Polisa OC przekroczenie zadeklarowanej ilości kilometrow

Data: 2012-02-01 16:35:51
Autor: kamil
Polisa OC przekroczenie zadeklarowanej ilości kilometrow
On 01/02/2012 16:34, kowtow wrote:
Mam polise OC w Liberty cos tam
Zadeklarowałem na 12 m-cy że przejadę nie więcej jak 10 000 km ale już widzę
że przekrocze tę wartość.
Jakie konsekwencje przy przedłużaniu polisy?

Przy przedłużaniu pewnie żadne, ale przy wypadku okaże się, że jest nieważna i masz kłopot.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-02-01 17:49:35
Autor: Martin Fox
Dnia Wed, 01 Feb 2012 16:35:51 +0000, kamil napisał(a):
kwencje przy przedłużaniu polisy?

Przy przedłużaniu pewnie żadne, ale przy wypadku okaże się, że jest nieważna i masz kłopot.

To żart?

--
Martin Fox

Data: 2012-02-01 17:14:54
Autor: kamil
On 01/02/2012 16:49, Martin Fox wrote:
[...]

To podawanie fałszywych informacji przy zawieraniu umowy.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-02-01 17:23:34
Autor: kogutek
kamil <kamil@spam.com> napisał(a):
> [...]
> kwencje przy przedłużaniu polisy?

> To żart?

To podawanie fałszywych informacji przy zawieraniu umowy.

Nie aż tak. O to nikt się nie przyczepi jak przed przekroczeniem przebiegu
pójdzie i podpisze aneks. Ale jeśli z zadeklarowanym przebiegiem wiązały się
jakieś zniżki i nie poinformował. To jak ja bym był ubezpieczycielem to
poprosił bym o dopłacenie. Oni się wywiązali. Dali ochronę na jaką się
umawiali.Druga strona też musi się wywiązać. Za moment jak by był system
uzależniający stawkę od przebiegu to by się okazało że wszyscy robią 5 tysięcy
rocznie. --

Data: 2012-02-01 18:23:24
Autor: Robert_J
Polisa OC przekroczenie zadeklarowanej ilości kilometrow
To podawanie fałszywych informacji przy zawieraniu umowy.

Fałszywych? Przy zawieraniu była prawdziwa. TU musiałoby udowodnić że w dniu podpisywania wiedział na pewno, że przekroczy tę ilość :-).
A tak na marginesie to poważnie z tymi kilometrami? Kurde, jeszcze nie spotkałem się z takim pytaniem w TU :-)

Data: 2012-02-01 17:24:50
Autor: kamil
On 01/02/2012 17:23, Robert_J wrote:
To podawanie fałszywych informacji przy zawieraniu umowy.

Fałszywych? Przy zawieraniu była prawdziwa. TU musiałoby udowodnić że w
dniu podpisywania wiedział na pewno, że przekroczy tę ilość :-).

Tak samo w dniu podpisywania mam Focusa 1.6, ale jak wstawię tam miesiąc później 2.5 turbo z RSa, wypadało by ubezpieczalnie powiadomić żeby przekalkulowała składkę.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-02-01 18:30:36
Autor: Robert_J
[...]

OK, ale OC jest odpowiedzialnością za szkody, które mogę wyrządzić komuś, więc nie bardzo widzę wpływ przebiegu na ich wielkość :-). Jak przywalę w czyjegoś mietka autem które przejechało 200.000 to szkody będą większe niż gdybym walnął takim, co ma 100.000? Poza tym nie podawaj skrajnie naciągniętego przykładu, bo równie dobrze musiałbym informować że założyłem sobie opony innej marki :-).

Data: 2012-02-01 17:33:22
Autor: kamil
On 01/02/2012 17:30, Robert_J wrote:
[...]

Szansa na walnięcie coś jadąc raz na tydzień 5km do lasu jest zdecydowanie mniejsza od szansy walnięcia w coś przedstawiciela handlowego tłukącego 60k rocznie całe noce za kółkiem.

podawaj skrajnie naciągniętego przykładu, bo równie dobrze musiałbym
informować że założyłem sobie opony innej marki :-).

To nie jest przykład skrajnie naciągany, chyba że nie widzisz korelacji szybki samochód = szybka jazda = większa szansa wypadku. Większość ubezpieczalni na zachodzie już dawno to ze statystyk wywnioskowała i stawki kalkuluje głównie na podstawie mocy, wtedy nie ma absurdów przy których za mondeo 2.0 płaci się tyle samo, co za 400-konne Evo.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-02-01 18:42:03
Autor: Robert_J
[...]

Kolejny skrajny przypadek :-). Pomijając pewien odsetek wariatów to sądzę, że ktoś jeżdżący raz na tydzień po 5 km jest po prostu nieobyty na drodze i często sprawia dużo większe zagrożenie swoim nieobliczalnym zachowaniem.

[...]

OK, zgadzam się z tym, że prędkość ma wpływ na potencjalne zagrożenie wypadkiem. Ale w poście nie mówimy o prędkości a o deklarowanym przebiegu :-). Osobiście też uważam że za mocne i szybkie auta składka powinna być inna, a póki co nie jest. A tu pojawiła się kwestia ilości przejechanych kilometrów :-).

Data: 2012-02-01 17:47:20
Autor: kamil
On 01/02/2012 17:42, Robert_J wrote:
[...]

To też jest w pewien sposób naciągane, oboje wiemy że praktyka to nie wszystko. Dlatego jeden ma z matematyki 3 chociaż chodzi na korepetycje a drugi 5 bez wysiłku, jeden będzie dobrze malować, drugi bazgroli choćby całe dnie ćwiczył.

Poniżej pewnego progu kompletnego łajzostwa drogowego, mama odwożąca dzieci do szkoły 3km przez miasto będzie mniej niebezpieczna od PHowca zapieprzającego 120 przez wioski bo kolekcja w sklepie wychodzi z mody, zarówno jeśli chodzi o prawdopodobieństwo jak i ewentualne skutki i koszty wypadku.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-02-01 19:30:27
Autor: J.F.
Dnia Wed, 1 Feb 2012 18:30:36 +0100, Robert_J napisał(a):
OK, ale OC jest odpowiedzialnością za szkody, które mogę wyrządzić komuś, więc nie bardzo widzę wpływ przebiegu na ich wielkość :-)

Na wielkosc szkody nie, ale na czestotliwosc tak.
Przyznasz chyba ze ktos kto robi 50kkm rocznie stwarza wieksze ryzyko
wypadku od kogos kto przejezdza 10kkm.

Poza tym nie podawaj skrajnie naciągniętego przykładu, bo równie dobrze musiałbym informować że założyłem sobie opony innej marki :-).

A jak najbardziej. Zadeklarowales ze jedzisz na GY, a potem komus rozbiles bagaznik jadac na
Debicach ;-)

J.

Data: 2012-02-01 22:36:53
Autor: AZ
On 02/01/2012 06:24 PM, kamil wrote:

Tak samo w dniu podpisywania mam Focusa 1.6, ale jak wstawię tam miesiąc
później 2.5 turbo z RSa, wypadało by ubezpieczalnie powiadomić żeby
przekalkulowała składkę.

Czy jak zamiast 25 kkm zrobię 5 kkm i poinformuję ubezpieczyciela to mi przekalkuluje i zwróci nadwyżkę?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-01 22:35:53
Autor: AZ
On 02/01/2012 06:23 PM, Robert_J wrote:

[...]
O co ta cała dyskusja jak przy zawieraniu mowy nie podajesz aktualnego przebiegu. Najlepiej jest podać 5000 km i z głowy.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-01 22:43:19
Autor: J.F.
Dnia Wed, 01 Feb 2012 22:35:53 +0100, AZ napisał(a):
O co ta cała dyskusja jak przy zawieraniu mowy nie podajesz aktualnego przebiegu. Najlepiej jest podać 5000 km i z głowy.

Czasem jednak podajesz. Albo nie podajesz, kupujesz AC, i sami sobie
odczytaja ..

J.

Data: 2012-02-01 22:50:58
Autor: AZ
On 02/01/2012 10:43 PM, J.F. wrote:
[...]

Nie kupuje AC, przy OC podałem, że robię 3 kkm rocznie a robię 30. Teraz możecie mnie nazwać złodziejem i oszustem. Ale chyba jak złodziej okrada złodzieja to nie jest takie złe?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-03 23:55:58
Autor: J.F.
Dnia Wed, 01 Feb 2012 22:50:58 +0100, AZ napisał(a):
Nie kupuje AC, przy OC podałem, że robię 3 kkm rocznie a robię 30. Teraz możecie mnie nazwać złodziejem i oszustem. Ale chyba jak złodziej okrada złodzieja to nie jest takie złe?

No w zasadzie tak. potem ktos cie uszkodzi, ono powiedza ze strata 2kzl,
choc naprawde 20k, ale to przeciez nie jest takie zle :-)

Graliscie uczciwie: ty oszukiwales, oni oszukiwali, wygral lepszy :-)

J.

Data: 2012-02-04 00:02:44
Autor: AZ
On 02/03/2012 11:55 PM, J.F. wrote:

No w zasadzie tak. potem ktos cie uszkodzi, ono powiedza ze strata 2kzl,
choc naprawde 20k, ale to przeciez nie jest takie zle :-)

Graliscie uczciwie: ty oszukiwales, oni oszukiwali, wygral lepszy :-)

No to już przerabiałem. Choć swoje wywalczyłem to musiałem się powozić ze złodziejami, żeby oddali mi to co mi się należało. Gdyby byli uczciwi ja też bym był.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-01 22:34:24
Autor: AZ
On 02/01/2012 06:14 PM, kamil wrote:

To podawanie fałszywych informacji przy zawieraniu umowy.

Dobre, dobre! A gdzie w tej umowie masz to wpisane? Polisę wykupuję na okres czasu a nie na kilometry. Kilometry są im potrzebne do odpowiedniego zwiększenia stawki.

--
Artur
ZZR 1200

Polisa OC przekroczenie zadeklarowanej ilości kilometrow