Polityk PJN więził Wietnamczyków? "Trafiliśmy do obozu pracy"

Data: 2012-06-04 09:17:07
Autor: Przemysław W
Polityk PJN więził Wietnamczyków? "Trafiliśmy do obozu pracy"
Zabraniał pójść do toalety, karmił śmierdzącym jedzeniem, uderzył jednego z pracowników - czy polityk PJN Maciej Polakowski, właściciel firmy odzieżowej Mat-Pol znęcał się nad Wietnamczykami zatrudnionymi w swoim zakładzie? "Ci ludzie byli traktowani jak niewolnicy" - przyznaje nieoficjalnie prokurator.

Czy Maciej Polakowski, polityk partii Polska Jest Najważniejsza, więził pracowników i znęcał się nad nimi? Tak twierdzą Wietnamczycy, którzy uciekli z jego fabryki - donosi "Gazeta Wyborcza".

Niedoszły poseł z Bydgoszczy zatrudnił w swojej firmie odzieżowej Mat-Pol 14 osób z Wietnamu. Pierwsza grupa przyjechała w październiku 2011 roku.

W samochodzie szef wziął paszporty, mówił, że to niezbędne do załatwienia formalności - opowiada "Gazecie Wyborczej" 24-letnia Hoa. - Odebrał telefony komórkowe, obiecał, że włoży polskie karty. Nie oddał. W fabryce nasz pokój był duży, każdy miał łóżko. Była łazienka. W trakcie pracy nie mogłam iść do toalety, kiedy potrzebowałam. Raz koleżanka zasłabła, szef nie pozwolił jej odejść od maszyny. Dał wódki, powiedział, że to podniesie ciśnienie, kazał pracować. Nie chciała pić, ale musiała - relacjonuje dziewczyna.

Inna dziewczyna miała silne krwawienie, nie mogła odpocząć. Przerwa była jedna w ciągu dnia, podczas niej musieliśmy się spieszyć, by ugotować ryż z olejem i szybko zjeść. Szef przynosił zakupy raz w tygodniu, dokładnie wyliczaliśmy porcje, żeby starczyło. Jedliśmy raz dziennie, część jedzenia śmierdziała ze starości - wylicza 24-letnia Hoa.

Raz było święto, polscy pracownicy mieli wolne, my też chcieliśmy. Szef uderzył kilka razy z całej siły mężczyznę z naszej grupy, wróciliśmy do pracy - dodaje dziewczyna.

W końcu nie wytrzymała. Uciekła z Mat-Polu, przez wietnamską restaurację trafiła do fundacji La Strada. Uciekło również sześcioro innych pracowników. Spuścili się z okna na zawiązanych prześcieradłach.

Mieszkam w schronisku, jestem objęta rządowym programem pomocy ofiarom handlu ludźmi - opowiada dziewczyna.

Maciej Polakowski chętnie odpowiada na zarzuty swoich pracowników z Azji. Jak twierdzi w rozmowie z "Gazetą Wyborczą", nikogo nie uderzył, nikogo nie zmuszał do picia wódki, jedzenie kupował świeże, a pracowników przywiózł do Polski na własny koszt.

Co więcej, polityk PJN twierdzi, że został oszukany. W jego opinii Wietnamczycy niewiele potrafili, on zapewniał im wysokie standardy socjalne, a oni uciekli i jeszcze fałszywie go oskarżają.

Ci ludzie byli traktowani jak niewolnicy - przyznają nieoficjalnie bydgoscy śledczy, który badają tę sprawę. Jednak jak podaje "Gazeta Wyborcza", polityk PJN może nie usłyszeć zarzutów. Zeznania cudzoziemców mogą nie wystarczyć.

http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/392985,polityk-pjn-maciej-polakowski-z-bydgoszczy-wiezil-wietnamczykow-trafilismy-do-obozu-pracy.html

Przemek

--

"Istnieje przedsiębiorstwo produkujące kłamstwa - PiS jako partia i "Gazeta Polska", media o. Rydzyka jako narzędzie propagandy.
 I nie chodzi tu tylko o kłamstwo smoleńskie, ale o kłamstwa dotyczące wielu innych spraw:  domniemanego obecnego rozbioru Polski, mitycznego dorobku politycznego Lecha Kaczyńskiego,

Data: 2012-06-04 17:21:54
Autor: BomBel
Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:jqhndo$l0k$1inews.gazeta.pl...
[...]

PiS-owcy pochowali łby w piach. Udają, że to ich nie dotyczy.

BomBel

Data: 2012-06-04 08:34:06
Autor: brat_olin
"BomBel" <smrody.polityc...@pralnia.biz> wrote:
"Przemys aw W" <Bro my RP przed pisem@...pl> napisa

> Zabrania p j do toalety, karmi mierdz cym jedzeniem, uderzy jednego
> z pracownik w - czy polityk PJN Maciej Polakowski, w a ciciel firmy
> odzie owej Mat-Pol zn ca si nad Wietnamczykami zatrudnionymi w swoim
> zak adzie? "Ci ludzie byli traktowani jak niewolnicy" - przyznaje
> nieoficjalnie prokurator.

PiS-owcy pochowali by w piach. Udaj , e to ich nie dotyczy.

Przeciez PJN to Wasi, p. Bombel, i z GWna-pochwaleniem.
Prosze sie podciagnac!

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2012-06-04 17:59:56
Autor: BomBel
Użytkownik - wałbrzyska gnida rAzor  napisał::
[...]

A tys co jeden bratku?

From: "BomBel" <smrody.polityczne@pralnia.biz>
Newsgroups: pl.soc.polityka
Subject: Do mkrwana
Date: Mon, 4 Jun 2012 17:29:17 +0200

BomBel

Data: 2012-06-04 16:09:58
Autor: rAzor chory psychicznie
BomBel <hrabia_bobrowski@gazeta.SKASUJTO.pl> napisał(a):
> [...]
> wiadomości news:jqhndo$l0k$1inews.gazeta.pl...
>
> PiS-owcy pochowali łby w piach. Udają, że to ich nie dotyczy.

A tys co jeden bratku?

From: "BomBel" <smrody.polityczne@pralnia.biz>
Newsgroups: pl.soc.polityka
Date: Mon, 4 Jun 2012 17:29:17 +0200

BomBel

Data: 2012-06-04 18:31:35
Autor: BomBel
Polityk PJN więził Wietnamczyków?
Ty sukinsynu! Przeszadza ci jak ktoś podszywa się pod ta wałbrzyską gnidę ale jak ta gnida podszywa się pod innych to udajesz strusia? Jesteś jego sutenerem podły łajdaku!?

BomBel

From: "BomBel"<smrody.polityczne@pralnia.biz>
Newsgroups: pl.soc.polityka
Date: Mon, 4 Jun 2012 17:29:17 +0200

BomBel

Polityk PJN więził Wietnamczyków? "Trafiliśmy do obozu pracy"