Policja i kontrola IMEI telefonow Nokia.

Data: 2009-11-19 09:22:09
Autor: januszek
Policja i kontrola IMEI telefonow Nokia.
Jak informuje Gazeta Pomorska http://tinyurl.com/yf9zjlp [1] nasza Policja sprawdza numery IMEI aparatow (z artykułu wynika pośrednio, że używa się kodów typowych dla telefonów Nokia, więc być może tylko sprzęt tej firmy jest kontrolowany) w trakcie rutynowych kontroli różnej maści przypadkowych delikwentów ;) j.

[1]pełny link:
http://tech.wp.pl/kat,1009781,title,Uwaga-Policja-sprawdzi-Twoj-telefon-na-ulicy,wid,11697847,wiadomosc.html

Data: 2009-11-19 10:44:19
Autor: Skiraz
Policja i kontrola IMEI telefonow Nokia.
>z artykułu wynika pośrednio, że
używa się kodów typowych dla telefonów Nokia, więc być może tylko sprzęt tej firmy jest kontrolowany)

Ale przecież *#06# pokazuje IMEI w każdym telefonie (sprawdzane u różnych producentów)

Data: 2009-11-19 09:59:25
Autor: januszek
Skiraz napisał(a):

Ale przecież *#06# pokazuje IMEI w każdym telefonie (sprawdzane u różnych producentów)

To ok, myslalem, ze tylko Nokia. j.

Data: 2009-11-19 11:03:11
Autor: Piotr [trzykoty]
Policja i kontrola IMEI telefonow Nokia.
Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał
Jak informuje Gazeta Pomorska http://tinyurl.com/yf9zjlp [1] nasza
Policja sprawdza numery IMEI aparatow

Bo od policjantów żąda się wyników, więc robią co mogą.
Rutynowe sprawdzanie aparatów jest zdecydowanie wątpliwe prawnie.
Art. 15 Ustawy o Policji reguluje jej uprawnienia, z którego jasno wynika, iż tylko w przypadku UZASADNIONEGO podejrzenia jest możliwa kontrola osobista, w tym przedmiotów osobistych.
W innych wypadkach innteresowanie się tym jakie przedmioty człowiek ma w kieszeni czy torebce jest bezprawne. Tłumaczenie, że to tylko prośba jest ułomne. Po pierwsze organ państwowy może działać tylko i wyłącznie w zakresie ustawy. Po drugie jak obywatel odmówi, to co? Zacznie się "kombinowanie" jak go przymusić.
Z kontrolą osobistą jest generalnie śliska sprawa, z tego względu, że z przyczyn praktycznych decyduje o niej tylko policjant, nie podlega ona raportowaniu do prokuratora jak przeszukanie. Niekótrzy policjanci uważają, że to nieskępowane rutynowe działanie... Przełożeni z kolei chcą mieć jak najwięcej sprawdzeń, jak najwięcej trafień i chyba guzik kogoś obchodzi jakim sposobem.

Data: 2009-11-19 11:28:11
Autor: ER
Piotr [trzykoty] napisał(a):
[...]

Oki.
Ale w zasadzie czy tak ciezko jest wpisac *#06#  i podac policjantowi kod IMEI? Zajmie to 1 min. a dzieki temu trefne telefony beda zdecydowanie  mniej chodliwe.
Inna sprawa, ze numery IMEI kradzionych telefonow powinny byc automatycznie blokwane przez wszystkich operatorow.

Er

Data: 2009-11-19 10:32:47
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 19 Nov 2009 11:28:11 +0100, ER napisał(a):

Ale w zasadzie czy tak ciezko jest wpisac *#06#  i podac policjantowi
kod IMEI? Zajmie to 1 min. a dzieki temu trefne telefony beda
zdecydowanie mniej chodliwe.

Niewątpliwie masz rację.
Podobnie można pokazać zawartość portfela, teczki, kartę zdrowia (ta pewnie zainteresuje raczej ubezpieczyciela) i jeszcze parę innych rzeczy.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-11-19 11:31:55
Autor: Zbynek Ltd.
ER napisał(a) :
Piotr [trzykoty] napisał(a):
[...]

Jasne. Czemu nie. Można też na widok patrolu od razu wypatroszyć
kieszenie. Znacznie ułatwi się Policji pracę. Nawet nie będą
zatrzymywać i zagadywać widząc od razu, że nic nie masz w
kieszeniach. I jak wydajność im wzrośnie.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-11-19 12:07:56
Autor: Tomek
Dnia 19-11-2009 o 11:31:55 Zbynek Ltd. <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl>  napisał(a):

ER napisał(a) :
Piotr [trzykoty] napisał(a):
[...]

W zasadzie można chodzić z kieszeniami na wierzchu
i nie wieszać firanek w oknach

--
Tomek

Data: 2009-11-19 11:39:09
Autor: Andrzej Lawa
ER pisze:

[...]

W kradzionych telefonach zmienia się IMEI i zarówno blokowanie jak i
kontrolowanie traci sens.

Data: 2009-11-19 11:42:25
Autor: Liwiusz
Andrzej Lawa pisze:
ER pisze:

[...]

   Czy nalepki z IMEI też się zmienia?

--
Liwiusz

Data: 2009-11-19 11:52:44
Autor: Andrzej Lawa
Liwiusz pisze:

W kradzionych telefonach zmienia się IMEI i zarówno blokowanie jak i
kontrolowanie traci sens.

  Czy nalepki z IMEI też się zmienia?

Tylko że nalepki są pod bateriami, a ja nie zawierzam rozmontowywać
telefonu "w polu". Pomijając wszystko inne - będę miał przez jakiś czas
niedostępny telefon oraz na nowo trzeba będzie uruchamiać wszystkie
aplikacje.

Data: 2009-11-19 11:53:56
Autor: Liwiusz
Andrzej Lawa pisze:
Liwiusz pisze:

[...]

   Nigdy mnie to nie spotkało, ale w słyszałem z opowieści, że kontrole policyjne polegają m. in. właśnie na porównaniu IMEI z wyświetlacza z tym spod baterii.

--
Liwiusz

Data: 2009-11-19 11:57:21
Autor: Piotr [trzykoty]
Policja i kontrola IMEI telefonow Nokia.
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał
  Nigdy mnie to nie spotkało, ale w słyszałem z opowieści, że kontrole policyjne polegają m. in. właśnie na porównaniu IMEI z wyświetlacza z tym spod baterii.

Może czasem porównuje się, ale IMEI sprawdza się w bazach KSIP.
Tylko dlaczego ja mam rozkładać telefon na części, jęśli nie jest to uzasadnione.

Data: 2009-11-19 12:19:11
Autor: januszek
Liwiusz napisał(a):

   Nigdy mnie to nie spotkało, ale w słyszałem z opowieści, że kontrole policyjne polegają m. in. właśnie na porównaniu IMEI z wyświetlacza z tym spod baterii.

Acha, czyli Pan Policjant wyjmie mi tez z telefonu baterie kasujac zapamietane ustawienia telefonu? j.

Data: 2009-11-19 13:25:07
Autor: Liwiusz
januszek pisze:
Liwiusz napisał(a):

[...]

   A to są takie telefony, gdzie po wyjęciu na chwilę baterii kasują się jakieś ważne dane? Pozostaje tylko współczuć, nawet SIMa nie wymienisz :)

--
Liwiusz

Data: 2009-11-19 13:04:09
Autor: januszek
Liwiusz napisał(a):

   A to są takie telefony, gdzie po wyjęciu na chwilę baterii kasują się jakieś ważne dane? Pozostaje tylko współczuć, nawet SIMa nie wymienisz :)

U mnie kasuje sie zegarek i kalendarz ;P Moze mam tani i wysluzony model ale to nie jest powod do krytyki. W koncu nie bede wymienial dobrego aparatu na nowszy tlko dlatego, zeby Policji wygodniej sie lamalo prawo ;)

j.

Data: 2009-11-19 14:05:27
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:he3df3$i26$1news.onet.pl...
januszek pisze:
Liwiusz napisał(a):

[...]

nokia zapomina ustawiona date i godzine jezeli wyjmujesz baterie na dłuzej niz ulamek sekundy

--
REWELACJA! Rozbudowany system sprzedaży z księgowością i magazynem za - 29,99 zł. !

Data: 2009-11-19 06:11:25
Autor: gr
Policja i kontrola IMEI telefonow Nokia.

Moja nie.

Data: 2009-11-19 15:34:55
Autor: wspolna-flaszka.pl

wrote:

> [...]

nokia zapomina ustawiona date i godzine jezeli wyjmujesz baterie na dłuzej

w tych nowszych zauwazylem ze faktycznie nie

Data: 2009-11-19 15:15:29
Autor: spp
wspolna-flaszka.pl pisze:

nokia zapomina ustawiona date i godzine jezeli wyjmujesz baterie na dłuzej niz ulamek sekundy

Niektóre, bardzo nieliczne modele.

--
spp

Data: 2009-11-19 15:35:10
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:4b055301$1news.home.net.pl...
wspolna-flaszka.pl pisze:

nokia zapomina ustawiona date i godzine jezeli wyjmujesz baterie na dłuzej niz ulamek sekundy

Niektóre, bardzo nieliczne modele.

obecnie. :)

Data: 2009-11-22 10:44:01
Autor: to
Policja i kontrola IMEI telefonow Nokia.
Liwiusz wrote:

   Nigdy mnie to nie spotkało, ale w słyszałem z opowieści, Ĺźe kontrole
policyjne polegają m. in. właśnie na porównaniu IMEI z wyświetlacza z
tym spod baterii.

Wyświetlają sobie IMEI, a potem gdzieś dzwonią i sprawdzają, sprawdzają, sprawdzają...

--
cokolwiek

Data: 2009-11-28 18:37:07
Autor: Rafał Wawrzycki
Policja i kontrola IMEI telefonow Nokia.
Dnia 19 lis 2009 w liœcie [news:he3843$v5q$5news.onet.pl] Liwiusz
[lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl] napisał(a):
  Nigdy mnie to nie spotkało, ale w słyszałem z opowieści, że
  kontrole policyjne polegają m. in. właśnie na porównaniu IMEI z
wyświetlacza z tym spod baterii.

Miejsce: Warszawa, Jerozole pod Centralnym, jakieœ dwa lata temu.
Przy okazji przejazdu na czerwonym drogówka sprawdziła mnie (i kilku innym osobom) komórki właœnie polecajšc wpisać kod *#06# i porównujšc go z naklejkš pod bateriš.

--
Pozdrawiam,
Rafał Wawrzycki

http://prw.terror404.net/rwawrzycki/
Odpowiadajšc na adres prywatny usuń WYTNIJ_TO.

Data: 2009-11-28 19:42:33
Autor: Animka
Policja i kontrola IMEI telefonow Nokia.
Rafał Wawrzycki pisze:

Miejsce: Warszawa, Jerozole pod Centralnym, jakieďż˝ dwa lata temu.
Przy okazji przejazdu na czerwonym drogówka sprawdziła mnie (i kilku innym osobom) komórki wła�nie polecajšc wpisać kod *#06# i porównujšc go z naklejkš pod bateriš.

Coś nie tak z kodowaniem Twojego XanaNews ostatnio. Widzę, że z Centertela piszesz, czy cuś.

animka

Data: 2009-12-01 22:54:56
Autor: exatel
Policja i kontrola IMEI telefonow Nokia.
O co pytasz Rafale?
Przecież:
1) nikt ci się nie każe chwalić, że masz telefon
2) nikt ci nie może nakazać robić coś z telefon jeśli to robią to dobrowolnie.
3) zrobili to wbrew ich woli ? Dostali protokół z przeszukania ?

Jeśli się mylę proszę mnie skorygować konkretnymi pargarafi, które

Data: 2009-11-19 11:47:25
Autor: Piotr [trzykoty]
Policja i kontrola IMEI telefonow Nokia.
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał
W kradzionych telefonach zmienia się IMEI i zarówno blokowanie jak i
kontrolowanie traci sens.

Trochę racji, lecz.... Traci sens, ale tylko częściowo. Wszak w kradzionych samochodach przebija się numery czy podrabia dokumenty. I tez mamy powidzieć, że kontrolowanie traci sens? Nie, to się robi by utrudnić życie przestępcom, lub wykorzystać ich błąd. Tyle, że do kontroli samochodu jest uprawnienie, a do trzepania na chybił trafił ludzików z telefonami nie.

Data: 2009-11-19 12:00:23
Autor: Andrzej Adam Filip
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> pisze:
ER pisze:

[...]

Jeśli można to zrobić "za łatwo" to jak dla mnie jest to błąd
projektu konstrukcji telefonĂłw.

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Gniewliwy szybko się starzeje.

Data: 2009-11-19 11:42:54
Autor: Piotr [trzykoty]
Użytkownik "ER" <er2002@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:he36jt$tsm$1news.onet.pl...
Oki.
Ale w zasadzie czy tak ciezko jest wpisac *#06#  i podac policjantowi kod IMEI? Zajmie to 1 min. a dzieki temu trefne telefony beda zdecydowanie mniej chodliwe.

Nie mam nic przeciwko. Wiesz, jednak wolałbym żyć w państwie, gdzie wymaganie skuteczności od organu nie musi być równoznaczne z przyzwalaniem mu na łamanie prawa, w państwie, gdzie by zrobić dobry biznes nie trzeba dokonać przekrętu itd... Nie winię policjantów, ale niech się ich przełożeni zastanowią czasem. Przytakiwanie przy łamaniu prawa prędzej czy późnej obróci się przeciw nam, jak nie nam to naszym dzieciom. To już lepiej zmieć zapis przepsiu, niż udawać, że działamy legalnie.

Data: 2009-11-19 06:08:39
Autor: gr
On 19 Lis, 11:42, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wyt...@o2.pl> wrote:
Użytkownik "ER" <er2...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews:he36jt$tsm$1news.onet.pl...

> [...]

obróci się przeciw nam, jak nie nam to naszym dzieciom. To już lepiej zmieć
zapis przepsiu, niż udawać, że działamy legalnie.

A gdzie jset prawo łamane w przypadku jak policjant cię poprosi o
podanie nr imei telefonu?

Data: 2009-11-19 14:13:30
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 19 Nov 2009 06:08:39 -0800, gr napisał(a):

A gdzie jset prawo łamane w przypadku jak policjant cię poprosi o
podanie nr imei telefonu?

Nie jest. Ale w tekście jest "żądać" a nie "prosić".

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-11-19 17:55:42
Autor: Piotr [trzykoty]
Policja i kontrola IMEI telefonow Nokia.
"Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> wrote
Ale w tekście jest "żądać" a nie "prosić".

A nawet jakby...
"Proszę dowód osobisty"
"Proszę pokazać telefon".
Na miejscu nieświadomego obywatele robi to jakąś różnicę, jesteś w stanie odróżnić co jest poleceniem a co tylko rzekomo prośbą...?

Data: 2009-11-20 07:46:23
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 19 Nov 2009 17:55:42 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a):

[...]

No cóż, może tego nawet uczą w szkołach policyjnych, ale faktycznie w niepewnych sytuacjach gliniarz zaczyna od prośby. Większość ludzi, którzy są mili i lubią miłych ludzi reaguje na to pozytywnie.
Nie wiem czy to jest nadużycie. Jeśli już to manipulacja, a nie nadużycie prawa.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-11-20 10:07:42
Autor: Piotr [trzykoty]
Policja i kontrola IMEI telefonow Nokia.
niepewnych sytuacjach gliniarz zaczyna od prośby. (...)
to manipulacja, a nie nadużycie
prawa.

Jeśli kończyłoby się na manipulacji to jeszcze przejdzie. Ale mówienie o prośbie to tylko etykieta na zewnątrz, dla strony trzeciej. Ani obywatel nie czuje, że to prośba, ani nawet nie zakłada tego sam funkcjonariusz. Bo jeśli petent odmówi, to pewnie się go przymusi, znajdując inne uzasadnienie i inaczej nazywając tę czynność. I to jest właśnie niebezpieczne, bo zaczynają się tworzyć faktyczne obowiązki i ograniczenia swobód, których nie ma w ustawie...
Na tej samej zasadzie to policjanci mogliby wchodzić do domu z prośbą "proszę otworzyć, pokazać szafy i kredens"... i co, ktośby się zażalił do prokuratury, to by sprawy nie było wg Ciebie, bo przecież działali tylko w ramach "prośby", więc jest ok...? Przecież to jest podobny rozwój wydarzeń. Czy może jednak stwierdzonoby, że to było przeszukanie i zbadano by przesłanki do niego...? Dlatego właśnie organ państwowy powinien unikać tego typu dwuznacznych sytucji.

Data: 2009-11-20 04:07:11
Autor: gr
On 20 Lis, 10:07, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wyt...@o2.pl> wrote:

[...]

Ale na tej zasadzie wchodzą.

Data: 2009-11-19 15:13:25
Autor: Piotr [trzykoty]
Policja i kontrola IMEI telefonow Nokia.
Użytkownik "gr" <jagrechu@wp.pl> napisał
A gdzie jset prawo łamane w przypadku jak policjant cię poprosi o
podanie nr imei telefonu?

Czytaj uważnie: "Tłumaczenie, że to tylko prośba jest

Data: 2009-11-19 15:18:36
Autor: Andrzej Adam Filip
gr <jagrechu@wp.pl> pisze:
> [...]

zapis przepsiu, niż udawać, że działamy legalnie.

A gdzie jset prawo łamane w przypadku jak policjant cię poprosi o

Niby prawo nie jest łamana bo to jest niby prośba *ALE* osoby "niezbyt chętne do współpracy z policjantem" wystawiają się na poważne
ryzyko legalnych szykan np. aleĹź jest pan podobny do poszukiwanego X,
bardzo starannie to sprawdzimy.

Wiec jeśli policja nie chce zapracowywać sobie sama na opinie
"wymuszaczy" i "niechętne" podejście obywateli do siebie to powinna
*sama* starać się ograniczać rozsądnie  (ale nie bez przesady) do tego
co takiego wraĹźenia raczej nie stworzy.

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Ależ skąd?! Przecież mój brat, Jarek, pracuje u was w "Wyborczej"!

Data: 2009-11-19 11:47:33
Autor: Andrzej Adam Filip
ER <er2002@poczta.onet.pl> pisze:
Piotr [trzykoty] napisał(a):
[...]

Od kamyczka do rzemyczka, od podawania IMEA "na widzimisię policjanta"
do ...

Inna sprawa, ze numery IMEI kradzionych telefonow powinny byc
automatycznie blokwane przez wszystkich operatorow.

Wiec dopóki operatorzy nie ruszą ciężkich dup (np. bo ich policja
zachęci) to do problemu ja nie będę uznawał za zasadne podchodzenia do
problemu od dupy strony w czasie gdy "przydeptywanie" swobĂłd
obywatelskich staje się zbyt powszechne i "bezproblemowe".

Przy czym taka baza powinna być "oparta o wymianę światową" bo inaczej
telefony kradzione w Polsce będą trafiać do Paragwaju albo Burkina Faso.

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Kto zbyt wiele mĂłwi, rzadko bywa szczery.

Data: 2009-11-19 19:18:18
Autor: Robert Tomasik

Piotr [trzykoty] napisał(a):
[...]

To zły sposób, bo złodziej albo zmieni IMEY, albo wywali telefon. A tak, to albo go sam używa, albo komuś sprzeda i zwiększa się szansę wykrycia sprawcy.

Data: 2009-11-19 19:38:21
Autor: januszek
Robert Tomasik napisał(a):

To zły sposób, bo złodziej albo zmieni IMEY, albo wywali telefon. A tak, to albo go sam używa, albo komuś sprzeda i zwiększa się szansę wykrycia sprawcy.

Na krótką chwilę bo potem złodzieje się zaadaptują ;) Tego typu działania de facto prowadzą do wzrostu ogólnej zaradności przestępczej IMO tylko i/lub spadku ogólnej zaradności policyjnej bo po co myśleć skoro można masowo kontrolować? ;)

j.

Data: 2009-11-19 22:01:59
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnhgb7la.11g.januszekgimli.mierzwiak.com...
[...]

Nikt tego masowo nie kontroluje, bo nie ma takich technicznych możliwości.

Data: 2009-11-21 18:49:38
Autor: tg
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote in message news:he4coo$m3k$1inews.gazeta.pl...
[...]

techniczne mozliwosci sa jak najbardziej, bardziej chyba chodzi o umiejetnosc
ich wykorzystania i odwieczna kwestie 'kto za to zaplaci'

Data: 2009-11-22 10:41:38
Autor: to
ER wrote:

Ale w zasadzie czy tak ciezko jest wpisac *#06#  i podac policjantowi
kod IMEI? Zajmie to 1 min. a dzieki temu trefne telefony beda
zdecydowanie  mniej chodliwe.

Chyba żartujesz. Miałem kiedyś nieprzyjemność uczestniczyć w takiej kontroli. Najpierw potraktowali mnie jak przestępce sugerując, że pewnie telefon jest kradziony (nie wprost), a potem sprawdzali to chyba z pół godziny. Na szczęście na koniec przeprosili.

--
cokolwiek

Data: 2009-11-19 12:21:48
Autor: Nex@pl
januszek pisze:
[...]

A chłopaki radzą sobie z telefonami bez klawiatury? ;)

Data: 2009-11-19 15:12:33
Autor: Zbynek Ltd.
Nex@pl napisał(a) :
[1]pełny link:
http://tech.wp.pl/kat,1009781,title,Uwaga-Policja-sprawdzi-Twoj-telefon-na-ulicy,wid,11697847,wiadomosc.html

A chłopaki radzą sobie z telefonami bez klawiatury? ;)

Nie wymagasz za dużo umiejętności? Nie radzą sobie nawet z obsługą
joystika od monitoringu. W każdym razie ci z Sopotu:
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1019379,title,Policjanci-nie-umieja-korzystac-ze-swojego-sprzetu,wid,11697224,wiadomosc_prasa.html

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-11-20 13:03:57
Autor: Młody Płatnik
Policja i kontrola IMEI telefonow Nokia.
A co jeśli ktoś ma telefon blokowany kodem użytkownika?

Data: 2009-11-21 18:55:07
Autor: tg
"Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> wrote in message news:he3jot$ci5$1inews.gazeta.pl...
[...]

z tego co gdzies wyczytalem to w UK wykorzystuja na razie 1 na 1000 kamer do
wykrycia lub udowodnienia przestepstwa (na rok)

maja ich zbyt duzo zeby obraz z nich faktycznie ogladac, a mniej niz polowa
jest podlaczona do rejestratorow

http://news.bbc.co.uk/2/hi/8219022.stm

Policja i kontrola IMEI telefonow Nokia.