Policja zabrala dowód rejestracyjny za jazdê na letnich oponach

Data: 2010-01-07 11:31:34
Autor: michawar
Policja zabrala dowód rejestracyjny za jazdê na letnich oponach
Link do artyku³u: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?
AID=/20100107/POWIAT0104/90091058

Pod koniec roku na kieleckiej ulicy Wojska Polskiego policjanci Grupy Wsparcia Wydzia³u Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Kielcach zatrzymali do kontroli opla vectrê.

- Samochód jecha³ powoli, ko³a buksowa³y, za oplem tworzy³ siê korek - opowiada Zbigniew Pedrycz, rzecznik prasowy ¶wiêtokrzyskiej policji. Jak informuje, kierowca opla zosta³ ukarany 200 z³otowym mandatem, policjant zatrzyma³ mu równie¿ dowód rejestracyjny auta. Przypomnijmy, ¿e zgodnie z polskim prawem nie ma obowi±zku wymiany opon na zimowe.

- Dokument zosta³ zwrócony kierowcy jeszcze tego samego dnia. Teraz naczelnik Wydzia³u Ruchu Drogowego ¶wiêtokrzyskiej policji poleci³ wyja¶niæ, dlaczego dowód zosta³ zatrzymany - mówi Zbigniew Pedrycz.

Policjanci przypominaj±, ¿e choæ nie ma obowi±zku wymiany opon, to w przypadku kolizji lub wypadku: - Przed s±dem bieg³y mo¿e uznaæ, ¿e zaj¶cie mia³oby inny przebieg, gdyby kierowca zdecydowa³ siê na opony odpowiedniejsze do panuj±cych warunków - wyja¶niaj± policjanci.

Data: 2010-01-07 11:39:55
Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g
michawar pisze:
[...]

Za utrudnianie ruchu mandat jak najbardziej mo¿na wrêczyæ.

policjant zatrzyma³ mu równie¿ dowód rejestracyjny auta.

Ciekawe za co - jedynie mogli zabraæ za ³yse opony.

Przypomnijmy, ¿e zgodnie z polskim prawem nie ma obowi±zku wymiany opon na zimowe.

Ono w³a¶nie. Nie tylko w Polsce.

- Dokument zosta³ zwrócony kierowcy jeszcze tego samego dnia. Teraz naczelnik Wydzia³u Ruchu Drogowego ¶wiêtokrzyskiej policji poleci³ wyja¶niæ, dlaczego dowód zosta³ zatrzymany - mówi Zbigniew Pedrycz.

I bardzo dobrze.

[...]

To sprawa oczywista (choæ nie tyczy w ogóle opon, a zasad ogólnych)
i stosowana od dawna np. w Niemczech, które wiele osób za przyk³ad
podaje.

Data: 2010-01-07 04:45:44
Autor: PJ
[...]

w PL przekroczenie uprawnien bez dwoch zdan, w DE moga (w skrajnym
przypadku) wezwac lawete lub unieruchomic auto (czytaj zepchnac na
pobocze) do czasu poprawy sytuacji pogodowej :-) dowodu tez nie moga
zabrac

P.

Data: 2010-01-07 11:42:02
Autor: Kuba \(aka cita\)
Policja zabrala dowód rejestracyjny za jazdê na l etnich oponach
Artur 'futrzak' Ma¶l±g wydusi³ z siebie te s³owy:

michawar pisze:
[...]

no wlasnie i na tym mieli sie skupic, tyle, ze policyjanciki chcialy by za mondre, niestety

policjant
zatrzyma³ mu równie¿ dowód rejestracyjny auta.

Ciekawe za co - jedynie mogli zabraæ za ³yse opony.

no tu dali cia³a

--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

Prywatna prosba o rozpowszechnienie tego adresu:
http://wykrêænumer.pl/

Data: 2010-01-07 15:26:31
Autor: J.F.
On Thu, 07 Jan 2010 11:39:55 +0100,  Artur 'futrzak' Ma¶l±g wrote:
michawar pisze:
[...]

W takiej sytuacji ? Wreczyc mozna, ale trzeba byc glupim policjantem, albo na odwrot -
zbyt madrym :-)

[...]

W niemczech akurat przepisy od pewnego czasu znacznie precyzyjniejsze.

J.

Data: 2010-01-07 18:43:42
Autor: Artur Ma¶l±g
Policja zabrala dowód rejestracyjny za jazdê na letnich oponach
J.F. pisze:
(...)
W takiej sytuacji ? Wreczyc mozna, ale trzeba byc glupim policjantem, albo na odwrot -
zbyt madrym :-)

W ka¿dej - utrudnianie ruchu to utrudnianie ruchu. Jak kto¶ ma
w±tpliwo¶ci, to zawsze mo¿e udaæ siê do s±du.

W niemczech akurat przepisy od pewnego czasu znacznie precyzyjniejsze.

Co to znaczy precyzyjniejsze? Masz jedynie zapis, ¿e zim± opony powinny
byæ dostosowane do warunków i tyle (co¶ tam chyba jest jeszcze o
g³êboko¶ci bie¿nika) - nie ma s³owa o oponach zimowych. O tym, ¿e
ubezpieczalnie odmawia³y wyp³aty odszkodowania z racji stanu
technicznego niedostosowanego do warunków wiadomo by³o od dawna.
Mo¿esz sobie nadal je¼dziæ na letnich zim± - problem siê pojawia
wtedy, kiedy utrudniasz ruch, b±d¼ dojdzie do kolizji/wypadku.

http://www.verkehrsportal.de/stvo/stvo_02.php
Pisz± te¿ o obowi±zku posiadania niezamarzaj±cego p³ynu do spryskiwaczy

http://www.dpw.heidelberg.army.mil/om/roads_grounds/Winter%20Tires-not%20mandatory.pdf

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

Data: 2010-01-07 19:02:11
Autor: J.F.
On Thu, 07 Jan 2010 18:43:42 +0100,  Artur Ma¶l±g wrote:
J.F. pisze:
[...]

No i sie uda, i powie ze jechal wolno byl lod na drodze wiec
dostosowal predkosc do warunkow. I policjant ryzykuje od naduzycia wladzy, przez niespelnienie
obowiazkow - zglosil ze droga grubo sniegiem pokryta ? Do powazniejszych spraw gdy sie okaze ze kierowca w kogos wjedzie i
zezna ze jechal szybciej niz mu sie wydawalo bezpiecznie, bo tak mu
policjant nakazal.

[...]

Ale jest wyszczegolniona kara za utrudnianie ruchu z powodu opon
niedostowanych do warunkow, czyli sie nalezy :-)

Przy czym domyslam sie ze jest stosowana glownie gdy obywatel stoi na
gorce, pas zajmuje a ruszyc nie moze, a nie gdy jedzie 20, choc innym
sie wydaje ze 40 jest dobre ..

J.

Data: 2010-01-07 21:47:01
Autor: Artur Ma¶l±g
Policja zabrala dowód rejestracyjny za jazdê na letnich oponach
J.F. pisze:
(...)
W ka¿dej - utrudnianie ruchu to utrudnianie ruchu. Jak kto¶ ma
w±tpliwo¶ci, to zawsze mo¿e udaæ siê do s±du.

No i sie uda, i powie ze jechal wolno byl lod na drodze wiec
dostosowal predkosc do warunkow.

No i dobrze - s±d oceni, czy by³o to uzasadnione.

I policjant ryzykuje od naduzycia wladzy, przez niespelnienie
obowiazkow - zglosil ze droga grubo sniegiem pokryta ?

A co to ma do rzeczy? Mo¿e zg³osi³, mo¿e nie. Nadu¿ycia w³adzy nadal
nie widzê.

Do powazniejszych spraw gdy sie okaze ze kierowca w kogos wjedzie i
zezna ze jechal szybciej niz mu sie wydawalo bezpiecznie, bo tak mu
policjant nakazal.

Tak, tak - policjant mu nakaza³ jechaæ szybciej? Jedynie co móg³ zrobiæ
to najwy¿ej przy okazji pouczyæ itd. Jak Ci policjant ka¿e wskoczyæ
w ogieñ to wskoczysz i pó¼niej bêdziesz twierdzi³, ¿e to on jest
winien Twoich oparzeñ?

Ale jest wyszczegolniona kara za utrudnianie ruchu z powodu opon
niedostowanych do warunkow, czyli sie nalezy :-)

Jest - p³yn do spryskiwaczy te¿ sprawdzaj±? Nie zauwa¿y³em, ale
jako¶ tego pewnie nie do¶wiadczê, poniewa¿ w zimie mam odpowiedni :)

Przy czym domyslam sie ze jest stosowana glownie gdy obywatel stoi na
gorce, pas zajmuje a ruszyc nie moze, a nie gdy jedzie 20, choc innym
sie wydaje ze 40 jest dobre ..

Wiesz co - ca³a ta zabawa (w kwestii zapisów o oponach itd.) to efekt
medialnej "nagonki" i zachowañ wielu osób na autostradach w czasie
opadów itd. Pamiêtam niemieckie dywagacje o definicji zimy i widzê
czym sie te "dymy" skoñczy³y :)

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

Data: 2010-01-08 17:22:31
Autor: J.F.
Policja zabrala dowód rejestracyjny za jazdê na l etnich oponach
U¿ytkownik "Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com>
J.F. pisze:
(...)
[...]

Naduzycie jest przy okazji zabierania dowodu, dyktowania predkosci itp.
Do tego niedopelnienie obowiazkow i nagana gotowa :-)

[...]

W ogien nie wskocze, ale w radiowoz chetnie stukne :-)

[...]

Rok temu pod dreznem bylo -29 :-)

[...]

Akurat w Niemczech to nie jest tylko sprawa nagonki, u nich sie zdarzaly 3 dni postoju na drodze, bo spadlo 5 cm sniegu ..
To co u nas tylko zdenerwuje niektorych ze nie moga jechac tak szybko jak lubia, u nich wyglada jak  katastrofa.

J.

Data: 2010-01-08 22:55:16
Autor: Artur Ma¶l±g
Policja zabrala dowód rejestracyjny za jazdê na letnich oponach
J.F. pisze:
(...)
Naduzycie jest przy okazji zabierania dowodu, dyktowania predkosci itp.
Do tego niedopelnienie obowiazkow i nagana gotowa :-)

Có¿, o zabraniu ju¿ pisa³em co s±dzê, o dyktowaniu równie¿ - zabraæ maj±
prawo jak maj± podstawy prawne, dyktowaæ prêdko¶ci nie mog±. Mog±
najwy¿ej sugerowaæ, jaka jest po¿±dana.

Rok temu pod dreznem bylo -29 :-)

Wiesz, jako¶ nie zauwa¿y³em, by p³yn zimowy mi zamarz³ - owszem, jak
kupi cz³owiek cos taniego w Tesco, to nie nale¿y siê spodziewaæ, ¿e
bêdzie to hiper rozwi±zanie na -30 :) Inna sprawa, ¿e nie podejrzewam by
kto¶ próbowa³ za to sadziæ mandaty :)

Akurat w Niemczech to nie jest tylko sprawa nagonki,

Oczywi¶cie, ¿e nagonki. Gdyby to mia³o racjonalniejsze podstawy, to
dawno by zaostrzyli przepisy (skutecznie). To oczywi¶cie jest swoista
ironia, poniewa¿ o ograniczeniu prêdko¶ci na autostradach w Niemczech
dawno siê mówi i póki ci s± tylko zalecenia do prêdko¶ci "bezpieczniej".
W sumie z tymi oponami jest tak samo jak z t± prêdko¶ci±.

> u nich sie zdarzaly 3 dni postoju na drodze, bo spadlo 5 cm sniegu ..

Bez przesady, ale faktem jest, ¿e ludzie g³upiej± z racji "zimy".
To cena "dobrobytu" itd.

To co u nas tylko zdenerwuje niektorych ze nie moga jechac tak szybko jak lubia, u nich wyglada jak  katastrofa.

Pytanie z czyjego punktu widzenia - ludzie tam inaczej podchodz± do
tego typu problemów i nikomu nie wpada do g³owy nazywanie je¿d¿±cych
na letnich oponach idiotami i pó³mózgami. Trafi³a siê taka sytuacja,
to siê trafi³a i tyle. W sumie to nawet nie tyle w Polsce, co na pms-ie
i podobnych "mediach" spotykam siê z agresj± i wrogim nastawieniem do
wszystkich innych u¿ytkowników drogi, którzy komu¶ tam zawadzaj±.

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

Data: 2010-01-10 19:54:34
Autor: J.F.
On Fri, 08 Jan 2010 22:55:16 +0100,  Artur Ma¶l±g wrote:
J.F. pisze:
Rok temu pod dreznem bylo -29 :-)
Wiesz, jako¶ nie zauwa¿y³em, by p³yn zimowy mi zamarz³ - owszem, jak
kupi cz³owiek cos taniego w Tesco, to nie nale¿y siê spodziewaæ, ¿e
bêdzie to hiper rozwi±zanie na -30 :)

U nas trudno kupic plyn na mniej niz -22.
A koncentrat to rzadkosc.

Inna sprawa, ¿e nie podejrzewam by kto¶ próbowa³ za to sadziæ mandaty :)

No coz - w niemcech ma podstawe.

Inna sprawa ze przy takiej temperaturze to plyn malo potrzebny.

> [...]

> u nich sie zdarzaly 3 dni postoju na drodze, bo spadlo 5 cm sniegu ..

Bez przesady, ale faktem jest, ¿e ludzie g³upiej± z racji "zimy".

To jest wlasnie bez przesady.
I jak kiedys sam postoisz w takim korku nie z wlasnej winy, to tez
bedziesz namawial do nagonki :-)

[...]

No coz, druga strona medalu jest taka ze ktos moze miec uniwersalne
opony, mieszkac w Gdyni i obiektywnie nie widziec potrzeby zmuszania
go do zmiany na zimowe, bo raz na 5 lat zdarzy sie prawdziwa zima.

I w sumie powinno byc po niemiecku - opony niech ma jakie chce, ale
jest mandat za utrudnianie ruchu :-)

J.

Data: 2010-01-10 22:11:16
Autor: Artur Ma¶l±g
Policja zabrala dowód rejestracyjny za jazdê na letnich oponach
J.F. pisze:
(...)
U nas trudno kupic plyn na mniej niz -22.

Gotowy - byæ mo¿e.

A koncentrat to rzadkosc.

Rzadko¶æ? Kupowa³em w Norauto.

No coz - w niemcech ma podstawe.

Skoro wpisali w ustawê :)

Inna sprawa ze przy takiej temperaturze to plyn malo potrzebny.

Bardzo prawdopodobne :)

To jest wlasnie bez przesady.
I jak kiedys sam postoisz w takim korku nie z wlasnej winy, to tez
bedziesz namawial do nagonki :-)

Sta³em w korkach nie z w³asnej winy i nie z powodu zimy, a z powodu
debilizmu niektórych - niektórzy siê sami wyeliminowali.

No coz, druga strona medalu jest taka ze ktos moze miec uniwersalne
opony, mieszkac w Gdyni i obiektywnie nie widziec potrzeby zmuszania
go do zmiany na zimowe, bo raz na 5 lat zdarzy sie prawdziwa zima.

Nikogo nie zmuszam do zak³adania zimowych, ale jak warunki s± stosowne,
to jednak nale¿y my¶leæ i stosownie siê doposa¿yæ, albo zostawiæ
samochód i skorzystaæ z KM. Omega dzi¶ wyje¿d¿a³a z blokowego parkingu
prawie godzinê (5 metrów - dalej posz³a), Lanosa wpychali¶my w 5 osób
w miejsce parkingowe. To tylko przyk³ady :)

I w sumie powinno byc po niemiecku - opony niech ma jakie chce, ale
jest mandat za utrudnianie ruchu :-)

Widzisz - od zawsze mam takie podej¶cie, co zreszt± prezentujê i tutaj,
tyle, ¿e tak naprawdê prawa nie trzeba zmieniaæ. Z drugiej strony,
patrz±c po wypowiedziach wielu osób na temat utrudniania chyba siê
przychylê do wniosku, by w Polsce te¿ dodaæ stosowne zapisy. Wiele
to nie zmieni (podobnie jak dyskusja w Niemczech o definicji zimy)
i zostanie po staremu (jak w Niemczech).

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

Data: 2010-01-10 22:34:52
Autor: J.F.
Policja zabrala dowód rejestracyjny za jazdê na letnich oponach
On Sun, 10 Jan 2010 22:11:16 +0100,  Artur Ma¶l±g wrote:
J.F. pisze:
(...)
U nas trudno kupic plyn na mniej niz -22.
Gotowy - byæ mo¿e.
A koncentrat to rzadkosc.
Rzadko¶æ? Kupowa³em w Norauto.

Wroclaw duzy, a Norauto tylko jedno.
[...]

Ale ile stales ? Jest roznica - dwie godziny czy dwie doby :-)

J.

Data: 2010-01-11 10:05:45
Autor: Cavallino
Policja zabrala dowód rejestracyjny za jazdê na l etnich oponach
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:

U nas trudno kupic plyn na mniej niz -22.
A koncentrat to rzadkosc.

Ciekaw gdzie?
Ja spotykam w ka¿dym supermarkecie.
Tyle ¿e kosztuje prawie 10 z³ za litr.

Data: 2010-01-07 16:19:45
Autor: R2r
Policja zabrala dowód rejestracyjny za j azdę na letnich oponach
W dniu 2010-01-07 11:39, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
Policjanci przypominają, że choć nie ma obowiązku wymiany opon, to w
przypadku kolizji lub wypadku: - Przed sądem biegły może uznać, że
zajście miałoby inny przebieg, gdyby kierowca zdecydował się na opony
odpowiedniejsze do panujących warunków - wyjaśniają policjanci.

To sprawa oczywista (choć nie tyczy w ogóle opon, a zasad ogólnych)
i stosowana od dawna np. w Niemczech, które wiele osób za przykład
podaje.
Hmm... sprawa o ile dobrze rozumiem dotyczy Polski a nie Niemiec? Jeśli tak, to w Polsce jazda zimą na letnich oponach (póki co) nie jest zabroniona i w związku z tym równie dobrze biegły mógłby obarczać winą rodziców sprawcy za jego spłodzenie i urodzenie, gdyż zapewne gdyby tego nie zrobili to do wypadku by nie doszło...

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2010-01-07 18:22:59
Autor: Artur Maśląg
R2r pisze:
[...]

Owszem.

Jeśli tak, to w Polsce jazda zimą na letnich oponach (póki co) nie jest zabroniona

No cóż - najwyraźniej nie umiesz czytać ze zrozumieniem, ale pomogę
- stan pojazdu, jego niedostosowanie do warunków atmosferycznych, jazda
w sposób niedostosowany do warunków jak najbardziej obciążają
prowadzącego i sąd może to znać za okoliczności, które doprowadziły
do wypadku itd.. Tłumaczenie, ze na letnich wolno można sobie
w buty włożyć.

i w związku z tym równie dobrze biegły mógłby obarczać winą rodziców sprawcy za jego spłodzenie i urodzenie, gdyż zapewne gdyby tego nie zrobili to do wypadku by nie doszło...

Nie życzę byś miał okazję kiedyś to sprawdzić, ale możesz sobie taką
argumentację zostawić na przyszłość i sprawdzić.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-01-07 19:06:43
Autor: R2r
W dniu 2010-01-07 18:22, Artur Maśląg pisze:
R2r pisze:
[...]

Najwyraźniej to Ty nie umiesz się odezwać nie przysrywając komuś.
Istnieje sporo osób (jak widzę głównie wśród osób młodych, ofiar abolicji maturalnych i innych "urawniłowek" w systemie oświaty) nie potrafiących dobrze wyartykułować swoich myśli i zarzucających innym brak umiejętności czytania ze zrozumieniem. Dziwi mnie, że Ty się do nich próbujesz za wszelką cenę przyłączyć.
Chyba że dyskusje na grupie są dla Ciebie polem do odreagowywania jakichś swoich niepowodzeń w pracy czy życiu osobistym. Tym bardziej byłoby to przykre, bo kiedyś potrafiłeś dość często mądrze i na temat pisać bez wycieczek osobistych. Nie wiem co się u Ciebie zmieniło, ale powiem jedno: w złym kierunku podążasz.

- stan pojazdu,
Owszem,

jego niedostosowanie do warunków atmosferycznych,
ale tu fantazjujesz

jazda
w sposób niedostosowany do warunków jak najbardziej obciążają
prowadzącego i sąd może to znać za okoliczności, które doprowadziły
do wypadku itd..
Tutaj też się zgodzę i do niedostosowanego do warunków dodam również utrudniający ruch innym. Niestety - póki co - nie ma w prawie polskim czegoś takiego jak niedostosowanie pojazdu do warunków atmosferycznych w postaci założenia letnich czy zimowych opon.

  TÅ‚umaczenie, ze na letnich wolno można sobie
w buty włożyć.
Wolno, jeśli się umie, a że raczej mało kto umie to i mandat można zarobić. Ale nie za taki czy inny typ opon.
Celowo nie wyciąłem początkowego cytatu i Twojej wypowiedzi, do których (w połączeniu) się odniosłem.
Powtórzę: w istniejącym u nas systemie prawnym nie ma podstaw taka ekwilibrystyka podobnie jak próba uzasadniania, że przyczyną wypadku było wyjście któregoś z uczestników z domu w tak trudnych warunkach. Chyba, że zaistnieje zapis prawny, który tego zabroni. A póki co, to tekst, którego treść uznałeś za oczywistość to tylko naginanie i próba narzucenia swojej - bezpodstawnej - interpretacji prawa przez policjantów, bo przecież jakoś trzeba zatrzeć wyraźną ignorancję kolegów. Rozumiem ich wstyd ale nie tędy droga.
A zachowanie kierowcy utrudniającego ruch innym przez - nazwijmy rzecz po imieniu - własną głupotę też uważam za naganne. Tylko, że straszenie bzdurami tutaj nie pomoże. Mandat za utrudnianie ruchu - owszem. Takie mamy prawo i tylko w ramach tego prawa zarówno policja jak i sądy mogą działać.

[...]

Również nikomu tego nie życzę a sam akurat nigdy nie miałem nic przeciwko używaniu np. opon odpowiednich do panujących warunków, więc pewnie - ku Twemu zmartwieniu - nie będę miał okazji sprawdzać na sobie. To, że biegli potrafią czasem nawet oczywiste bzdury przedstawiać jako rzeczywistość to wiem.

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2010-01-07 21:08:22
Autor: Artur Maśląg
Policja zabrala dowód rejestracyjny za j azdę na letnich oponach
R2r pisze:
(...)
No cóż - najwyraźniej nie umiesz czytać ze zrozumieniem,
Najwyraźniej to Ty nie umiesz się odezwać nie przysrywając komuś.

Daruj - po tekstach w stylu:
<cite>
i w związku z tym równie dobrze biegły mógłby obarczać winą rodziców
sprawcy za jego spłodzenie i urodzenie, gdyż zapewne gdyby tego nie
zrobili to do wypadku by nie doszło...
</cite>
mogę wnioskować to co napisałem, a jak kiedyś dojdziesz do wniosku,
że takie stawianie sprawy jest delikatnie powiedziawszy nie na miejscu,
to może wrócimy do dyskusji - na dzień dzisiejszy sensu ona nie ma,
a ja z taką argumentacją nawet nie zamierzam dyskutować.

Resztę Twoich wycieczek nic nie wnoszących do tematy pominę, ponieważ
to niczego wnosi, a Twoje pseudofilozoficzne wywody mnie już znudziły.

BTW - pouczać to możesz sobie swoje dzieci...

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-01-07 23:08:45
Autor: R2r
Policja zabrala dowód rejestracyjny za j azdę na letnich oponach
W dniu 2010-01-07 21:08, Artur Maśląg pisze:
R2r pisze:
(...)
[...]

Czyli to Ty nie rozumiesz co napisałem, skoro nie widzisz tej oczywistej analogii. No cóż...

BTW - pouczać to możesz sobie swoje dzieci...
Nie muszę. Moje dziecko nie ma zwyczaju odreagowywania niepowodzeń na innych i raczej nie reaguje agresją gdy nie potrafi obronić własnych argumentów w dyskusji. A nawet gdy mu się to zdarzy to potrafi szybko to spostrzec i przeprosić. Od Ciebie "aż tak dużo" nie wymagam.
EOD.

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2010-01-07 23:34:24
Autor: kogutek
Policja zabrala dowód rejestracyjny za jazd� na letnich oponach
W dniu 2010-01-07 21:08, Artur MaÅ&#65533;lÄ&#65533;g pisze:
> R2r pisze:
> (...)
>
> Daruj - po tekstach w stylu:
> <cite>
> i w zwiÄ&#65533;zku z tym równie dobrze biegÅ&#65533;y mógÅ&#65533;by obarczaÄ&#65533; winÄ&#65533; rodziców
> sprawcy za jego spÅ&#65533;odzenie i urodzenie, gdyż zapewne gdyby tego nie
> zrobili to do wypadku by nie doszÅ&#65533;o...
> </cite>
> mogÄ&#65533; wnioskowaÄ&#65533; to co napisaÅ&#65533;em,
Czyli to Ty nie rozumiesz co napisaÅ&#65533;em, skoro nie widzisz tej oczywistej analogii. No cóż...

> BTW - pouczaÄ&#65533; to możesz sobie swoje dzieci...
Nie muszÄ&#65533;. Moje dziecko nie ma zwyczaju odreagowywania niepowodzeÅ&#65533; na innych i raczej nie reaguje agresjÄ&#65533; gdy nie potrafi obroniÄ&#65533; wÅ&#65533;asnych argumentów w dyskusji. A nawet gdy mu siÄ&#65533; to zdarzy to potrafi szybko to spostrzec i przeprosiÄ&#65533;. Od Ciebie "aż tak dużo" nie wymagam.
EOD.

-- Pozdrawiam. Artur.
Daj spokój. On ju¿ tak ma. Jeden ma skrzywienie i pluje pod wiatr a on pod³±cza
siê pod jakie¶ tematy i udaje ¿e wie najlepiej. A spróbuj siê z nim nie zgodziæ.
W³a¶nie spróbowa³e¶ to ju¿ wiesz. Generalnie to on jest ok, pod warunkiem ¿e nic
nie pisze.  --

Data: 2010-01-08 00:00:57
Autor: R2r
Policja zabrala dowód rejestracyjny za jazd� na letnich oponach
W dniu 2010-01-07 23:34, kogutek pisze:
Daj spokój. On już tak ma. Jeden ma skrzywienie i pluje pod wiatr a on podłącza
się pod jakieś tematy i udaje że wie najlepiej. A spróbuj się z nim nie zgodzić.
Właśnie spróbowałeś to już wiesz. Generalnie to on jest ok, pod warunkiem że nic
nie pisze.

:-)
To też skończyłem bezproduktywną dyskusję.
Skoro nikt inny nie miał problemu ze zrozumieniem co napisałem, a analfabetą okazałem się w oczach jednego człowieka tylko dlatego, że nie zgadzam się z tezą, którą on poparł to chyba nie jest mój problem.

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2010-01-08 14:02:05
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Policja zabrala dowód rejestracyjny za j azdę na letnich oponach
R2r pisze:
(...)
Czyli to Ty nie rozumiesz co napisałem,

Nie pierwszy raz wyrywasz sobie coÅ› z kontekstu i tylko do tego
się próbujesz ustosunkować, by wyszło na Twoje. Standard.
Ja mogę tylko podtrzymać swoje zdane o tym co napisałeś oraz jaka
jest wartość tego typu 'analogii'. Resztę nic nie wnoszących
wycieczek ad personam jak zwykle pominę - przyzwyczaiłem się
do tego i nie robi to na mnie wrażenia.

Data: 2010-01-08 23:24:52
Autor: R2r
Policja zabrala dowód rejestracyjny za j azdę na letnich oponach
W dniu 2010-01-08 14:02, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
R2r pisze:
(...)
Czyli to Ty nie rozumiesz co napisałem,

Nie pierwszy raz wyrywasz sobie coÅ› z kontekstu
Nie, no sz...
Że to niby to ja zacytowałem i napisałem co poniżej w Twoim imieniu?
{
Daruj - po tekstach w stylu:
<cite>
[...]
}
Pamiętasz jeszcze co to było "to co napisałeś"?
Weź już, skończ Waść...

Ja mogę tylko podtrzymać swoje zdane o tym co napisałeś oraz jaka
jest wartość tego typu 'analogii'.
Wolno Ci mieć swoje zdanie - nikomu tego nie zabraniam - ale...

ResztÄ™ nic nie wnoszÄ…cych
wycieczek ad personam jak zwykle pominę - przyzwyczaiłem się
do tego i nie robi to na mnie wrażenia.
....właśnie: może przeanalizuj sobie jednak wycieczki ad personam.
Jak uważnie prześledzisz to co napisałeś to szybko zauważysz, że to TY rozpocząłeś: TY napisałeś jakobym ja nie potrafił czytać (a nie odwrotnie), gdyż ośmieliłem się nie zgodzić z tezą, którą Ty poparłeś, a nie potrafiłeś jej logicznie obronić. To jest właśnie Twój standard od pewnego czasu.
EOD.

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2010-01-09 10:58:13
Autor: Artur Maśląg
Policja zabrala dowód rejestracyjny za j azdę na letnich oponach
R2r pisze:
(...)
Nie, no sz...

A co, fakty w oczy kolÄ… i nerwowo reagujesz?

Że to niby to ja zacytowałem i napisałem co poniżej w Twoim imieniu?

Nie - to właśnie Twój pseudo-kontrargument, czyli sprowadzanie sprawy
do absurdu w ten sposób, by dyskusja sensu nie miała. Ja napisałem
- skoro próbujesz w ten sposób od początku (pierwszego posta) to
dalsza dyskusja w zakresie merytorycznym sensu nie ma, ponieważ
z pewnością graniczy możliwość kolejnych podobnych 'analogii'
i pseudoargumentów.

Pamiętasz jeszcze co to było "to co napisałeś"?

Tak, pamiętam - możesz wrócić i odświeżyć sobie pamięć o tym,
za co policja mogła dać mandat i za co mogła zabrać dowód rejestracyjny.

Weź już, skończ Waść...

Ja mam skończyć, ponieważ Ty niedokładnie czytasz, albo robisz to
celowo? Skończę kiedy uznam za stosowane :)

...właśnie: może przeanalizuj sobie jednak wycieczki ad personam. Jak uważnie prześledzisz to co napisałeś to szybko zauważysz, że to TY rozpocząłeś:

Nic bardziej błędnego - napisałem, że nie umiesz czytać ze
zrozumieniem, skoro jako w dyskusji merytorycznej jako analogii
używasz:
<cite>
[...]

O nadal to podtrzymuję - w przypadku wypadku biegły (i zarazem sąd) może
uznać za okoliczność obciążającą zastosowanie opon letnich i jazdę
z nadmierną prędkością w związku z powyższym. Starałem Ci się to
wyjaśnić już wcześniej, ale jedynie co w zasadzie uzyskałem, to
trochę impertynencji i opowieści o agresji, odreagowywaniu itd.
Skoro tego bardzo potrzebujesz, to proszę bardzo - jak napisałem
już się do tego przyzwyczaiłem i nie robi to na mnie wrażenia.

gdyż ośmieliłem się nie zgodzić z tezą, którą Ty poparłeś, a nie potrafiłeś jej logicznie obronić.

Twoje wnioski są błędne, a już samo używanie określa "ośmieliłem się"
świadczy o tym, że bardziej emocjami się kierujesz niż racjonalną
argumentacjÄ….

To jest właśnie Twój standard od pewnego czasu.

Bynajmniej - mi się zwyczajnie znudziło tłumaczenie od podstaw
pewnych kwestii ludziom, którzy od dawna uznali, ze ich racja
jest jedyną prawdziwą i dyskutować z nią w ogóle nie należy.
Świetnie Ci wyszła koalicja z kogutkiem :)

> EOD

Słabiutko - to już kolejny w tym wątku.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-01-07 20:45:11
Autor: The_EaGle
Artur 'futrzak' Ma¶l±g pisze:

[...]

Za utrudnianie tak, ale je¿eli jecha³ dostosowuj±c swoje umiejêtno¶ci i mo¿liwo¶ci pojazdu  do warunków i to udowodni przed s±dem to sorry ale nie nale¿y mu sie ¿aden mandat.
Gdyby my¶leæ w ten sposób co ci policjanci to ka¿demu kierowcy pojazdu ciê¿kiego lub przewo¿±cemu np wysokie elementy mo¿na wrêczyæ mandat za zbyt powoln± jazdê pod górê albo na zakrêcie lub w trudnych warunkach pogodowych.

Pozdrawiam
Rafa³

Data: 2010-01-07 21:29:37
Autor: Artur Ma¶l±g
The_EaGle pisze:
Artur 'futrzak' Ma¶l±g pisze:

[...]

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Za utrudnianie tak, ale je¿eli jecha³ dostosowuj±c swoje umiejêtno¶ci i mo¿liwo¶ci pojazdu  do warunków i to udowodni przed s±dem to sorry ale nie nale¿y mu sie ¿aden mandat.

Widzisz, jestem cz³owiekiem do¶æ tolerancyjnym, z du¿ym do¶wiadczeniem
(w tym drogowym) i jak napisa³em (co jest podkre¶lone), ¿e utrudnianie
ruchu mo¿na mandat wrêczyæ. Czym innym jest jazda dostosowana do
w³asnych i pojazdu mo¿liwo¶ci, a czym innym jest utrudnianie innym ruchu
np. z tytu³u jazdy na prawie ³ysych oponach - nie ma znaczenia, czy letnich, czy te¿ zimowych. Nie oceniam, czy w tej sytuacji decyzja
policjantów by³a poprawna, b±d¼ nie.

[...]

Bynajmniej. To zupe³nie inna sytuacja i inne uwarunkowania.

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

Data: 2010-01-07 22:00:08
Autor: kogutek
Artur 'futrzak' Ma¶l±g pisze:

> [...]
Gdyby my¶leæ w ten sposób co ci policjanci to ka¿demu kierowcy pojazdu ciê¿kiego lub przewo¿±cemu np wysokie elementy mo¿na wrêczyæ mandat za zbyt powoln± jazdê pod górê albo na zakrêcie lub w trudnych warunkach pogodowych.

Wed³ug mnie Twoja argumentacja jest poprawna i mo¿e byæ z powodzeniem u¿yta w
s±dzie. Je¶li w takiej jak opisana sytuacja na samochodzie s± opony posiadaj±ce
najmniejsz± ale jeszcze zgodn± z przepisami wysoko¶æ bie¿nika to wszyscy mog± mu
naskoczyæ. Nawet jak to bêd± opony typowo letnie. Nie ma w Polsce obowi±zku
stosowania opon innych ni¿ posiadaj±cych wymagan± wysoko¶æ bie¿nika. Nie
istnieje definicja prêdko¶ci minimalnej poni¿ej której nie wolno jechaæ. Na
okoliczno¶æ sytuacji gdy kto¶ jedzie wolno jest wprowadzona mo¿liwo¶æ
wyprzedzania. Utrudnienie to sytuacja jak kto¶ jedzie tak ¿e nie daje siê
wyprzedziæ. W artykule jest ¿e cjanci zauwa¿yli ¿e mu ko³a buksuj±. To znaczy ¿e
pod warstw± ¶niegu by³ lód. Jak jest -40 i nie ma lodu to nawet ³ysa opona
bêdzie mia³ dostateczn± przyczepno¶æ ¿eby w normalnych warunkach jazdy nie
buksowaæ. Na lodzie nie buksuj±, do pewnego momentu, opony z kolcami. Ale co¶ mi
siê wydaje ¿e w Polsce ich nie wolno stosowaæ. Jak wprowadzili stan wojenny to
widzia³em jak na lodzie w czo³gu g±sienice siê ¶lizga³y i na zakrecie ¶ci±³
latarnie bo wpad³ w po¶lizg. Tak ¿e niech nikt nie pier.... oli ¿e opona zimowa
jest super hiper. Bo nie jest. Jest jakim¶ u³atwieniem ale nie rozwi±zaniem
problemów z zim± ¶niegiem i lodem. --

Data: 2010-01-08 00:57:59
Autor: to
Policja zabrala dowód rejestracyjny za jazdê na letnich oponach
kogutek wrote:

Utrudnienie to sytuacja jak ktoś jedzie tak że nie daje się wyprzedzić.

To wyłącznie Twoja interpretacja, nie poparta niczym.

Tak że
niech nikt nie pier.... oli że opona zimowa jest super hiper. Bo nie
jest. Jest jakimś ułatwieniem ale nie rozwiązaniem problemów z zimą
śniegiem i lodem.

Różnica pomiędzy moimi letnimi a zimowymi (ten sam rozmiar, podobna klasa) jest taka, że tam gdzie na letniej mogę jechać 30, tam na zimowej ponad 100.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-08 03:27:11
Autor: kogutek
kogutek wrote:

> Utrudnienie to sytuacja jak ktoÅ&#65533; jedzie tak że nie daje siÄ&#65533; wyprzedziÄ&#65533;.

To wyÅ&#65533;Ä&#65533;cznie Twoja interpretacja, nie poparta niczym.

> Tak że
> niech nikt nie pier.... oli że opona zimowa jest super hiper. Bo nie
> jest. Jest jakimÅ&#65533; uÅ&#65533;atwieniem ale nie rozwiÄ&#65533;zaniem problemów z zimÄ&#65533;
> Å&#65533;niegiem i lodem.

Różnica pomiÄ&#65533;dzy moimi letnimi a zimowymi (ten sam rozmiar, podobna klasa) jest taka, że tam gdzie na letniej mogÄ&#65533; jechaÄ&#65533; 30, tam na zimowej ponad 100.

-- cokolwiek
Jak taki bystry jeste¶ to podaj w³a¶ciw± interpretacje utrudniania, popart±
oczywi¶cie stosownymi przepisami przynajmniej w randze rozporz±dzenia. Polska to
kraj w którym teoretycznie przestrzega siê obowi±zuj±cego prawa. Je¶li ma byæ
kara to musi zostaæ okre¶lony urzêdowy sposób wykazania ¿e nast±pi³o naruszenie
prawa. jedziesz za szybko. S± radary i inne urz±dzenia techniczne. Musz± mieæ
legalizacjê i okresowe badania. Nie masz ¶wiate³, zostaniesz ukarany bo
policjant ma oczy i mu je w ramach badañ lekarskich dopuszczaj±cych do pracy
sprawdzaj±. Dawaj podstawê prawn± okre¶laj±c± co to jest utrudnianie. Jak wolno
trzeba siê poruszaæ, specjalnie piszê poruszaæ bo piesi w kolumnach s± takimi
samymi pod wzglêdem prawa u¿ytkownikami drogi jak samochody wy¶cigowe. Ile
samochodów musi jechaæ za utrudniaj±cym ¿eby, wed³ug przepisu który na pewno
podasz, zachodzi³o wykroczenie nazywane utrudnianiem.  Minimum 3 musz± byæ czy
12? Poka¿ ¿e jeste¶ silny nie tylko w pysku ale i na boisku. Dawaj te przepisy
albo pro¶ ¿eby wykasowali Twój idiotyczny wpis bo pó³g³ówka z siebie robisz.  --

Data: 2010-01-08 10:23:03
Autor: Jakub Witkowski
kogutek pisze:

sprawdzaj±. Dawaj podstawê prawn± okre¶laj±c± co to jest utrudnianie.

Zbiór sytuacji uznawanych za utrudnianie ruchu jest okre¶lony równie
precyzyjnie, co np. zbiór terminów, zwrotów i okre¶leñ uznawanych za obra¼liwe.

Wiele innych wykroczeñ i przestêpstw jest okre¶lanych z podobnym
poziomem precyzji. I nie przeszkadza to (zanadto) w ich karaniu.
Za to na pewno przysparza dochodów prawnikom.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci

Data: 2010-01-08 10:31:54
Autor: kogutek
kogutek pisze:

> [...]

    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.
Widaæ ze siê znasz. To dawaj te te precyzyjnie okre¶lone sytuacje uznawane za
utrudnianie. Tylko nie z g³owy a jakiego¶ urzêdowego dokumentu. Nie dla mnie to
zrobisz. Przyda siê to wielu osobom.  --

Data: 2010-01-08 09:50:05
Autor: masti
Policja zabraladowód rejestracyjny za jazdê na letnich oponach
Dnia pięknego Fri, 08 Jan 2010 10:31:54 +0100, osobnik zwany kogutek
wystukał:
Wiele innych wykroczeń i przestępstw jest określanych z podobnym
poziomem precyzji. I nie przeszkadza to (zanadto) w ich karaniu. Za to
na pewno przysparza dochodów prawnikom.

Widać ze się znasz. To dawaj te te precyzyjnie określone sytuacje
uznawane za utrudnianie. Tylko nie z głowy a jakiegoś urzędowego
dokumentu. Nie dla mnie to zrobisz. Przyda siÄ™ to wielu osobom.

ty czytasz w ogóle na co odpowiadasz?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-01-08 10:51:22
Autor: Jakub Witkowski
kogutek pisze:
kogutek pisze:

[...]

Nie napisa³em ¿e precyzyjnie. Napisa³em "równie precyzyjnie".

Data: 2010-01-08 12:26:37
Autor: kogutek
kogutek pisze:

> [...]

    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.
A czy móg³by¶ podaæ te "równie precyzyjne"? Proszê uprzejmie. Ujmê nawet ciut z
moich niepotrzebnie wygórowanych wymagañ. Nie musi byæ ustawa ani rozrz±dzenie.
Wystarczy ¿e podasz takie przyk³ady co pod nimi dyrektor departamentu siê
podpisa³. Ale orze³ek w nag³ówku musi byæ. Nie ma takich co wiedz± wszystko.
Mo¿e czego¶ nie wiem i siê w ten sposób dowiem. Jeszcze raz proszê. --

Data: 2010-01-08 10:53:07
Autor: to
Policja zabraladowód rejestracyjny za jazdê na letnich oponach
kogutek wrote:

Dawaj podstawę prawną określającą co to jest utrudnianie.

Dawaj podstawę prawną określającą co to jest "stwarzanie zagrożenia".

Pokaż że jesteś silny nie
tylko w pysku ale i na boisku.

Nie nabzdyczaj siÄ™ tak, nie jesteÅ› prezydentem.

Dawaj te przepisy albo proś żeby
wykasowali Twój idiotyczny wpis bo półgłówka z siebie robisz.

To usenet, tu nie ma wpisów, lecz posty i nie trzeba nikogo prosić, tylko można samemu skasować.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-10 00:20:35
Autor: The_EaGle
to pisze:
kogutek wrote:

Dawaj podstawę prawną określającą co to jest utrudnianie.

Dawaj podstawę prawną określającą co to jest "stwarzanie zagrożenia".

Pod stwarzanie zagrożenie nie podpada powolna jazda sprawnym technicznie i poprawnie wyposażonym pojazdem. Dlatego mandat za utrudnianie jazdy w takich warunkach to nic więcej jak tylko i wyłącznie działanie wbrew prawu przez stróży prawa.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-10 00:13:49
Autor: to
The_EaGle wrote:

[...]

Oczywiście, że nie podpada. Nie o to chodziło. Nic nie zrozumiałeś.

Dlatego mandat za utrudnianie jazdy w
takich warunkach to nic więcej jak tylko i wyłącznie działanie wbrew
prawu przez stróży prawa.

Więc co to jest Twoim zdaniem "utrudnianie ruchu"? I kiedy można za to wystawić mandat? Nigdy?

--
cokolwiek

Data: 2010-01-10 15:47:32
Autor: kogutek
The_EaGle wrote:

> i poprawnie wyposażonym pojazdem. OczywiÅ&#65533;cie, że nie podpada. Nie o to chodziÅ&#65533;o. Nic nie zrozumiaÅ&#65533;eÅ&#65533;.

> Dlatego mandat za utrudnianie jazdy w
> takich warunkach to nic wiÄ&#65533;cej jak tylko i wyÅ&#65533;Ä&#65533;cznie dziaÅ&#65533;anie wbrew
> prawu przez stróży prawa.

WiÄ&#65533;c co to jest Twoim zdaniem "utrudnianie ruchu"? I kiedy można za to wystawiÄ&#65533; mandat? Nigdy?

-- cokolwiek
Bardzo du¿o jest przypadków kiedy mo¿na skutecznie ukaraæ za utrudnianie ruchu.
I. Opisany przypadek ze komu¶ urwa³o siê ko³o w prze³adowanej przyczepce. Ulica
Kasprzaka w £odzi. W±ska dwukierunkowa. Spory ruch do tego autobusy. Urwanie
ko³a to nie by³ wypadek tylko g³upota. Ulica przez pacana zablokowana
przynajmniej na pó³ godziny. Utrudni³ ruch. Utrudni³. II. Zakaz zatrzymywania i
postoju. Pod ¿abk± zatrzymuje siê dresowóz , w³±cza awaryjne i idzie po dwa
czteropaki. Kwalifikuje siê pod trzy wykroczenia. Z³ama³ zakaz. Nieprawid³owo
u¿ywa ¶wiate³. W zale¿no¶ci od natê¿enia ruchu mo¿e utrudniaæ, albo mo¿e nie
utrudniaæ. To samo dostawczak. III. Dwa pasy w t± sam± stronê. Jedzie ¶rodkiem i
nie daje siê wyprzedziæ. IV. Skrzy¿owanie i ma³e bêc. Nie ma ofiar, nikt nie
ucierpia³. Jeden zjecha³ a drugi czeka na ¶rodku na Policjê. Nawet jak nie jego
wina to za utrudnianie ruchu bilet siê nale¿y. Itd. --

Data: 2010-01-10 16:30:44
Autor: Adam P³aszczyca
Policja zabraladowód rejestracyjny za jazdê na letnich oponach
Dnia Sun, 10 Jan 2010 15:47:32 +0100, kogutek napisa³(a):

A policja w krzakach z suszark±. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/

Data: 2010-01-10 18:14:01
Autor: kogutek
> [...]

> ucierpia³. Jeden zjecha³ a drugi czeka na ¶rodku na Policjê. Nawet jak nie jego
> wina to za utrudnianie ruchu bilet siê nale¿y. Itd.

  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Utrudnia ¿ycie a nie ruch. --

Data: 2010-01-10 00:44:54
Autor: Cavallino
Użytkownik "The_EaGle" <the@djd.com> napisał w wiadomości news:hib300$gto$1news.onet.pl...
to pisze:
kogutek wrote:

[...]

To Twoja wersja.
Anie nie był poprawnie wyposażony, ani to co powyżej nie jest prawdziwe.
KAPELUSZ PLONK WARNING

Data: 2010-01-10 00:05:43
Autor: masti
Policja zabraladowód rejestracyjny za jazdê na letnich oponach
Dnia pięknego Sun, 10 Jan 2010 00:44:54 +0100, osobnik zwany Cavallino
wystukał:

to pisze:
kogutek wrote:

[...]

skoro miał przepisane prawem opony to był

KAPELUSZ PLONK WARNING

wsadź sobie ten kapelusz płycej bo cie w mózg uwiera

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-01-10 02:08:08
Autor: Cavallino
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:

Pod stwarzanie zagrożenie nie podpada powolna jazda sprawnym
technicznie i poprawnie wyposażonym pojazdem.

To Twoja wersja.
Ani nie był poprawnie wyposażony, ani to co powyżej nie jest prawdziwe.

skoro miał przepisane prawem opony to był

Nie był.
Poprawne=odpowiednie do danych warunków.

Data: 2010-01-10 15:31:13
Autor: masti
Policja zabraladowód rejestracyjny za jazdê na letnich oponach
Dnia pięknego Sun, 10 Jan 2010 02:08:08 +0100, osobnik zwany Cavallino
wystukał:

[...]

przepis poproszę na konieczność posiadania opon zimowych.
Bo na głębokość bieżnika jest.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-01-10 18:33:54
Autor: Cavallino
[...]

PoproszÄ™ przepis definiujÄ…cy co jest a co nie utrudnianiem ruchu.
Bo na tej samej zasadzie można stać na środku zaśnieżonej jezdni z argumentacją, że nie można ruszyć.

Data: 2010-01-10 17:49:32
Autor: masti
Policja zabraladowód rejestracyjny za jazdê na letnich oponach
Dnia pięknego Sun, 10 Jan 2010 18:33:54 +0100, osobnik zwany Cavallino
wystukał:

czyli nie potrafisz podać przepisu. --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-01-10 19:08:20
Autor: Cavallino
[...]

Ty potrafisz?
Umiesz w ogóle rozumować inaczej niż przepisami?

Data: 2010-01-10 18:25:43
Autor: masti
Policja zabraladowód rejestracyjny za jazdê na letnich oponach
Dnia pięknego Sun, 10 Jan 2010 19:08:20 +0100, osobnik zwany Cavallino
wystukał:

[...]

nie gdyż nie istnieje. Ale usiłujesz się na niego powoływać.

Umiesz w ogóle rozumować inaczej niż przepisami?

">>> PoproszÄ™ przepis definiujÄ…cy co jest a co nie utrudnianiem ruchu."
to twoje zdanie. kto tu myśli przepisami? Do tego rozmawiamy o ukaraniu mandatem przez policję, a to można rozpatrywać wyłącznie w oparciu o przepisy, nie o widzimisię.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-01-10 20:56:57
Autor: kogutek
Policja zabraladowód rejestracyjny za jazdê na letnich oponach
Dnia piÄ&#65533;knego Sun, 10 Jan 2010 19:08:20 +0100, osobnik zwany Cavallino
wystukaÅ&#65533;:

> Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisaÅ&#65533; w wiadomoÅ&#65533;ci news:

nie gdyż nie istnieje. Ale usiÅ&#65533;ujesz siÄ&#65533; na niego powoÅ&#65533;ywaÄ&#65533;.

> Umiesz w ogóle rozumowaÄ&#65533; inaczej niż przepisami?

">>> PoproszÄ&#65533; przepis definiujÄ&#65533;cy co jest a co nie utrudnianiem ruchu."
to twoje zdanie. kto tu myÅ&#65533;li przepisami? Do tego rozmawiamy o ukaraniu mandatem przez policjÄ&#65533;, a to można rozpatrywaÄ&#65533; wyÅ&#65533;Ä&#65533;cznie w oparciu o przepisy, nie o widzimisiÄ&#65533;.

-- mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lÄ&#65533;k gruntu! -Chyba wysokoÅ&#65533;ci? -Wiem co mówiÄ&#65533;, to grunt zabija!" T.Pratchett

Nie dostaniesz tego o co prosisz. Jemu szare komórki przemie¶ci³y siê do nogi
któr± naciska, za przeproszeniem, peda³ gazu.   --

Data: 2010-01-10 20:13:50
Autor: masti
Policja zabraladowód rejestracyjny za jazdê na letnich oponach
Dnia pięknego Sun, 10 Jan 2010 20:56:57 +0100, osobnik zwany kogutek
wystukał:

Nie dostaniesz tego o co prosisz. Jemu szare komórki przemieściły się do
nogi którą naciska, za przeproszeniem, pedał gazu.

a ty nie dość, ze krzaczysz to jeszcze cytować nie umiesz :(

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-01-11 10:00:28
Autor: Cavallino
[...]

To tylko odpowiedź na Twoje równie bezsensowne pytanie.
Miało tylko pokazać bezsens podobnych pytań, a nie przynieść odpowiedź. ;-)

Data: 2010-01-11 09:56:56
Autor: masti
Policja zabraladowód rejestracyjny za jazdê na letnich oponach
Dnia pięknego Mon, 11 Jan 2010 10:00:28 +0100, osobnik zwany Cavallino
wystukał:

[...]

czyli pytanie Cię o przepis na który się powołujesz jest bezsensem?
Chyba rzeczywiście tak.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-01-11 11:01:27
Autor: Cavallino
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:33f175a4b4979c7edf2b952725ad504ff650.pl.eu.org...
[...]

Ale ja się nie powoływałem na przepis o który Ty pytałeś.
Polecam naukę czytania, zwłaszcza ze zrozumieniem.

Data: 2010-01-17 22:53:54
Autor: The_EaGle
Cavallino pisze:

[...]

O czym ty do mnie rozmawiasz?
Jestem chyba ostatnim którego można nazwać kapeluszem ale to nie zmienia faktu że w tej sytuacji policjanci przekroczyli swoje uprawnienia. W każdym sądzie pogonili by ich z tym mandatem tam skąd przyszli.
Nie ma żadnego uzasadnienia dla karania takiego kierowcy. Co innego że skoro takie sytuacje się zdarzają to powinniśmy się zastanowić nad obowiązkiem jeżdżenia na zimowych oponach...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-17 23:06:55
Autor: Cavallino
[...]

Ruch utrudniał, więc mandat słuszny.

Data: 2010-01-17 23:02:34
Autor: The_EaGle
to pisze:
kogutek wrote:

[...]

Mogę się z tobą założyć że na płaskiej i prostej jezdni tam gdzie możesz jechać 100 na zimowej zimą możesz jechać i 100 na letniej. Różnica będzie jedynie w zakręcie i jeździe pod górę i hamowaniu na śniegu. W przypadku wody na jezdni i temp koło zera opona letnia zwykle lepiej odprowadza wodę wiec pojedziesz na niej szybciej w zakręcie i lepiej zahamujesz. Ilość dni np na Mazowszu gdzie istotnie lepsza jest opona zimowa od letniej przez całą zimę myślę że nie przekracza średnio 2 tyg. Tak wiec jak kogoś nie stać i boi się jechać to może przez ten czas przesiąść się do komunikacji miejskiej.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-17 23:06:02
Autor: Cavallino
[...]

I właśnie żeby przeżyć te 2 tygodnie ma to sens.

Data: 2010-01-18 09:47:19
Autor: Robert_J
Policja zabrala dowód rejest racyjny za jazdê na letnich op onach
I właśnie żeby przeżyć te 2 tygodnie ma to sens.

Dokładnie, muszę się z Tobą zgodzić w tej kwestii ;-). Pieprzenie że śnieg leży średnio tydzień-dwa i niepotrzebne jest zakładanie zimowych opon jest bez sensu. Ale jak wiemy zawsze znajdą się miłośnicy "oszczędności", a niektóre ich argumenty bawią do łez ;-)

Data: 2010-01-08 00:55:15
Autor: to
Policja zabrala dowód rejestracyjny za jazdê na letnich oponach
The_EaGle wrote:

Za utrudnianie tak, ale jeżeli jechał dostosowując swoje umiejętności i
możliwoÅ›ci pojazdu  do warunków i to udowodni przed sÄ…dem to sorry ale
nie należy mu sie żaden mandat.

Ależ należy, bo utrudniał, nawet jeśli nie umiał i miał letnie, to i tak utrudniał. Jeśli przytłaczająca większość pozostałych jechała 2x szybciej, to utrudniał i tyle.

Gdyby myśleć w ten sposób co ci policjanci to każdemu kierowcy pojazdu
ciężkiego lub przewożącemu np wysokie elementy można wręczyć mandat za
zbyt powolną jazdę pod górę albo na zakręcie lub w trudnych warunkach
pogodowych.

Ale to jest rzeczywista przyczyna, której nie sposób uniknąć. Jazda po śniegu i lodzie na łysych letnich to stwarzanie zagrożenia i utrudnianie ruchu.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-08 03:47:01
Autor: kogutek
The_EaGle wrote:

> Za utrudnianie tak, ale jeżeli jechaÅ&#65533; dostosowujÄ&#65533;c swoje umiejÄ&#65533;tnoÅ&#65533;ci i
> możliwoÅ&#65533;ci pojazdu  do warunków i to udowodni przed sÄ&#65533;dem to sorry ale
> nie należy mu sie żaden mandat.

Ależ należy, bo utrudniaÅ&#65533;, nawet jeÅ&#65533;li nie umiaÅ&#65533; i miaÅ&#65533; letnie, to i tak utrudniaÅ&#65533;. JeÅ&#65533;li przytÅ&#65533;aczajÄ&#65533;ca wiÄ&#65533;kszoÅ&#65533;Ä&#65533; pozostaÅ&#65533;ych jechaÅ&#65533;a 2x szybciej, to utrudniaÅ&#65533; i tyle.

> Gdyby myÅ&#65533;leÄ&#65533; w ten sposób co ci policjanci to każdemu kierowcy pojazdu
> ciÄ&#65533;żkiego lub przewożÄ&#65533;cemu np wysokie elementy można wrÄ&#65533;czyÄ&#65533; mandat za
> zbyt powolnÄ&#65533; jazdÄ&#65533; pod górÄ&#65533; albo na zakrÄ&#65533;cie lub w trudnych warunkach
> pogodowych.

Ale to jest rzeczywista przyczyna, której nie sposób uniknÄ&#65533;Ä&#65533;. Jazda po Å&#65533;niegu i lodzie na Å&#65533;ysych letnich to stwarzanie zagrożenia i utrudnianie ruchu.

-- cokolwiek
Przedstawiasz swoj± niczym nie popart± interpretacje nie istniej±cych przepisów.
W Polsce jedynym urzêdowym kryterium oceny opon jest wysoko¶æ bie¿nika a nie
nazwa, producent czy sk³ad gumy. Na okoliczno¶æ tych co siê wolniej poruszaj±
jest mo¿liwo¶æ wyprzedzania. Jak kto¶ jedzie 30 i inny uwa¿a ¿e mo¿e jechaæ 60
to go wyprzedza. Proporcjonalnie miejsc gdzie z pewnych wzglêdów nie wolno
wyprzedaæ jest w stosunku do reszty dróg tak ma³o ¿e nie miesz± siê one w ¿adne
statystyki. Praktycznie wyprzedaæ mo¿na wszêdzie. W czym widzisz problem?

Data: 2010-01-08 10:54:55
Autor: to
Policja zabraladowód rejestracyjny za jazdê na letnich oponach
kogutek wrote:

Przedstawiasz swojÄ… niczym nie popartÄ… interpretacje nie istniejÄ…cych
przepisów. W Polsce jedynym urzędowym kryterium oceny opon jest wysokość
bieżnika a nie nazwa, producent czy skład gumy. Na okoliczność tych co
się wolniej poruszają jest możliwość wyprzedzania. Jak ktoś jedzie 30 i
inny uważa że może jechać 60 to go wyprzedza. Proporcjonalnie miejsc
gdzie z pewnych względów nie wolno wyprzedać jest w stosunku do reszty
dróg tak mało że nie mieszą się one w żadne statystyki.

Po co jest więc mowa o "utrudnianiu ruchu", skoro w Twoim mylnym pojęciu wszystko jest konkretnie określone?

Praktycznie
wyprzedać można wszędzie.

Chyba teoretycznie.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-10 00:27:47
Autor: The_EaGle
to pisze:
The_EaGle wrote:

[...]

Pieprzysz jak potłuczony. W takim razie każdy tir na autostradzie też utrudnia bo jedzie prawie 2x wolniej, tak samo kierowca pojazdu wolnobieżnego który może poruszać się 20-30km/h tam gdzie można 100km/h też wg twojej chorej interpretacji podlega każe.

Sprawa jest prosta jak drut. Samochód był zgodnie z prawem wyposażony w opony o głębokości bieżnika większej niż minimalnej. Samochodem kierował kierowca mający uprawnienia, auto było sprawne a kierowca poruszał się tak jak pozwalały warunki i tak aby zapanował nad samochodem. Generalnie wszystko jest zgodne z prawem i WOLNO mu w trudnych warunkach jechać wolniej niż inni bo takie możliwości ma jego auto i koniec.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-07 11:45:51
Autor: mleko
On 2010-01-07 11:31, michawar wrote:

[...]

Rownie dobrze moze uznac, ze zajscie mialoby inny przebieg gdyby kierowca zdecydowal sie na kupno auta odpowiedniejszego do panujacych warunkow.

Data: 2010-01-07 12:59:00
Autor: P.H.
Policja zabrala dowód rejestracyjny za jazdê na l etnich oponach

U¿ytkownik "mleko" <mleko@mleko.ml> napisa³ w wiadomo¶ci news:hi4e10$m3i$1news.onet.pl...
On 2010-01-07 11:31, michawar wrote:

[...]

a zupe³nie inna gdyby zosta³ w domu :)
pzdr
Piotr

Data: 2010-01-07 15:21:17
Autor: J.F.
On Thu, 07 Jan 2010 11:31:34 +0100,  michawar wrote:
[...]

Biegly sobie moze uznac, a sadowy efekt zasadniczo jest ten sam -
kierowca nie dostowal predkosci do warunkow, w tym wlasnych opon.

Poki nie ma obowiazku to moze stanowic okolicznosc obciazajaca, albo
odciazajaca - jak sie tam sedziom spodoba :-)

J.

Data: 2010-01-10 00:32:19
Autor: The_EaGle
J.F. pisze:
[...]

Niezupe³nie. Warunki to tak¿e opony w jakie wyposa¿ony jest samochód. Skoro samochód jecha³ w warunkach trudnych np 50km/h i kierowca spowodowa³ wypadek mimo ¿e mia³ zimowe opony to argumentacja mo¿e byæ taka ¿e dostosowa³ prêdko¶æ do warunków a mimo to dosz³o do wypadku. Podczas gdy jecha³ tak samo 50km/h w trudnych warunkach i do tego nie mia³ zimowych opon to dodatkowo mo¿e przewa¿yæ za argumentem ¿e nie dostosowa³ prêdko¶ci do warunków.

Pozdrawiam
Rafa³

Data: 2010-01-07 16:16:32
Autor: kogutek
Mnie zabrali za brak magnetyzera
[...]

A tak na powa¿nie. Faceta albo zastraszyli albo ma du¿o kasy i zgodzi³ siê
zap³aciæ ¿eby mu dupy nie zawracali. Ma³o prawdopodobne  ¿e by³ z innego miasta
i ¶wiadomie zrezygnowa³ ze sprawy w s±dzie, bo oddali DR tego samego dnia. Co
mo¿e sugerowaæ ¿e jest z Kielc. Sprawê w s±dzie mia³ wygran±. On nie tamowa³
ruchu tylko dostosowa³ prêdko¶æ do warunków na drodze. Policjanci w ¿yciu by nie
udowodnili z jak± prêdko¶ci± jecha³. A on móg³by twierdziæ ¿e by³o to 35/h. W Czyli bardzo przyzwoita prêdko¶æ jak jest ¶lisko. Ka¿dy bieg³y by to
potwierdzi³. Jak by tam sz³a piesza pielgrzymk± i za ni± by³by sznur samochodów
to tamowali by ruch czy by nie tamowali? Sprawdza³ by im jaki¶ nadgorliwy
policjant czy maj± stosowny bie¿nik na butach czy nie sprawdza³? Z artyku³u
wynika ¿e nie chodzi o letnie opony tylko o zabranie dowodu rejestracyjnego.
Facet poszed³ do gazety i siê poskar¿y³. Dlatego jest ten artyku³. Paskudne jest
to ¿e zamiast siê przyznaæ ¿e zrobili ¼le to bêd± wyja¶niali sprawê. Oczywi¶cie
nic nie wyja¶ni±. Tego typu sprawy przysychaj± w przeci±gu doby.   Na koniec
musi byæ pouczenie. Bo jak kto¶ bêdzie mia³ wypadek to bieg³y mo¿e uznaæ..... W
sytuacji gdy nie ma jakiego¶ obowi±zku to bieg³y musi stwierdziæ ¿e opony by³y
dobre bo mia³y zgodn± z przepisami wysoko¶æ bie¿nika albo by³y niedobre bo by³y
³yse.  --

Policja zabrala dowód rejestracyjny za jazdê na letnich oponach