$tpi$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2017-07-16 o 18:02, Pszemol pisze:
Robiłem remont tylnego zacisku hamulcowego z lewej strony
w swoim Pasku. Wymieniłem tylko uszczelki dookoła tłoczka.

No i teraz, tłoczek skubaniec, nie chce się za ch*ja pana wkręcić
tam spowrotem na gwintowany sztyft od hamulca ręcznego :-)

Używam narzędzia pożyczonego ze sklepu aby go obracać
przy stosowaniu jednocześnie nacisku ale się skubaniec kręci
ale nie chce wchodzić w cylinderek.

Czy tam jest jakaś tajna sztuczka aby to złożyć spowrotem?
Sam zacisk nie był zdjęty, jest wciąż wiszący na kablu od ręcznego
i przewodzie hamulcowym - tłoczek ze starymi uszczelkami
wypchałem z cylinderka po prostu naciskając nogą pedał
hamulca aż tłoczek sobie wyszedł. A teraz nie umiem go wsadzić :-)

Ktoś umie pomóc zanim odkręcę cały ten zacisk i założę nowy? :-)
Wolałbym tego uniknąć, bo byłaby to duża porażka, he he....

Z jednej strony jest lewy gwint.

W moim Pasku oba gwinty są prawe.

Zestawy "wciskaczy" mają dwa pokrętła: z prawym i lewym gwintem.

Nie wiem co to za narzędzie z lewym gwintem widziałeś...
Dasz linka do jakiegoś obrazka? Czy stronki z nim ze sklepu?

To narzędzie jakie ja mam, to głowica z wymiennymi tarczkami
z 2 bolcami o różnych rozstawach i obraca się za pomocą uchwytu
jak do imadła sztywno z głowicą połączonego - więc jak ręką
kręcisz zgodnie ze wskazówkami zegara to tłoczek wkręcasz
w cylinderek a jak kręcisz ręką przeciewnie do zegara to wykręcasz.
Sztywny nagwintowany bolec z uchwytem po prostu. Kręcić
możesz w obie strony. A na tym gwintowanym bolcu z uchwytem
masz nakrętkę przegwintowaną wewnątrz, która ma sześciokątną
główkę z jednej strony do klucza a wypust/gzymsik do oparcia
na niej takiej płytki półokrągłej opierającej się o palce zacisku.
I wciskanie tłoczka do wnętrza cylinderka uzyskujesz właśnie
obracając kluczem tą nakrętkę, która opierając się płytką o zacisk
może posuwać tym sztywnym bolcem z ręcznym uchwytem tak
aby naciskał na tłoczek i wsuwał go wraz z obrotem nakrętki.

Data: 2017-07-17 19:09:01
Autor: yabba
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
W dniu 2017-07-17 o 14:18, Pszemol pisze:
"yabba" <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote in message news:okgtov$tpi$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2017-07-16 o 18:02, Pszemol pisze:
Robiłem remont tylnego zacisku hamulcowego z lewej strony
w swoim Pasku. Wymieniłem tylko uszczelki dookoła tłoczka.

No i teraz, tłoczek skubaniec, nie chce się za ch*ja pana wkręcić
tam spowrotem na gwintowany sztyft od hamulca ręcznego :-)

Używam narzędzia pożyczonego ze sklepu aby go obracać
przy stosowaniu jednocześnie nacisku ale się skubaniec kręci
ale nie chce wchodzić w cylinderek.

Czy tam jest jakaś tajna sztuczka aby to złożyć spowrotem?
Sam zacisk nie był zdjęty, jest wciąż wiszący na kablu od ręcznego
i przewodzie hamulcowym - tłoczek ze starymi uszczelkami
wypchałem z cylinderka po prostu naciskając nogą pedał
hamulca aż tłoczek sobie wyszedł. A teraz nie umiem go wsadzić :-)

Ktoś umie pomóc zanim odkręcę cały ten zacisk i założę nowy? :-)
Wolałbym tego uniknąć, bo byłaby to duża porażka, he he....

Z jednej strony jest lewy gwint.

W moim Pasku oba gwinty są prawe.

Zestawy "wciskaczy" mają dwa pokrętła: z prawym i lewym gwintem.

Nie wiem co to za narzędzie z lewym gwintem widziałeś...
Dasz linka do jakiegoś obrazka? Czy stronki z nim ze sklepu?

To narzędzie jakie ja mam, to głowica z wymiennymi tarczkami
z 2 bolcami o różnych rozstawach i obraca się za pomocą uchwytu
jak do imadła sztywno z głowicą połączonego - więc jak ręką
kręcisz zgodnie ze wskazówkami zegara to tłoczek wkręcasz
w cylinderek a jak kręcisz ręką przeciewnie do zegara to wykręcasz.
Sztywny nagwintowany bolec z uchwytem po prostu. Kręcić
możesz w obie strony. A na tym gwintowanym bolcu z uchwytem
masz nakrętkę przegwintowaną wewnątrz, która ma sześciokątną
główkę z jednej strony do klucza a wypust/gzymsik do oparcia
na niej takiej płytki półokrągłej opierającej się o palce zacisku.
I wciskanie tłoczka do wnętrza cylinderka uzyskujesz właśnie
obracając kluczem tą nakrętkę, która opierając się płytką o zacisk
może posuwać tym sztywnym bolcem z ręcznym uchwytem tak
aby naciskał na tłoczek i wsuwał go wraz z obrotem nakrętki.


http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania-tloczkow-hamulcowych-18-elem-i6842484811.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=plasma-geko


Myślałem, że we wszystkich samochodach z ręcznym tarczowym są dwa różne gwinty. Jak widać VW ma inny patent na to.

yabba

Data: 2017-07-17 17:20:20
Autor: Pszemol
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
yabba <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:
http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania-tloczkow-hamulcowych-18-elem-i6842484811.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=plasma-geko

To musi być Citroen, jak Tomasz pisał. Bo u USA to narzędzie w
wypożyczalniach figuruje wyłącznie w wersji prawoskrętnej.

Myślałem, że we wszystkich samochodach z ręcznym tarczowym są dwa różne gwinty. Jak widać VW ma inny patent na to.


Ciekawe... A jakimi samochodami do tej pory się zajmowałeś?

Data: 2017-07-17 20:21:42
Autor: yabba
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
W dniu 2017-07-17 o 19:20, Pszemol pisze:
yabba <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:
http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania-tloczkow-hamulcowych-18-elem-i6842484811.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=plasma-geko

To musi być Citroen, jak Tomasz pisał. Bo u USA to narzędzie w
wypożyczalniach figuruje wyłącznie w wersji prawoskrętnej.

Myślałem, że we wszystkich samochodach z ręcznym tarczowym są dwa różne
gwinty. Jak widać VW ma inny patent na to.


Ciekawe... A jakimi samochodami do tej pory się zajmowałeś?


Fiat i Citroen/Peugeot. Czytałem jednak, że wszystko opiera się na tej samej konstrukcji i zasada cofania tłoczków jest zawsze taka sama.


yabba

Data: 2017-07-17 19:50:38
Autor: Pszemol
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
yabba <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:
W dniu 2017-07-17 o 19:20, Pszemol pisze:
yabba <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:
http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania-tloczkow-hamulcowych-18-elem-i6842484811.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=plasma-geko

To musi być Citroen, jak Tomasz pisał. Bo u USA to narzędzie w
wypożyczalniach figuruje wyłącznie w wersji prawoskrętnej.

Myślałem, że we wszystkich samochodach z ręcznym tarczowym są dwa różne
gwinty. Jak widać VW ma inny patent na to.


Ciekawe... A jakimi samochodami do tej pory się zajmowałeś?


Fiat i Citroen/Peugeot. Czytałem jednak, że wszystko opiera się na tej samej konstrukcji i zasada cofania tłoczków jest zawsze taka sama.


No to się nauczyliśmy czegoś nowego!
Że VW Szkopy zrobiły coś cwańszego, cwele jedne!

Data: 2017-07-17 23:43:18
Autor: yabba
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
W dniu 2017-07-17 o 21:50, Pszemol pisze:
yabba <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:
W dniu 2017-07-17 o 19:20, Pszemol pisze:
yabba <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:
http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania-tloczkow-hamulcowych-18-elem-i6842484811.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=plasma-geko

To musi być Citroen, jak Tomasz pisał. Bo u USA to narzędzie w
wypożyczalniach figuruje wyłącznie w wersji prawoskrętnej.

Myślałem, że we wszystkich samochodach z ręcznym tarczowym są dwa różne
gwinty. Jak widać VW ma inny patent na to.


Ciekawe... A jakimi samochodami do tej pory się zajmowałeś?


Fiat i Citroen/Peugeot. Czytałem jednak, że wszystko opiera się na tej
samej konstrukcji i zasada cofania tłoczków jest zawsze taka sama.


No to się nauczyliśmy czegoś nowego!
Że VW Szkopy zrobiły coś cwańszego, cwele jedne!


Może nie tyle VW zrobił, ale zamówił sprytne rozwiązanie w Boschu (który robi układy hamulcowe do dużej ilości marek). Ja w Stilo mam chyba też zaciski Boscha, ale tłoczki wkręca się raz lewo, raz prawo.


yabba

Data: 2017-07-17 21:53:59
Autor: Pszemol
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
yabba <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:
W dniu 2017-07-17 o 21:50, Pszemol pisze:
yabba <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:
W dniu 2017-07-17 o 19:20, Pszemol pisze:
yabba <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:
http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania-tloczkow-hamulcowych-18-elem-i6842484811.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=plasma-geko

To musi być Citroen, jak Tomasz pisał. Bo u USA to narzędzie w
wypożyczalniach figuruje wyłącznie w wersji prawoskrętnej.

Myślałem, że we wszystkich samochodach z ręcznym tarczowym są dwa różne
gwinty. Jak widać VW ma inny patent na to.


Ciekawe... A jakimi samochodami do tej pory się zajmowałeś?


Fiat i Citroen/Peugeot. Czytałem jednak, że wszystko opiera się na tej
samej konstrukcji i zasada cofania tłoczków jest zawsze taka sama.


No to się nauczyliśmy czegoś nowego!
Że VW Szkopy zrobiły coś cwańszego, cwele jedne!


Może nie tyle VW zrobił, ale zamówił sprytne rozwiązanie w Boschu (który robi układy hamulcowe do dużej ilości marek). Ja w Stilo mam chyba też zaciski Boscha, ale tłoczki wkręca się raz lewo, raz prawo.

A marka LUCAS jest własnością Boscha?

Czy to była figura retoryczna ? :-)

Data: 2017-07-18 10:10:40
Autor: yabba
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
W dniu 2017-07-17 o 23:53, Pszemol pisze:
yabba <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:
W dniu 2017-07-17 o 21:50, Pszemol pisze:
yabba <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:
W dniu 2017-07-17 o 19:20, Pszemol pisze:
yabba <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:
http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania-tloczkow-hamulcowych-18-elem-i6842484811.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=plasma-geko

To musi być Citroen, jak Tomasz pisał. Bo u USA to narzędzie w
wypożyczalniach figuruje wyłącznie w wersji prawoskrętnej.

Myślałem, że we wszystkich samochodach z ręcznym tarczowym są dwa różne
gwinty. Jak widać VW ma inny patent na to.


Ciekawe... A jakimi samochodami do tej pory się zajmowałeś?


Fiat i Citroen/Peugeot. Czytałem jednak, że wszystko opiera się na tej
samej konstrukcji i zasada cofania tłoczków jest zawsze taka sama.


No to się nauczyliśmy czegoś nowego!
Że VW Szkopy zrobiły coś cwańszego, cwele jedne!


Może nie tyle VW zrobił, ale zamówił sprytne rozwiązanie w Boschu (który
robi układy hamulcowe do dużej ilości marek). Ja w Stilo mam chyba też
zaciski Boscha, ale tłoczki wkręca się raz lewo, raz prawo.

A marka LUCAS jest własnością Boscha?

Czy to była figura retoryczna ? :-)


Figura retoryczna.


yabba

Data: 2017-07-18 18:34:26
Autor: Marek
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
On Mon, 17 Jul 2017 19:50:38 -0000 (UTC), Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Że VW Szkopy zrobiły coś cwańszego, cwele jedne!

Przygadał kocioł garnkowi :)

--
Marek

Data: 2017-07-18 17:37:53
Autor: Pszemol
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
On Mon, 17 Jul 2017 19:50:38 -0000 (UTC), Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Że VW Szkopy zrobiły coś cwańszego, cwele jedne!

Przygadał kocioł garnkowi :)


Obraziłeś się? Jako Szkop nazwany cwelem czy jako nasz ziomalowy cwel
nazwany Szkopem? ;-)

Data: 2017-07-18 01:10:50
Autor: Tomasz Pyra
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
Dnia Mon, 17 Jul 2017 19:09:01 +0200, yabba napisał(a):

http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania-tloczkow-hamulcowych-18-elem-i6842484811.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=plasma-geko


Myślałem, że we wszystkich samochodach z ręcznym tarczowym są dwa różne gwinty. Jak widać VW ma inny patent na to.

No nie w każdym, bo np. w Hondzie sprawdziłem i oba prawe.
Ale trochę tych aut już rozbiłem i w jakimś na pewno używałem lewej
końcówki, to gdzieś tak jest że są różne.
Internet na szybko mówi o jakiś Citroenach i Mondeo III.

Data: 2017-07-17 19:13:48
Autor: PiteR
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:

W moim Pasku oba gwinty są prawe.

Zestawy "wciskaczy" mają dwa pokrętła: z prawym i lewym gwintem.

Nie wiem co to za narzędzie z lewym gwintem widziałeś...
Dasz linka do jakiegoś obrazka? Czy stronki z nim ze sklepu

Bo Helmuty się wycwaniły i dały symetryczny rozpieracz kulkowy i wtedy
gwint nie ma znaczenia.

--
Piter

http://piterpro.private.pl/xnews/

Data: 2017-07-17 19:50:38
Autor: Pszemol
Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:

W moim Pasku oba gwinty są prawe.

Zestawy "wciskaczy" mają dwa pokrętła: z prawym i lewym gwintem.

Nie wiem co to za narzędzie z lewym gwintem widziałeś...
Dasz linka do jakiegoś obrazka? Czy stronki z nim ze sklepu

Bo Helmuty się wycwaniły i dały symetryczny rozpieracz kulkowy i wtedy
gwint nie ma znaczenia.


Chcesz powiedzieć, ze mam się cieszyć że to VW bo inaczej jeszcze z lewymi
gwintami musiałbym walczyć? :-)))

Poszczuję Rudego od Gustlika na tych Helmutów! :-)

Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona