Policja z kamerami

Data: 2019-02-10 11:30:46
Autor: Shrek
Policja z kamerami
Ponad rok temu, przy okazji zabójstwa Stachowiaka na komisariacie
(gliniarze zabijają bezkarnie do 10 osób rocznie a setki torturują)
postulowałem aby każdy gliniarz miał podczas tzw. czynności obowiązkowo
włączoną kamerę bez możliwości wyłączenia czy ingerencji w zapis.
Oceniono wówczas że bujam w obłokach, oględnie mówiąc :)

Problem w tym, że tortury Stachowiaka się nagrały i nie wystarczyło to do postawienia właściwego zarzutu.

Nie ma się co oszukiwać - policja jest zbrojnym ramieniem państwa (obecnie partii) i jeśli państwo oczekuje naginania prawa przez kulsonów, to musi im zapewnić bezkarność. I zapewnia.

Shrek

Data: 2019-02-10 10:59:59
Autor: Budzik
Policja z kamerami
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Z jednej strony taki zapis który mowiłby ze interwencja bez nagrania daje wieksze prawo obywatela do roznego rodzaju zazalen.
Z drugiej strony sprzet tez jest zawodny, czasem funkcjonariusz jest po słuzbie i czy chcielibysmy zeby nie interweniował dlatego, ze nie moze nagrac?

No ale jak sa w dwójke to juz prawdopodobienstwa awarii małe...

Jak to działa w innych krajach? Gdzie ten materiał wideo archiwizowac? Przeciez to ja jakies miliony terabajtów danych zwłaszcza gdyby to miało miec jakas rozsadna jakosc...? Jak długo sie archiwizuje?

--
Pozdrawia... Budzik
"Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

Data: 2019-02-10 12:14:40
Autor: Jacek Maciejewski
Policja z kamerami
Dnia 10 Feb 2019 10:59:59 GMT, Budzik napisał(a):

Z drugiej strony sprzet tez jest zawodny, czasem funkcjonariusz jest po słuzbie i czy chcielibysmy zeby nie interweniował dlatego, ze nie moze nagrac?

Gliniarz po służbie jest zwykłym człowiekiem i nie ma obowiązku dbać o
porządek ani twoją całą d... Zamiast tego naucz się kug-fu i interweniuj
czy broń się sam :) Mówiąc krótko, proponuję bardziej proobywatelską
postawę. I każdy dziś ma komórkę i może zadzownić na policję. Inne
czasy. A co do kamer to myślę że 3 proste zasady:
1. Każdy gliniarz ma kamerę.
2. Cokolwiek zrobi w mundurze bez kamery będzie przestępcą.   3. Nagrania są nie do skasowania i powszechnie dostępne, bezwarunkowo.
Spowodowałyby całkiem inne postrzeganie policji, odsiew osobników
sadystycznych i socjopatycznych, znaczny spadek zadania śmierci czy
torturowania osób wobec ktorych podejmowane są interwencje.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-02-10 12:59:59
Autor: Budzik
Policja z kamerami
Użytkownik Jacek Maciejewski jacmac@go2.pl ...

[...]

Hmm, pisze z pamieci ale wydaje mi sie ze tak nie jest. https://www.rp.pl/Mundurowi/308169952-NSA-policjant-jest-policjantem-
takze-po-sluzbie.html

Pamietam ze gdzies obiła mi sie o uszy dyskusja w druga strone - czy jak pobijesz policjanta po cywilu to pobiłes policjanta czy nie. I *wydaje mi sie* ze tweirdzono ze odpowiadasz jak za atak na funkcjonariusza.
Ale sam jestem ciekawy czy to prawda czy coś mi się pokićkało.:)

[...]
Mysle ze wielu problemów moznaby dzieki temu uniknac.
Ale pewnie przy okazji znalazły by sie nowe, oby mniej wazne.

--
Pozdrawia... Budzik
Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

Data: 2019-02-10 20:29:14
Autor: kk
Policja z kamerami
On 2019-02-10 12:14, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Nieźle, naprawdę nieźle

Data: 2019-02-10 20:41:16
Autor: u2
Policja z kamerami
W dniu 10.02.2019 o 20:29, kk pisze:
Nieźle, naprawdę nieźle

ta, zwłaszcza z tym kug-fu:))))

--
George Orwell :

Data: 2019-02-10 12:17:11
Autor: Shrek
Policja z kamerami
W dniu 10.02.2019 o 11:59, Budzik pisze:

[...]

Próbujesz rozwiązać problem techniczny - buć moze trudny, być może nierozwiązywalny na obecnym poziomie techniki, być może - jak słusznie zauważyłeś - już gdzieś rozwiązany.

Problem jest gdzie indziej. Policjanci mają mniej lub bardziej oficjalnie zapewnioną bezkarność. Praktycznie zawsze jak się zrobi gruba sprawa to okazuje się, że monitoring się "wizoł i pospuł", zapis przepadł i prokuratura podchodzi do tego na zasadzie "jebło to jebło - na chuj drążyc temat". Nawet jak się okazuje, ze kulsony były za tępe, żeby dowód skutecznie zniszczyć, to okazuje się, że bity, duszony i razony paralizarorem "wzioł i umar". Problem jest głównie w tym, że zanieczyścił swoimi zwłokami niewłaściwe pomieszczenie i się złe pismaki przyjebały zamiast wzorować się na sprawie Przemyka i ograniczyć się do oficjalnego wyroku sądu. Prokurator i komendant mają wspólnego szefa - problem tylko z tymi dziennikarzami...
Shrek

Data: 2019-02-10 12:42:32
Autor: Jacek Maciejewski
Policja z kamerami
Dnia Sun, 10 Feb 2019 12:17:11 +0100, Shrek napisał(a):

Problem jest gdzie indziej.

Słusznie waść prawisz, tak jest. Ale bądź konstruktywny i pokaż drogę
wyjścia. Pewnie że kamery z dnia na dzień niewiele poprawią. Potrzebny
jest czas na odsiew z policji spcjopatycznych osobników. Potrzebny jest
czas na przekonanie społeczeństwa do innej policji. Ale, jak powiadają
Chińczycy, nawet najdłuższa podróż zaczyna się od pierwszego kroku.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-02-10 13:26:33
Autor: Shrek
Policja z kamerami

Problem jest gdzie indziej.

Słusznie waść prawisz, tak jest. Ale bądź konstruktywny i pokaż drogę
wyjścia.

Technicznie - problem głównie w zasilaniu. Jeśli chodzi o nagrania - codziennie wrzucane na zewnętrzny serwer (jeśli jest problem z niezawodnością to można automatycznie backupować na rewerach NGO zajmójących się przejrzystością życia politycznego i najwiekszych dzienników i czasopiosm;), (zaszyfrowane z sumą kontrolną) - kamera z samodiagnostyką (da się zrobić), w razie awarii powadomienie (choćby paszczowo przez kulsona radiem) operatora i odnotowanie tego faktu _natychmiast_ w tym systemie co zbiera materiały pod koniec służby - nic nie ma prawa zginąć, nie da się wstecznie spowodowac awarii.

Obliczenia

100 tysi policjantów * 180h * 85% (15 na urlopach i L4) * 25% (na tyle oceniam procentowo czas wykonywania czynności).

3,8 M godzin miesięcznie. Moja kamera FHD w samochodzie dale 10Mb/s ale działa w x264 i 30kl/s. Dajmy 10kl/s i x265 to będzie 10/2,5/2 2 Mb/s czyli 0,25MB/s. Razy 60*60 równa się 900MB/h - powiedzmy 1GB/h

Wracamy do 3,8Mh*1GB=3,800TB miesiecznie dużo. RAID 5 i wyjedzie 12 000. Podzilić na trzy tysie 4 TB dysków o ile czegoś nie popieprzyłem;) No to dajmy 2kl/s. z trzech tysi wyjdzie 800 - już realne.

Tylko jak pisałem - nie w technikaliach problem. Na przykład teraz w DC gdzieś tak co 4 kulson pełni służbę bez imiennika a nawet bez identyfikacji jednostki. Widać jest na to pozwolenie, żeby kulsony były anonimowe.

Potrzebny jest
czas na przekonanie społeczeństwa do innej policji.

Już był - od 89 policja pięła się w rankingach zawodów zaufania społecznego i były okresy że zajmowała drugie miejsce za strażakami.

Shrek

Data: 2019-02-10 18:01:51
Autor: Stokrotka
Policja z kamerami
Szczeguły tehniczne początkowo będą celowym problemem, bo inaczej musielibyście wsadzić do ciupy 95% policji.

Wydaje mi się więc , że nie ma o czym dyskutować, a policja musi sie pogodzić, że idą drastyczne dla niej zmiany.
No i nauczyć pszestszegania prawa, a to już praca pewnie na policyjne pokolenie, czyli na jakieś 10 lat.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2019-02-10 18:47:59
Autor: the_foe
Policja z kamerami
W dniu 2019-02-10 o 13:26, Shrek pisze:
Już był - od 89 policja pięła się w rankingach zawodów zaufania społecznego i były okresy że zajmowała drugie miejsce za strażakami.

To chyba te czasy kiedy do Policji było więcej chętnych niż na medycynę i każdy koniecznie chciał do drogówki bo tam drugą pensję w dzień na boku się robiło.
Kulsony mocno pracowały by wyrobić sobie xujową opinię w narodzie.

--
@foe_pl

Data: 2019-02-10 18:54:26
Autor: the_foe
Policja z kamerami
W dniu 2019-02-10 o 11:30, Shrek pisze:
[...]

te kamery nic nie zmienią.
Ba! nawet pogorszą sytuację, bo Policja bedzie miała materiał do swojej narracji, reszta "się nie nagra", "uszkodzi w czasie zgrywania" i inne pierdolamento. Przecież na dziś Policja reaguje wrogo wobec świadków nagrywajacych interwencję. Policjanci chca działać anonimowo. Tu się sprawdza trawestacja, nie ważne co filmują istotne kto trzyma kamerę. To jest jakaś ucieczka do przodu obecnego reżimu, ale to tylko słaba podkładka, ze coś robią.

--
@foe_pl

Policja z kamerami