Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA

Data: 2011-03-09 20:39:31
Autor: skippy
Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA
Po prostu zróbmy to dla ZUS, OFE i lokaty

Na początek pytanie: skąd wziąć historyczne wartości odsetek dla lokat terminowych od 1999?

I prowizję OFE od 1999, potrącaną od przelewu z ZUS?
Przy czym ZUS też potrąca jakąś niezłą pajdę, trzeba to brać pod uwagę

Ja się będę opierał na wartości jednostki ING, w uproszczeniu pierwsza jej wartość na początku każdego kolejnego roku

      1999 10,00
      2000 11,50
      2001 13,30
      2002 14,31
      2003 16,72
      2004 18,62
      2005 21,15
      2006 24,62
      2007 28,62
      2008 30,19
      2009 25,80
      2010 29,37
      2011 32,86

Data: 2011-03-09 20:27:11
Autor: Loser
najlepiej wychodzi IKE - wlasne !!!
Ciao

Z naliczonego kapitalu ZUS, OFE najlepiej wychodzi ...

IKE tj Indywidualne KOnto Emerytalne w rachunku maklerskim !!!

:-)

Tak z pamieci, ale z uwagi na limity wplat na IKE kwoty tych wplat byly stosunkowo nieduze , no i rozpoczenie pozniej.

Na IKE wplacilem tak troche ponad polowe tego co zabrano mi celem przekazania do OFE, a ci sporo najpierw pozabierali na swoje prowizje, a potem zarzadzali jak zarzadzali.

Z tej okolo polowy srodkow mam obecnie na rachunku okolo 40% wiecej , niz na OFE.

Niestety musze sie przyznac, ze za ostatnie 2-3 lata troche zaniedbywalem aktywnosc i stad tez zyskowanosc na IKE i te proporcje pogorszylem bo wczesniej bylo to nawet znacznie lepiej

Ale - to jest ta odpowiedz dla tych co potrafia i maja czas

Zycze sukcesow

Pozdrowko

Loser

Data: 2011-03-09 22:06:43
Autor: root
Dnia Wed, 9 Mar 2011 20:27:11 +0000 (UTC), Loser napisał(a):

[...]

To fakt. IKE jest najlepsze dla ludzi którzy nie bawią się w giełdę zgadzam
się całym swym jestestwem. Aczkolwiek znajdz mi kogoś kto ma 30 lat i do 65
lat będzie odkładał w IKE? To tak samo nierealne jak spłata 40 letniego
kredytu hipotecznego. Wszyscy o tym wiedzą ale nic nie powiedzą.

Data: 2011-03-09 23:41:04
Autor: Jan Werbinski
najlepiej wychodzi IKE - wlasne !!!
Mimo to IKE ma parę zalet:
- nastawienie mentalne na długoterminowe zarabianie z powodu trudnego wycofania kasy,
- kapitalizacja odsetek z obligacji i dywidend bez odciągania podatku,
- strata w danym roku jest odliczana od dochodu z wszystkich lat ubiegłych i przyszłych, a nie tylko trzy kolejne,
- długoterminowe inwestowanie, to mało transakcji i mało płaconych prowizji.

Wady:
- zrobią skok i na to. Tak że pewnie konieczna będzie ewakuacja przed czasem.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Użytkownik "root" <root@vp.pl>

Data: 2011-03-10 17:01:45
Autor: Loser
najlepiej wychodzi IKE - wlasne !!!
Ciao

Jeden plus z tzw rownouprawnienia

Kase z IKE zarowno kobity jak i faceci moga wyciagac juz od 60 roku zycia.

30-latkowie , poki single , jesli maja dochody spowo powyzej sredniej powinni pomyslec i troche odlozyc

Co ponizej, tudziez z rodzinka na glowie, raczej watpie (a ich zdecydowana wiekszosc)

Pozdrowko

Loser

Data: 2011-03-09 20:49:13
Autor: skippy
[...]

I tak:
do 2009 przyjąłem prowizję OFE 7% od 2010 3,5% (tyle mam potrącane na płachcie jaką mi dali).
Zakładając, że co rok wpłacam 100zł, w kolejnych latach jest to:
(nie wiem czy sie nie rozjedzie zobaczymy)

      rok w.jedn. wpłata prowizja bez prow.  il.jednostek

      1999 10,00 100 7,0% 93,00  9,3
      2000 11,50 100 7,0% 93,00  8,1
      2001 13,30 100 7,0% 93,00  7,0
      2002 14,31 100 7,0% 93,00  6,5
      2003 16,72 100 7,0% 93,00  5,6
      2004 18,62 100 7,0% 93,00  5,0
      2005 21,15 100 7,0% 93,00  4,4
      2006 24,62 100 7,0% 93,00  3,8
      2007 28,62 100 7,0% 93,00  3,2
      2008 30,19 100 7,0% 93,00  3,1
      2009 25,80 100 7,0% 93,00  3,6
      2010 29,37 100 3,5% 96,50  3,3
      2011 32,86 100 3,5% 96,50  2,9

co daje na dziś razem 65,8 jednostek
to pomnożone przez aktualną jej wrtość daje: 2161zł

Czyli łączna wpłata 1999-2011 = 1300zł
Na koncie mam: 2161zł

Czy coś się tu nie zgadza?

Data: 2011-03-09 21:03:02
Autor: skippy
Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA
Czyli mamy coś takiego, policzmy 2 przykładowe okres w historii giełdy

Od roku 1999 do 2009
wpłata: 1100
na koncie: 1536
(wymiata qwa mać)
to odpowiada procentowi składanemu o wartości 3,5%

Od 1999 do 2011
wpłata: 1300
na koncie: 2161
to odpowiada procentowi składanemu o wartości 7%

w ciągu dwóch lat poważna zmiana ze względu na hossę 2009-2010
ale warto zauważyć, co się działo do 2009

no i powstaje pytanie - a jeśli teraz korekta?

reasumując
cienko widzę ten zajebisty deal
porównywalny z lokatą, jak nie gorszy a rzyzyko wyjab...ne w kosmos

oczywiście jak komuś się chce, to proszę o sprawdzenie

Data: 2011-03-09 21:08:37
Autor: skippy
Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA
Skąd root wziąłeś te propagande sukcesu w postaci setek procent, to po tym żmudnym policzeniu nie mam zielonego pojęcia
Te stopy zwrotu które podają to jest po prostu jedna wielka ściema dla ciemnego ludu

na dzień dzisiejszy, prtzyjmując że 1999-2009 odpowiadało lokacie 3,5% a 1999-2011 7%, uśredniając, mamy lokate powiedzemy 5%

z kapci qwa mnie wyszarpło

w dodatku tu nie ma uwzględnionego tego, co obrywa sobie przy przelewie ZUS!!!, jak znajdę to policzę na nowo.
Mam obawy, że ten zajebisty wynik jeszcze deko się spaskudzi:)))

Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:il8mdq$abn$1news.onet.pl...
[...]

tu oczywiście pisałem o OFE przy założeniach z pierwszych postów

Data: 2011-03-09 21:07:46
Autor: root
Dnia Wed, 9 Mar 2011 20:49:13 +0100, skippy napisał(a):

[...]

Zgadza się skippy. Rentowność wynosi ok 14% (dokładnie 13,93% ;-) w skali
ROKU. Obliczę swoją wewnętrzną stopę zwrotu dla moich składek ale może nie
dzisiaj bo mnie już łeb boli ;)

Data: 2011-03-09 21:10:13
Autor: skippy
[...]

jakie 14.... co Ty piszesz
zobacz inne posty
odpowiada to procentowi składanemu w okolicy góra 5% i do tego się odnośmy a nie jakieś kity i ściemy rentowność, stopa sropa.
pliz bez ściem

Data: 2011-03-09 21:13:15
Autor: skippy

Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:il8mra$c3n$1news.onet.pl...
[...]

to się zgadza z tym co liczylismy kiedyś tutaj
wyszło wtedy, że tak naprawdę lokata z grubsza to jest to samo co ZUS i OFE

i tak na najprostszą biznesową logikę... dlczego miałoby być inaczej...
jak debil by bez powodu rozdawał kase za nic???

nie oszukujmy sie, z OFE jest tyle samo co z ZUS i lokaty

koniec kropka, ja mam już pewność

a propagande z plakatów odłóżmy na bok, dla pokemona

Data: 2011-03-09 21:16:30
Autor: skippy
Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA
a jak np można pięknie to przedstawić

szanowni państwo, wartość jednostki
w 1999  = 10,00 zł
w 2011 = 32,86 zł

policzcie sami, jak wymiatami
setki procentów, koksy z nieba, obiady gratis

Data: 2011-03-09 21:27:48
Autor: root
Dnia Wed, 9 Mar 2011 21:10:13 +0100, skippy napisał(a):

[...]

Załóż tak dla jaj że wpłacasz do OFE tylko jedną skłądkę 100 zł na początku
1999 roku dostanisz dzisiaj 10jednostek *36 zł czyli 360 zł
Ile do cholery masz zysku? Odp. 260 zł to daje stopę zwrotu 260% w skali 10
lat. Tak qwa czy nie ?!!!
Teraz wez wpłać te 100 zł do banku na 5% też na początku 1999r. Ile
będziesz miał? Po pierwszym roku 105zł
po drugim 105+5%*105zł=110,25
po trzecim 110,25 + 110,25*5% = 115,76
itd.

Łeb mnie boli ale ci policzyłem i wyszło 171,04 zł
Zysk wyniósł 71,04zł

W banku na 5% dostaniesz 171 zł w OFE masz 360zł
Co wiec mi pitolisz że OFE to jest to samo co bank na 5% rocznie? ;)

Data: 2011-03-09 21:35:58
Autor: skippy
Użytkownik "root" <root@vp.pl> napisał w wiadomości news:1e6xee9zetfgf.4q5w61j6lnbk$.dlg40tude.net...
[...]

To oszustwo, bowiem odnosisz się tlko do pierwszej wpłaty w OFE i w banku kilkanaście lat temu.
Takie coś mija się z sensem.
Rób zadanie od nowa, najlepiej metodą george bo ja zbytnio to skomplikowałem

czyli podaj sume swoich wpłat do OFEprzed ich PROWIZJĄ, ile masz teraz (ile jednostek x wartość)

Na początek właśnie zrób tak i Ci policze dalej krok po kroku

Data: 2011-03-09 22:00:55
Autor: root
Dnia Wed, 9 Mar 2011 21:35:58 +0100, skippy napisał(a):

[...]

Ja już z wami nie mogę. Toż skup się skippy bo pojadę do wawy i cie znajdę
;-)
Policzyłem dla pierwszej wpłaty. To jest poprawnie policzone. Identycznie
możesz policzyć dla 2-giej wpłaty tylko, że 2 wpłata będzie lezała na
koncie i w OFE nie 11 lat tylko już 10 lat. Potem zrób to dla 3 ciej wpłaty
leżącej na kontach już tylko 9 lat itd. dla  wszystkich 10 wpłat. Potem dodaj wyniki i porównaj OFE z kontem na 5%. Specjalnie to uprościłem, żeby nie liczyć dla wszystkich kolejnych 11 wpłat
a ty mnie od oszustów wyzywasz. Leń to by bardziej pasowało ;) ale oszust!

P.S.
Jak sie upierasz to przedstawię wyliczenia na jakimś blogu albo gdzieś bo
tu się nie bardzo da, ale jutro OK?

Data: 2011-03-09 22:20:53
Autor: skippy
Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA
nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

podaj sume wpłat (przed prowizją OFE) za cały okres oraz aktualną ilość jednostek jakie masz i aktualną wartość
nie kombinuj nic więcej, bo inne kombinacje powodują zafałszowania jakie znamy z reklam
to jest najprostsza metoda i zarazem najbardziej pewna

dalej wcięcia >

Użytkownik "root" <root@vp.pl> napisał w wiadomości news:1buokooymaqg5.o3mt4uoggov4.dlg40tude.net...
[...]

ale przecież ja to już zrobiłem w pierwszych postach
ręce opadają

wróćmy więc do metody zaproponowanej przez george opisanej wyżej
ona jest najprostsza i najbardziej odporna na ściemy, a zakładam że chcesz żebyśmy doszli do prawdy a nie se coś wzajemnie udowadniali na siłe klepiąc to samo po 529 razy:)

Data: 2011-03-09 22:29:24
Autor: george

"root" <root@vp.pl> wrote in message news:1buokooymaqg5.o3mt4uoggov4.dlg40tude.net...
[...]

root skup sie,

warunki brzegowe:

10 lat po 100 pln = 1000 wpłat (co roku 100)

po 10 latach masz na koncie 1230 PLN

jaka jest stopa zwrotu ?

george

P.S. jak mozesz podaj też wzór z użycie podanych danych.

Data: 2011-03-09 22:39:22
Autor: root
Dnia Wed, 9 Mar 2011 22:29:24 +0100, george napisał(a):

[...]

Skupiłem się i odpowiedziałem Ci w innej gałązce tego wątku. To o co pytasz
to włąśnie wewnętrzna stopa zwrotu. Nie ma ogolnego wzoru ale jest
procedura, numeryczna która możesz zapodać w Excelu (funkcja nazywa się tam
IRR)

Data: 2011-03-09 22:42:54
Autor: george

"root" <root@vp.pl> wrote in message news:10nxm78fgiz46$.ajv98vr4aobo.dlg40tude.net...
[...]

a mógłbyś podac to tu jeszcze raz ?

george

Data: 2011-03-09 22:55:07
Autor: george

"george" <george___@vp.pl> wrote in message news:4d77f45e$0$2448$65785112news.neostrada.pl...

[...]

K*(1+r/100) + K*(1+R/100)^2 + K*(1+R/100)^3+ ....+ K*(1+R/100)^11 = WP

gdzie
WP = wartość przyszła (końcowa)
K to kwota którą wpłącasz w równych odstępach,
R - stopa procentowa w skali roku

no wiec policze według przedstawionych instrukcji

      100 3,80%  103,8
      100 3,80%  107,7444
      100 3,80%  111,8387
      100 3,80%  116,0886
      100 3,80%  120,4999
      100 3,80%  125,0789
      100 3,80%  129,8319
      100 3,80%  134,7655
      100 3,80%  139,8866
      100 3,80%  145,2023

      1000   1234,737

kazdy wiersz liczony:

K *( 1+ 0,038) ^ n, gdzie n = numer wiersza

wynik mojego OFE (CU) wyniósł wiec 3,8%

george

p.s. dlaczego ostatni element u Ciebie ma potęgę 11 ? ( lat 10 przeciez)

Data: 2011-03-09 23:22:59
Autor: skippy
Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA
OK mam konkretne liczby ze swoich papierów

Za okres 1999 - do końca 2009 czyli bez 2010

Składki odprowadzone na OFE:    12.700zł
Ilość JR w OFE:    550
wartość JR ING na 01.2010:    29,37
Kapitał w OFE = 16153,50

teraz przy założeniu, że kwotę 12.700 dzielę na 11 rat wpłacanych do banku co rok od 1999 do 2009 w styczniu
na lokatę
to w dniu 1 stycznia 2010 bede miał na rku 16.107 dla oprocentowania lokaty

równego...

UWAGA...

.............................................. 3,9% !!!!!!!!!!!!!

z laczków wyrywa

i za taki deal leciała prowizia 7%

sory, to jest granda

Data: 2011-03-09 23:30:46
Autor: skippy
Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA
już nawet nie liczę tego miodu na dzień 1 stycznia 2009

jednostka uczestnictwa urosła o 200%
prowizie wzięte
a efektywnie jak lokata i to marna

oczywiście winnych nie będzie

w zakresie handlu akcjami wynik marny i wniosek - po kiego podejmować takie ryzyko (w każdej chwili to się może zawalić, albo fund może utopić kasę np w toksykach), skoro efektywnie jest to odpowiednik cienkiej lokaty???

w zakresie obligów to już ustaliliśmy
skoszenie prowizji za przełożenie kasy z lewej do prawej kieszeni

teraz pozostaje wyłącznie się zastanowić, kto podnosi najwiekszy raban
ergo kto na tym realnie traci

nie myślę o przyszłych emerytach, bo jak zauwazyliśmy większość z nich zyje w przeświadczeniu o jakimś kosmicznie zajebistym koszeniu kapuchy na emeryturke w OFE

dla mnie temat zamkniety
żenua

Panie Tusk zamknij ten bałagan i zapytaj expertów gdzie błąd w poniższych moich wyliczeniach.

Data: 2011-03-09 23:31:28
Autor: george

"skippy" <man@the.moon> wrote in message news:il8uk8$bir$1news.onet.pl...
[...]

tak jest skippy, mój case jest dokładnie identyczny chociaż podalem dane proporsjonalne
do moich wpłat i stanu konta :).

1000 -> 1230. (wychodzi 3,8%)

george

P.S. zresztą ta właśnie wielkosc (ok 3,6%) gdzies jest podana (KNF, albo gus..)
Mówila o tym jedna pani prof. w TOK FM rankiem a niejaki buczkowski który sie z nią sprzeczał dając głowe że to jest 10% (bo przeciec gielda była super), dostał w ryło i sie zatkał jak sie okazało że w TOK FM mają dostęp do netu i pani prof. podała linka, weszli i sprawdzili w przerwie,
Po przerwie pan buczkowski się zamknął.

Anyway po tym programi sam sprawdziłem swój rejestr... no i kopara mi opadła.
Jeszcze niech tylko root potwierdzi że wyszło mu to samo  :).

Data: 2011-03-09 23:32:57
Autor: skippy

Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:4d77ffc0$0$2450$65785112news.neostrada.pl...

[...]

ja też proporcjonalne żeby jakiś mundrek nie grzebał w kompie za bardzo:)))

Data: 2011-03-09 23:35:08
Autor: skippy
Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA
ale wiesz co... szczerze nie spodziewałem się aż takiej padaki.
jednak coś mi świtało że policzylismy to już kiedyś, te równość ofe = lokata = zus

no i się potwierdza

1) JAK SAM NIE ZAROBISZ TO NIKT CI NIE DA

bo niby qwa jakim cudem???

:)))

Data: 2011-03-09 23:41:12
Autor: george

"skippy" <man@the.moon> wrote in message news:il8vb0$dt8$1news.onet.pl...
[...]

tak, pamiętam to, niestety nie pamiętam kiedy to liczyliśmy  :).
moze to było przez "padaką" w USA  i  bernkanowym ZIRP

jesli tak to by moze sie zgadzało zus=lokata=ofe=4,5%

george

Data: 2011-03-10 00:06:45
Autor: skippy

Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:4d780209$0$2448$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Może konkluzja; moja jest taka:

Ta równość OFE = lokata nie jest IMO zbiegiem okoliczności.
To skrajnie małe prawdopodobieństwo że akurat zaistniał taki przypadek.

Uważam, że po prostu gruby zbiera z tortu maksymalnie tyle ile się da, a jednocześnie zostawia minimum nie pozwalające mu zarzucić, że sprawa jest klapa gorszą od najprostszej lokaty.

I tyle.
Z punktu widzenia biznesowego najprostsza logika, więc nie ma co szukać głębszych przesłań.

Jak mnie totus zapytasz o szczegóły to ich nie znam.
I nie obchodzą mnie one bo nie bedę prowadził takiego dealu.

Data: 2011-03-10 00:17:36
Autor: george

"skippy" <man@the.moon> wrote in message news:il916a$jq5$1news.onet.pl...

[...]

zgadzam sie :)
george

Data: 2011-03-10 07:45:36
Autor: skippy
Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA
Data: 2011-03-10 09:26:11
Autor: totus
skippy wrote:

Jak mnie totus zapytasz o szczegóły to ich nie znam.
I nie obchodzą mnie one bo nie bedę prowadził takiego dealu.

O nic nie będę Cie pytał. Z Waszych rozważań jasno wychodzi, że mój pogląd jest jak najbardziej prawdziwy. Za co się urzędnik nie weźmie to zawsze spieprzy z punktu widzenia podatnika. Co dalej potwierdza mój generalny pogląd, że każdy robi tak by jemu było jak najlepiej i na dobrą wole nie ma co liczyć. Przedsięwzięcie wspólne jest wtedy udane jeżeli wszystkie strony zyskują. Ponieważ jedna strona jest zmuszana to druga strona się nie wysila i nastawia się na maksymalnie wydajne rąbanie. Nic mnie nie zaskoczyło. Sytuacja by się istotnie zmieniła gdyby zdjąć przymus wpłacających, a dramatycznie gdyby dodatkowo otworzyć rynek usługodawcy czyli za prowadzenie OFE mogłaby się wziąć dowolna firma w dowolnym momencie. Obecnie rynek ten jest krańcowo zmonopolizowany i klient jest pod przymusem administracyjnym. Model ten niczym nie odbiega od mięsa na kartki w stanie wojennym. Tak jest w służbie zdrowia i nauczaniu również. Czyli we wszystkich dziedzinach gdzie nowoczesne społeczeństwo nie może się obyć bez urzędników. Gdyby podatnicy wymyślili, że urzędnik ma im dupę podcierać to zaraz papier toaletowy by kosztował tyle co papier czerpany, i została by wprowadzona koncesja na jego produkcję. To wynika z zasady, że każdy chce osiągnąć swoje cele najmniejszym wysiłkiem. I kalkulacje taką przeprowadza instynktownie przy każdym podejmowanym działaniu. Dotyczy to również mycia zębów i sznurowania butów jak również zarabiania pieniędzy. Czyli obecnej formy polowania.

Data: 2011-03-10 08:08:21
Autor: skippy
Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA
Jeszcze dochodzi jeden element o którym wspominałem, mianowicie potrącenie ZUS od kasy przekazywanej do OFE.
Nie widzimy tego w płachtach przysłanych przez OFE i ZUS.
Trzeba by sprawdzić i policzyć składki emerytalne jakie się przelewało, ale to siermiężna robota.
Wyczytałm, że to potrącenie wynosi 0,8%

Tak więc w moim przypadku, gdzie było:

[...]

to w dniu 1 stycznia 2010 bede miał na rku 16.107 dla oprocentowania lokaty równego 3,9% !!!!!!!!!!!!!

po dodaniu w odpowiednim miejscu tej niewidzialnej kwoty 0,8% mamy następującą sytuację:

Składki odprowadzone na OFE:    12.700zł + 0,8% = 13.716
A dokładniej składki wpłacone do ZUS z przeznaczeniem na OFE, bo nas interesuje ile wpłaciliśmy do kasy, a nie ile ZUS przekazał dalej.

Ilość JR w OFE:    550
wartość JR ING na 01.2010:    29,37
Kapitał w OFE = 16153,50

teraz przy założeniu, że kwotę 13.716 dzielę na 11 rat wpłacanych do banku co rok od 1999 do 2009 w styczniu
na lokatę
to w dniu 1 stycznia 2010 bede miał na rku 16.107 dla oprocentowania lokaty równego

UWAGA:
z 3,9% zrobiło się:

2,7%

Data: 2011-03-10 08:34:56
Autor: skippy
Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA
2,7%

root Twoja kolej
ale bez chorych wzorów
po prostu

1) podaj kwotę jaką od 1999 do 2009 ZUS Ci przelał do OFE
(za 2010 nie przysłali jeszcze wyliczeń, podobnie OFE)
2) dodaj do niej 0,8%
3) podaj stan konta w OFE na dzień 01.01.2010 - ile JR, jaka wartość JR

ta metoda jest najprostsza, uwzględnia wszystkie poukrywane wycieki z systemu i pozbawiona jest statystycznych fałszerstw

Data: 2011-03-10 08:28:01
Autor: george
skippy <man@the.moon> napisał(a):
> [...]

ta metoda jest najprostsza, uwzględnia wszystkie poukrywane wycieki z systemu i pozbawiona jest statystycznych fałszerstw

Nie skippy, nie powinno sie uwzgledniać tych 0,8% w ocenie "nieefektywnosci / failu" OFE. OFE nie mają wpływu na wysokość tego potrącenia.

george --

Data: 2011-03-10 09:31:48
Autor: skippy

Użytkownik "george" <george___.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ila22h$2ak$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Nie skippy, nie powinno sie uwzgledniać tych 0,8% w
ocenie "nieefektywnosci / failu" OFE.
OFE nie mają wpływu na wysokość tego potrącenia.

co z tego?
istotne jest ile wpłacasz Ty na ten cel, ile wyszło z Twojej kieszeni
II filar zaczyna się od własnie tego momentu

Data: 2011-03-10 08:42:42
Autor: G W
> [...]

istotne jest ile wpłacasz Ty na ten cel, ile wyszło z Twojej kieszeni
II filar zaczyna się od własnie tego momentu

nie, to nie fair. Zadaniem była ocena OFE a nie całosci "systemu" poboru.

Gdyby ZUS pobierał 10% zamiast 0,8% zanim przekaże OFE a OFE uzyskiwały 20% stopę zwrotu tez bys powiedział że są nieefektywne ?

Ja powiedziałbym wtedy że "system" jest nieefektywny, ale niestety nie mozna z tego wysunąć wniosku że równiez OFE są nieefektywne.

pozostanę przy swojej opinii że te 0,8% w szacowaniu "zdolnosci" zarządzających OFE powinno zostać pominięte. george

Data: 2011-03-10 09:43:57
Autor: skippy
Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA
fair nie fair istotne dla mnie ile wyszło z mojej kieszeni na określony cel
już sie zaczynają kombinacje "jak ukryś pewne kwoty"

Data: 2011-03-10 09:37:25
Autor: skippy
Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA
jeśli zus Ci pisze że przekazał do OFE 10.000, to Ty wydałeś na OFE 10.800
z jakiego powodu mamy nie brać pod uwagę tej kwoty jako naszego wydatku na OFE?
podejdź do tego matematycznie i nie rób tłumaczeń, że tego nie uwzględniamy bo tamto owamto

pirwotna suma to te 10.800 końcowa ilość JR x wartość JR i koniec

takie wyliczenie elimnuje wszelkie ściemy i boczne wycieki

Data: 2011-03-10 08:45:32
Autor: G W
[...]

Ja to rozumiem. Z punktu widzenia kowalskiego tak jest.
Niemniej jednak dodanie tego 0,8% oznacza że nie oceniasz juz efektywnosci samych OFE ale efektywnosc systemu ZUS + OFE. Nie to było moim celem.

george

Data: 2011-03-10 09:47:34
Autor: skippy

Użytkownik "G W" <george___.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ila33c$5m5$1inews.gazeta.pl...
[...]

OK george

oceniam efektywność czegoś takiego:

1) moja kieszeń, z której na II filar wzięli x kasy
2) moje konto w II filarze, na którym jest teraz y kasy

Data: 2011-03-10 08:51:15
Autor: G W
> [...]

oceniam efektywność czegoś takiego:

1) moja kieszeń, z której na II filar wzięli x kasy
2) moje konto w II filarze, na którym jest teraz y kasy

zgadza sie, teraz mamy jasność :)

george

Data: 2011-03-10 09:24:01
Autor: Endriu
[...]

A odnośnie tego IRR to  mógłbyś szerzej wyjaśnić.

ExcelExperts.com - Excel Tips IRR internal rate of return
http://www.youtube.com/watch?v=JSXDsBW3KSk&feature=related

Dlaczego aby to odpalić pierwsza cyfra z danych musi byc ujemna ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-10 08:27:30
Autor: Emeryt
[...]

Kompletna bzdura
Jedna składka to jedna jednostka, a nie 10 jednostek.

pozdr

Data: 2011-03-10 08:40:52
Autor: Emeryt

Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:il8l1n$4v3$1news.onet.pl...
Po prostu zróbmy to dla ZUS, OFE i lokaty

ZUS i lokata
Kiedyś liczyłem to dla osoby prowadzącej działalność gospodarczą, dla założenia że mając 60 lat przechodzę na wcześniejszą emeryture i dalej prowadzę działalność gospodarczą do ukończenia 65 lat życia, wpłacając dalej składki na ZUS lub na lokatę (tylko ubezpieczenie emerytalne bo zdrowotne to obowiązek). Po dokładnym obliczeniu wyszło że od 65 r życia przy założeniu że będę żył jeszcze 15 lat dodatkowa kasa z tytułu comiesięcznych wypłat z lokaty była o 39% wyższa niż wzrost emerytury. Dodatkowo kasa na lokacie nie przepadała w przypadku wcześniejszej śmierci. Natomiast gdybym żył jeszcze 10 lat dłużej (do 90 r życia) to ZUS był bardziej opłacalny.

pozdr

Data: 2011-03-11 08:44:06
Autor: skippy
Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA
Uwzględniając to, co już niektórzy wspominali

http://pl.wikipedia.org/wiki/Inflacja
OFE prawdopodobnie tracą naszą kasę

1999 9,8%
 2000 8,5%
 2001 3,6%
2002 0,8%
2003 1,7%
 2004 4,4%
 2005 0,7%
2006 1,4%
2007 4,0%
2008 3,3%
2009 3,5%
2010 2,4%

przy czym pamietajmy, że ta inflacja to tzw inflacja "koszykowa"
czy wg odpwoedni dobranego koszyka

bo czy w 2004 było 2,4% to wie najlepiej kto je, jeździ samochodem i jeszcze robi parę innych rzeczy

Data: 2011-03-11 08:45:26
Autor: skippy
Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA
bo czy w 2004 było 2,4% to wie najlepiej kto je, jeździ samochodem i jeszcze robi parę innych rzeczy

2010 mi chodziło

Data: 2011-03-11 08:47:47
Autor: Endriu
Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA
bo czy w 2004 było 2,4% to wie najlepiej kto je, jeździ samochodem i jeszcze robi parę innych rzeczy

.... i kupują cukier :).

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-11 11:21:24
Autor: root
Dnia Fri, 11 Mar 2011 08:44:06 +0100, skippy napisał(a):

[...]

Skippy zwróc uwagę, ze nie chodzi o uwzględnianie inflacji, tylko o
obliczenie cholerrnej rentowności a w szczególności porównania tej
rentowności z rentownością rachunku bankowego.
Jeśli będziesz ciągle i uparcie mieszał te sprawy nie mamy szans, żeby to
porządnie obliczyć.

P.S.
Przepraszam Ci za ten głupi tekst o systemach liczbowych. Nerwy mi
puszczają, bo zamiast sobie ułatwiać znelezienie poprawnej odpowiedzi,
ciągle twierdzisz ze ty znasz już tę odpowiedź na podstawie własnego
widzimisię. Nigdy nie przedstawiasz dowodów swoich twierdzeń. Jedyne co to
bijesz pianę. Ja przynajmniej się staram. Nawet jeśli błednie myslę to
chciałby wiedzieć dlaczego. Twoje wypowiedzi i zaczepki wcale mi tego nie
ułatwiają. Mimo to przepraszam, za swoją uszczypliwość.

Data: 2011-03-11 09:02:12
Autor: skippy
Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA
 W lutym 2009 wypłacono pierwszą emeryturę z OFE w kwocie w 23,65zł. Tak niska emerytura z OFE jest wynikiem krótkiego okresu członkostwa w OFE (tylko 10 lat od 1999 r.) oraz niskich dochodów ich członków.

Od początku istnienia OFE w Polsce do końca 2008 wpłyneło do nich około 120 mld zł. Z tytułu prowizji od składek i tzw. opłaty za zarządzanie pobrały one około 10,6 miliardów złotych, tj. prawie 9 proc. przelanych do funduszy składek przyszłych emerytów[5]. Opłata jest procentem od aktywów funduszu a więc zależna od zysków funduszu, ale tylko pośrednio. W 2008 roku fundusze

straciły łącznie 22 mld zł, zaś suma opłat za zarządzanie wyniosła łącznie 1,8 mld zł, czyli połowę kosztów ZUS[6].

http://pl.wikipedia.org/wiki/OFE

Data: 2011-03-11 20:28:47
Autor: sielski
Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA
Kiedyś też liczyłem swoje składki w excelu i myślałem, że robię jakiś błąd, bo
nijak mi wynik nie pasował do tych wykresów z rosnącą wyceną jednostek.

Data: 2011-03-11 21:33:38
Autor: skippy

Użytkownik " sielski" <smok_sielski.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ile0lu$pdj$1inews.gazeta.pl...
Kiedyś też liczyłem swoje składki w excelu i myślałem, że robię jakiś błąd, bo
nijak mi wynik nie pasował do tych wykresów z rosnącą wyceną jednostek.

I jak Ci wyszło konkretnie?

Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA