Polerowanie plastikowych reflektorów

Data: 2012-09-09 21:19:26
Autor: Filip
Polerowanie plastikowych reflektorów
Witam,

bawił się ktoś z Was w polerowanie reflektorów? Ostatnio wziąłem się za swoje i nie jest do końca zadowolony z efektu końcowego, gdzieś popełniam błąd i nie wiem gdzie.. :) (widoczne ślady od papieru ściernego)

Pozdrawiam
Filip

Data: 2012-09-09 21:37:23
Autor: nazgul
W dniu 2012-09-09 21:19, Filip pisze:
[...]

za gruby papier
brzydkie reflektory robią sie od obłazacego lakieru (czy innej wierzchniej powłoki)
może bez niej juz nigdy nie będą ładne

ciekawe co by się stało gdyby zmatowić i napylić dobry bezbarwny?

Data: 2012-09-11 14:07:22
Autor: Filip
W dniu 2012-09-09 21:37, nazgul pisze:
[...]

Robiłeś już taką operację na kloszu plastikowym?

brzydkie reflektory robią sie od obłazacego lakieru (czy innej
wierzchniej powłoki)
może bez niej juz nigdy nie będą ładne

Co Ty za bzdury piszesz?

ciekawe co by się stało gdyby zmatowić i napylić dobry bezbarwny?

Nic. Można uzyskać znakomity efekt, pod warunkiem że użyje się polerki wykańczającej do klaru. Ale musi to być robione w odpowiednich warunkach, temp., wilgotność, odpowiednie preparaty odtłuszczające, anty silikonowe, itd.
Wątpię, żeby komuś się to udało za pierwszym razem.

Data: 2012-09-09 22:08:00
Autor: lukz
[...]

Na youtubie sa filmy pokazujace jak to ludzie robia, poszukaj

Data: 2012-09-11 20:54:38
Autor: lukz
W dniu 2012-09-11 14:04, Filip pisze:
[...]

No i zrob tak samo jak oni, moze wyjdzie ;)

Data: 2012-09-12 09:39:04
Autor: Filip
W dniu 2012-09-11 20:54, lukz pisze:
[...]

Ale Ty jesteÅ› mundry... Niech CiÄ™ pies.

Data: 2012-09-09 22:18:42
Autor: J.F.
Polerowanie plastikowych reflektorów
Dnia Sun, 09 Sep 2012 21:19:26 +0200, Filip napisa³(a):
bawi³ siê kto¶ z Was w polerowanie reflektorów? Ostatnio wzi±³em siê za swoje i nie jest do koñca zadowolony z efektu koñcowego, gdzie¶ pope³niam b³±d i nie wiem gdzie.. :) (widoczne ¶lady od papieru ¶ciernego)

Za duzo papieru, za malo pasty polerskiej :-)

J.

Data: 2012-09-10 03:22:23
Autor: Filip
W dniu 2012-09-09 22:18, J.F. pisze:
[...]

Polerowa³em je tak samo jak lakier samochodowy. Czyli wystarczaj±co du¿o pasty... ;)

A co znaczy za du¿o papieru? Najpierw u¿y³em na mokro papieru ¶ciernego 800, potem 1200, 1500, 2000, 2500 i polerka lekko¶cierna. I widaæ g³êbsze rysy pod ¶wiat³o, mniejsze zesz³y po polerce...

Data: 2012-09-09 22:31:43
Autor: Krzysztof 45
[...]

To jest lipa, amatorszczyzna i fastryga. Nawet jak by Ci się udało z polerką, za pół roku miał byś z powrotem kaszanę i to gorszą.

Poczytaj fora jak się chwalą doskonałym efektem polerki, a potem biadolą że robi się gorzej jak było. A wszystko robili z godnie z instrukcjami na YT.

Oczywiście można to wykonać w domu. Ale jak wszystko wymaga doświadczenia i poświęcenia lamp/y.

Są zawodowcy którzy wykonują to profesjonalnie włącznie z naniesieniem warstwy ochronnej. Dla kogoś kto nigdy tego nie robił, a lampy nowe trochę szmalu kosztują, to polecam taka opcję.

Ja dałem do polerki swoje ksenony około dwa lata temu włącznie z rozklejeniem i napyleniem nowej powłoki odblaskowej. Do tej pory mam kryształki pomimo katowania lamp po myjniach mechanicznych.
--
Krzysiek
http://www.zmieleni.pl/

Data: 2012-09-09 22:48:44
Autor: szufla
Polerowanie plastikowych reflektorów
Są zawodowcy którzy wykonują to profesjonalnie włącznie z naniesieniem warstwy ochronnej.

Jakiej warstwy ? Ja robilem sam 1,5 roku temu i na razie sa jak nowe.

sz.

Data: 2012-09-09 22:58:36
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2012-09-09 22:48, szufla pisze:
Jakiej warstwy ? Ja robilem sam 1,5 roku temu i na razie sa jak nowe.
Nanoszą po polerce coś na bazie lakieru. Utwardza powierzchnie jak szkło i posiada filtr UV
--
Krzysiek
http://www.zmieleni.pl/

Data: 2012-09-09 23:09:01
Autor: szufla
Polerowanie plastikowych reflektorów

Nanoszą po polerce coś na bazie lakieru. Utwardza powierzchnie jak szkło
i posiada filtr UV

Obecnie od kilku co najmniej lat wszystkie plastikowe reflektory sa odporne na UV i nie powinny zolkniec.
Jesli taki lakier ma zabezbieczac przed zarysowaniem (w co watpie) a mam na to bulic to po 3 latach jesli auto dotrwa, wole sam sobie spolerowac. To kwestia 20min.

sz.

Data: 2012-09-09 23:28:34
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2012-09-09 23:09, szufla pisze:
Obecnie od kilku co najmniej lat wszystkie plastikowe reflektory sa
odporne na UV i nie powinny zolkniec.
A wiesz dla czego sÄ… odporne?
Jesli taki lakier ma zabezbieczac przed zarysowaniem (w co watpie)
Dla czego wÄ…tpisz?
a mam
na to bulic to po 3 latach jesli auto dotrwa, wole sam sobie spolerowac.
To kwestia 20min.
Wszystko wymaga kalkulacji.

Dla jednego opłaci sie nic nie robić, dla innego wypieprzyć reflektory i kupić inne na szrocie, dla jeszcze innego odpitolić polerkę lepsza lub gorszą, a dla jeszcze jeszcze innego skorzystać z profesjonalnej usługi regeneracji i nie tylko szkła.

Moje lampy Hella używane w idealnym stanie kosztują około 1300zł. Opłaca się według Ciebie zregenerować je profesjonalnie za 300 zł?
--
Krzysiek
http://www.zmieleni.pl/

Data: 2012-09-09 23:44:02
Autor: szufla
Polerowanie plastikowych reflektorów
Moje lampy Hella używane w idealnym stanie kosztują około 1300zł. Opłaca się według Ciebie zregenerować je profesjonalnie za 300 zł?

Nie, sam bym sobie zregenerowal, profesjonalnie oczywiscie. Ewentualnie po kilku latach powtorzylbym operacje :)
300zl to pelny bak paliwa :P
W jedym ze swoich aut klasy niskiej z roku 2004, wypolerowalem reflektory z rys bo zolte od UV nie byly i fabrycznie nie bylo tam warstwy zabezpieczajacego lakieru, ale to auto na F :)

sz

Data: 2012-09-10 00:14:25
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2012-09-09 23:44, szufla pisze:
Nie, sam bym sobie zregenerowal, profesjonalnie oczywiscie.
Z zabezpieczeniem szkła, z rozklejeniem reflektorów i napyleniem nowego odbłyśnika i sklejeniem tak by wilgoć i syf nie właził, a cała operacja wykonana w kilka godzin. OK.
Ja takiego doświadczenia nie mam, bo i nie mam na kim się uczyć. A nawet jak by miał, to by mi się nie chciało, bo tego często sie nie robi.
--
Krzysiek
http://www.zmieleni.pl/

Data: 2012-09-10 08:00:34
Autor: szufla
[...]

Z rozklejeniem i napylaniem oczywiscie nie, ale coz to za reflektor HiD i ile ma lat, ze musiales taka operacje przeprowadzac ?
Jeden kosztowal 300, czy oba ?

sz.

Data: 2012-09-10 17:40:52
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-09-10 16:17, Krzysztof 45 pisze:
W dniu 2012-09-10 09:23, Artur Maśląg pisze:
  > DEPO robi caÅ‚kiem dobre zamienniki (zresztÄ… produkuje lampy dla
różnych firm),

Tak robi dobre zamienniki. Jak miałem laaata temu Kadetta to kierunek
sobie kupiłem Depo. Był zajebisty.

Nie wiem co tam miałeś w ręku, ale nie o kierunkowskazach była mowa.

Kup coÅ› ich firmy pod ksenon to siÄ™ przekonasz co to za dobry zamiennik
Uchwyty z gównianego sztywnego pękającego plastiku, a optyka zwalona
jest na etapie produkcji i reklamacja nie rozwiąże problemu ścierwa.

A tak, czytałem jakieś płacze na forum omegi na ten temat.

chyba że masz na myśli podróbę DEPO.

A o tym to nie słyszałem. Ale u nas to wszystko możliwe.

U nas? U nas nie produkujÄ… DEPO.

Ale mówię o oryginałach Depo.

Skąd może widzieć, że to było oryginały, skoro jak piszesz, nawet nie
słyszałeś o podróbkach?

Dwa lata temu koleś przerabiał temat lamp pod ksenon i skusił sie na
tanie depo. Jednym słowem masakra. Lepiej kupić używki ale oryginalne
nawet zużyte i dać do zregenerowania, niż pakować się gówno.

LOL - znaczy jakiś koleś coś tam raz przerabiał i chciał tanio kupić
coś pod ksenon, a Ty będziesz teraz opowiadał jakie to DEPO jest do
d***.

W sumie można i tak...

Data: 2012-09-10 18:13:16
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2012-09-10 17:40, Artur Maśląg pisze:
> Nie wiem co tam miałeś w ręku, ale nie o kierunkowskazach była mowa.

Mowa taka do czego według mnie nadaje się depo.

> Skąd może widzieć, że to było oryginały, skoro jak piszesz, nawet
> nie słyszałeś o podróbkach?

Bo renoma sklepu w którym nabyłem wskazuje na to.

> LOL - znaczy jakiś koleś coś tam raz przerabiał i chciał tanio kupić
> coś pod ksenon, a Ty będziesz teraz opowiadał jakie to DEPO jest do
> d***.

Koleś przerabiał temat swoich zrytych pękniętych lamp ksenonowych i w konsekwencji przerabiania tematu nabył depo. Widziałem i on też się przekonał jakie to ścierwo jak zaświecił. Po jakimś czasie kupił używki Hella, dał do regeneracji odbłyśnik oraz szkło i w końcu zobaczył jak poprawnie świeci ksenon. Depo zostawił pod śmietnikiem.

Tyle w temacie.
--
Krzysiek
http://www.zmieleni.pl/

Data: 2012-09-10 19:28:21
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-09-10 18:13, Krzysztof 45 pisze:
W dniu 2012-09-10 17:40, Artur Maśląg pisze:
 > Nie wiem co tam miaÅ‚eÅ› w rÄ™ku, ale nie o kierunkowskazach byÅ‚a mowa.

Mowa taka do czego według mnie nadaje się depo.

No podstawie jednostkowego przykładu jakiegoś kolesia.

 > SkÄ…d może widzieć, że to byÅ‚o oryginaÅ‚y, skoro jak piszesz, nawet
 > nie sÅ‚yszaÅ‚eÅ› o podróbkach?

Bo renoma sklepu w którym nabyłem wskazuje na to.

LOL - a co ma do tego renoma sklepu? Jak sklep jest renomowany to uzna
reklamację i w przypadku problemów z ciągiem dalszym u dostawcy
zwyczajnie wymówi umowę itd.

> [...]

konsekwencji przerabiania tematu nabył depo. Widziałem i on też się
przekonał jakie to ścierwo jak zaświecił.

Reklamował? Z tego co piszesz to nie wynika, a renomowany sklep to
mógł być najtańszy reflektor nie wiadomo skąd (miało być najtaniej
jak wcześniej pisałeś).

Po jakimś czasie kupił używki
Hella, dał do regeneracji odbłyśnik oraz szkło i w końcu zobaczył jak
poprawnie świeci ksenon. Depo zostawił pod śmietnikiem.

Coś mi to śmierdzi opowieściami z mchu i paproci - jakiś koleś miał
zryte ksenony, niby kupił DEPO ale nie reklamował, kupił później
używane Helle i po regeneracji było dobrze.

Tyle w temacie.

Ano tyle - masz jakieś mętne doświadczenia z jednostkowego kontaktu
z DEPO za pośrednictwem "kolesia" i medialnie generalizujesz sobie,
jakie to DEPO jest do d**** :>

Data: 2012-09-10 20:33:22
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2012-09-10 19:28, Artur Maśląg pisze:
Ano tyle - masz jakieś mętne doświadczenia z jednostkowego kontaktu
z DEPO za pośrednictwem "kolesia" i medialnie generalizujesz sobie,
jakie to DEPO jest do d**** :>

Ty oczywiście masz doświadczenie, sam takowe użytkujesz i wszystkim polecasz lampy ksenonowe depo. Chyba jesteś jedyny LOL
Ja ich za darmo bym do auta nie wstawił, wiedząc nawet o tym że na drugi dzień auto zmieni właściciela. Te lampy bardziej wyglądają niż świecą.

Może Ty byś się pałował dwa trzy tygodnie i reklamował. Może i ja też. Ale udowodnij że optyka jest do dupy i świecą jak stuningowane wsteczne. Z resztą opcja reklamacji odpadła razem z jednym uchwytem przy montażu to raz, a dwa że koleś już taki jest. Śmietnik i szuka innych by w jeden-dwa dni zamknąć temat.
--
Krzysiek
http://www.zmieleni.pl/

Data: 2012-09-11 18:11:31
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-09-10 20:33, Krzysztof 45 pisze:
[...]

No mam.

sam takowe użytkujesz

Też i/lub użytkowałem. Ba, nawet miałem z nimi pewne problemy :)

i wszystkim
polecasz lampy ksenonowe depo.

A gdzie widzisz "polecanie"? Napisałem, że robią całkiem przyzwoite
zamienniki i w przypadku problemów z geometrią itd. bez problemu
można je reklamować.

Chyba jesteÅ› jedyny LOL

Zdecydowanie nie. Produkcja DEPO to nie sÄ… jakieÅ› jednostkowe
egzemplarze. Zawsze możesz poczytać np. http://www.depoautolamp.com

Ja ich za darmo bym do auta nie wstawił, wiedząc nawet o tym że na drugi
dzień auto zmieni właściciela. Te lampy bardziej wyglądają niż świecą.

No widzisz - Ty dalej swoje, choć tylko oraz miałeś z nimi powiedzmy
świadomy kontakt.

Może Ty byś się pałował dwa trzy tygodnie i reklamował.Może i ja też.

Ty byś może i się pałował - ja nie. Ja bym zwyczajnie reklamował i już.

Ale udowodnij że optyka jest do dupy i świecą jak stuningowane wsteczne.

A co tutaj udowadniać? Zakładasz, jedziesz na stację ustawić światła
i dużo widać. Diagnosta ci odpowie.

Z resztą opcja reklamacji odpadła razem z jednym uchwytem przy montażu
to raz,

Aha, reklamacja odpadła, bo komuś się uchwyty połamały. No cóż, może
montujący taki "świadomy", albo samochód taki "prosty".

a dwa że koleś już taki jest. Śmietnik i szuka innych by w
jeden-dwa dni zamknąć temat.

No popatrz - kupił co mógł najtaniej, połamał przy montażu, świeciło
jak "stuningowane wsteczne", nie reklamował, a Ty będziesz teraz
opowiadał na podstawie jednostkowego przypadku (i braku doświadczenia)
jakie to g**** i że do d*** się nadaje?

Data: 2012-09-11 21:05:40
Autor: Krzysztof 45
Polerowanie plastikowych reflektorów
W dniu 2012-09-11 18:11, Artur Maśląg pisze:
Też i/lub użytkowałem.
Ja przykładam może chorą wagę do pewnych rzeczy które mają być perfekcyjne.
Między innymi ksenon ma świecić tak jak go fabryka stworzyła.
Jeżeli za palniki płacę 400-500 a optyka depo na ścianę rzuca gówno, to dyskwalifikuje tę firmę jako zamiennik.
Oczywiście moje doświadczenia z depo były jakiś czas temu. Ale wątpię by się coś w tym temacie zmieniło.

Z mojej strony EOT.
--
Krzysiek
http://www.zmieleni.pl/

Data: 2012-09-11 21:11:59
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-09-11 21:05, Krzysztof 45 pisze:
W dniu 2012-09-11 18:11, Artur Maśląg pisze:
Też i/lub użytkowałem.
Ja przykładam może chorą wagę do pewnych rzeczy które mają być perfekcyjne.

Zdaje się, że nie to jest problemem...

Data: 2012-09-12 12:04:03
Autor: Filip
[...]

Tutaj pozwolę się wtrącić. Żaden diagnosta nie ma odpowiednich przyrządów do tego aby ustawić prawidłowo światła w samochodzie.
To co robią w tym śmiesznym wózeczku na kółkach w szybce, który nie jest ustawiony w żaden sposób do -> samochodu a kręcą regulatorami, to istny cyrk i "naciągactwo".
Jak założyłem moje reflektory, to miałem ustawione tak, że prawy świecił prawie w miejsce lewego. I tak samo wyjechałem z ustawionym reflektorem ze stacji! Mało tego, powiedział mi że jeden regulator jest rozwalony bo nie reaguje (jakoś na podwórku udało mi się bez najmniejszego problemu ustawić prawidłowo światła). Oba światła świeciły na max 12 metrów do przodu. Za usługę skasował mnie 14 zł.

Data: 2012-09-12 07:58:02
Autor: Adam Adamaszek
Polerowanie plastikowych reflektorów
W dniu ¶roda, 12 wrze¶nia 2012 12:04:12 UTC+2 u¿ytkownik Filip napisa³:
W dniu 2012-09-11 18:11, Artur Ma¶l±g pisze:

Tutaj pozwolê siê wtr±ciæ. ¯aden diagnosta nie ma odpowiednich przyrz±dów do tego aby ustawiæ prawid³owo ¶wiat³a w samochodzie.

Nieprawda. Maj± sprzêt - powinni najpierw odpowiednio ustawiæ wysoko¶æ tej ichniej g³owicy wózka (na reflektorze jest krzy¿yk w kó³ku), odpowiedni k±t opadania linii odciêcia (przy halogenach 1.5%, przy ksenonach nierzadko 1%). Problem w tym, ¿e im siê nie chce.

pozdr
AA

Data: 2012-09-12 18:53:49
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2012-09-12 16:58, Adam Adamaszek pisze:
[...]

Taka rzeczywisto¶æ. Pó¼niej siê dziwiæ, ¿e na drogach mamy tyle
samochodów z "zenex xenex", ¶wiec±cych po oczach itd. Panie, kto by
tam choæby homologacjê sprawdza³...

Data: 2012-09-12 18:51:02
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-09-12 12:04, Filip pisze:
[...]

Owszem, ma. Problem tylko w tym czy chce. Przy okazji może sprawdzić
parę rzeczy (też powinien) i też tego wielu nie robi.

To co robią w tym śmiesznym wózeczku na kółkach w szybce, który nie jest
ustawiony w żaden sposób do -> samochodu a kręcą regulatorami, to istny
cyrk i "naciÄ…gactwo".

Jw.

[...]

Nie zaskoczysz mnie - soczewki i H1 włożone odwrotnie. Tak, przegląd
przeszedł :>

Data: 2012-09-12 19:20:17
Autor: <120912
Polerowanie plastikowych reflektorów
Artur Ma¶l±g w <news:k2qehq$d79$1node1.news.atman.pl>:

Nie zaskoczysz mnie - soczewki i H1 w³o¿one odwrotnie. Tak, przegl±d
przeszed³ :>

Mnie sie kiedy¶ uda³o H7 w³o¿yæ odwrotnie (nie wykrêca³em reflektora
(kluczyka 10 nie mia³em, a nawet jakbym mia³, to by³o ciemno i pi¼...),
tylko rêk± -- po w³osku nacelowa³em ;D), ale cosik mi migali, wiêc
nastêpnego dnia podjecha³em do pierwszej z brzegu stacji uprawnionej do
robienia przegl±dów rejestracyjnych.
No i wyjecha³em bez ustawionych ¶wiate³, bo "siê Panie nie da, masz pan
nietypowy reflektor).

W domu odkrêci³em reflektor, obejrza³em dok³adnie i okaza³o siê, "nó¿ka"
¿arówki idealnie wpasowa³a siê we wspornik os³ony "krótkich", wszystko siê
piêknie zapiê³o. :)

--
'Tom N'

Data: 2012-09-12 21:39:38
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2012-09-12 19:20, 120912@192017.invalid pisze:
[...]

Wiesz, H1 w³o¿yæ odwrotnie siê "prawie" "da". Zapi±æ te¿ - jak kto¶
nietechniczny i niekoniecznie zainteresowany to jest ok. Owszem, wiele
rzeczy nie pasuje, ale có¿ tam - w koñcu nie oczekujmy od przeciêtnego
u¿ytkownika samochodu cudów. No, ale obowi±zkowe badanie techniczne
powinno to wykazaæ. Kupowa³em od znajomego u¿ywany (có¿, jak sam wiesz
w pewnym momencie kupuje siê nie tylko ten jedyny wymarzony, ale taki,
który pozwoli na regularne dojazdy do pracy/szko³y/zakupów). Jednym
z warunków by³y w³a¶nie badania :) Samochód w zakresie technicznym bez
zastrze¿eñ (zgodnie z wcze¶niejszymi ustaleniami). Jaki¶ czas po kupnie
pojecha³em gdzie¶ nocn± por± i stwierdzi³em s³abe ¶wiecenie jednego
reflektora. Kupi³em nawet jakie¶ Philipsy + 50%. W wolnej chwili
polaz³em wymieniæ ¿arówkê, a tam Panie cuda :) ¯arówka odwrócona 180%.
Tak, z czym¶ takim badania przesz³o. Znajomy by³ (i jest) jak
najbardziej w porz±dku - ja ¿arówkê potrafiê wymieniæ oraz oceniæ
ró¿ne kwestie techniczne (no, ale nie wymagajmy tego od wiêkszo¶ci),
ale nie wymagam tego np. od ¿ony, czy m³odych, czy innych ludzi
u¿ytkuj±cych samochód jak mikrofalê. To tylko przyk³ad "jako¶ci"
obowi±zkowych badañ technicznych w Polsce. Nawet nie chce mi siê
komentowaæ podej¶cia niektórych osób, które bêd± dzwoniæ na policjê
jak kto¶ spo¿y³ i pojecha³, ale same badania techniczne realizuj± w
formie diagnostyki DR ....

Data: 2012-09-12 19:58:30
Autor: Adam P³aszczyca
Polerowanie plastikowych reflektorów
Dnia Wed, 12 Sep 2012 12:04:03 +0200, Filip napisa³(a):

A co tutaj udowadniaæ? Zak³adasz, jedziesz na stacjê ustawiæ ¶wiat³a
i du¿o widaæ. Diagnosta ci odpowie.

Tutaj pozwolê siê wtr±ciæ. ¯aden diagnosta nie ma odpowiednich przyrz±dów do tego aby ustawiæ prawid³owo ¶wiat³a w samochodzie.

Ciekawe....

To co robi± w tym ¶miesznym wózeczku na kó³kach w szybce, który nie jest ustawiony w ¿aden sposób do -> samochodu a krêc± regulatorami, to istny cyrk i "naci±gactwo".

Mo¿e czas do diagnostów jechaæ, a nei do podbijaczy?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2012-09-13 11:19:53
Autor: Filip
W dniu 2012-09-12 19:58, Adam P³aszczyca pisze:
[...]

Nie znam siê ale na podstawie tego co widzia³em w kilku stacjach diagnostycznych, to nie ustawi± prawid³owo ¶wiate³.

[...]

By³em ju¿ u kilku ró¿nych i u ka¿dego ten sam wózek.

Data: 2012-09-14 15:14:14
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-09-13 11:19, Filip pisze:

Nie znam siê ale na podstawie tego co widzia³em w kilku stacjach diagnostycznych, to nie ustawi± prawid³owo ¶wiate³.

Bo im siê nie chce (umieæ to chyba umiej±, przynajmniej powinni).

W praktyce sprawdzaj± tylko poziom± czê¶æ linii odciêcia, a i to byle jak, nawet nie raczê dok³adnie ustawiaæ wózka.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci

Data: 2012-09-15 01:04:42
Autor: Filip
[...]

No w³a¶nie, ciekawi mnie to dlaczego. Bo pojecha³em z kompletnie rozregulowanymi reflektorami i z takimi samymi wyjecha³em, tylko ustawi³ liniê poziom±... I jeszcze za to kasuj±, to jest czyste z³odziejstwo :)

Data: 2012-09-11 14:09:31
Autor: Filip
W dniu 2012-09-09 22:31, Krzysztof 45 pisze:

To jest lipa, amatorszczyzna i fastryga. Nawet jak by Ci się udało z
polerką, za pół roku miał byś z powrotem kaszanę i to gorszą.

Robiłeś już to i miałeś za pół roku porażkę?

Poczytaj fora jak się chwalą doskonałym efektem polerki, a potem biadolą
że robi się gorzej jak było. A wszystko robili z godnie z instrukcjami
na YT.

Czytałem różne fora, co najmniej kilka różnych i wszędzie piszą, że po roku czasu nie widzą śladu żeby cokolwiek się nieciekawego działo...

[...]

trochÄ™ szmalu kosztujÄ…, to polecam taka opcjÄ™.

Ja jednak skusiłem się próbować samemu.

Ja dałem do polerki swoje ksenony około dwa lata temu włącznie z
rozklejeniem i napyleniem nowej powłoki odblaskowej. Do tej pory mam
kryształki pomimo katowania lamp po myjniach mechanicznych.

Trochę przepłaciłeś za regenerację odbłyśników.

Data: 2012-09-11 20:56:00
Autor: Krzysztof 45
Polerowanie plastikowych reflektorów
W dniu 2012-09-11 14:09, Filip pisze:> Robiłeś już to i miałeś za pół roku porażkę?
Ja za nim za coś się wezmę, studiuję temat i opinie dogłębnie i nie tylko w necie.

Sam się nie podjąłem, bo nie mam na czym się uczyć a na swoich nie będę odstawiał poligonu doświadczalnego bo auto potrzebne jest mi prawie codziennie i nie stać mnie na to by spartolić robotę i szukać nowych lamp.

Dodam że bardziej problem miałem z odbłyśnikami niż ze szkłem.

> Czytałem różne fora, co najmniej kilka różnych i wszędzie piszą, że po
> roku czasu nie widzą śladu żeby cokolwiek się nieciekawego działo...

Wiesz jak z forami jest. Jak takiemu jednemu z drugim zaparkuje auto z perfekcyjnymi lampami, to dopiero zauważy różnicę. I ilu jest takich że potem przyznaje się że jednak nie jest tak jak powinno być.

A co to jest rok czasu. To jest nic. Co roku robi się badanie techniczne a nie regeneruje lampy. Taka regeneracja ma wytrzymać lata a nie rok.

> Trochę przepłaciłeś za regenerację odbłyśników.

Rozklejenie lamp i dokładne sklejenie takim samym klejem. Regeneracja odbłyśników i lekka polerka szkła. Zaoszczędziłem +-1500,-?
Jeszcze raz dodam że po dwóch latach wyglądają jak nówki z półki ze sklepu i świecą jak nówki Hella.--
Krzysiek
http://www.zmieleni.pl/

Data: 2012-09-12 09:45:26
Autor: Filip
W dniu 2012-09-11 20:56, Krzysztof 45 pisze:

Dodam że bardziej problem miałem z odbłyśnikami niż ze szkłem.

Samemu odbłyśnika nie zrobisz..

> [...]

perfekcyjnymi lampami, to dopiero zauważy różnicę. I ilu jest takich że
potem przyznaje się że jednak nie jest tak jak powinno być.

No właśnie.

A co to jest rok czasu. To jest nic. Co roku robi siÄ™ badanie techniczne
a nie regeneruje lampy. Taka regeneracja ma wytrzymać lata a nie rok.

Rozklejenie lamp i dokładne sklejenie takim samym klejem.

A miałeś sklejone klejem czy masą klejąco-uszczelniającą?

Regeneracja
odbłyśników i lekka polerka szkła.

Regeneracja odbłyśnika kosztuje ca. 100 zł.

Polerowanie szkła czy plastiku? Jeśli plastiku to to nic nie daje, tzn. daje ale bardzo malutko. Jakieś 5 do 10%. Mało zauważalne dla oka.

Zaoszczędziłem +-1500,-?
Jeśli w ogóle można kupić. Bo do mojego to graniczy z cudem.

Jeszcze raz dodam że po dwóch latach wyglądają jak nówki z półki ze
sklepu i świecą jak nówki Hella.--
Krzysiek
http://www.zmieleni.pl/

Ja wczoraj założyłem moje nieszczęsne reflektory i jestem miło zaskoczony, efekt świecenia: 100% lepiej! Wieczorem reflektory z metra wyglądają jak nowe... z 30 cm widzę sporo jeszcze do zebrania... :/ W dzień z 2-3 metrów wyglądają jak nowe, bliżej już widać lipe. Nie jestem do końca zadowolony. Będę powtarzał operację na reflektorach, tym razem z lepszymi papierami (niebieskimi).

Data: 2012-09-12 22:53:39
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2012-09-12 09:45, Filip pisze:

A miałeś sklejone klejem czy masą klejąco-uszczelniającą?

Oryginalne Hella i ichne kleidło. Nie wiem co stosują.

Polerowanie szkła czy plastiku? Jeśli plastiku to to nic nie daje, tzn.
daje ale bardzo malutko. Jakieś 5 do 10%. Mało zauważalne dla oka.

Nie rozumiem. Co nic nie daje jeśli plastik?

Zaoszczędziłem +-1500,-?
Jeśli w ogóle można kupić. Bo do mojego to graniczy z cudem.

Tym bardziej polegał bym na kimś z doświadczeniem i renomą.

Ja wczoraj założyłem moje nieszczęsne reflektory i jestem miło
zaskoczony, efekt świecenia: 100% lepiej! Wieczorem reflektory z metra
wyglÄ…dajÄ… jak nowe... z 30 cm widzÄ™ sporo jeszcze do zebrania... :/ W
dzień z 2-3 metrów wyglądają jak nowe, bliżej już widać lipe. Nie jestem
do końca zadowolony. Będę powtarzał operację na reflektorach, tym razem
z lepszymi papierami (niebieskimi).

Jak to sie mówi, trening czyni mistrza :)
Przerób jeszcze temat tego specyfiku który nakłada się pędzelkiem by zabezpieczyć plastik by nie matowiał i przed UV. Choć ponoć UV jest przyczyną matowienia.

Życzę powodzenia :)
--
Krzysiek
http://www.zmieleni.pl/

Data: 2012-09-13 11:25:27
Autor: Filip
W dniu 2012-09-12 22:53, Krzysztof 45 pisze:

A miałeś sklejone klejem czy masą klejąco-uszczelniającą?

Oryginalne Hella i ichne kleidło. Nie wiem co stosują.

"Rozklejenie lamp i dokładne sklejenie takim samym klejem."

CoÅ› mi siÄ™ tu nie zgadza ;)

Polerowanie szkła czy plastiku? Jeśli plastiku to to nic nie daje, tzn.
daje ale bardzo malutko. Jakieś 5 do 10%. Mało zauważalne dla oka.

Nie rozumiem. Co nic nie daje jeśli plastik?

Nic nie daje polerowanie plastiku. A co daje?

Zaoszczędziłem +-1500,-?
Jeśli w ogóle można kupić. Bo do mojego to graniczy z cudem.

Tym bardziej polegał bym na kimś z doświadczeniem i renomą.

Ale to nie ja pisałem a mi odpowiedziałeś :)

[...]

przyczynÄ… matowienia.

Życzę powodzenia :)

Co Wy wszyscy za bzdury ciągle na wszystkich forach kopiujecie. Ktoś kiedyś palnął głupotę i wszyscy kopiują. UV nie jest przyczyną matowienia, bo reflektory są robione z pleksy gs, która jest odporna na uv, chemię i zarysowania. I nie ma czegoś takiego jak specyfik na uv. Nakładają w procesie produkcji pod odpowiednią temp. i w odpowiednich warunkach specjalną warstwę "utwardzającą", która służy niejako ochronie reflektora przed warunkami atmosferycznymi.

Pozdrawiam

Data: 2012-09-10 07:54:32
Autor:
Użytkownik "Filip" <bmw@m5.pl> napisał w wiadomości news:k2iq3t$nsi$3news.task.gda.pl...
[...]

Cóż, (różnie w zależności od wielkości reflektora), ale przy średniej wielkości lampie poświęcić na te operację należy koło 3 godzin. Przede wszystkim, w pierwszej fazie, czyli zgrubnego szlifowania papierem rzędu 600-800 należy pamiętać, że mozna porysować poliwęglan dość głęboko, dlatego okrężne ruchy należy stosować naprzemiennie z posuwistymi a papiero dociskac ze średnią siłą. Można zacząć od 1000, o ile nie zamierzamy usuwać głębokich rys a tylko zmatowienie. Gruboziarnisty papier stosujemy przez chwilkę, dosłownie minutę lub nawet krócej, należy się tylko upewnić, że reflektor stał się równomiernie zamglony, a resztki lakieru zostały dokładnie usunięte (o ile był). Potem przez ok. 10-15 minut okrężnymi ruchami szlifujemy papierem o gradacji 1200-1500. Celem jest otrzymanie gładkiej powierzchni, która traci połysk tylko po dokładnym osuszeniu, ale nierówności sa praktycznie niewidoczne. Nastepnie około 45 minut lub dłużej poświęcamy na prace z papierem 2000 - i tu efekty powinny być zadowalające, choć oczywiście zamglenie pozostaje. Duuużo wody! Przy tym etapie najbardziej męcza się łapy, bo trzeć należy dość solidnie. Potem godzina lub dłużej z 2500 - trzemy dośc delikatnie, często zmieniając papier. Efekt powinien byc zadowalający na tyle, by bez dalszej polerki można było używać takiego reflektora. Po ostatnim etapie - albo mechaniczna polerka (w sensie - nie ręczna) z drobnościerną pastą (nie polecam tempa, świetnie zaś sprawdza się tutaj aluchrom*, taki do felg. Czas polerowania - 5 do 15 minut, w zalezności od tego jak przykładaliśmy się wcześniej. Warto polerować kilka razy, aż upewnimy sie, że otrzymujemy to, co zamierzyliśmy.
Po wypolerowaniu można wykończyć i trwale zabezpieczyć lalierem poliuretanowym (nie innym!), ale oczywiście po sprawdzeniu w niewidocznym miejscy, że rozpuszczalnik użyty z lakierem nie zeżre nam klosza. Przed lakierowaniem nalezy dwu, trzykrotnie umyć klosz ciepłą woda z mydłem lub z ludwikiem, można go też przetrzec izopropanolem - głównie w celu pozbycia się pasty polerskiej..
Efekt - wyglÄ…d fabryczny, bolÄ…ce przez dwa dni Å‚apy, trochÄ™ sprzÄ…tania...

*aluchromem można polerować zmatowione szyby i lustra, zajmuje to oczywiście sporo więcej czasu niż przeznaczonym do tego specjalistycznym preparatem zwierającym tlenek ceru, ale "da się".

--
MW

Data: 2012-09-11 14:01:34
Autor: Filip
W dniu 2012-09-10 07:54, MW pisze:

Cóż, (różnie w zależności od wielkości reflektora), ale przy średniej
wielkości lampie poświęcić na te operację należy koło 3 godzin.

Albo użyć polerki i zrobić to w 20 minut.

[...]

Papier dociskałem ze średnią siłą, na papierze miałem gąbeczkę. A ruchy wykonywałem tylko posuwiste, tak jak na wielu trailerach.

Można zacząć od 1000, o ile nie
zamierzamy usuwać głębokich rys a tylko zmatowienie. Gruboziarnisty
papier stosujemy przez chwilkę, dosłownie minutę lub nawet krócej,

Przez minutę, to nawet nie zdążysz usunąć wszystkich dziurek.

należy się tylko upewnić, że reflektor stał się równomiernie zamglony, a
resztki lakieru zostały dokładnie usunięte (o ile był). Potem przez ok.
10-15 minut okrężnymi ruchami szlifujemy papierem o gradacji 1200-1500.

Dlaczego okrężnymi?

[...]

Tak też robiłem, pod kranem!

[...]

Matowego?

Po ostatnim etapie - albo mechaniczna polerka (w sensie -
nie ręczna) z drobnościerną pastą (nie polecam tempa, świetnie zaś
sprawdza siÄ™ tutaj aluchrom*, taki do felg. Czas polerowania - 5 do 15
minut, w zalezności od tego jak przykładaliśmy się wcześniej.

Tempo to chyba najgorszy pomysł z możliwych, to prędzej pasta do zębów będzie lepsza.
Ja użyłem G3 i G10 na odpowiednich gąbkach i efekt nie jest zadowalający.
Pytanie co nałożyć na polerkę, filc czy gąbkę w przypadku aluchromu?

Warto
polerować kilka razy, aż upewnimy sie, że otrzymujemy to, co zamierzyliśmy.
Po wypolerowaniu można wykończyć i trwale zabezpieczyć lalierem
poliuretanowym (nie innym!),

Ja Ci proponuję abyś nie dawał takich porad, bo jeśli ktoś tak zrobi to straci ten klar po pierwszym lepszym uderzeniu kamieniem.
Jak Ty chcesz nakładać klar na wypolerowaną powierzchnię???????? Powierzchnia MUSI być zmatowana!

ale oczywiście po sprawdzeniu w
niewidocznym miejscy, że rozpuszczalnik użyty z lakierem nie zeżre nam
klosza.

Chciałbym to zobaczyć w praktyce..

[...]

Do momentu uderzenia pierwszego kamienia.

Pozdrawiam

Polerowanie plastikowych reflektorów