Policjant u偶y艂 broni - Nieudana pr贸ba zatrzymania z艂odziei rower贸w przed Galeri膮 艁贸dzk膮

Data: 2009-06-02 13:10:48
Autor: Tomasz Minkiewicz
Policjant u偶y艂 broni - Nieudana pr贸ba zatrzymania z艂odziei rower贸w przed Galeri膮 艁贸dzk膮
On Tue, 02 Jun 2009 11:15:10 +0200
live_evil <padd_niechcespamu_@o2.pl> wrote:

"M艂ody policjant z sekcji kryminalnej odda艂 kilka strza艂贸w ostrzegawczych przed Galeri膮 艁贸dzk膮. Chcia艂 zatrzyma膰 dw贸ch z艂odziei rower贸w. Niestety, rabusiom uda艂o si臋 uciec. Do tych mro偶膮cych krew w 偶y艂ach scen dosz艂o wczoraj o godzinie 16.30. [...]"

http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/1007042.html

Rabusie uciekaj膮c gubili zapewne kredki z tornistr贸w, bo bior膮c pod
uwag臋, jak 鈥瀦abezpieczane鈥 s膮 w takich miejscach rowery, przedszkolak
m贸g艂by je ukra艣膰.

Wprawdzie nie pod Galeri膮, tylko w Manufakturze, ale postudiowa艂em
sobie w pi膮tek rozmaite podej艣cia do problemu przypinania roweru do
艂amik贸艂ki. Na AFAIR 7 maszyn, jedna by艂a zablokowana holendersk膮
podkow膮, za艣 pozosta艂e by艂y przypi臋te 鈥瀞znur贸wkami鈥, z czego jedna 鈥 za
ko艂o (przednie) i ram臋, wi臋kszo艣膰 po prostu za ko艂o (zwykle przednie,
ale wszystkie ko艂a na 艣ruby, wi臋c tu ma艂y plusik), natomiast jeden
鈥 za dwie szprychy (!). Akurat nie mia艂em przy sobie swojego wiernego
multitula, ale gdybym mia艂, m贸g艂bym ukra艣膰 rower (ca艂kiem 艂adna stara
szos贸weczka, dobrze utrzymana) w czasie mniej-wi臋cej 2 sekund (tzn.
m贸g艂bym ukra艣膰 i wszystkie, bo i tym sznur贸wkom multitul spokojnie
da艂by rad臋, ale to by ju偶 zaj臋艂o znacznie d艂u偶ej 鈥 tak z 10 sek.
na sztuk臋 trzeba by liczy膰).

Osobi艣cie jestem przeciwnikiem przeszkadzania kradn膮cym tak
鈥瀦abezpieczone鈥 rowery 鈥 niech偶e oni je lepiej spokojnie pokradn膮.
Mo偶e w艂a艣ciciele si臋 czego艣 naucz膮 i za czas jaki艣 nie b臋d膮 ju偶
tak idiotycznie kusili potencjalnych z艂odziei. Wszystkich z艂odziei
i tak si臋 nie po艂apie i nie wystrzela, a jak wiadomo 鈥 z艂odzieja
czyni okazja i jedyny spos贸b, 偶eby to szczurze plemi臋 wymar艂o,
to okazji im nie stwarza膰.

PS. A mo偶e 藕le zrobi艂em? Mo偶e trzeba si臋 by艂o przespacerowa膰 do
Castoramy po sekatorek za 5 z艂otych, odci膮膰 te rowerki, przestawi膰
do innego stojaka, tam po艣wi臋ci膰 Citadela na przypi臋cie ich
wszystkich razem i stan膮膰 gdzie艣 w pobli偶u z aparatem? ;>

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-06-02 13:26:07
Autor: fabian
Tomasz Minkiewicz wrote:
[...]

Tak drastyczna akcja nie przysz艂a mi do g艂owy, ale czasem zastanawiam si臋 czy po prostu tylko nie poprzecina膰 tych linek i zostawi膰.

Fabian.

Data: 2009-06-02 12:17:21
Autor: Ryszard Mikke
Policjant u縴 broni - Nieudana pr骲a zatrzymania z硂dziei rower體 przed Galeri sdzk
fabian <fabian@niematakiego.adresu.pl> napisa(a):
Tomasz Minkiewicz wrote:
> [...]

Tak drastyczna akcja nie przysz艂a mi do g艂owy, ale czasem zastanawiam si臋 czy po prostu tylko nie poprzecina膰 tych linek i zostawi膰.

I wtedy dopiero si znajdzie okazja dla z硂dzieja.
Ale to przeciez nie Ty ukradniesz te rowery, prawda?

rmikke

Data: 2009-06-02 19:06:10
Autor: Tomasz Pyra
fabian pisze:
Tomasz Minkiewicz wrote:
[...]

I w ramach niesprawiedliwo艣ci dziejowej, zostaniesz w ten spos贸b z艂apanym na gor膮cym uczynku z艂odziejem rower贸w...
Jak b臋dziesz mia艂 szcz臋艣cie to bez u偶ycia broni.

Data: 2009-06-02 14:34:03
Autor: Jan Cytawa
Policjant u縴 broni - Nieudana cHLDs2Jh zatrzymania esWCb2R6aWVpIHJvd2Vyw7N3 przed R2FsZXJpxIUgxYHDs2R6a8SF
Tomasz Minkiewicz napisa:

Osobi禼ie jestem przeciwnikiem przeszkadzania kradn眂ym tak
"zabezpieczone" rowery 鈥 niech縠 oni je lepiej spokojnie pokradn.
Mo縠 w砤禼iciele si czego naucz i za czas jaki nie b阣 ju
tak idiotycznie kusili potencjalnych z硂dziei. Wszystkich z硂dziei
i tak si nie po砤pie i nie wystrzela, a jak wiadomo 鈥 z硂dzieja
czyni okazja i jedyny spos骲, 縠by to szczurze plemi wymar硂,
to okazji im nie stwarza.

Mylisz pojecia. Jak uczy doswiadczenie nia ma takiego zabezpieczenia,
ktorego ambitny zlodziej nie jest w stanie pokonac. Rzecz jest w tym,
zeby eliminowac zlodziejstwo jako takie. W idealnej sytuacji powinienes
po prostu zostawic rower niezapiety i takim go zastac po powrocie ze
sklepu.

Jan Cytawa

Data: 2009-06-02 15:05:28
Autor: KuFeL
Policjant u偶y艂 broni - Nieudana cHLDs2 Jh zatrzymania esWCb2R6aWVpIHJvd2Vyw7N3 przed R 2FsZXJpxIUgxYHDs2R6a8SF
Jan Cytawa pisze:
Tomasz Minkiewicz napisa艂:

Osobi艣cie jestem przeciwnikiem przeszkadzania kradn膮cym tak
"zabezpieczone" rowery 芒锟斤拷 niech偶e oni je lepiej spokojnie pokradn膮.
Mo偶e w艂a艣ciciele si臋 czego艣 naucz膮 i za czas jaki艣 nie b臋d膮 ju偶
tak idiotycznie kusili potencjalnych z艂odziei. Wszystkich z艂odziei
i tak si臋 nie po艂apie i nie wystrzela, a jak wiadomo 芒锟斤拷 z艂odzieja
[...]

takie zjawisko, takze wobec naprawde wypasionych 2 kolek obserwowalem w Norwegii jakies 10 lat temu przy stacjach kolejowych. Naprawde niewiele rowerow bylo przypietych...a stalo ich tam setki...

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2009-06-02 19:07:31
Autor: Tomasz Pyra
KuFeL pisze:

takie zjawisko, takze wobec naprawde wypasionych 2 kolek obserwowalem w Norwegii jakies 10 lat temu przy stacjach kolejowych. Naprawde niewiele rowerow bylo przypietych...a stalo ich tam setki...

Z ut臋sknieniem czekam na czasy kiedy to nie rowerzysta b臋dzie uwa偶any za winnego kradzie偶y "bo przypi膮艂 rower zabezpieczeniem kt贸re da艂o si臋 sforsowa膰".

Data: 2009-06-02 15:13:11
Autor: Tomasz Minkiewicz
Policjant u偶y艂 broni - Nieudana cHLDs2Jh zatrzymania esWCb2R6aWVpIHJvd2Vyw7N3 przed R2FsZXJpxIUgxYHDs2R6a8SF
On Tue, 02 Jun 2009 14:34:03 +0200
Jan Cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

Tomasz Minkiewicz napisa艂:

> [...]

Mylisz pojecia. Jak uczy doswiadczenie nia ma takiego zabezpieczenia,
ktorego ambitny zlodziej nie jest w stanie pokonac.

Nic nie myl臋.
Z艂odzieje, zw艂aszcza ambitni, nie bior膮 si臋 znik膮d. Tzn. w szczeg贸lno艣ci
nie wierz臋 w pojawianie si臋 znik膮d z艂odziei wyposa偶onych i zmotywowanych
na tyle dobrze, 偶eby ot, tak sobie mogli przeci膮膰 dobrego ulocka czy
艂a艅cuch. Taki z艂odziej si臋 rozwija. Od sprowokowanego okazj膮 przeci臋cia
cienkiej linki kombinerkami. do chodzenia po mie艣cie ze specjalistycznym
sprz臋tem (mo偶e nawet termosem pe艂nym azotu ;)) w ju偶 bardzo konkretnym
celu. 呕eby rowery kra艣膰, trzeba cokolwiek o nich wiedzie膰; rower, jak
ju偶 si臋 go ukradnie, trzeba sprzeda膰. Nikt nie b臋dzie si臋 艂adowa艂
w聽taki niepewny biznes, wymagaj膮cy w sumie sporych nak艂ad贸w, bez
przygotowania, kontakt贸w, etc. A przygotowania si臋 nabywa i kontakty
si臋 wyrabia w艂a艣nie na takich mieszczuchach za trzy st贸wy,
przyczepionych sznur贸wk膮.
No wi臋c ja bym wola艂, 偶eby niefrasobliwi posiadacze tych mieszczuch贸w
nie pokazywali rozmaitym g贸wniarzom jaki to dobry biznes taka kradzie偶
rower贸w, bo m贸j rowerek jest wart troch臋 wi臋cej i bardzo bym nie chcia艂
go straci膰, gdy ju偶 taki g贸wniarz dojrzeje w swym fachu.

Rzecz jest w tym, zeby eliminowac zlodziejstwo jako takie.

Nad wyraz m膮dr膮 rzecz powiedzia艂e艣! A偶 si臋 zaduma艂em nad g艂臋bi膮 tego
stwierdzenia. ;)

A niby o czym ja m贸wi臋? Chcesz mie膰 dobrych in偶ynier贸w 鈥 otwierasz
dobre techniczne szko艂y 艣rednie i wy偶sze. Nie chcesz mie膰 z艂odziei 鈥
eliminujesz warunki tworz膮ce z艂odziejsk膮 鈥瀞zk贸艂k臋鈥.

W idealnej sytuacji powinienes
po prostu zostawic rower niezapiety i takim go zastac po powrocie ze
sklepu.

W idealnej sytuacji powinni艣my by膰 wszyscy pi臋kni, zdrowi i szcz臋艣liwi,
jednakowo偶 鈥 jak wynika z codziennej obserwacji nieidealnej
rzeczywisto艣ci 鈥 tak generalnie nie jest i nie zanosi si臋 偶e b臋dzie,
wi臋c chwilowo nie ma co marzy膰 o聽idea艂ach, tylko trzeba sobie 艣wiat
dostosowywa膰 w ramach reali贸w zastanych i rowery jednak przypina膰.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-06-04 14:06:09
Autor: Gotfryd Smolik news
Policjant u偶y艂 broni - Nieudana cHLDs2Jh zatrzymania esWCb2R6aWVpIHJvd2Vyw7N3 przed R2FsZXJpxIUgxYHDs2R6a8SF
On Tue, 2 Jun 2009, Tomasz Minkiewicz wrote:

[...do Jana...]
W idealnej sytuacji powinni秏y by wszyscy pi阫ni, zdrowi i szcz甓liwi,
jednakowo jak wynika z codziennej obserwacji nieidealnej
rzeczywisto禼i tak generalnie nie jest i nie zanosi si 縠 b阣zie,

  No c罂, zgadzam si 縠 trzeba skre秎i art.2 Konstytucji RP:
je秎i przest阷stwo jest *statystycznie* op砤calne, a pos丑w
trzeba choni immunitetem aby kto *w majestacie prawa*
ich nie powsadza bezpodstawienie do pud砤 na czas g硂sowania
- to wida masz racj.

wi阠 chwilowo nie ma co marzy o爄dea砤ch, tylko trzeba sobie 秝iat
dostosowywa w ramach reali體 zastanych i rowery jednak przypina.

  Ale nie mo縩a mie pretensji do tych co nie przypinaj.
  I przecinanie im linek jest TAK SAM dewastacj mienia, jak
ka縟e inne umy秎ne i nieuzasadnione uszkodzenie (bo piszesz
o realnym uszkodzeniu przedmiotu).
  124 KW
  W wypadku namawiania na grupie - paragraf 2 :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-06-04 13:57:31
Autor: Gotfryd Smolik news
Policjant u偶y艂 broni - Nieudana pr贸ba zatrzymania z艂odziei rower贸w przed Galeri膮 艁贸dzk膮
On Tue, 2 Jun 2009, Tomasz Minkiewicz wrote:

Rabusie uciekaj眂 gubili zapewne kredki z tornistr體, bo bior眂 pod
uwag, jak zabezpieczane s w takich miejscach rowery, przedszkolak
m骻砨y je ukra舵.

  Moment, moment.
  Ale ja chyba czego nie wiem.
  Nale縴 chyba oczekiwa, 縠 w normalnym spo砮cze駍twie zostawia
si normalny rower na chwil i tyle.

  ZAKDANIE 縠 spo砮cze駍two sk砤da si z samych z硂dziei dowodzi
jedynie stanu (...tu sobie dopisa m眃re s硂wa...) w kt髍ych
owo spo砮cze駍two si znajduje.

Na AFAIR 7 maszyn, jedna by砤 zablokowana holendersk
podkow, za pozosta砮 by硑 przypi阾e sznur體kami

  W "prawnym" spo砮cze駍twie z jedynie 秎adow przest阷czo禼i to
by mog硂 wystarczy - jak market, to pewnie i jakie kamery
pozwalaj眂e nagra z硂dzieja s.
  A t硊maczenie 縠 omy砶owo przeci link nie przejdzie :>

za dwie szprychy (!). Akurat nie mia砮m przy sobie swojego wiernego
multitula, ale gdybym mia, m骻砨ym ukra舵 rower

  No m骻砨y.
  I co, mamy zak砤da 縠 by ukrad tylko dlatego 縠 "m骻砨y"?

Osobi禼ie jestem przeciwnikiem przeszkadzania kradn眂ym tak
zabezpieczone rowery niech縠 oni je lepiej spokojnie pokradn.
Mo縠 w砤禼iciele si czego naucz

  Co tu chyba na g硂wie jest postawione, nie uwa縜sz?

i za czas jaki nie b阣 ju
tak idiotycznie kusili potencjalnych z硂dziei. Wszystkich z硂dziei
i tak si nie po砤pie i nie wystrzela

  W krajach w kt髍ych wystrzeliwali do dzi dzie pewne nawyki
pozosta硑 :>

PS. A mo縠 糽e zrobi砮m? Mo縠 trzeba si by硂 przespacerowa do
Castoramy po sekatorek za 5 z硂tych, odci辨 te rowerki, przestawi
do innego stojaka, tam po秝i阠i Citadela na przypi阠ie ich
wszystkich razem i stan辨 gdzie w pobli縰 z aparatem? ;>

  Mo縠 jakby tak kto "rozporz眃zi" Twoj w砤sno禼i, to by
mia prostsz odpowied na w砤sne pytanie ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-06-04 16:36:39
Autor: Tomasz Minkiewicz
Policjant u偶y艂 broni - Nieudana pr贸ba zatrzymania z艂odziei rower贸w przed Galeri膮 艁贸dzk膮
On Thu, 4 Jun 2009 13:57:31 +0200
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

> [...]

> Rabusie uciekaj膮c gubili zapewne kredki z tornistr贸w, bo bior膮c pod
> uwag臋, jak 藱藱zabezpieczane藱藱 s膮 w takich miejscach rowery, przedszkolak

  Moment, moment.
  Ale ja chyba czego艣 nie wiem.
  Nale偶y chyba oczekiwa膰, 偶e w normalnym spo艂ecze艅stwie zostawia
si臋 normalny rower na chwil臋 i tyle.

Normalnym w sensie? Bo ja przez to rozumiem, 偶e typowym i nie
odstaj膮cym od 艣wiatowej normy dla spo艂ecze艅stw? To Ci臋 zmartwi臋 鈥
ot贸偶 w聽ka偶dym normalnym spo艂ecze艅stwie trzeba si臋 liczy膰 z tym,
偶e je艣li zostawisz rower bez opieki, to go ukradn膮. Prawdopodobie艅stwo
bywa wi臋ksze, bywa mniejsze, ale zerowe to nie bywa nigdy, bo nie
istnieje spo艂ecze艅stwo, kt贸rego jakiej艣 cz臋艣ci nie stanowiliby
z艂odzieje (rower贸w i nie tylko).

  ZAK艁ADANIE 偶e spo艂ecze艅stwo sk艂ada si臋 z samych z艂odziei dowodzi
jedynie stanu (...tu sobie dopisa膰 m膮dre s艂owa...) w kt贸rych
owo spo艂ecze艅stwo si臋 znajduje.

Od艂贸偶 ten kwantyfikator, bo sobie krzywd臋 zrobisz.
(od dawna czeka艂em, 偶eby mi przebieg dyskusji podpasowa艂 do u偶ycia tego
bonmotu ;))

Sk膮d wytrzasn膮艂e艣 tych samych z艂odziei? Bo 偶e ja o niczym takim nie
pisa艂em, to jestem zupe艂nie pewien. Nigdzie nie twierdzi艂em, 偶e 鈥瀔a偶dy
jest z艂odziejem鈥, tylko 偶e 鈥瀒stniej膮 z艂odzieje鈥. Niestety w ka偶dym
z聽tych przypadk贸w nale偶y liczy膰 si臋 z tym, 偶e聽pozostawiony bez opieki
rower zostanie skradziony.
Ale jak rozumiem, Twoim zdaniem s膮 takie spo艂ecze艅stwa, w kt贸rych 鈥瀗ie
istniej膮 z艂odzieje鈥 (i w dodatku s膮 normalne)?
Niestety jeste艣 w mylnym b艂臋dzie.

> Na AFAIR 7 maszyn, jedna by艂a zablokowana holendersk膮
> podkow膮, za艣 pozosta艂e by艂y przypi臋te 藱藱sznur贸wkami

  W "prawnym" spo艂ecze艅stwie z jedynie 艣ladow膮 przest臋pczo艣ci膮 to
by mog艂o wystarczy膰 - jak market, to pewnie i jakie艣 kamery
pozwalaj膮ce nagra膰 z艂odzieja s膮.

Ach! Wi臋c Twoim zdaniem to jest rozwi膮zanie? Mo偶na nawet dopu艣ci膰 do
zaj艣cia przest臋pstwa, byle nie pozwoli膰, by przest臋pca uszed艂 karze?

Wybacz, ale pozostan臋 przy swoim przekonaniu, 偶e uncja profilaktyki
warta jest funta terapii i zapinanie rower贸w, po to by do przest臋pstwa
nie dosz艂o, jest rozwi膮zaniem znacznie lepszym dla wszystkich
zainteresowanych, 偶e o tzw. szerokim og贸le nie wspomn臋.

I we藕 daruj sobie opowie艣ci o 鈥瀙rawnym鈥 spo艂ecze艅stwie. Spo艂ecze艅stwa
nie dlatego maj膮 niski poziom przest臋pczo艣ci, 偶e s膮 鈥瀙rawne鈥, ale
dlatego s膮 鈥瀙rawne鈥 i maj膮 niski poziom, 偶e przest臋pstwa s膮 w nich ma艂o
op艂acalne. Przy czym w d膮偶eniu do zmniejszenia op艂acalno艣ci
przest臋pstwa zwi臋kszanie dotkliwo艣ci kary, a nawet jej nieuchronno艣ci,
dzia艂a gorzej ni偶 czynniki ekonomiczne, powoduj膮ce 偶e po prostu nikt
nie potrzebuje kra艣膰. Je艣li si臋 myl臋, to podaj mi przyk艂ad jednego
kraju biednych ludzi, gdzie przest臋pstwa s膮 rzadkie.

> 藱藱 za dwie szprychy (!). Akurat nie mia艂em przy sobie swojego wiernego
> multitula, ale gdybym mia艂, m贸g艂bym ukra艣膰 rower

  No m贸g艂by艣.
  I co, mamy zak艂ada膰 偶e by膰 ukrad艂 tylko dlatego 偶e "m贸g艂by艣"?

Oczywi艣cie.

Gdybym akurat cierpia艂 na ostry brak fundusz贸w, nie mia艂 pomys艂u, jak
je zdoby膰 i mia艂 niespecjalnie wysoki poziom moralny? Natentychmiast!

Zero nak艂ad贸w, ryzyko niewielkie, a zysk mo偶e i ma艂y, ale zawsze jaki艣.
A potem usiad艂bym spokojnie w k膮ciku, pomy艣la艂 i聽wymy艣li艂, 偶e skoro
mo偶na tak 艂atwo zarobi膰 par臋 groszy, to mo偶e warto聽by wymieni膰
multitula na co艣 konkretniejszego i 鈥 z niewiele wi臋kszym trudem
鈥 zacz膮膰 zarabia膰 co艣 wi臋cej ni偶 grosze.

> Osobi艣cie jestem przeciwnikiem przeszkadzania kradn膮cym tak
> 藱藱zabezpieczone藱藱 rowery 藱藱 niech偶e oni je lepiej spokojnie pokradn膮.
> Mo偶e w艂a艣ciciele si臋 czego艣 naucz膮

  Co艣 tu chyba na g艂owie jest postawione, nie uwa偶asz?

Ekhm鈥 jestem pozytywnie pewien, 偶e to ja napisa艂em to co zacytowa艂e艣,
wi臋c co w艂a艣ciwie ma oznacza膰 Twoje pytanie? Skoro tak twierdz臋, to
chyba oczywiste, 偶e NIE聽uwa偶am, 偶e to jest postawione na g艂owie.
Ja mo偶e jestem paranojec, ale nie schizol i nie zwyk艂em k艂贸ci膰 si臋 sam
ze sob膮. ;)

> i za czas jaki艣 nie b臋d膮 ju偶
> tak idiotycznie kusili potencjalnych z艂odziei. Wszystkich z艂odziei
> i tak si臋 nie po艂apie i nie wystrzela

  W krajach w kt贸rych wystrzeliwali do dzi艣 dzie艅 pewne nawyki
pozosta艂y :>

Would you elaborate?
Nie bardzo wiem, kt贸re kraje i jakie nawyki masz na my艣li.

> [...]
> do innego stojaka, tam po艣wi臋ci膰 Citadela na przypi臋cie ich
> wszystkich razem i stan膮膰 gdzie艣 w pobli偶u z aparatem? ;>

  Mo偶e jakby tak kto "rozporz膮dzi艂" Twoj膮 w艂asno艣ci膮, to by艣
mia艂 prostsz膮 odpowied藕 na w艂asne pytanie ;)

Rozporz膮dzi艂 i co potem? Zabra艂 sobie, czy przypi膮艂 100m dalej?
Bo to troch臋 zmienia sytuacj臋. W obu przypadkach praktycznie r贸wnie
powa偶nie rozwa偶y艂bym zmian臋 techniki przypinaniowej, tyle 偶e w tym
drugim 鈥 nie mia艂bym roweru w聽plecy. Ani teraz, ani w przysz艂o艣ci.

Ale zasadniczo masz racj臋 鈥 takie niszczenie czyjej艣 linki jest
niemoralne, niezale偶nie od pobudek. Lepiej by艂oby przypi膮膰 rower drug膮
link膮, r贸wnie cienk膮 jak pierwsza, 偶eby w艂a艣ciciel m贸g艂 j膮 w艂asnor臋cznie
przeci膮膰 pykpykiem do paznokci i czego艣 si臋 z tego dowiedzie膰. Pewnie
mniej skuteczne, ale zawsze co艣.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-06-04 17:18:29
Autor: Tomasz Chodnik
[...]

Troch pomaga *w禼ibstwo*. Acz czasem dzia砤 przeciw interesowi uczciwych ludzi.

Zim sp阣zi砮m w Niemczech. Je糳zi砮m rowerem wy硂wionym w Renie, naprawionym z wysi砶iem, bo sztu鎐ami, je縟勘cym bezzgrzytowo, ale wygl眃aj眂ym "okrutnie".

Kiedy wybra砮m si do Reala, jedynego sklepu w okolicy, gdzie mo縩a by硂 p砤ci kart Visa Electron (縜den inny pobliski sklep ich nie honorowa, a bankomaty dolicza硑 5 eur do *ka縟ej* transakcji, ciemnogr骴, lub raczej Dunkelburg). Rower przypi背em link za 1 euro
i wio do sklepu. 痚 nie wzi背em kluczy odkry砮m dopiero po zakupach.
Do domu ok 8km.

Wr骳i砮m do sklepu i OD OCHRONY po縴czy砮m c阦i do ci阠ia drutu.
Delikatne takie, do metek. Przeci背em moj link jednym mla秐i阠iem,
a i tak, mimo 縠 rower stanowi "mienie o nieznacznej warto禼i" bylem przez jak倍 babk grzecznie spytany, czy na pewno gmyram przy w砤snym rowerze :-) Wygl眃 roweru by jaki by, wi阠 uwierzy砤 w historie o zapomnianym kluczyku, z usmiechem odrzucila zaproszenie na kawe i sobie posz砤.

Zapewne jakby rower by cenniejszy, trudniej by ja by硂 sp砤wi, a jakbym tam kwit d硊縠j, w ko馽u jaki Szwab by zadzwoni po policj, a ci by mi zaj阬i tyle czasu, ze straci砨ym p蟪 dnia. Znajomy kiedy zostawia rower przy dworcu kolejowym, spiesz眂 si na poci眊 zgi背 w zamku linki klucz. Po powrocie tak d硊go usi硂wa t link otworzy, ze kto zadzwoni na policje, a ci sprawdzili wszystkie jego dokumenty, sprawdzili czy naprawd mieszka tam gdzie podawa, sprawdzili czy rower ma numery na ramie, oponach itd, wszystkie je sprawdzili w bazie danych skradzionych rower體, ten znajomy sp阣zi z nimi ponad dwie godziny w sobotnie popoludnie;-)

To te w禼ibskie baby, te telefony na policje, ta upierdliwie dok砤dna cho grzeczna policja to odpowiedz na problem kradzie縴, odpowiedz co najmniej r體nie skuteczna jak wy禼ig zbroje jako禼i zabezpiecze. No i dost阷no舵 d骲r. Rower przesta by rzecz unikaln, na ka縟ym dworcu na zach骴 od Odry, jest przypi阾ych ich du縪. Kiedy z硂dzieje kradli kola od maluch體, reflektory, nawet akumulatory. A dzi z malucha ukradn najwy縠j benzyn. Wiec mo縠 i pod wzgl阣em rowerowym, mo縠 i my w Polsce kiedy "zejdziemy z drzewa"...

Policjant u偶y艂 broni - Nieudana pr贸ba zatrzymania z艂odziei rower贸w przed Galeri膮 艁贸dzk膮