Politycy PiS i PO stwarzają atmosferę zagrożenia wojną i tym samym wciągają kraj w konflikt

Data: 2015-03-07 22:01:33
Autor: boukun
Politycy PiS i PO stwarzają atmosferę zagrożenia wojną i tym samym wciągają kraj w konflikt
Palikot: nie ma zgody na to, by PiS i PO pchały Polskę do wojny

Politycy PiS i PO stwarzają atmosferę zagrożenia wojną i tym samym wciągają kraj w konflikt - powiedział kandydat na prezydenta Janusz Palikot. Jego zdaniem patriotyzm nie oznacza tylko umierania za Polskę, ale życie dla Polski.

- Trzeba wyraźnie powiedzieć: nie ma absolutnie zgody na to, żeby zarówno PiS, jak i PO pchały Polskę do wojny, do jakiegoś konfliktu - powiedział Palikot na konferencji prasowej w sobotę w Lublinie.

Jego zdaniem liderzy tych partii, w tym przedstawiciele polskich władz, stwarzają atmosferę zagrożenia Polski wojną. Przypomniał w tym kontekście, że m.in. marszałek Sejmu Radosław Sikorski zapowiedział szkolenia dla posłów i senatorów na poligonie wojskowym - o czym informowały także zagraniczne media - i że szkoleń takich na wypadek wojny chciała też posłanka PiS Krystyna Pawłowicz.

- Polsce dzisiaj to nie grozi, ale jeśli będziemy w sposób tak niemądry, tak głupi wciągali Polskę w tego typu konflikt, nie mając żadnych, najmniejszych, racjonalnych szans na bezpośrednią konfrontację wojskową, to to nieszczęście możemy oczywiście sprowokować - powiedział Palikot.

- Tworzeniu atmosfery bliskiej wojny chcę powiedzieć nie. Nigdy więcej wojny - dodał.

Jego zdaniem politycy nie mogą zapominać, czym naprawdę jest wojna. Przypomniał, że "w tej absurdalnej rzezi jaką była II wojna światowa" zginęły miliony ludzi, a Polska straciła 50 proc. majątku narodowego. Palikot podkreślił, że Warszawa po wojnie została ostatecznie odgruzowana dopiero w 1972 r., a Polska "wciąż się odbudowuje i w sensie ludzkim, i materialnym po tych katastrofalnych stratach".

Palikot zapowiedział, że nie weźmie udziału w "szkoleniach bojowych" dla posłów.

- Jak sobie wyobrażam, że mieliby mnie bronić pani Pawłowicz z panem Niesiołowskim i jeszcze z Ryszardem Kaliszem, no to naprawdę wolę się od razu poddać i niech mnie aresztują i wsadzą do więzienia. To już byłaby groteska - dodał Palikot.

Zdaniem Palikota polski patriotyzm nie polega tylko na czynie zbrojnym, a "Polski się nie broni tylko ofiarą z krwi, ale broni się właśnie nie dając się zabić i nie dając zniszczyć polskich miast, nie dając obrócić tego wszystkiego w ruinę".

- Będę namawiał każdego, żeby nie ginął za Polskę, tylko żeby żył dla Polski. Żyć dla Polski, budować dla Polski, tworzyć dla Polski, a nie umierać dla Polski. Nie pomniki a fabryki ocalą naszą przyszłość narodową - mówił.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Palikot-nie-ma-zgody-na-to-by-PiS-i-PO-pchaly-Polske-do-wojny,wid,17322738,wiadomosc.html?

 ~anonim (19:24)

zgadzam sie z panem Januszem ZADNEJ WOJNY niech sobie politycy PO I PIS jada do dombasu.. wysłac ich tam wszystkich jako mieso armatnie i bedzie w polsce spokój

 ~JERZY.......... (18:47)

Palikot nie jest z mojej bajki,ale tutaj się z nim zgadzam.PO i PiS chcą konfrontacji z Rosją.

 ~as wywiadu (18:44)

ale jaja perwszy raz w zyciu musze sie z nim zgodzic generalnie uwazam ze koniecznie nalezy odsunas od wladzy oszustow ktorzy popieraja emerytury od 67 roku zycia oraz wszystkich ktorzy naleza do partii wojny trzeba to zrobic szybko i drastycznie poniewaz to sa zlodzieje ktorzy bazuja tylko na propagandzie i co gorsza szkodza nam Polakom

 ~sary (18:27)

tu sie z nim absolutnie zgadzam histeria antyrosyjska straszenie Putinem a cwaniak Poroszenko podjudza naszych baranów zamiast dogadać się z Putinem

 ~Sezon grillowt nadchodzi (19:03)

POPiS to najglupsi politycy w Europie, czekam kiedy ich niekompetencja skonczy sie powszechnym sezonem grillowym z ruska podpalka. Sledze ich ruchy bo nie wiem czy juz mam sie polewac keczupem czy jeszcze zaczekac?

 ~realny (19:41)

Ma rację Palikot , aby bronić majątków złodziei trzeba miesa armatniego-ja nim nie będę.

 ~maria (18:40)

Palikot ma rację, popchną Polskę do wojny a sami spieprzą za granicę i będą tzw. Rządem na uchodźctwie

 ja (18:28)

Palikot powiedział to co myśli tak naprawdę większość Polaków.

 ~ARU (18:27)

Chociaż z wieloma poglądami Palikota nie zgadzam się, to jednak w tej sprawie reprezentuje moje poglądy.

 Mieciu (18:27)

Ma rację, zagłosuję na niego! Ale pod warunkiem że wróci do wieku emerytalnego 65 lat!

 ~Lach (19:42)

Mądrze prawi pan Palikot , szkoda że tak wielu polityków ma alergię na Rosję a nie zauważa zagrożenia ze strony banderowców ukraińskich. Skąd ta jednomyślność polityczna , można zauważyć pewien obłęd i brak zdecydowania kandydatów i tak będzie do wyborów. Kto nam wyznacza kierunek polityki bez refleksji.

 ~marek (18:36)

Czasami wydali z siebie coś sensownego. USA wyślą żołnierzyków na ukraine więc i my wystąpimy z pokorną prośbą na kolanach do kochanych amerykanów aby i nasi szweje mogli tam iść. I zostaniemy wciągnięci w wojenkę.

Politycy PiS i PO stwarzają atmosferę zagrożenia wojną i tym samym wciągają kraj w konflikt