Polish writer charged for calling President Duda a 'moron' [BBC]

Data: 2021-03-23 07:32:09
Autor: A. Filip
Polish writer charged for calling President Duda a 'moron' [BBC]
https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-56491949
Polish writer Jakub Zulczyk charged for calling President Duda a
'moron'
; Published 2 hours ago

A popular Polish writer and journalist could face up to three years in
prison for calling President Andrzej Duda a "moron" in a Facebook post
in November.
Jakub Zulczyk accused Mr Duda of failing to understand the US
electoral process in a tweet to Joe Biden.
Mr Duda's tweet stopped short of recognising his victory, pending
Electoral College confirmation, but hailed his "successful campaign".

Kto z dwóch wymienionych jest większym idiotą *na grupie PRAWO*?

*Długa* praktyka to nie pedantycznie legalistyczna interpretacja
obowiązującej litery prawa.

--
A. Filip

Data: 2021-03-23 10:21:44
Autor: J.F.
Użytkownik "A. Filip"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:anfi+j687sqlsyf-l3n2@wp.eu...
[...]

Ale o co chodzi?

Zrozumienie procesu wyborow w USA jest o tyle ciezkie, ze ... kiedy Biden wygral wybory, i kiedy nalezalo mu pogratulowac zwyciestwa ?
A jakby sie okazalo, ze jednak przegral?

Wiec tu Duda sie dosc dyplomatycznie zachowal, zreszta mozna pogratulowac po zaprzysiezeniu - gdy juz zapomni kto mu pierwszy gratulowal wygranej.

A prezydent ... specjalnie chroniony w naszym KK.
Inni to tak ogolnie chronieni ...

A tak swoja droga - znajdziemy gdzies statystyki ile spraw rocznie jest z tego art ?

J.

Data: 2021-03-23 20:13:14
Autor: Uncle Pete
On 23.03.2021 07:32, A. Filip wrote:
[...]

To nie było znieważenie, tylko diagnoza: https://pl.wikipedia.org/wiki/Niepe%C5%82nosprawno%C5%9B%C4%87_intelektualna_w_stopniu_lekkim

MSPANC

Data: 2021-03-23 20:39:01
Autor: TomN
Uncle Pete w <news:605a3dca$0$554$65785112news.neostrada.pl>:

To nie było znieważenie, tylko diagnoza: https://pl.wikipedia.org/wiki/Niepe%C5%82nosprawno%C5%9B%C4%87_intelektualna_w_stopniu_lekkim

Dobre.

"W socjalizacji mogą nabywać zaburzeń osobowościowych, ze względu na
atmosferę otoczenia i stosunek innych."

Ktoś stoki otworzył, ale ktoś śnieg ukradł -- nie można pohasać, atmosfera
nie teges...

--
'Tom N'

Data: 2021-03-24 11:20:58
Autor: Olin
Dnia Tue, 23 Mar 2021 20:13:14 +0100, Uncle Pete napisał(a):

To nie było znieważenie, tylko diagnoza: https://pl.wikipedia.org/wiki/Niepe%C5%82nosprawno%C5%9B%C4%87_intelektualna_w_stopniu_lekkim

Ale przy okazji Żulczyk ujawnił tajemnicę państwową.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

 Niestety, jest to rząd."
Woody Allen

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-03-24 18:07:43
Autor: Uncle Pete
On 24.03.2021 11:20, Olin wrote:
[...]

I właśnie za to oberwał, a nie jakieś znieważenie.

Data: 2021-03-24 18:31:30
Autor: A. Filip
Uncle Pete <433koz@gmail.com> pisze:
On 24.03.2021 11:20, Olin wrote:
[...]

Kim więc są ci dwaj co przegrali wybory z "moronem"?

Kulturalny *i inteligentny* człowiek potrafi "zjechać jak burą sukę" bez
uciekania się do wyzwisk.

--
A. Filip

Data: 2021-03-25 10:14:33
Autor: Uncle Pete
On 24.03.2021 11:20, Olin wrote:
[...]

Czyli stosowanie kodeksu karnego w tej sytuacji jest OK?

Data: 2021-03-25 11:38:25
Autor: A. Filip
On 24.03.2021 11:20, Olin wrote:
[...]

Do poziomu grzywny i góra zawiasów *bez recydywy* albo znacznie wyższego
niż "jedno słowo" nasilenia złej woli?  Sądzę że nie ale do tego poziomu
kary opierdolę zastosowanie tego paragrafu zdawkowo chyba że ktoś wskaże
jako to za PO-prezydenta Komorowskiego nie karali.  Wskażecie?

Prawno-politycznie sprawa sprowadza się do czy "Jest jak (już dawno)
było" albo "Dopiero za PiS zaczęli karać (wprowadzili/zastosowali ten
przepis)" albo "Czy prezydenta nie PiS też będzie miało być wolno
wyzywać od idiotów".  Jak ktoś opierdala ten paragraf bez względu na to
z której opcji jest, był i będzie prezydent to Bóg z nim.  Mnie ostro
wkurwiają [osoby] które pochwalą albo opierdolą ten paragraf zależnie od
tego z której politycznej opcji prezydenta ma chronić.

--
A. Filip

Data: 2021-03-25 12:17:14
Autor: Olin
Dnia Thu, 25 Mar 2021 11:38:25 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

Mnie ostro
wkurwiają [osoby] które pochwalą albo opierdolą ten paragraf zależnie od
tego z której politycznej opcji prezydenta ma chronić.

Nie jesteś osamotniony. Oto Maliniak z czasów, kiedy jeszcze rozbił wałki z
noclegami w Nowym Tomyślu:
https://twitter.com/tynxik/status/1374273212696125444

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

pewno znowu coś ukradli."
Michaił Sałtykow Szczedrin

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-03-25 12:36:52
Autor: A. Filip
Olin <kuku@adres.w.stopce> pisze:
[...]

To że się Dudzie chyba się zmienił punkt widzenia po zmianie punktu
siedzenia nadaje się do opierdolu na grupie pl.soc.polityka.
No chyba że za PiS "innych przestępców" tak szybko i sprawnie łapie że
zostaje kupa czasu nawet na obronę prezydenta *Dudy* ;-)

Żaden dziennikarz mu nie zada Dudzie "wrogiego" pytania?
Oskarżony nie zwróci się do Duby o pomoc (moralne wsparcie) w duchu
wypowiedzi Dudy o stronie anty-komor?

--
A. Filip

Data: 2021-03-25 11:15:26
Autor: Olin
Dnia Wed, 24 Mar 2021 18:31:30 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

Kulturalny *i inteligentny* człowiek potrafi "zjechać jak burą sukę" bez
uciekania się do wyzwisk.

Tak, Obajtek może wszytko; zwłaszcza nie uciekać się do wyzwisk.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-03-24 03:23:19
Autor: Marcin Debowski
On 2021-03-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Nie musi się na procedurach wyborczych w usiech znać, ale doradców to sobie chyba sam dobiera?

A jakby sie okazalo, ze jednak przegral?

Ale nie przegrał, a innie mieli ten sam dylemat i jakoś potrafili poprawnie się zachować tj. trafnie wytypować. Innymi słowy, ktoś nie poradził sobie z sytuacją.

Wiec tu Duda sie dosc dyplomatycznie zachowal, zreszta mozna pogratulowac po zaprzysiezeniu - gdy juz zapomni kto mu pierwszy gratulowal wygranej.

No właśnie chyba nie bardzo.

A prezydent ... specjalnie chroniony w naszym KK.
Inni to tak ogolnie chronieni ...

Pytanie pomocnicze, jakbyś chciał być poważanym prezydentem, z klasą, charzmą, i innymi takimi, to pozwalałbyś aby ciagali ludzi po sądach za nazwanie Cię w ten czy inny sposób?
Z drugiej strony, nawet według Wyborczej,PAD wcale nie musiał o tym pozwie wiedzieć.

--
Marcin

Data: 2021-03-24 13:49:59
Autor: J.F.
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Hgy6I.132886$ZHb1.53025@fx41.ams1...
On 2021-03-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

A co - doradca powie, kto wygral ?

A jakby sie okazalo, ze jednak przegral?
Ale nie przegrał, a innie mieli ten sam dylemat i jakoś potrafili
poprawnie się zachować tj. trafnie wytypować. Innymi słowy, ktoś nie
poradził sobie z sytuacją.

Albo wlasnie bardzo dyplomatycznie sobie poradzil.

Wiec tu Duda sie dosc dyplomatycznie zachowal, zreszta mozna
pogratulowac po zaprzysiezeniu - gdy juz zapomni kto mu pierwszy
gratulowal wygranej.

No właśnie chyba nie bardzo.

Poczekamy, zobaczymy.
Nauczka na przyszlosc ... pogratulowac udanej kampani i przesłać życznenia szybkiego potwierdzenia wyboru?

Czy profilaktycznie wyslac depesze gratulujące wyboru do obu ? :-)

[...]

No ale to nie jego wina, ze taka ustawa.

Z drugiej strony, nawet według Wyborczej,PAD wcale nie musiał o tym
pozwie wiedzieć.

To nie pozew - to oskarzenie. Z urzedu. Z urzedu prokuratora, nie prezydenta

Ale zeby byc obiektywnym
https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/1037778,wyrok-za-zniewazenie-prezydenta-komorowskiego.html
https://www.dziennikwschodni.pl/lublin/mieszkaniec-lecznej-skazany-za-zniewazenie-prezydenta-komorowskiego,n,1000187343.html
https://www.newsweek.pl/polska/sad-umorzyl-sprawe-zniewazenia-prezydenta-przez-tworce-antykomor/cej63j9

https://www.rp.pl/artykul/967449-Trzy-lata-wiezienia-za-obraze-Bronislawa-Komorowskiego-.html

J.

Data: 2021-03-24 14:30:21
Autor: Olin
Dnia Wed, 24 Mar 2021 13:49:59 +0100, J.F. napisał(a):

Nie musi się na procedurach wyborczych w usiech znać, ale doradców to
sobie chyba sam dobiera?

A co - doradca powie, kto wygral ?

Doradca powie, jak się zachowywać na szeroko rozumianych salonach.
Nie wszędzie obowiązuje podobna etykieta, jak w licznych domach i willach
Daniela, wszystko mogę ukraść, Obajtka.

Albo wlasnie bardzo dyplomatycznie sobie poradzil.

Niewątpliwie. Biden do dziś nie zadzwonił do Maliniaka.
Ciekawe, czy kiedykolwiek zadzwoni, ale może chociaż uda się zaczaić przy
windzie w ONZ - w tym dobra zmiana ma już praktykę - i wtedy media wyklęte
będą piać o serdecznym spotkaniu z przywódcą USA.

Pan minister Zbigniew Rau miał więcej szczęścia, bo nowy sekretarz stanu
Antony Blinken w końcu do niego zadzwonił. Wprawdzie był 46. na liście - po
m.in. Salwadorze, Hondurasie i Wietnamie - ale mimo wszystko numer zna.

Aha, podobnym wyrafinowaniem popisał się Putin, ale wszak to właśnie od
niego misiewicze czerpią wzorce, nie tylko w dziedzinie dyplomacji.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-03-24 16:23:03
Autor: J.F.
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1pp4rwr5yd7bi$.fpglawye6w53$.dlg@40tude.net...
[...]

No ale jak sie zachowywac, gdy Amerykanie sami przez miesiac nie wiedza, kto wygral, a tak w zasadzie to sprawa nie jest jeszcze pewna do ostatniego glosowania elektorow.

[...]

No wiesz - on ma ok 150 panstw do zadzwonienia.

[...]

Ja tam nie wiem jakie w dyplomacji zwyczaje - ale moze nowy minister dzwoni do innych ministrow i mowi "halo, ja tu teraz sprawuje urzad, co tam u was slychac".

A Prezydent .. ma dzwonic i sie chwalic?
No dobra, do zasluzonego sojusznika moglby :-)

J.

Data: 2021-03-25 11:11:06
Autor: Olin
Dnia Wed, 24 Mar 2021 16:23:03 +0100, J.F. napisał(a):

No ale jak sie zachowywac, gdy Amerykanie sami przez miesiac nie wiedza, kto wygral,

Amerykanie wiedzieli, kto wygrał, podobnie jak przywódcy państw
demokratycznych.
Polska znalazła się w towarzystwie m.in. Rosji, Iranu, Chin i Korei
Północnej. Wątpię, żeby się umawiali; połączyła ich raczej wspólnota
mentalności.

a tak w zasadzie to sprawa nie jest jeszcze pewna do ostatniego glosowania elektorow.

Głosowanie elektorów to formalność. Nie warto czerpać wiedzy o świecie z
mediów finansowanych przez dona Orleone.

No wiesz - on ma ok 150 panstw do zadzwonienia.

Dlatego Maliniak może się nie doczekać, bo Biden nie dość, że interesuje
się Europą Wschodnią, to jest całkowitym przeciwieństwem Trumpa. Zresztą o
czym ma gadać z moronem.
W sumie wątpię, żeby Budyniowi to spędzało sen z powiek, bo przecie w jego
świecie i tak ważne są tylko telefony z Żoliborza. --
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-03-25 12:04:52
Autor: A. Filip
[...]

[...]

Na grupie prawo powinno się powiedzieć że połączyło ich to że im
*skrupulatnie legalistyczna* interpretacja prawa wyborczego USA akurat
pasowała.  Ty na grupie PRAWO sugerujesz że głosowanie Kolegium
Elektorów to tylko pusty rytuał który nie ma prawa zaskoczyć wynikiem?
*Długa* praktyka to nie obowiązująca litera prawa. Czekanie ze spuszczeniem Trump-a gratulacjami dla Bidena do głosowanie
Kolegium Elektorów jak dla mnie było granicą przyzwoitości dla nie
mieszania się w wewnętrzne sprawy USA, dania Trump-owi czasu na
zażalenia po sądach. Nie pamiętasz jak "co poniektórzy" spuścili Hilary
Clinton dopiero po głosowaniu Kolegium Elektorów"?

--
A. Filip

Data: 2021-03-25 13:45:13
Autor: J.F.
Użytkownik "A. Filip"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:anfi+zm6uaf0obf-l3p4@wp.eu...
[...]

No, mozna chyba ciut wczesniej, tym niemniej - kiedy bylo wiadomo, ze Biden wygral ?

J.

Data: 2021-03-25 14:53:46
Autor: A. Filip
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
[...]

Oczywiście że w praktyce "ciut" wcześniej ale głosowanie Kolegium
Elektorów to był dość wygodny punkt jak chciało uniknąć wgłębiania w
szczegóły (brania strony).

Trump się miotał tak że jakieś *małe* ale jeszcze znaczące szanse na
odkręcenie po sądach wypadało mu dawać jak się było przyjacielem Trump-a
albo miało inny interes w twierdzeniu/sugerowaniu że ma po sądach szansę,

--
A. Filip

Data: 2021-03-25 13:55:02
Autor: J.F.
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1cjt0wnhc1axz$.10dtsa0wmkjsr.dlg@40tude.net...
[...]

Ale kiedy wiedzieli ?

a tak w zasadzie to sprawa nie jest jeszcze pewna
do ostatniego glosowania elektorow.

Głosowanie elektorów to formalność.

Formalnosc, ale teoretycznie jeszcze moze zmienic wynik.

Zakladajac jednak, ze to juz formalnosc, to kiedy bylo wiadomo, ze Biden wygral?

A przeciez jeszcze sa protesty w SN.

[...]

W zasadzie masz racje. Choc kadencja sie skonczy ... i choc emeryturka gwarantowana, to mozna o przyszlosci pomyslec ...

J.

Data: 2021-03-25 14:07:26
Autor: Olin
Dnia Thu, 25 Mar 2021 13:55:02 +0100, J.F. napisał(a):

Amerykanie wiedzieli, kto wygrał, podobnie jak przywódcy państw
demokratycznych.

Ale kiedy wiedzieli ?

7 listopada, kiedy Biden zebrał ponad 270 głosów elektorskich.

Data: 2021-03-25 01:26:13
Autor: Marcin Debowski
On 2021-03-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Jak się zachować w tym dyplomatycznie.

[...]

Tak, widac po reakcjach Bidena i jego administracji.

[...]

Już zobaczyliśmy.

Nauczka na przyszlosc ... pogratulowac udanej kampani i przesłać życznenia szybkiego potwierdzenia wyboru?

Wyjdzie dokładnie na to samo. Od tego powinien mieć doradców, aby byli w stanie ocenić sytuacje, przewidzieć co się będzie działo i odpowiednio go ustawić. Apropos, jak to tam z tymi doradcami, nie ma ich PAD więcej niż poprzednicy?

Czy profilaktycznie wyslac depesze gratulujące wyboru do obu ? :-)

Rozumiem Twoje dylematy, ale czasami trzeba dorobić lekcję z zarządzania ryzykiem. Tu się nie da zadowolić obu. Wiem bardzo niewiele o obyczajach i prawach amerykańskich, ale jesli coś jest wieloletnią tradycją i nie notuje się od tego jakiś odstepst to jakby nie trudno jednak zgadnąć jak się sprawy potoczą, nawet przy takiej patologii jaką jest Trump.

[...]

Coś pewnie by mógł z tym zrobić, nie? Jakieś oswiadczenie przez rzecznika, takie tam. Nb. poszukaj googlem jak zareagował PAD jak była sprawa z Komorowskim i stroną any ku jego chwale.

https://www.rp.pl/artykul/967449-Trzy-lata-wiezienia-za-obraze-Bronislawa-Komorowskiego-.html

O widzisz, i co wtedy PAD mówił?

--
Marcin

Polish writer charged for calling President Duda a 'moron' [BBC]