Polisa OC na samochód osobowy

Data: 2012-03-11 23:12:27
Autor: raBi
Polisa OC na samochód osobowy
Użytkownik "konsultant"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jj5v97$9ed$1@inews.gazeta.pl...
Mam nast.pytania:
1.czy polisa OC na samochód osobowy jest formą umowy cywilno-prawnej?
2.czy polisa OC na samochód osobowy jako tego typu umowa powinna odnosić się w swojej treści do uwarunkowań Ustawy o ubezpieczeniach z 2003r.(referensować się w jednym z punktów do tejże ustawy) jak i kodeksu cywilnego w przypadku kwestii nie uregulowanych treścią umowy?

Mi przychodzi do głowy Rozporządzenie Ministra Finansów z 3 grudnia 2003 r. w sprawie rodzaju i zakresu dokumentu potwierdzającego spełnienie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia obowiązkowego (Dz.U. Nr 211 poz. 2064) - par. 2.1.
Wśród wymienionych tam danych, które muszą być na polisie nie ma wymienionego pouczenia o obowiązywaniu Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych.

pozdrawiam
raB

Data: 2012-03-13 19:12:03
Autor: xxx
W dniu 2012-03-11 23:12, raBi pisze:
[...]

I tu się nie zgodzę. Zapis o odniesieniu do Ustawy i KC powinien być jasny w takiej polisie. Zauważyłem iż nowa polisa (automatycznie przedłużona) ma zapis informujący o Ustawie a stara (podpisana u pośrednika rok wcześniej) nie ma takiego zapisu. To bardzo ważna kwestia z punktu widzenia ubezpieczonego. Skoro powołują się na klauzulę prolongacyjną wynikającą z ustawy, to niech mi pokażą gdzie w podpisanej przeze mnie polisie znajduje się odniesienie do Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych.  Szykuje się ciekawa sprawa sądowa...

Data: 2012-03-14 19:13:54
Autor: raBi

Użytkownik "xxx"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jjo2ll$57e$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Na odnowionej automatycznie polisie (a w zasadzie na informacji o ubezpieczeniu na kolejny rok wysyłanej z 14-dniowym wyprzedzeniem) te dane się pojawiają, bo od 11 lutego br. pojawiać się muszą (nowelizacja Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych i wprowadzenie w art. 28 ustępów 1b i 1c).
Ale to są dane wskazane jako konieczne na informacji o planowanym przedłużeniu polisy a nie na samej polisie. Tutaj cały czas jest aktualne wskazane wcześniej rozporządzenie.

pozdrawiam
raB

Polisa OC na samochód osobowy