Politycy, zostawcie nasze Powstanie w spokoju.

Data: 2009-07-27 08:15:49
Autor: Jarek - akwizytor z Jasnej Góry
Politycy, zostawcie nasze Powstanie w spokoju.
Tymczasem od kilku lat patrzę ze zdziwieniem, że gorący entuzjaści i twórcy projektu Muzeum Powstania - posłanki Elżbieta Jakubiak i Lena Dąbkowska-Cichocka, europoseł Paweł Kowal, poseł Jan Ołdakowski - stają się funkcjonariuszami politycznymi PiS. Część nawet nie udaje, że jest inaczej. Nie uważam za zdrowe, by jakiekolwiek muzeum było przyczółkiem politycznym jednej partii. To niedopuszczalne. Jako stare dziecko Warszawy lubię dowcipy - także ze mnie - ale dowcipy, a nie obelgi.

http://wyborcza.pl/1,75478,6861742,Politycy__zostawcie_nasze_Powstanie_w_spokoju.html?as=2&ias=2&startsz=x

Przemek

"Obawiam się, że część środowisk powstańczych próbuje wyeliminować z obchodów władze Warszawy. Byłoby dziwne, gdyby prezydent RP nie brał udziału w takich uroczystościach jak 1 sierpnia, ale moim zdaniem ich gospodarzem jest prezydent miasta. I do stanowiska prezydenta Warszawy oraz premiera dostosuję swój udział. A jeśli oni uznają, że nie widzą dla mnie żadnej roli oficjalnej, to jak co roku pójdziemy z żoną - także uczestniczką Powstania - na Powązki. Bo są tam groby naszych przyjaciół i jest to nasza prywatna sprawa.

* prof. Władysław Bartoszewski (ur. 1922) - żołnierz AK, uczestnik Powstania Warszawskiego, dziennikarz i pisarz. Obecnie pełnomocnik premiera Donalda Tuska ds. dialogu międzynarodowego"

--

"Kamińskiemu głosy mieszkańców Jedwabnego i okolic były potrzebne, bo był
wówczas posłem ZChN-u z Łomżyńskiego. Chciał je kupić w najbardziej

Politycy, zostawcie nasze Powstanie w spokoju.