Policyjny mistrz

Data: 2013-11-08 21:41:48
Autor: nom
Policyjny mistrz

Uytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa w wiadomoci news:yhseyuu7uo80$.g2iy22ek2lxt$.dlg40tude.net...
Jaki czas temu zderzy si na skrzyowaniu Peugeot z policyjn Vectr.
Policja uznaa win kierowcy Peugeota, ale sprawa trafia do sdu (ciekawe
jak si skoczya?).

Obaj s winni, kierowca Peugeota jedzie po wysepce a policja wyprzedza na podwjnej cigej. :-)

Data: 2013-11-08 22:50:40
Autor: LEPEK
Policyjny mistrz
W dniu 2013-11-08 21:41, nom pisze:

Obaj s winni, kierowca Peugeota jedzie po wysepce a policja wyprzedza
na podwjnej cigej. :-)

Z tym, e kierowca Peugeota jadc po wysepce w nikogo nie wjecha. A policjanci przez nadmiern pewno siebie, a waciwie brawur spowodowali grony wypadek.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdaski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2013-11-08 22:22:26
Autor: masti
Policyjny mistrz
Dnia pięknego Fri, 08 Nov 2013 22:50:40 +0100 osobnik zwany LEPEK napisał:

W dniu 2013-11-08 21:41, nom pisze:

Obaj są winni, kierowca Peugeota jedzie po wysepce a policja wyprzedza
na podwójnej ciągłej. :-)

Z tym, że kierowca Peugeota jadąc po wysepce w nikogo nie wjechał. A
policjanci przez nadmierną pewność siebie, a właściwie brawurę
spowodowali groźny wypadek.

jeżeli jechali na bombach to mogli tam być. A kierowca puga nie sprawdził czy nikomu nie zajedzie drogi. Gdyby nie ruszył nie zostałby trafiony.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-08 23:24:46
Autor: Liwiusz
Policyjny mistrz
W dniu 2013-11-08 23:22, masti pisze:
[...]

Mhm. A jakby mu w dupę wjechali, to pug też byłby winny, "bo za wolno skręcał".

--
Liwiusz

Data: 2013-11-09 06:19:53
Autor: masti
Policyjny mistrz

napisał:

[...]

a masz jakieś podparcie dla swojej "tezy" poza widzicisię?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-09 09:47:15
Autor: Czesław Wiśniak
Policyjny mistrz
Mhm. A jakby mu w dupę wjechali, to pug też byłby winny, "bo za wolno skręcał".

E tam, ja to sie zastanawiam co by było gdyby w 15 sek tego filmu, ktoś wyjechał z podporządkowanej po lewej stronie na czołówkę wyprzedzającej vectry, a poważnie ten "stróż prawa" powinien zostać wywalony dyscyplinarnie z 20 letnim zakazem prowadzenia pojazdów, żeby następnym razem zastanowił się co robi. ;)
Ponieważ jak wiadomo : "dopóki interpretacja zapisów kodeksu będzie zależała od składu sędziowskiego, dopóty będą istniały rozbieżności w tej i w wielu innych kwestiach", to mam nadzieję, że w tym wypadku sędzia będzie miał jaja i nie przytaknie policji.

Data: 2013-11-09 08:58:19
Autor: masti
Policyjny mistrz
Dnia pięknego Sat, 09 Nov 2013 09:47:15 +0100 osobnik zwany Czesław
Wiśniak napisał:

[...]

masz jakieś podparcie swojego pieprzenia? Czy będziesz krzyczał jak Cię okradną, że policja za wolno dojechała?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-09 09:48:56
Autor: tᴏ
Policyjny mistrz
masti wrote:

masz jakieś podparcie swojego pieprzenia? Czy będziesz krzyczał jak Cię
okradną, że policja za wolno dojechała?

Jak bili znajomego, to "jechali" 30 minut z pobliskiego komisariatu (niecały kilometr), a potem "nie rozpoznali" sprawców na monitoringu (powszechnie znanych chuliganów).

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-11-09 11:01:17
Autor: masti
Policyjny mistrz
Dnia pięknego Sat, 09 Nov 2013 09:48:56 +0000 osobnik zwany tᴏ napisał:

masti wrote:

[...]

i co z ta wiedzą zrobiłeś? poza jęczeniem w usenecie? --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-09 18:02:48
Autor: tᴏ
Policyjny mistrz
masti wrote:

i co z ta wiedzą zrobiłeś? poza jęczeniem w usenecie?

Nic. A co miałbym zrobić?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-11-09 10:15:37
Autor: Czesław Wiśniak
Policyjny mistrz
masz jakieś podparcie swojego pieprzenia? Czy będziesz krzyczał jak Cię
okradną, że policja za wolno dojechała?

To nie ma znaczenia ponieważ policja nigdzie nie dojechała i w ten sposób żadna nigdzie nie dojedzie. Mało tego jeszcze narobiła szkód za które ty zapłacisz i w ogóle maja szczęście że żyją :)

"Oskarżony zdawał sobie sprawę z tego, że wyprzedza więcej niż jeden pojazd, a tym samym mógł oraz powinien zdawać sobie sprawę, iż ma ograniczoną możliwość obserwowania zachowania kierowców pozostałych wyprzedzanych pojazdów i uzyska wystarczającą w tym zakresie wiedzę dopiero wtedy, gdy znajdzie się na lewym pasie. Z tego oczywisty wniosek, że przemieszczając się na lewy pas jezdni oskarżony powinien rozpocząć wykonywanie manewru wyprzedzania w takiej odległości od pierwszego z wyprzedzanych pojazdów i z taką prędkością, by co najmniej móc zatrzymać swój pojazd na lewym pasie przed miejscem, gdzie pierwszy z wyprzedzanych pojazdów wykonywał manewr skrętu w lewo."
Podwójna linia ciągła, wyprzedzanie na skrzyżowaniu. itp, itd -
czyli czekamy na interpretację sądu, więc na razie bądź grzeczny i powstrzmaj "swoje pieprzenie"

Data: 2013-11-09 11:03:49
Autor: sqlwiel
Policyjny mistrz
W dniu 2013-11-09 09:58, masti pisze:

masz jakieś podparcie swojego pieprzenia? Czy będziesz krzyczał jak Cię
okradną, że policja za wolno dojechała?

A masz jakiś przykład na poparcie Twojego pieprzniętego założenia, że szybki przyjazd policji pozwoli cofnąć dokonaną już kradzież?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-09 11:02:14
Autor: masti
Policyjny mistrz
Dnia pięknego Sat, 09 Nov 2013 11:03:49 +0100 osobnik zwany sqlwiel
napisał:

[...]

gdzie napisałem, zę przyjazd policji cofnie kradzież? Podasz MID czy uciekniesz?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-09 11:49:37
Autor: dddddddd
Policyjny mistrz
W dniu 2013-11-09 09:58, masti pisze:

masz jakieś podparcie swojego pieprzenia? Czy będziesz krzyczał jak Cię
okradną, że policja za wolno dojechała?

odbiegając od tematu - jeszcze nigdy policja nie przyjechała jak okradli mnie lub kogokolwiek ze znajomych - a w moim przynajmniej jednym przypadku były spore szanse na złapanie złodzieja (ale żeby go szukać trzeba było stawić się na komendzie i zaczekać 1,5 godziny!)
Oni są od wyższych celów, na mandatach więcej się zarabia...

Łukasz

-- -

Data: 2013-11-09 12:14:12
Autor: Tomasz Pyra
Policyjny mistrz
Dnia Sat, 9 Nov 2013 08:58:19 +0000 (UTC), masti napisa(a):

Dnia piknego Sat, 09 Nov 2013 09:47:15 +0100 osobnik zwany Czesaw
Winiak napisa:

Mhm. A jakby mu w dup wjechali, to pug te byby winny, "bo za wolno
skrca".

E tam, ja to sie zastanawiam co by byo gdyby w 15 sek tego filmu, kto
wyjecha z podporzdkowanej po lewej stronie na czowk wyprzedzajcej
vectry, a powanie ten "str prawa" powinien zosta wywalony
dyscyplinarnie z 20 letnim zakazem prowadzenia pojazdw, eby nastpnym
razem zastanowi si co robi. ;)
Poniewa jak wiadomo : "dopki interpretacja zapisw kodeksu bdzie
zaleaa od skadu sdziowskiego, dopty bd istniay rozbienoci w
tej i w wielu innych kwestiach", to mam nadziej, e w tym wypadku
sdzia bdzie mia jaja i nie przytaknie policji.

masz jakie podparcie swojego pieprzenia? Czy bdziesz krzycza jak Ci okradn, e policja za wolno dojechaa?

No ten radiowz z powodu bezmylnoci kierowcy radiowozu, dugo nigdzie nie
dojecha, pomijajc ju zniszczenie czyjego mienia i naraenie osb
postronnych na niebezpieczestwo.

Ale tak to jest jak kierowca po 20h kursie prawa jazdy dostaje do rki
radiowz i sobie moe jedzi jak mu si tylko podoba.
W sumie jest to jaki argument za koniecznoci karania kierowcw, bo gdyby
nie byo kar, to wszyscy jedzili by jak radiowozy, a to nie byoby dobrze.

Dodajmy, e taki szeregowy policjant to kokosw nie zarabia - wielu nie
sta na wasne samochody, a ju na pewno nie na tak szybkie jak te
policyjne. A rzetelnych szkole oczywicie si nie organizuje, no bo drogo.

Wic wyglda to tak jak na tym filmie.

Data: 2013-11-09 11:19:36
Autor: masti
Policyjny mistrz

Wiśniak napisał:

[...]

No ten radiowóz z powodu bezmyślności kierowcy radiowozu, długo nigdzie
nie dojechał, pomijając już zniszczenie czyjegoś mienia i narażenie osób
postronnych na niebezpieczeństwo.

i znowu zakładasz coś co nie jest zgodne z prawdą

Ale tak to jest jak kierowca po 20h kursie prawa jazdy dostaje do ręki
radiowóz i sobie może jeździć jak mu się tylko podoba.

a skąd to sobie wymyśliłeś?
Dodajmy, że taki szeregowy policjant to kokosów nie zarabia - wielu nie
stać na własne samochody, a już na pewno nie na tak szybkie jak te
policyjne. A rzetelnych szkoleń oczywiście się nie organizuje, no bo
drogo.

Więc wygląda to tak jak na tym filmie.

konfabulujesz

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-09 12:42:34
Autor: Tomasz Pyra
Policyjny mistrz
Dnia Sat, 9 Nov 2013 11:19:36 +0000 (UTC), masti napisa(a):

No ten radiowz z powodu bezmylnoci kierowcy radiowozu, dugo nigdzie
nie dojecha, pomijajc ju zniszczenie czyjego mienia i naraenie osb
postronnych na niebezpieczestwo.

i znowu zakadasz co co nie jest zgodne z prawd

Mylisz e ich celem wyjazdu byo to pole na ktrym wyldowali? :)

Ale tak to jest jak kierowca po 20h kursie prawa jazdy dostaje do rki
radiowz i sobie moe jedzi jak mu si tylko podoba.

a skd to sobie wymylie?

Tak niestety tak to wyglda.
Nie ma pienidzy na rzetelne szkolenia dla policyjnych kierowcw.

Tzn. oczywicie w zwizku z wymogami prawnymi, oczywicie formalnoci staje
sie zado, ale jest to fikcja.
Jednodniowy kurs, w ktrym bierze udzia p komendy policji i do
dyspozycji jest jeden pojazd i jeden instruktor. Wany jest tylko porzdek
w papierach i najniszy koszt.

Data: 2013-11-09 13:35:53
Autor: masti
Policyjny mistrz
Dnia pięknego Sat, 09 Nov 2013 12:42:34 +0100 osobnik zwany Tomasz Pyra
napisał:

Dnia Sat, 9 Nov 2013 11:19:36 +0000 (UTC), masti napisał(a):

[...]

Myślisz że ich celem wyjazdu było to pole na którym wylądowali? :)

a gdzie to wyczytałeś?

Ale tak to jest jak kierowca po 20h kursie prawa jazdy dostaje do ręki
radiowóz i sobie może jeździć jak mu się tylko podoba.

a skąd to sobie wymyśliłeś?

Tak niestety tak to wygląda.
Nie ma pieniędzy na rzetelne szkolenia dla policyjnych kierowców.

Tzn. oczywiście w związku z wymogami prawnymi, oczywiście formalności
staje sie zadość, ale jest to fikcja.
Jednodniowy kurs, w którym bierze udział pół komendy policji i do
dyspozycji jest jeden pojazd i jeden instruktor. Ważny jest tylko
porządek w papierach i najniższy koszt.

Ale ma kwit czy nie?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-09 15:09:21
Autor: Tomasz Pyra
Policyjny mistrz
Dnia Sat, 9 Nov 2013 13:35:53 +0000 (UTC), masti napisa(a):

Kwit ma z ca pewnoci.
Ale jedzi nadal nie potrafi.

Data: 2013-11-09 19:38:48
Autor: Axel
Policyjny mistrz

"masti"  wrote in message news:l5l5o6$n6c$22dont-email.me...

[...]

A co nie jest zgodne z prawdą?

--
Axel

Data: 2013-11-09 12:29:14
Autor: Budzik
Policyjny mistrz
Osobnik posiadajcy mail gone@to.hell napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

masz jakie podparcie swojego pieprzenia? Czy bdziesz krzycza jak Ci okradn, e policja za wolno dojechaa?

Ty sie wez najpierw do nich dodzwo....

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")

Data: 2013-11-09 14:05:58
Autor: masti
Policyjny mistrz
Dnia pięknego Sat, 09 Nov 2013 12:29:14 +0000 osobnik zwany Budzik
napisał:

Osobnik posiadający mail gone@to.hell napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:

masz jakieś podparcie swojego pieprzenia? Czy będziesz krzyczał jak Cię
okradną, że policja za wolno dojechała?

Ty sie wez najpierw do nich dodzwoń....

ostatnio zajęło mi jakieś 10 sekund. poprzednio też.
Kiedy ostatnio dzwoniłeś na 112?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-09 16:14:15
Autor: Budzik
Policyjny mistrz
[...]

ostatnio zajo mi jakie 10 sekund. poprzednio te.
Kiedy ostatnio dzwonie na 112?

Dzwonie czasami :) Ostatnio kilka dni temu, zeby ruszyli tyki na skrzyzowanie, bo nie dziaaa sygnalizacja swietlna i by mega korek. Dodzwoniem sie rzeczywicie szybko.

Ale zdarza mi sie wielokrotnie ze:
- pogotowie policji prosze czeka.

Az mi sie przypomina pewna audycja radiowa;

- szybko, szybko, gwac mnie
- pogotowie policji prosze czekac
- boe, on mnie chyba zabije
- pogotowie policji prosze czekac
- wyciga n!!!
- pogotowie policji prosze czekac

I tak przez kilka minut na antenie...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
Mczyzna musi trzy rzeczy w yciu zrobi...
wyrwa drzewo, zburzy dom i da w pysk swojemu synowi...

Data: 2013-11-10 16:14:04
Autor: John Kołalsky
Policyjny mistrz

Użytkownik "masti" <gone@to.hell>

[...]

W wakacje. Na odebranie pierwszego połączenia czekałem minutę albo dwie. Przy drugim już nie doczekałem się.

Data: 2013-11-12 10:45:41
Autor: anacron
Policyjny mistrz
W dniu 09.11.2013 13:29, Budzik pisze:
Ty sie wez najpierw do nich dodzwo....

Mi si udao. Fakt, po 17 minutach ale udao. :D

--
anacron

Data: 2013-11-24 20:03:40
Autor: jerzu
Policyjny mistrz
On Sat, 9 Nov 2013 08:58:19 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:

Czy bdziesz krzycza jak Ci okradn, e policja za wolno dojechaa?

A dojedzie? Ka Ci przyjecha na komisariat, zozy zawiadomienie. --
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-11-12 00:37:18
Autor: Gotfryd Smolik news
Policyjny mistrz
On Sat, 9 Nov 2013, Czesaw Winiak wrote:

E tam, ja to sie zastanawiam co by byo gdyby w 15 sek tego filmu, kto
wyjecha z podporzdkowanej po lewej stronie na czowk wyprzedzajcej
vectry

  A to chyba jest jasne jak soce i proste jak drut kolczasty.
  Jadcy po drodze z pierwszestwem wobec "podporzdkowanego"
ma pierwszestwo na caej drodze, bo to jest DROGA z pierwszestwem.
  Nie pas i nie jezdnia.
  Nie traci go wic przez taki drobiazg, e jedzie pod prd.
  To chyba klasyka wypadkw - wyprzedzajcy "nie zauwaa" skrzyowania,
czasem nawet bez cudzysoww jest to wiarygodne.

  Kolizja pojazdw jadcych po drodze z pierwszestwem (obu) to
jednak trudniejszy przypadek :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-11-12 07:02:16
Autor: Shrek
Policyjny mistrz
On 2013-11-12 00:37, Gotfryd Smolik news wrote:

  Kolizja pojazdw jadcych po drodze z pierwszestwem (obu) to
jednak trudniejszy przypadek :)

W sumie czemu? W razie jak nie da si niebieskim wytumaczy normalnie, to zawsze mona si odwoa to tego, e puga mieli po prawej:P

Shrek.

Data: 2013-11-12 10:23:53
Autor: Gotfryd Smolik news
Policyjny mistrz

On 2013-11-12 00:37, Gotfryd Smolik news wrote:

  Kolizja pojazdw jadcych po drodze z pierwszestwem (obu) to
jednak trudniejszy przypadek :)

W sumie czemu?

  Bo to nie tylko przypadek z wtku, ale wiele moliwych sposobw
na kolizj :), a w rachub wchodz bardzo rne przepisy.
  Za przy wyjedzie z podporzdkowanej nakaz ustpienie pierwszestwa
jest "cigy" i trudno go przeskoczy.

W razie jak nie da si niebieskim wytumaczy normalnie, to zawsze mona si odwoa to tego, e puga mieli po prawej:P

  No dobra, ale to po drodze z pierwszestwem nie zawsze dziaa :)
  Wystarczy e np. jad naprzeciw :>

  W tej skali wyjazd z podporzdkowanej jest naprawd prosty:
"ustpujesz wszystkim na pierwszestwie, poza wczajcymi
si do ruchu" :)
  Z dokadnoci do definicji "ustpienia", bo adna prostota
nie odbywa si zerowym kosztem :) (mam na myli wzmiank
o zmuszeniu do zmiany prdkoci lub pasa ruchu, a nie
bezwgldne przewidywanie czy jadcy z pierwszestwem
przyspieszy lub moe przyspieszy)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-11-12 21:05:35
Autor: Shrek
Policyjny mistrz

On 2013-11-12 00:37, Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

Aaa. Mylaem e ograniczamy si do tego przypadku.

W razie jak nie da si niebieskim wytumaczy normalnie, to zawsze
mona si odwoa to tego, e puga mieli po prawej:P

  No dobra, ale to po drodze z pierwszestwem nie zawsze dziaa :)
  Wystarczy e np. jad naprzeciw :>

Ale w tym przypadku jak bd niebiescy lecie w chuja, to nie widz powodu, eby sobie rwnie nie poci w chuja z nimi:P Kada strona ma swoje racj - adna nie rozstrzyga, no to jedziemy z regu prawej doni - bez sensu? No i co z tego, wane e dziaa:P

Shrek.

Data: 2013-11-12 10:44:58
Autor: anacron
Policyjny mistrz
W dniu 09.11.2013 09:47, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

W rejonowym? Jaja sobie robisz?

--
anacron

Data: 2013-11-12 14:34:09
Autor: J.F
Policyjny mistrz
Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości
[...]

Rejonowy przytakiwac nie musi, szczegolnie jesli ma szczegolowe dane i analize bieglego. I nawet jaj nie potrzebuje aby nie przytaknac, bo co mu grozi ?

Pytanie czy prokurator nie przekonal juz kierowcy ze jego wina i ze wystarczy mandat czy tam dobrowolne ukaranie grzywna 300zl.

I tak prawde mowiac to nie jestem przekonany czy kierowca niewinny.

Ale jakby tak obaj zostali skazani, to by na drogach bylo dwa razy bezpieczniej :-)

J.

Data: 2013-11-12 15:37:40
Autor: anacron
Policyjny mistrz
W dniu 12.11.2013 14:34, J.F pisze:
Rejonowy przytakiwac nie musi, szczegolnie jesli ma szczegolowe dane i
analize bieglego. I nawet jaj nie potrzebuje aby nie przytaknac, bo co
mu grozi ?

Aha, 2 lata temu usłyszałem, że od prawnika, że prędzej znajdę igłę w
stogu siana niz sprawiedliwość w sądzie rejonowym. Po latach biegania po
sądach zgadzam się z tym twierdzeniem w 100%, ale to nie temat na tą
grupę.Btw. okręgowy mnie uniewinnił (zmienił wyrok rejonowego) do tego
wyszło że głupi policjant Adam Rakowski z Gniezna nie dopełnił
obowiązków... Teraz mam na to prawomocny wyrok sądu i będę ział ogniem.

--
anacron

Data: 2013-11-08 23:43:50
Autor: LEPEK
Policyjny mistrz
W dniu 2013-11-08 23:22, masti pisze:

jeżeli jechali na bombach to mogli tam być. A kierowca puga nie sprawdził
czy nikomu nie zajedzie drogi. Gdyby nie ruszył nie zostałby trafiony.

Kierujący pojazdem uprzywilejowanym może, pod warunkiem zachowania szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o ruchu pojazdów, zatrzymaniu i postoju oraz do znaków i sygnałów drogowych [...]

Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani ułatwić przejazd pojazdu uprzywilejowanego, w szczególności przez niezwłoczne usunięcie się z jego drogi, a w razie potrzeby zatrzymanie się.

Ułatwić przejazd nie oznacza ustąpienia pierwszeństwa.
A zapier... i spowodowanie wypadku oznacza niezachowanie szczególnej ostrożności.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański

Data: 2013-11-08 23:38:23
Autor: masti
Policyjny mistrz
Dnia pięknego Fri, 08 Nov 2013 23:43:50 +0100 osobnik zwany LEPEK napisał:

[...]

Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.

wjechanie pod jadący pojazd zdecydowanie nie jest ułatwieniem. Raczej świadczy o tym, że skręcający nie spojrzał w lusterko przed wykonaniem manewru. I to niezależnie od tego czy pojazd wyprzedzający miał do tego prawo czy nie.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-09 11:21:13
Autor: mappl
Policyjny mistrz
świadczy o tym, że skręcający nie spojrzał w lusterko przed wykonaniem
manewru. I to niezależnie od tego czy pojazd wyprzedzający miał do tego
prawo czy nie.

skąd wiesz?

może spojrzał a chwilę później Vectra wjechała na lewy pas zza kolumny pojazdów jadących prawym pasem? Straszny Dżigit w dowcipie też na zielonym uważał, bo na tym skrzyżowaniu często jego brat przejeżdża na czerwonym a on też jest Dżigit.

Data: 2013-11-09 11:00:35
Autor: masti
Policyjny mistrz
Dnia pięknego Sat, 09 Nov 2013 11:21:13 +0100 osobnik zwany mappl napisał:

[...]

a może poszli do lasu. Właśnie to rozsądzał sąd, który pewnie miał trochę więcej wiedzy niż ten filmik.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-12 10:48:34
Autor: anacron
Policyjny mistrz
W dniu 09.11.2013 00:38, masti pisze:
Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.

Jasne, ale on spojrzał i było pusto, skręcił i już dostał. Vectra mogła
być schowana za ciężarówką. Wróżką nikt nie jest, chociaż niektórzy by
chcieli.

--
anacron

Data: 2013-11-12 21:50:14
Autor: masti
Policyjny mistrz
Dnia pięknego Tue, 12 Nov 2013 10:48:34 +0100 osobnik zwany anacron
napisał:

[...]

widzę właśnie, żę chcesz. A nie wiesz czy tak było czy nie.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-12 15:34:06
Autor: Smok Eustachy
Policyjny mistrz
W dniu 08.11.2013 23:43, LEPEK pisze:
/.../
Ułatwić przejazd nie oznacza ustąpienia pierwszeństwa.

A może jednak?

Data: 2013-11-13 12:37:00
Autor: Gotfryd Smolik news
Policyjny mistrz
On Tue, 12 Nov 2013, Smok Eustachy wrote:

W dniu 08.11.2013 23:43, LEPEK pisze:
/.../
Uatwi przejazd nie oznacza ustpienia pierwszestwa.

A moe jednak?

  Twoje pytanie jest niejednoznaczne - czy zmierza do tego, e
w omawianym przykadzie jednak powinno by ustpienie pierwszestwa,
czy "uatwi przejazd" ma stanowi ekwiwalent obowizku ustpienia.
  Bo to drugie to nieprawda - patrz np. wczanie si do ruchu
autobusu z przystanku w terenie zabudowanym.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-11-09 05:00:37
Autor: Budzik
Policyjny mistrz
Osobnik posiadajcy mail gone@to.hell napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

jeeli jechali na bombach to mogli tam by. A kierowca puga nie
sprawdzi czy nikomu nie zajedzie drogi. Gdyby nie ruszy nie zostaby
trafiony.

I to wynika z przepisw?
Koguty zmieniaj pierwszenstwo?
Zobacz rznice predkosci + to ze za peugeotem jechay kolejne samochody.
Kierowca z peugeota mia pene prawo ich nie widziec.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
....i to by byo na tyle
Jan T. Stanisawski

Data: 2013-11-09 05:42:08
Autor: masti
Policyjny mistrz
Dnia pięknego Sat, 09 Nov 2013 05:00:37 +0000 osobnik zwany Budzik
napisał:

[...]

I to wynika z przepisów?

tak

Koguty zmieniają pierwszenstwo?

nie

Zobacz róznice predkosci + to ze za peugeotem jechały kolejne samochody.
Kierowca z peugeota miał pełne prawo ich nie widziec.

lusterka mu ukradli?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-09 11:31:45
Autor: mappl
Policyjny mistrz
Kierowca z peugeota miał pełne prawo ich nie widziec.

lusterka mu ukradli?

Ty w swoich widzisz co jedzie za tym tirem, który jedzie za Tobą?

Data: 2013-11-09 10:59:06
Autor: masti
Policyjny mistrz
Dnia pięknego Sat, 09 Nov 2013 11:31:45 +0100 osobnik zwany mappl napisał:

Kierowca z peugeota miał pełne prawo ich nie widziec.

lusterka mu ukradli?

Ty w swoich widzisz co jedzie za tym tirem, który jedzie za Tobą?

a gdzie jedzie ten TIR za mną? wskażesz go na filmie?
a w ogóle to skoro nie widzisz co za tobą to stój a nie jedź.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-09 12:14:16
Autor: Czesław Wiśniak
Policyjny mistrz
a gdzie jedzie ten TIR za mną? wskażesz go na filmie?
a w ogóle to skoro nie widzisz co za tobą to stój a nie jedź.

Pewnie film był nagrywany z samolotu :)

Data: 2013-11-09 12:14:51
Autor: mappl
Policyjny mistrz
a gdzie jedzie ten TIR za mną? wskażesz go na filmie?

a gdzie jedzie ta Vectra, która nagle znalazła się na lewym pasie, jak pug już był połowie skręcania? Wskażesz ją na filmie?

a w ogóle to skoro nie widzisz co za tobą to stój a nie jedź.

O! Toś Waćpan pojechał, jak w więziennej łaźni mydło po podłodze. W nocy nie widzę co za mną. Mam stać do rana?

Data: 2013-11-09 11:17:33
Autor: masti
Policyjny mistrz
Dnia pięknego Sat, 09 Nov 2013 12:14:51 +0100 osobnik zwany mappl napisał:

a gdzie jedzie ten TIR za mną? wskażesz go na filmie?

a gdzie jedzie ta Vectra, która nagle znalazła się na lewym pasie, jak
pug już był połowie skręcania? Wskażesz ją na filmie?

nie zuawżyłeś jak walnęła? a teraz wskaż ciężarówkę.

a w ogóle to skoro nie widzisz co za tobą to stój a nie jedź.

O! Toś Waćpan pojechał, jak w więziennej łaźni mydło po podłodze. W nocy
nie widzę co za mną. Mam stać do rana?

Twój wybór. primo możesz się obejrzeć. Secundo możesz zaryzykować z konsekwencjami.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-09 12:30:41
Autor: mappl
Policyjny mistrz
nie zuawżyłeś jak walnęła? a teraz wskaż ciężarówkę.

Ciężarówkę zobaczysz za sobą. Patrz w lusterka.

Data: 2013-11-09 11:41:25
Autor: masti
Policyjny mistrz
Dnia pięknego Sat, 09 Nov 2013 12:30:41 +0100 osobnik zwany mappl napisał:

nie zuawżyłeś jak walnęła? a teraz wskaż ciężarówkę.

Ciężarówkę zobaczysz za sobą. Patrz w lusterka.

i ufo też. Wskażesz na filmie tę ciężarówkę? czy będziesz fantazjował?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-09 13:21:57
Autor: mappl
Policyjny mistrz
i ufo też. Wskażesz na filmie tę ciężarówkę? czy będziesz fantazjował?

pomyśl trochę czasami, bo głupka z siebie robisz!
Dlaczego radiowóz znalazł się na lewym pasie? Bo prawdopodobnie wyprzedzał, kapujesz?

Data: 2013-11-09 13:35:01
Autor: masti
Policyjny mistrz
Dnia pięknego Sat, 09 Nov 2013 13:21:57 +0100 osobnik zwany mappl napisał:

i ufo też. Wskażesz na filmie tę ciężarówkę? czy będziesz fantazjował?

pomyśl trochę czasami, bo głupka z siebie robisz! Dlaczego radiowóz
znalazł się na lewym pasie? Bo prawdopodobnie wyprzedzał, kapujesz?

wskażesz na filmie ciężarówke z tyłu? Czy będziesz fantazjował?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-09 17:57:31
Autor: mappl
Policyjny mistrz
wskażesz na filmie ciężarówke z tyłu? Czy będziesz fantazjował?

Manewr wyprzedzania podjęty przez Vectrę świadczy, że jechały pojazdy wyprzedzane. Uważasz to za fantazję? Czy może na drodze w każdej chwili zakładasz rzeczy najbardziej nieprawdopodobne (takie, jak wyprzedzanie na skrzyżowaniu).

Uważasz, że kierowca Puga nie zauważył Vectry z tyłu.

Dostrzeż więc różnież, że kierowca Vectry nie zauważył Puga z przodu.

Data: 2013-11-09 12:29:13
Autor: Budzik
Policyjny mistrz
Osobnik posiadajcy mail gone@to.hell napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

a w ogle to skoro nie widzisz co za tob to stj a nie jed.

To sie nadaje do sygnaturki...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"Stanlimy na skraju przepaci,
ale teraz zrobilimy krok naprzd!"

Data: 2013-11-09 14:04:16
Autor: masti
Policyjny mistrz
Dnia pięknego Sat, 09 Nov 2013 12:29:13 +0000 osobnik zwany Budzik
napisał:

Osobnik posiadający mail gone@to.hell napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:

a w ogóle to skoro nie widzisz co za tobą to stój a nie jedź.

To sie nadaje do sygnaturki...

ależ proszę. To jest na licencji Public Domain :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-09 16:14:15
Autor: Budzik
Policyjny mistrz
Osobnik posiadajcy mail gone@to.hell napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

a w ogle to skoro nie widzisz co za tob to stj a nie jed.

To sie nadaje do sygnaturki...

ale prosz. To jest na licencji Public Domain :)

Dzieki, Wrzucam do dziau: koszmarki logiki.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"Czas to pienidz, pienidz to kobiety, kobiety to strata czasu"

Data: 2013-11-09 23:08:25
Autor: Jarek Andrzejewski
Policyjny mistrz
On Sat, 9 Nov 2013 10:59:06 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:

Ty w swoich widzisz co jedzie za tym tirem, ktry jedzie za Tob?

a gdzie jedzie ten TIR za mn? wskaesz go na filmie?

0:28 - porwnaj cie "filmowca" z cieniem puga.

Data: 2013-11-09 11:37:21
Autor: Czesław Wiśniak
Policyjny mistrz

lusterka mu ukradli?

Ty w swoich widzisz co jedzie za tym tirem, który jedzie za Tobą?

Słuszne spostrzeżenie i kolega masti chyba juz zauważył, że troche się nie układa po jego myśli :)

Data: 2013-11-09 10:59:37
Autor: masti
Policyjny mistrz
Dnia pięknego Sat, 09 Nov 2013 11:37:21 +0100 osobnik zwany Czesław
Wiśniak napisał:

lusterka mu ukradli?

Ty w swoich widzisz co jedzie za tym tirem, który jedzie za Tobą?

Słuszne spostrzeżenie i kolega masti chyba juz zauważył, że troche się
nie układa po jego myśli :)

wskażesz gdzie zauważyłem? czy może będziesz macierewiczował?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-09 12:12:53
Autor: Czesław Wiśniak
Policyjny mistrz
[...]

Już od pewnego czasu, dlatego idąc w zaparte zaczynasz bredzic na potegę ale nie przeszkadzaj sobie i kontynuuj bo to jest bardzo zabawne a jak wiadomo śmiech to zdrowie :)

Data: 2013-11-09 11:18:04
Autor: masti
Policyjny mistrz
Dnia pięknego Sat, 09 Nov 2013 12:12:53 +0100 osobnik zwany Czesław
Wiśniak napisał:

[...]

czyli kłamiesz proste. Pokaż MID wiadomości.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-09 12:29:13
Autor: Budzik
Policyjny mistrz
[...]

Przepisy juz tu podano. Kwestia zdecydowanie ocenna.
Ja twierdze, ze jezeli policja chce wymusic pierwszenstwo kogutami, to musi dac szanse na ich zobaczenie i zareagowanie.
Wyglada, ze w tym przypadku tego nie zrobili bo:
- jechali szybko wiec kierowca peugeota nie zdazy zareagowac.
- jechali za kims wiec kierowca puga nie mia szansy ich zauwazyc.

Pomijam juz fakt, ze kierowca radiowozu powinien przeiwdywac. Powinien przewidziec, ze na pasie wyznaczonym do lewoskretu mao kto sporzy w lusterko przed skreceniem wiec jest duze prawdopodobienstwo kolizji i naley *zachowac szczegolna ostroznosc*.
Czy kierowca radiowozu *zachowa SO* czy moze jednak wyglada ze jecha na pae?

[...]

Ale ja juz napisaem odpowiedz:
rznica predkosci + samochody za nim. --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"Si kobiet s sabostki mczyzn" - Voltaire

Data: 2013-11-10 15:53:19
Autor: the_foe
Policyjny mistrz
W dniu 2013-11-09 13:29, Budzik pisze:
[...]

IMO mia nawet szanse uniknac kolizji zjezdzajac w pole, ale jak sobie zakodowa w gowce ze ma pierwszenstwo zawsze i wszedzie bo waczy koguta to nie bra tego pod uwage ...

--
@foe_pl

Data: 2013-11-10 07:13:16
Autor: kogutek444
Policyjny mistrz
W dniu niedziela, 10 listopada 2013 15:53:19 UTC+1 uytkownik the_foe napisa:
> [...]

IMO mia nawet szanse uniknac kolizji zjezdzajac w pole, ale jak sobie zakodowa w gowce ze ma pierwszenstwo zawsze i wszedzie bo waczy koguta to nie bra tego pod uwage ...

Odpierdol si od koguta :-). Tam kolejny raz wyszo e uprzywilejowanie niekoniecznie = teleportacja lub brak masy.

Data: 2013-11-10 15:48:44
Autor: the_foe
Policyjny mistrz
W dniu 2013-11-09 06:42, masti pisze:
Zobacz róznice predkosci + to ze za peugeotem jechały kolejne samochody.
>Kierowca z peugeota miał pełne prawo ich nie widziec.
lusterka mu ukradli?

gosciu z peugeta był zobowiązany przed manewewrem zobaczyc w lusterko, tyle, ze całkiem mozliwe, ze wtedy w lewym wszytko wygladalo na bezpieczne. Moze w prawym było widac wylaniajacy sie samochód-pocisk zza tira, ale kto z nas patrzy w prawe  lustrerko skrecajac w lewo?

--
@foe_pl

Data: 2013-11-10 15:14:19
Autor: masti
Policyjny mistrz
Dnia pięknego Sun, 10 Nov 2013 15:48:44 +0100 osobnik zwany the_foe
napisał:

> [...]

bezpieczne. Moze w prawym było widac wylaniajacy sie samochód-pocisk zza
tira, ale kto z nas patrzy w prawe  lustrerko skrecajac w lewo?

bo tak naprawdę to nie wiemy co kto widział --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-09 09:39:37
Autor: tᴏ
Policyjny mistrz
masti wrote:

jeżeli jechali na bombach to mogli tam być. A kierowca puga nie
sprawdził czy nikomu nie zajedzie drogi. Gdyby nie ruszył nie zostałby
trafiony.

Co Ty bredzisz. Szeryf w vectrze:

- Przekroczył dozwoloną prędkość
- Przekroczył linie podwójnie ciągłą
- Wyprzedzał na skrzyżowaniu
- Wyprzedzał pojazd skręcający w lewo

Mało?! Przecież Peugeot był na pasie do skrętu już dłuższy czas, więc cóż zaskakującego było w tym, że zaczął wykonywać manewr? Jedyną jego winą jest najechanie na obszar wyłączony z ruchu, który nie wiadomo z resztą po chuj jest tam nasmarowany i co w żaden sposób nie przyczyniło się do wypadku.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-11-09 11:03:31
Autor: masti
Policyjny mistrz
Dnia pięknego Sat, 09 Nov 2013 09:39:37 +0000 osobnik zwany tᴏ napisał:

masti wrote:

[...]

miał prawo na bombach

[...]

Mało?!

mało

Przecież Peugeot był na pasie do skrętu już dłuższy czas, więc
cóż zaskakującego było w tym, że zaczął wykonywać manewr?

a spojrzał w lusterka?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-09 12:10:14
Autor: Czesław Wiśniak
Policyjny mistrz
[...]

Mało bo musi zachować szczególną ostrożność a jak widac tego nie zrobił, kpw ? :)

Data: 2013-11-09 11:20:02
Autor: masti
Policyjny mistrz

sąd?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-09 12:17:13
Autor: mappl
Policyjny mistrz
- Wyprzedzał pojazd skręcający w lewo

miał prawo na bombach

doucz się, jakie zasady obowiązują podczas jazdy pojazdem uprzywilejowanym, bo wyrywkowo mówisz. Miał prawo *z zachowaniem szczególnej ostrożności*

szczególnej ostrożności nie zachował

ogarniasz?

Data: 2013-11-09 11:44:40
Autor: masti
Policyjny mistrz
Dnia pięknego Sat, 09 Nov 2013 12:17:13 +0100 osobnik zwany mappl napisał:

[...]

sąd ogarnął

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-09 18:03:51
Autor: tᴏ
Policyjny mistrz
masti wrote:

miał prawo na bombach

Prawo to miał dopóki nie spowodował w ten sposób wypadku.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-11-09 20:00:29
Autor: J.F.
Policyjny mistrz
Dnia 09 Nov 2013 18:03:51 GMT, tᴏ napisa(a):
masti wrote:
mia prawo na bombach
Prawo to mia dopki nie spowodowa w ten sposb wypadku.

No ale widzisz, gdyby choc z zakretu wylecial, albo wyprzedzal i na
czolowke wpadl, ale nie, jemu droge zajechano ..

J.

Data: 2013-11-09 13:46:37
Autor: kogutek444
Policyjny mistrz
W dniu sobota, 9 listopada 2013 20:00:29 UTC+1 uytkownik J.F. napisa:

> Prawo to mia dopki nie spowodowa w ten sposb wypadku.

No ale widzisz, gdyby choc z zakretu wylecial, albo wyprzedzal i na

czolowke wpadl, ale nie, jemu droge zajechano ..

J.

To o czym piszesz reguluje w przepisach sowo klucz. Chodzi oczywicie o szczeglne zachowanie ostronoci. Dlatego kada karetka na sygnale jak wjeda na skrzyowanie, a ma czerwone wiato, to zwalnia praktycznie do zera. Kierowca w ten sposb upewnia si czy wszyscy go widz i sysz. I jak uzna e widz i sysz to dopiero przejeda przez skrzyowanie. Kierowca ktry spowodowa wypadek, oczywicie to kierowca z samochodu ktry przywali a nie wyjecha, wykaza si ponad przecitn gupot, arogancj i niekompetencj. Za to co zrobi powinien ponie konsekwencje. Jak znam ycie udupili niewinnego. Prawdopodobnie sd nie mia filmu z ciarwki i da wiar zeznaniom policjantw.

Data: 2013-11-10 11:42:29
Autor: tᴏ
Policyjny mistrz
kogutek444 wrote:

To o czym piszesz reguluje w przepisach słowo klucz. Chodzi oczywiście o
szczególne zachowanie ostrożności. Dlatego każda karetka na sygnale jak
wjeżdża na skrzyżowanie, a ma czerwone światło, to zwalnia praktycznie
do zera. Kierowca w ten sposób upewnia się czy wszyscy go widzą i słyszą

Szczególnie, że wielką karetkę z wielkimi bombami trochę łatwiej zauważyć, niż nieoznakowany radiowóz w wystawionym małym, nomen omen, kogutem, zapierdalający 150 km/h pod prąd. I tak swoją drogą z filmu nie wynika, kiedy te sygnały włączył, może tuż przed wypadkiem?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-11-10 04:25:25
Autor: kogutek444
Policyjny mistrz
W dniu niedziela, 10 listopada 2013 12:42:29 UTC+1 użytkownik tᴏ napisał:
kogutek444 wrote:

> [...]

Szczególnie, że wielką karetkę z wielkimi bombami trochę łatwiej zauważyć, niż nieoznakowany radiowóz w wystawionym małym, nomen omen, kogutem, zapierdalający 150 km/h pod prąd. I tak swoją drogą z filmu nie wynika, kiedy te sygnały włączył, może tuż przed wypadkiem?

A kogo to obchodzi że jeden uprzywilejowany może być widoczny a drugi nie. Tym bardziej powinien uważać bo wiedział że jest gorzej rozpoznawalny od czerwonej ciężarówki straży pożarnej.

Data: 2013-11-10 16:55:54
Autor: tᴏ
Policyjny mistrz
kogutek444 wrote:

A kogo to obchodzi że jeden uprzywilejowany może być widoczny a drugi
nie. Tym bardziej powinien uważać bo wiedział że jest gorzej
rozpoznawalny od czerwonej ciężarówki straży pożarnej.

O tym własnie piszę.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-11-09 20:14:18
Autor: mappl
Policyjny mistrz
No ale widzisz, gdyby choc z zakretu wylecial, albo wyprzedzal i na
czolowke wpadl, ale nie, jemu droge zajechano ..

???

Panie, jad grzecznie autostrad lew stron a tu wszyscy mi pod prd jad, chamsko drog zajedajc.

Data: 2013-11-12 10:43:29
Autor: anacron
Policyjny mistrz
W dniu 08.11.2013 23:22, masti pisze:
jeżeli jechali na bombach to mogli tam być.

Móc, mogli, ale mieli obowiązek zachować szczególną ostrożność. Swojego
czasu we Włocławku był wypadek z udziałem karetki na sygnałach i to
kierowca karetki został ukarany za wjechanie na skrzyżowanie na
czerwonym świetle i spowodowanie kolizji, a przecież też mógł wjechać.
Niestety z Policja nie jest tak różowo, zrobią wszystko aby nie ponieść
konsekwencji. Jak się nie ma dvr w aucie to porażka gwarantowana.

--
anacron

Policyjny mistrz